Ελληνική πατέντα αεροδυναμικής

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.539
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ελληνική πατέντα αεροδυναμικής για Aprilia Tuono R​


Ο Κώστας Κουκάς που και στο παρελθόν έχει ασχοληθεί με την αναπαλαίωση ιστορικών μοτοσυκλετών, αλλά και τη βελτίωση τους, μπήκε και πάλι στο εργαστήριό του και έφτιαξε ένα εντυπωσιακό αεροδυναμικό βοήθημα για την Aprilia Tuono R V2, που είναι η προσωπική του μοτοσυκλέτα.

Η οπτική συγγένεια με τα αεροδυναμικά βοηθήματα του MotoGP είναι εμφανής
Η οπτική συγγένεια με τα αεροδυναμικά βοηθήματα του MotoGP είναι εμφανής

Εμπνευσμένο από την αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας της Ιταλικής εταιρίας στο MotoGP, αλλά στη προσαρμογή του με αναγκαστική συγγένεια σχήματος με τα αεροδυναμικά βοηθήματα της Honda RCV213, το ανθρακονημάτινο αεροδυναμικό φτερό σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τον δαιμόνιο Έλληνα, στις ελεύθερες ώρες του, καθώς η κύρια δουλειά του είναι η κομμωτική.

Έφτιαξε το καλούπι που χρειάζεται και με προσοχή έδωσε το σχήμα που απαιτούσε η περίσταση, ώστε να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Η κατασκευή του καλουπιού
Η κατασκευή του καλουπιού
Ανθρακόνημα κόστους 40€
Ανθρακόνημα κόστους 40€


Πράγματι το “φτερό” είναι εντυπωσιακό και ο σχεδιασμένος τρόπος προσαρμογής του στο φέρινγκ της Aprilia Tuono R, που είναι μοντέλο του 2006 και αποδίδει 133 ίππους, έδωσε ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

Πέρα από την οπτική βελτίωση της μοτοσυκλέτας που έγινε πολύ πιο μοντέρνα, ειδικά με τα χρώματα και τα αγωνιστικά λογότυπα της ομάδας του MotoGP, ο Κώστας Κουκάς έκανε και τις απαραίτητες δοκιμές στο δρόμο.

Η οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας άλλαξε προς το καλύτερο και το μπροστά μέρος κρατά χωρίς αστάθειες τη γραμμή του, ειδικά στις υψηλότερες ταχύτητες, όταν η αρνητική άντωση της πτέρυγας αυτής είναι αυξημένη.

Ο Κώστας Κουκάς με την μοναδική του Aprilia Tuono R
Ο Κώστας Κουκάς με την μοναδική του Aprilia Tuono R

Ξεχωριστή λοιπόν η κατασκευή του και λειτουργική, αλλά το μόνο αρνητικό είναι ότι τη θέλει μόνο για τη δική του μοτοσυκλέτα και δεν έχει σκοπό να προχωρήσει σε παραγωγή του αεροδυναμικού βοηθήματος, ώστε να επωφεληθούν και άλλοι κάτοχοι Tuono R.

Όπως και νάχει αξίζουν συγχαρητήρια σε έναν ανήσυχο σχεδιαστή και κατασκευαστή που όπως μας είπε χρειάστηκε να ξοδέψει 40€ για την αγορά του ανθρακονήματος και απλά να αφιερώσει αρκετό χρόνο για τη σχεδίαση του καλουπιού και την κατασκευή του εξαρτήματος.

Πηγη www.zougla.gr
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Οτι δλδ αυτό το φτεράκι που δημιουργεί τόση άντωση ώστε να αλλάζει την οδική συμπεριφορά του οχήματος, στηρίζεται με βιδάκια στο...

...πλαστικό του fairing μπροστά.


Ο ορισμός της αυθυποβολής εδώ
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.837
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Οτι δλδ αυτό το φτεράκι που δημιουργεί τόση άντωση ώστε να αλλάζει την οδική συμπεριφορά του οχήματος, στηρίζεται με βιδάκια στο...

...πλαστικό του fairing μπροστά.


Ο ορισμός της αυθυποβολής εδώ
Το θέμα δεν είναι αν αντέχει το fairing ή όχι διότι αυτό λύνεται, αλλά ότι παρουσιάζεται ως λειτουργικό αεροδυναμικό βοήθημα χωρίς βέβαια να γίνεται καμία αναφορά ότι έγινε είτε πρακτική είτε ψηφιακή μελέτη όπου να αποδεικνύει ότι όντως αποδίδει αλλά και πως αποδίδει αυτό το βοήθημα όπως πρέπει…


Πάντως ως προσπάθεια και μόνο αξίζει συγχαρητήρια για εμένα!
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Το θέμα δεν είναι αν αντέχει το fairing ή όχι διότι αυτό λύνεται, αλλά ότι παρουσιάζεται ως λειτουργικό αεροδυναμικό βοήθημα χωρίς βέβαια να γίνεται καμία αναφορά ότι έγινε είτε πρακτική είτε ψηφιακή μελέτη όπου να αποδεικνύει ότι όντως αποδίδει αλλά και πως αποδίδει αυτό το βοήθημα όπως πρέπει…


Πάντως ως προσπάθεια και μόνο αξίζει συγχαρητήρια για εμένα!
Εσύ δλδ πας κατευθείαν στο πολύπλοκο.

