Γονείς και παιδιά

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
171398058_4219552021428220_4057212312073636329_n.jpg

"Κάθε χρόνο οι γονείς του Μαρτίν
τον πήγαιναν με το τρένο στο χωριό στην γιαγιά του
για να περάσετε τις καλοκαιρινές διακοπές,
και επέστρεφε με το ίδιο τρένο τέλος καλοκαιριού.

Μια μέρα το αγόρι είπε στους γονείς του:

"Είμαι ήδη μεγάλος
Μπορώ να πάω μόνο στο σπίτι της γιαγιάς μου; "

Μετά από μια σύντομη συζήτηση
οι γονείς δέχτηκαν.

Στέκονται περιμένουν το τρένο να αναχωρήσει,
αποχαιρετούν το γιο τους δίνοντας του
μερικές συμβουλές έξω από το παράθυρο,
ενώ ο Μαρτίν τους επανέλαβε:

"Το ξέρω!
Μου τα έχετε πει περισσότερες από χίλιες φορές. "

Το τρένο κοντεύει να φύγει
και ο μπαμπάς του ψιθύρισε στο αυτί του:

"Γιε μου, αν νιώθεις άσχημα ή ανασφαλής,
αυτό είναι για σένα!".
Και του έβαλε κάτι στην τσέπη του.

Τώρα ο Μαρτίν είναι μόνος
καθισμένος στο τρένο όπως ήθελε,
χωρίς τους γονείς τους για πρώτη φορά.

Θαύμαζε το τοπίο από το παράθυρο,
γύρω του ξένοι άνθρωποι σπρώχνουν και κάνουν πολύ θόρυβο,
κάθε στάση μπαίνουν και βγαίνουν από το βαγόνι.

Ο ελεγκτής του τρένου κάνει κάποια σχόλια
σχετικά με το γεγονός ότι το παιδί ο Μαρτίν είναι μόνος.

Ένας άλλος τον κοίταζε με λυπημένα μάτια.

Ο Μαρτίν αισθάνεται τώρα άσχημα
κάθε λεπτό που περνά.
Και τώρα φοβάται.

Έσκυψε το κεφάλι του με δάκρυα... νιώθει φοβισμένος και μόνος.

Τότε θυμήθηκε τον μπαμπά του που του έβαλε κάτι στην τσέπη του,
τρέμει, ψάχνει για αυτό που του έβαλε ο πατέρας του.

Βρήκε ένα κομμάτι χαρτί που έγραφε:

"Γιε μου, είμαι στο τελευταίο βαγόνι!"

Αυτή είναι η ζωή,
πρέπει να αφήσουμε τα παιδιά μας να φύγουν
πρέπει να τα εμπιστευτούμε.

Αλλά πρέπει πάντα να είμαστε στο τελευταίο βαγόνι, βλέποντας,
αν φοβούνται ή αν βρουν
εμπόδια και δεν ξέρουν τι να κάνουν.

Πρέπει να είμαστε κοντά τους όσο είμαστε ακόμα ζωντανοί,
τα παιδιά πάντα χρειάζονται τους γονείς του.

Για πάντα στο τελευταίο βαγόνι



ΥΓ Παντα διπλα τους και στα ευκολα και στα δυσκολα.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Goneikotita-symvoules (1).jpg

6 'κακές' συμβουλές που δίνουν οι γονείς στα παιδιά τους​


Οι περισσότεροι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να είναι επιτυχημένα στη ζωή, έτσι τους διδάσκουν συμπεριφορές που πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσουν να επιτύχουν τους στόχους τους.

Αλλά όπως έμαθα κατά την έρευνα για το βιβλίο μου, πολλές ευρέως διαδεδομένες θεωρίες για το 'μυστικό της επιτυχίας' αποδεικνύονται αντιπαραγωγικές: Μπορούν να παράγουν αποτελέσματα βραχυπρόθεσμα, αλλά τελικά οδηγούν σε εξάντληση και λιγότερη επιτυχία.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα λανθασμένων συμβουλών που πολλοί από εμάς μπορεί να δίνουμε στα παιδιά μας για την επιτυχία και τι πρέπει να τα συμβουλεύουμε.

1. Εμείς λέμε στα παιδιά μας: Eπικεντρώσου στο μέλλον. Να έχεις τα μάτια σου στο βραβείο.

Τι θα έπρεπε να τους πούμε: Ζήσε (ή δούλεψε) για το παρόν.


Είναι δύσκολο να μείνεις συγκεντρωμένος όλη την ώρα. Έρευνες έχουν δείξει ότι το μυαλό μας τείνει να 'περιπλανιέται ' το 50% όσο είμαστε ξύπνιοι. Και όταν το μυαλό μας περιπλανιέται, αρχίσουμε να προβληματιζόμαστε για το παρελθόν ή να ανησυχούμε για το μέλλον - γεγονός που μας οδηγεί σε αρνητικά συναισθήματα όπως ο θυμός, η λύπη και το άγχος.

Ένα μυαλό που προσπαθεί συνεχώς να επικεντρωθεί στο μέλλον - από την επίτευξη καλών βαθμών μέχρι την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο κ.ο.κ. - είναι επιρρεπές σε μεγαλύτερο άγχος και φόβο. Ενώ το βραχυχρόνιο άγχος μπορεί να αποτελέσει έναυσμα και κίνητρο για επιτυχία, το μακροχρόνιο άγχος βλάπτει την υγεία μας καθώς και τις πνευματικές μας ικανότητες, όπως η προσοχή και η μνήμη. Κατά συνέπεια, όταν εστιάζουμε πολύ στο μέλλον μπορεί να χειροτερεύσουμε την απόδοσή μας.

Τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα και αισθάνονται πιο ευτυχισμένα, αν μάθουν πώς να ζουν το παρόν. Και όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ευτυχισμένοι, μπορούν να μάθουν γρηγορότερα, να σκέφτονται πιο δημιουργικά και να αντιμετωπίζουν πιο εύκολα τα προβλήματα. Μελέτες έχουν δείξει πως η ευτυχία μας κάνει 12% πιο παραγωγικούς. Τα θετικά συναισθήματα σας κάνουν να είστε πιο ανθεκτικοί στο στρες, βοηθώντας σας να ξεπεράσετε τις προκλήσεις και τις οπισθοδρομήσεις γρηγορότερα, ώστε να μπορέσετε να επιστρέψετε στην πορεία σας.

Είναι σίγουρα καλό για τα παιδιά να έχουν στόχους. Αλλά αντί να τα ενθαρρύνετε ώστε να εστιάζουν πάντοτε στη λίστα των υποχρεώσεών τους, μπορείτε να τα βοηθήσετε να παραμείνουν επικεντρωμένα στο παρόν.


2. Εμείς λέμε στα παιδιά μας: Το στρες είναι αναπόφευκτο. Συνέχισε να πιέζεις τον εαυτό σου.

Τι θα έπρεπε να τους πούμε: Μάθε να χαλαρώνεις και να ξεκουράζεσαι.


Τα παιδιά αισθάνονται αγχωμένα για τους βαθμούς και νιώθουν πίεση να τα πάνε καλά στο σχολείο. Σε ακραίες περιπτώσεις, βλέπουμε ακόμη και αυτοκτονίες που προκαλούνται από το υπερβολικό άγχος στα παιδιά.

Ο τρόπος ζωής μας ως ενήλικες συχνά στέλνει το μήνυμα στα παιδιά μας ότι το στρες είναι αναπόφευκτο μέρος της επιτυχίας. Κατεβάζουμε ποσότητες καφεΐνης και προσπαθούμε να διαρκώς να υπερβούμε τον εαυτό μας κατά τη διάρκεια της ημέρας, ζώντας σε υπερβολικές ταχύτητες και τη νύχτα, είμαστε τόσο αγχωμένοι που χρησιμοποιούμε το αλκοόλ, τα υπνωτικά ή τα ηρεμηστικά χάπια για να ηρεμήσουμε. Αυτός δεν είναι ένας καλός τρόπος ζωής ως πρότυπο για τα παιδιά μας.

Προτείνω στους γονείς να διδάσκουν στα παιδιά τους δεξιότητες για να αντιμετωπίζουν αγχωτικά γεγονότα. Ενώ δεν μπορούμε να αλλάξουμε τις καθημερινές απαιτήσεις της εργασίας και της ζωής που αντιμετωπίζουμε, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τεχνικές όπως διαλογισμό, γιόγκα και αναπνοή για να ανταπεξέλθουμε καλύτερα στην πίεση. Αυτά τα εργαλεία βοηθούν τα παιδιά να μάθουν να αξιοποιούν το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα και να χαλαρώνουν όταν χρειάζεται.


3. Εμείς λέμε στα παιδιά μας: Μείνε πολυάσχολος,η.

Τι θα έπρεπε να τους πούμε: Διασκέδασε και μην κάνεις απολύτως τίποτα.


Ακόμη και στον ελεύθερο χρόνο τους, οι άνθρωποι στις δυτικές κοινωνίες τείνουν να εκτιμούν τα θετικά συναισθήματα υψηλής έντασης όπως ο ενθουσιασμός, σε αντίθεση με τα συναισθήματα χαμηλής έντασης όπως η ηρεμία. (Το αντίθετο τείνει να ισχύει στις χώρες της Ασίας). Αυτό σημαίνει ότι τα προγράμματα των παιδιών μας είναι συχνά γεμάτα με εξωσχολικές δραστηριότητες και οικογενειακές εκδρομές, αφήνοντας λίγο χρόνο για ξεκούραση.

Δεν υπάρχει τίποτα κακό με τον ενθουσιασμό, τη διασκέδαση και την αναζήτηση νέων εμπειριών. Αλλά ο ενθουσιασμός, όπως το άγχος, εξαντλεί το σώμα μας.

Αντί να προγραμματίζουμε υπερβολικά πολλές δραστηριότητες για τα παιδιά, θα πρέπει να τα αφήνουμε ελεύθερα, δίνοντάς τους χρόνο να μην κάνουν τίποτα απολύτως. Τα παιδιά μπορούν να μετατρέψουν οποιαδήποτε κατάσταση - είτε κάθονται σε αίθουσα αναμονής είτε περπατούν στο σχολείο - σε μια ευκαιρία για παιχνίδι.