Μια πρόταση δείχνεται ως ψευδής και εύκολα, αρκεί ένα εύκολο αντιπαράδειγμα για να δείξεις ότι η πρόταση δεν ισχύει, δεν είναι ανάγκη να το ψάξεις από πολύπλοκη οδό.
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.837
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Εσύ δλδ πας κατευθείαν στο πολύπλοκο.

Μια πρόταση δείχνεται ως ψευδής και εύκολα, αρκεί ένα εύκολο αντιπαράδειγμα για να δείξεις ότι η πρόταση δεν ισχύει, δεν είναι ανάγκη να το ψάξεις από πολύπλοκη οδό.

….είμαι πολύπλοκος τύπος!
 

Timos_Tsamis

member
Δημοσιεύσεις
563
Ηλικία
26
Περιοχή
Agrinio
Μοτοσυκλέτα
Honda CBR600 F4i 2002
Honda CB400 Super Four 1992
Όνομα
Tsamis Timoleon
Περιοχή
Agrinio
Το θέμα δεν είναι αν αντέχει το fairing ή όχι διότι αυτό λύνεται, αλλά ότι παρουσιάζεται ως λειτουργικό αεροδυναμικό βοήθημα χωρίς βέβαια να γίνεται καμία αναφορά ότι έγινε είτε πρακτική είτε ψηφιακή μελέτη όπου να αποδεικνύει ότι όντως αποδίδει αλλά και πως αποδίδει αυτό το βοήθημα όπως πρέπει…


Πάντως ως προσπάθεια και μόνο αξίζει συγχαρητήρια για εμένα!
Θα συμφωνήσω εδώ, για να προσθέσουμε κάτι και να πούμε πως βοηθά κιόλας στην αεροδυναμική θα πρέπει να έχει προηγηθεί ψηφιακή σχεδίαση καθώς και ανάλυση CFD που σου παρέχει γνώσης για τις δυνάμεις (σημαντικός παράγοντας το downforce). Τα αποτελέσματα τα επαληθεύεις με αεροδυναμική σύραγγα (πράγμα ακριβό σε κόστος αλλά τα ψηφιακά προγράμματα σου δίνουν καλή αντιστοιχία με την πραγματικότητα και το αποφεύγεις).
Παρόλα αυτά συγχαρητήρια για την κατασκευή, φαίνεται εξαιρετική δουλειά. Smileys drinking beer Emoticon Devil
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.673
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Κρατώ μια μικρή επιφύλαξη μήπως και η παρουσίαση από το zougla.gr απλά παρέλειψε να αναφέρει ποσοτικά στοιχεία από μετρήσεις επί του δρόμου όσον αφορά στις γενικότερα μετρήσιμες διαφορές που θα μπορούσε να επιφέρει η πατέντα που παρουσιάζεται στο άρθρο. Πράγματι τα σημεία έδρασης μου προκαλούν και εμένα εύλογα ερωτηματικά.
Σαφώς θετικό το ότι ασχολείται ο άνθρωπος με βελτιώσεις και το οπτικό αποτέλεσμα όμορφο (υποκειμενικό αυτό), αλλά σχόλια του τύπου:

"Η οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας άλλαξε προς το καλύτερο και το μπροστά μέρος κρατά χωρίς αστάθειες τη γραμμή του, ειδικά στις υψηλότερες ταχύτητες, όταν η αρνητική άντωση της πτέρυγας αυτής είναι αυξημένη "

όπως παρουσιάζονται στο άρθρο, επί της ουσίας δεν λένε τπτ και ουσιαστικά εγείρουν ερωτηματικά για την εργασία του βελτιωτή ......
 
Τελευταία επεξεργασία:

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.415
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Κρατώ μια μικρή αμφιβολία μήπως και η παρουσίαση από το zougla.gr απλά παρέλειψε να αναφέρει ποσοτικά στοιχεία από μετρήσεις επί του δρόμου
Εγώ αμφιβάλλω αν τα είπε καν ο άνθρωπος με αυτό τον τρόπο!
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.173
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
θελω να πιστεψω οτι ο δημιουργος σιγουρα εκανε τις απαιτούμενες ενεργειες και μετρησεις......το ερωτημα ειναι αν τις καταλαβε ο συντακτης του αρθρου και γι αυτό τις αποσιωπησε..... ελληνική δημοσιογραφία γαρ
 
Top Bottom