Μπορούν επίσης να επιλέξουν δραστηριότητες που τα ηρεμούν, όπως την ανάγνωση ενός βιβλίου, τη βόλτα του σκύλου ή απλά να κάτσουν κάτω από ένα δέντρο και να κοιτάξουν τα σύννεφα. Δίνοντας στα παιδιά σας πραγματικά ελεύθερο χρόνο, τα βοηθάτε να είναι πιο δημιουργικά, να χαλαρώνουν και να καινοτομούν.

4. Εμείς λέμε στα παιδιά μας: Δώσε τον καλύτερο εαυτό σου μέχρι τα άκρα.

Τι θα έπρεπε να τους πούμε: Κάνε λάθη και μάθε να αποτυγχάνεις.


Οι γονείς τείνουν να προσδιορίζουν τα παιδιά τους με βάση τα δυνατά τους σημεία και τις δραστηριότητες που τους έρχονται με φυσικό τρόπο. Λένε ότι το παιδί τους είναι π.χ. "καλό στα μαθηματικά", "στα θεωρητικά μαθήματα" ή είναι "καλλιτέχνης". Αλλά η έρευνα της Κάρολ Ντιούκ στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ δείχνει ότι αυτή η νοοτροπία στην πραγματικότητα κλείνει το παιδί σας σε ένα πλαίσιο και τα κάνει να μην θέλει να δοκιμάσει νέα πράγματα στα οποία μπορεί να μην είναι καλό.

Όταν ένα παιδί λαμβάνει έπαινο π.χ. επειδή έχεις καλές επιδόσεις στον αθλητισμό, δύσκολα θα εγκαταλείψει τη ζώνη της άνεσής του και θα δοκιμάσει π.χ. το θέατρο. Αυτό μπορεί να του προκαλέσει άγχος και κατάθλιψη όταν αντιμετωπίζει μια αποτυχία ή άλλες προκλήσεις.

Οι εγκέφαλοί μας θέλουν να μαθαίνουν νέα πράγματα. Και είναι καλό να μάθουμε από τα λάθη μας, όταν είμαστε ακόμη νέοι. Έτσι, αντί να εστιάζετε στα δυνατά σημεία του παιδιού σας, θα πρέπει να το μάθετε να προσπαθεί και να βιώνει νέες εμπειρίες ακόμα κι αν αποτύχει. Η έρευνα της Ντιούκ, δείχνει ότι τα παιδιά είναι πιο αισιόδοξα και ενθουσιώδη ενόψει νέω προκλήσεων, γνωρίζοντας ότι πρέπει απλώς να κάνουν ακόμη μία προσπάθεια για να βελτιωθούν. Με αυτό τον τρόπο θα αισθάνονται πιο καλά με τον εαυτό τους.


5. Εμείς λέμε στα παιδιά μας: Να γνωρίζεις τις αδυναμίες σου και να είσαι σκληρός με τον εαυτό σου

Τι θα έπρεπε να τους πούμε: Φρόντισε τον εαυτό σου.


Τείνουμε να πιστεύουμε ότι η κριτική είναι σημαντική για την αυτο-βελτίωση. Αλλά ενώ η αυτογνωσία είναι σημαντική, συχνά οι γονείς διδάσκουν ακούσια τα παιδιά τους να είναι πολύ επικριτικά με τον εαυτό τους.

Εάν ένας γονέας λέει στο παιδί του ότι πρέπει να προσπαθήσει να είναι πιο εξωστρεφής, για παράδειγμα, το παιδί μπορεί να εσωτερικεύσει αυτή την συμβουλή ως αρνητική κριτική για την εκ φύσεως εσωστρεφή προσωπικότητά του.

Οι έρευνες σχετικά με την αυτοκριτική έχουν δείξει ότι κατά βάση λειτουργεί σαν σαμποτάζ του εαυτού μας. Μας κρατά επικεντρωμένους στα αρνητικά, μειώνοντας έτσι την εμπιστοσύνη στον εαυτό μας. Προκαλεί τον φόβο της αποτυχίας, που βλάπτει την απόδοση, οδηγεί στην εύκολη παραίτηση και στην κακή λήψη αποφάσεων.

Αντ' αυτού, οι γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά να αναπτύξουν συμπεριφορές αυτοσυγκέντρωσης - φροντίζοντας τον εαυτό τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα παιδιά θα πρέπει να αφήνουν στην τύχη τους τα πράγματα και να παρακολουθούν παθητικά. Απλά σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να αυτοτιμωρούνται όταν κάτι δεν πάει καλά.

Ένα ντροπαλό παιδί με αυτοσυγκέντρωση, για παράδειγμα, θα πει ότι είναι εντάξει να αισθάνεται ντροπαλός μερικές φορές και ότι η προσωπικότητά του απλά δεν είναι τόσο εξωστρεφής όσο των άλλων παιδιών.

Αυτή η νοοτροπία θα επιτρέψει στο παιδί να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις, να αναπτύξει νέες κοινωνικές δεξιότητες και να μάθει από τα λάθη του.


6. Εμείς λέμε στα παιδιά μας: Ζούμε σε έναν κόσμο "Η ζωή μου, ο θάνατός σου", οπότε πρόσεξε εκείνον που είναι νούμερο ένα.

Τι θα έπρεπε να τους πούμε: Να δείχνεις συμπόνια στους άλλους.


Οι έρευνες δείχνουν ότι από την παιδική ηλικία, οι κοινωνικές μας σχέσεις καθορίζουν την υγεία, την ευτυχία και ακόμη και τη μακροζωία. Η ύπαρξη θετικών σχέσεων με άλλους ανθρώπους είναι απαραίτητη για την ευημερία, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει τις πνευματικές μας ικανότητες και την επιτυχία.

Το βιβλίο του Adam Grant "Give & Take" αναφέρει ότι, εάν εκφράσετε συμπόνια στους γύρω σας και δημιουργήσετε υποστηρικτικές σχέσεις αντί να εστιάσετε στον εαυτό σας, θα είστε πραγματικά πιο επιτυχημένοι μακροπρόθεσμα - εφ' όσον δεν αφήνετε τους ανθρώπους να σας εκμεταλλεύονται.

Τα παιδιά είναι από τη φύση τους συμπονετικά και ευγενικά. Αλλά, οι νέοι άνθρωποι τείνουν να γίνονται όλο και περισσότερο εγωκεντρικοί. Έτσι είναι σημαντικό να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να νοιάζονται για τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων και να μπαίνουν στη θέση τους.

Είναι αλήθεια ότι ζούμε σε έναν σκληρό κόσμο. Αλλά θα ήταν πολύ λιγότερο σκληρός αν δείχναμε στα παιδιά μας πως να συμπονούν τους άλλους και να μην σκέφτονται ανταγωνιστικά απέναντί τους.

Πηγη www.enallaktikos.gr
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.483
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Σωστός σε όλα αλλά φίλε αλλά όταν έχει γίνει ο κόσμος ζούγκλα καλό είναι να τα μαθαίνεις να φυλάγονται από κακοτοπιές. Αυτά που λέω είναι γιατί και τα δύο παιδιά μου γιός και κόρη είναι καλά παιδιά έχουν μεγαλώσει με αρχές και αγάπη για τον συνάνθρωπο και ειλικρινά φοβάμαι ότι έχω κάνει λάθη στην ανατροφή τους. Η ζωή δεν ξέρω αν προσφέρεται για αυτούς τους νέους ανθρώπους ή θα σπάσουν τα μούτρα τους πάνω στην απανθρωπιά και την σκληρότητα των υπολοίπων. Ποτέ ένας γονιός δεν είναι σίγουρος αν έδωσε στα παιδιά του τις σωστές βάσεις για να μπορούν να σταθούν στην ζωή τους και πάντα θα φοβόμαστε για αυτά.
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Ενας πάστορας ο Robert Fulghum έγραψε ένα βίβλιο με τίτλο "Ο,τι πραγματικά πρέπει να ξέρω στη ζωή, το έμαθα στο Νηπιαγωγείο!"

Αξίζει να το διαβάσετε και να το διδάξετε και στα παιδιά σας...


… Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:


  • Να μοιράζεσαι τα πάντα.
  • Να παίζεις τίμια.
  • Να μη χτυπάς τους άλλους.
  • Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.
  • Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.
  • Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.
  • Να λεςσυγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.
  • Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.
  • Να κοκκινίζεις.
  • Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.
  • Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.
  • Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.
  • Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση,να κρατιέσαι από το χέρικαι να μένεις μαζί με τους άλλους.
  • Να αντιλαμβάνεσαι ταθαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.
  • Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.
  • Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ όλες: τη λέξηΚΟΙΤΑ.
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή.

Ολα ξεκινούν από τα απλά και καταλήγουν εκεί πάλι. Παραθέτω το βιντεο Ναυάρχου McRaven με την ομιλία του στο πανεπιστήμιο του Texas στο Austin για τα μικρά βασικά πράγματα της καθημερινότητάς και πως αυτά είναι αρχές για να πάμε μπροστά σε όλα

 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Ενας πάστορας ο Robert Fulghum έγραψε ένα βίβλιο με τίτλο "Ο,τι πραγματικά πρέπει να ξέρω στη ζωή, το έμαθα στο Νηπιαγωγείο!"

Αξίζει να το διαβάσετε και να το διδάξετε και στα παιδιά σας...


… Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:


  • Να μοιράζεσαι τα πάντα.
  • Να παίζεις τίμια.
  • Να μη χτυπάς τους άλλους.
  • Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.
  • Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.
  • Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.
  • Να λεςσυγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.
  • Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.
  • Να κοκκινίζεις.
  • Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.
  • Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.
  • Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.
  • Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση,να κρατιέσαι από το χέρικαι να μένεις μαζί με τους άλλους.
  • Να αντιλαμβάνεσαι ταθαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.
  • Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.
  • Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ όλες: τη λέξηΚΟΙΤΑ.
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή.

Ολα ξεκινούν από τα απλά και καταλήγουν εκεί πάλι. Παραθέτω το βιντεο Ναυάρχου McRaven με την ομιλία του στο πανεπιστήμιο του Texas στο Austin για τα μικρά βασικά πράγματα της καθημερινότητάς και πως αυτά είναι αρχές για να πάμε μπροστά σε όλα

Προχτές ετυχε και έβλεπα το βίντεο.
Σημαντικότατο και τόσο απλό αυτό που λέει για το στρώσιμο του κρεβατιού.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Healthstories-teen-sad.jpg

Έφηβοι: Αύξηση των αυτοκαταστροφικών συμπεριφορών με την επιστροφή στο σχολείο​


Δυσκολία στο να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες αντιμετώπισαν οι έφηβοι μετά την παρατεταμένη καραντίνα. Μάλιστα, φαίνεται ότι η αλλαγή αυτή έφερε στην επιφάνεια καταπιεσμένα συναισθήματα, αυξάνοντας κατακόρυφα τις αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο Μάιος ήταν πάντα ένας δύσκολος και πιεστικός μήνας για τους εφήβους, ενόψει των εξετάσεων. Φέτος, όμως, η κατάσταση ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Παρότι δεν υπήρχαν εξετάσεις, η επιστροφή στα σχολεία έπαιξε καθοριστικό ρόλο.
«Η πρόσφατη εμπειρία μας δείχνει ότι η πλειονότητα των εφήβων δεν ήθελαν να επιστρέψουν στο σχολείο. Είχαν βολευτεί σε μία αδράνεια και μία απάθεια και δυσκολεύτηκαν πολύ να κινητοποιηθούν. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα περιστατικά απόπειρας αυτοκτονίας που αντιμετωπίζουμε το τελευταίο εξάμηνο έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Είναι μεγάλο το ποσοστό και όλα τα παιδιά είναι κυρίως ηλικίας 12-15 ετών», αναφέρει η Παιδοψυχίατρος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Επιστημονική Συνεργάτις Παίδων ΜΗΤΕΡΑ, Φρίντα Κωνσταντοπούλου.
Συναισθηματική έκρηξη
Ο αυτοκτονικός ιδεασμός είναι ένα περίπλοκο σύμπτωμα, που περιλαμβάνει διάφορους παράγοντες κινδύνου, βιολογικούς και περιβαλλοντικούς.
Δεν πρόκειται για ένα ξαφνικό γεγονός, αλλά για ένα συσσωρευμένο συναισθηματικό φορτίο, το οποίο επιβαρύνθηκε από την πανδημία και την καραντίνα και προκάλεσε αυτή τη συναισθηματική έκρηξη.
«Τα παιδιά δυσκολεύονται πάρα πολύ με όλα αυτά που έχουν να αντιμετωπίσουν, ειδικά στην εφηβική ηλικία. Αυτό δεν είναι ένα νέο φαινόμενο. Όμως, τώρα, εκεί που είχαν βολευτεί και αποδεσμευτεί από τις υποχρεώσεις τους, καλούνται πάλι να αντιμετωπίσουν όλα όσα τους βαραίνουν», υπογραμμίζει η κ. Κωνσταντοπούλου.
Όπως η ίδια εξηγεί, το φαινόμενο αυτό παρατηρήθηκε κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες και ήταν ιδιαίτερα έντονο στα παιδιά του γυμνασίου.
«Τα παιδιά του λυκείου ήταν πιο κινητοποιημένα, λόγω των εξετάσεων, καθώς υπήρχε ένας στόχος. Οι μαθητές του γυμνασίου δεν έχουν κανέναν στόχο μπροστά τους, παρά μόνο τις δυσκολίες. Τα παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα. Το πρόβλημα ξεκινάει από εκεί που ξεκινούν οι δυσκολίες, δηλαδή από την Πέμπτη δημοτικού και μετέπειτα», σημειώνει.
Την ίδια στιγμή, τα παιδιά που αντιμετώπιζαν ήδη δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση και έκαναν θεραπεία, με την καραντίνα έχουν κάνει ένα μεγάλο «πισωγύρισμα».
«Για ορισμένα παιδιά έχουν ακυρωθεί χρόνια θεραπείας. Είναι εντυπωσιακό αυτό που συμβαίνει και αφορά στην πλειονότητα των παιδιών. Βέβαια έχουν ήδη κατακτήσει κάποια πράγματα και θα τα επανακτήσουν συντομότερα. Ωστόσο ήταν εμφανέστατο», αναφέρει η ειδικός.
Ο στόχος
Ορισμένοι από τους εφήβους που αποπειράθηκαν να αυτοκτονήσουν ήθελαν όντως να δώσουν τέλος στη ζωή τους. Άλλοι, όμως, έκαναν μία απεγνωσμένη προσπάθεια να ανακουφιστούν από το συναισθηματικό φορτίο.
Για τον ίδιο λόγο ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών κατέφυγε στον αυτοτραυματισμό.
«Αρνητικά συναισθήματα που συσσωρεύονται, όπως ο φόβος, ο θυμός, η ανασφάλεια, η πίεση και δεν λεκτικοποιούνται, εκτονώνονται μέσα από τέτοιες συμπεριφορές. Είναι μία συναισθηματική εκφόρτιση, μία ανακούφιση. Ωστόσο, ένα μικρό ποσοστό μπορεί να έχει και τιμωρητικό χαρακτήρα. Δηλαδή, το παιδί να νιώθει ενοχές και να αυτοτιμωρείται. Όλο αυτό, το οποίο βεβαίως συνέβαινε και πριν την πανδημία, το βλέπουμε πλέον να γίνεται πιο έντονο. Είναι πολύ αυξημένα τα περιστατικά», σημειώνει η κ. Κωνσταντοπούλου και προσθέτει:
«Πολλές φορές τα παιδιά το κάνουν πολύ επιδεικτικά. Δηλαδή οι τραυματισμοί γίνονται σε εμφανή σημεία και παρόλα αυτά οι γονείς δεν το έχουν αντιληφθεί. Έτσι, οι αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές ενδέχεται να είναι και μία απεγνωσμένη κίνηση για να προκαλέσουν την προσοχή των γονέων. Δείχνει όμως και την απουσία των γονέων, οι οποίοι είναι χαμένοι στα δικά τους προβλήματα, ορισμένα εκ των οποίων βγήκαν στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια της καραντίνας».
Διέξοδος οι εξαρτήσεις
Παράλληλα, αύξηση παρουσιάζουν οι εξαρτητικές συμπεριφορές, με χρήση ουσιών αλλά και κατάχρηση του διαδικτύου, οι οποίες αποτελούν διέξοδο, πλην όμως προσωρινή.
«Η χρήση ουσιών, ιδιαίτερα της κάνναβης, είναι κάτι που το βλέπουμε πλέον πάρα πολύ συχνά. Επίσης πάρα πολύ έχει αυξηθεί και η χρήση του διαδικτύου. Παιδιά που δεν βγαίνουν πια και καταφεύγουν στην εύκολη λύση να επικοινωνούν διαδικτυακά, να σερφάρουν, να παίζουν παιχνίδια. Όσο οι γονείς χάνονται στα δικά τους, τα παιδιά χάνονται στο διαδίκτυο, που το βλέπουν ως μία διέξοδο.
Όλες αυτές οι διέξοδοι -οι αυτοτραυματισμοί, οι ουσίες, το διαδίκτυο- είναι πρόσκαιρες ανακουφίσεις. Συχνά, όμως, παγιώνονται και τα παιδιά σταθεροποιούνται σε μία δύσκολη κατάσταση, χωρίς να δουλεύουν τα προβλήματά τους, έτσι ώστε να τα ξεπεράσουν», τονίζει η κ. Κωνσταντοπούλου.
Ο ρόλος των social media
Πέρα από τα παιδιά με αναπτυξιακές δυσκολίες, που δυσκολεύονται στο κοινωνικό κομμάτι, η ένταξη και αποδοχή τους από το κοινωνικό περιβάλλον είναι δύσκολη πλέον για όλα τα παιδιά. Με τα social media, τα οποία «υπαγορεύουν» το πώς πρέπει να είναι, πώς πρέπει να κινούνται, πώς πρέπει να ντύνονται, υπάρχει μία σημαντική επίδραση, ιδιαίτερα στις εφηβικές ηλικίες.
«Ανέκαθεν οι έφηβοι έπρεπε να μπουν σε καλούπια για να γίνουν αποδεκτοί. Αυτή τη στιγμή, όμως, με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων είναι πολλαπλά τα ερεθίσματα. Αλλάζουν καθημερινά, με μεγάλες ταχύτητες και τα παιδιά πρέπει να ακολουθούν. Οι εξελίξεις είναι έντονες και γρήγορες. Και τους προκαλεί πίεση, ένταση και αγωνία το γεγονός ότι πρέπει να τις προλάβουν. Τα τελευταία δύο χρόνια και ειδικότερα τον τελευταίο χρόνο όλο αυτό είναι πολύ έντονο και πιέζει πολύ τα παιδιά», υπογραμμίζει η ειδικός.
Η πίεση των γονέων
Ιδιαίτερα σημαντικός είναι φυσικά ο ρόλος των γονέων, οι οποίοι ασκούν και αυτοί από την πλευρά τους πίεση στα παιδιά, ενώ παράλληλα είναι χαμένοι σε έναν τρόπο ζωής πάρα πολύ δύσκολο.
Ενώ στην πρώτη καραντίνα τα παιδιά δυσκολεύτηκαν επειδή έμεναν πολλές ώρες με τους γονείς τους, στη συνέχεια, ο καθένας αποστασιοποιήθηκε και απομονώθηκε στο δικό του κόσμο.
«Η δυσκολία είναι μεγαλύτερη στις πόλεις και ιδιαίτερα στην Αθήνα. Η Αθήνα είναι μία πάρα πολύ δύσκολη πόλη αυτή τη στιγμή για να ζει κανείς και ιδιαίτερα για τους εφήβους. Γιατί οι ρυθμοί της ζωής είναι πάρα πολύ έντονοι. Οι γονείς δουλεύουν πάρα πολλές ώρες, ενώ υπερασχολούνται και οι ίδιοι με τα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό είναι μία πολύ αρνητική επίδραση. Γιατί πέρα από το παράδειγμα που δίνουν, αφιερώνουν πολύ χρόνο σ’ αυτά και δεν περισσεύει για να ασχοληθούν με τα παιδιά και να επικοινωνήσουν ουσιαστικά μαζί τους. Αυτά ενδεχομένως να αντιδρούν σε κάθε προσέγγιση, λόγω της εφηβείας, και οι γονείς βολεύονται στο ότι τα παιδιά δεν θέλουν να μιλήσουν», εξηγεί η κ. Κωνσταντοπούλου.
Το δυσοίωνο μέλλον
Η φυσιολογική μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση, ήταν πάντα δύσκολη, τώρα όμως πανικοβάλλει τα παιδιά καθώς η ενήλικη ζωή φαίνεται να έχει περισσότερες δυσκολίες. Γι’ αυτό και συχνά δεν θέλουν πλέον να κάνουν οικογένεια. Τους φαντάζει πάρα πολύ δύσκολο να ανταποκριθούν σε αυτό το «πακέτο» των απαιτήσεων και υποχρεώσεων.
«Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και πολλές φορές δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν. Από την άλλη πλευρά οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους επιστήμονες. Την ίδια στιγμή, οι προοπτικές για τη μετέπειτα ζωή ματαιώνουν τα παιδιά και τους δημιουργούν ένα κενό αλλά και φόβο για την ενηλικίωση. Το μέλλον διαγράφεται δυσοίωνο. Μετά από μία οικονομική κρίση, ήρθε μία υγειονομική, η οποία θα φέρει άλλη μία οικονομική κρίση. Οι έφηβοι πάντα ψάχνουν το νόημα της ζωής τους. Τώρα, όμως, είναι πολύ πιο δύσκολο να το βρουν. Αυτό παλαιότερα το βλέπαμε περισσότερο στους ενήλικες. Οι έφηβοι είχαν και τα όνειρά τους, τα οποία πλέον είναι πολύ περιορισμένα», εξηγεί η κ. Κωνσταντοπούλου.
Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς
Οι γονείς συχνά αντιλαμβάνονται καθυστερημένα τα προβλήματα των παιδιών τους. Ωστόσο, η έγκαιρη διάγνωση είναι καίριας σημασίας για την αντιμετώπισή τους και τη μετέπειτα πορεία τους.
«Οι γονείς πρέπει να ιεραρχήσουν τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις και να μην προσπαθούν να τα κάνουν όλα μαζί. Τα παιδιά μας είναι προτεραιότητά μας και χρειάζονται αφοσίωση κατά τον χρόνο που περνάμε μαζί τους. Πολλές φορές έρχονται οι γονείς και μιλούν για τα παιδιά τους, αγνοώντας τις δικές τους συμπεριφορές. Και μετά πιέζουν τα παιδιά και έχουν απαιτήσεις από αυτά, στις οποίες δεν μπορούν να ανταποκριθούν ούτε οι ίδιοι. Οι γονείς θα πρέπει όταν είναι εκεί, να είναι εκεί 100%», υπογραμμίζει η κ. Κωνσταντοπούλου.
Παράλληλα, οι απαιτήσεις των γονέων από τα παιδιά, συχνά ξεπερνούν τις δυνατότητές τους, προκαλώντας τους άγχος και ενοχές.
«Οι γονείς περιμένουν από τα παιδιά τους τα πάντα, ενώ θα έπρεπε να περιμένουν μόνο αυτά που μπορούν τα παιδιά να δώσουν. Το λένε, το δείχνουν μέχρι πού μπορούν. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι δεν πρέπει να τα κινητοποιούν για κάτι καλύτερο. Αλλά είναι σημαντικό αυτό να γίνεται με μέτρο, με τρόπο και χωρίς πίεση. Πρέπει να αποδέχονται τα παιδιά με τις ικανότητές τους, όποιες κι αν είναι αυτές και να μην τα αντιμετωπίζουν ανάλογα με τις δικές τους προσδοκίες».
Ποια είναι όμως τα σημάδια που δείχνουν ότι κάτι δεν πάει καλά; Την απάντηση δίνει η ειδικός:
«Αυτό που πρέπει να κινητοποιήσει τους γονείς είναι η υπερβολική ευερεθιστότητα. Οι έφηβοι είναι από τη φύση τους ευερέθιστοι, αλλά σε αυτήν την περίπτωση η ευερεθιστότητα έχει τα … πάνω της και τα κάτω της. Η καταθλιπτική ευερεθιστότητα είναι πιο μόνιμη, είναι πιο συνεχής. Αυτά τα παιδιά χρειάζονται άμεση και συστηματική ψυχοθεραπεία, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ενδείκνυται και φαρμακοθεραπεία, σύμφωνα πάντα με την καθοδήγηση ειδικού παιδοψυχιάτρου

Πηγη www.enallaktikos.gr
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.397
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Απλά απίθανη,

δεν ξέρω αν θα ζήσω παραπάνω που λέει κι ο Μαηκ σε ανάλογο ποστ ,αλλά ,έχω να πω ότι καβάλησα τον κεραυνό μαζί της τα τελευταία 2 χρόνια και ναι πήρα κι εγώ ένα μεγάλο κομματι της χαράς της

λουκούμι
 

dikoukos

old member
Δημοσιεύσεις
4.253
Ηλικία
55
Όνομα
Xατζηπετροs Δημητρηs
Απλά απίθανη,

δεν ξέρω αν θα ζήσω παραπάνω που λέει κι ο Μαηκ σε ανάλογο ποστ ,αλλά ,έχω να πω ότι καβάλησα τον κεραυνό μαζί της τα τελευταία 2 χρόνια και ναι πήρα κι εγώ ένα μεγάλο κομματι της χαράς της

λουκούμι
Μπραβο Γιαννη συγχαρητηρια ευχομαι να εχει μονο επιτυχιες στην ζωη της cdefg
 

thenos

member
Δημοσιεύσεις
1.332
Ηλικία
48
Όνομα
Θανάσης
Απλά απίθανη,

δεν ξέρω αν θα ζήσω παραπάνω που λέει κι ο Μαηκ σε ανάλογο ποστ ,αλλά ,έχω να πω ότι καβάλησα τον κεραυνό μαζί της τα τελευταία 2 χρόνια και ναι πήρα κι εγώ ένα μεγάλο κομματι της χαράς της

λουκούμι
Συγχαρητήρια σε όλους!
Πρώτα στο παιδί για την προσπάθεια και έπειτα στους γονείς για την υποστήριξη...!
Καλή τύχη να έχει στη ζωή της!
 

thimiospoul

member
Δημοσιεύσεις
719
Ηλικία
46
Περιοχή
ΚΟΖΑΝΗ
Μοτοσυκλέτα
fz6 s2 2007
Όνομα
ΘΥΜΙΟΣ
Αυτο που ευχομαι ειναι να μη μου μοιασουν γιατι προς το παρον ολα τα στραβα μου βλεπω να τους εχω κληροδοτησει.Κι αν παει ετσι το πραμα,το'χουμε χαμενο...
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.397
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Αυτο που ευχομαι ειναι να μη μου μοιασουν γιατι προς το παρον ολα τα στραβα μου βλεπω να τους εχω κληροδοτησει.Κι αν παει ετσι το πραμα,το'χουμε χαμενο...
Μην το λες!
Πιστεύω ότι το κλειδί είναι να μη σταματάμε να μιλάμε με τα παιδιά μας.
Αυτά μετά ξέρουν Bcdefgh
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Απλά απίθανη,

δεν ξέρω αν θα ζήσω παραπάνω που λέει κι ο Μαηκ σε ανάλογο ποστ ,αλλά ,έχω να πω ότι καβάλησα τον κεραυνό μαζί της τα τελευταία 2 χρόνια και ναι πήρα κι εγώ ένα μεγάλο κομματι της χαράς της

λουκούμι
Της ευχομαι τα καλυτερα φιλε να τη καμαρωνεις, αλλα με τετοιο Μπαμπα λογικο ηταν Smileys drinking beer Emoticon
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Μιλάμε για μηχανές...
Μιλάμε για εκδρομές..
Μιλάμε για τις κυρίες...

Ας έχουμε μια κουβέντα και για τα παιδιά.
Όποιος επιθυμεί μπορεί να παραθέτει άρθρα κλπ που σχετίζονται με τα παιδιά και τη διαπαιδαγώγησή τους.


Ένα σοβαρό θέμα που μας διαφεύγει...


 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.397
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Θα έλεγα ότι επειδή κι εκεί έχει αναπτυχθεί το παραπάνω θέμα ,δεν χρειάζεται ανεξαρτητη ανάπτυξη.
Γιάννη έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση τα δύο παραπάνω αλλά... δεν είμαι αρνητικός.

Σε παρακαλώ να τα μεταφέρεις κι ευχαριστώ! Bcdefghg
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.397
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Θα δω πως θα πάει ,όπως έγραψα λοιπόν και σε εκεινα αναφερόμαστε σχετικά εκτενώς μπορώ να πω για το πώς τα μεγαλώνουμε .
Οπότε βλέποντας και κάνοντας

Στάλθηκε από το Redmi Note 8 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Το πρόβλημα ξεκινά από τους γονείς και από τους δασκάλους. Και οι γονείς τέτοιοι είμαστε σαν τους τραπαδες. Φύγαμε από τη Θεϊκή αρετή και έχουμε σαν Θεό την ύλη. Τι να λέμε τώρα...

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Υπαρχει και αυτο Γιαννη
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.397
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Θένξς Μαηκ .
Διάβασα μία τα δύο προηγούμενα και έκλεινα προς αυτό με τις κόρες.
Νομίζω όμως ότι αυτό που λες είναι το καταλληλότερο abc
 
Top Bottom