Stara Varos
new member
- Δημοσιεύσεις
- 237
- Όνομα
- Γιώργος
Ημέρα 2η [332 χλμ]
Αφήνοντας την Αδριανούπολη, ήμουν σύντομα στα βουλγαρικά σύνορα κοντά στο Lesovo και ακολούθησα τους επαρχιακούς δρόμους 7 και 7072, με προορισμό το Chargan. Εκεί, στην κορυφή Druzhba (497,8 μ.), με την εκπληκτική θέα προς την πόλη του Yambol και την κοιλάδα του ποταμού Tundzha, βρήκα το «Μνημείο Bakadzhik».
Κατασκευασμένο το 1987 και με ύψος 37 μ., το μνημείο αυτό αφιερώθηκε στα 1300 χρόνια από την ίδρυση της Βουλγαρίας ή στα 110 χρόνια από την απελευθέρωση από τον οθωμανικό ζυγό.
Οι 32 τόνων χάλκινες φιγούρες απεικονίζουν γεγονότα που σχετίζονται με τη Βουλγαρική ιστορία.
Μεταξύ άλλων παρατήρησα έναν Ρώσο στρατιώτη και έναν Βούλγαρο μαχητή (που συμβολίζουν τη νίκη αυτών επί των οθωμανικών δυνάμεων καθώς και τη νίκη του Χριστιανισμού επί του Ισλάμ στις βουλγαρικές εκτάσεις) και μια γυναίκα με ένα παιδί (σύμβολο της βουλγαρικής συνέχειας κατά τη διάρκεια των αιώνων ή ίσως της αναστάσεως του βουλγάρικου έθνους).
Η πιο περίεργη φιγούρα ήταν ένας Κοσμοναύτης. Σίγουρα η Βουλγαρία δεν είχε διαστημικό πρόγραμμα εκείνη την εποχή, οπότε μάλλον αντιπροσωπεύει τα ρωσικά επιτεύγματα σε αυτόν τον τομέα.
Στις 8 Οκτωβρίου το 2011 τοποθετήθηκε στη Βάρνα μια χάλκινη προτομή του Γιούρι Γκαγκάριν, οπότε οι αρχικές μου σκέψεις πως παρατηρούσα το πρώτο μνημείο του ήρωα της Σοβιετικής Ένωσης στη Βουλγαρία, ήταν απλώς λανθασμένες.
Αφήνοντας το μνημείο παρατήρησα κάποιες εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις, ίσως άξιες εξερεύνησης.
Αργότερα ανακάλυψα ότι ήταν παραθεριστικές κατοικίες για τους εργαζόμενους του εργοστασίου χημικών «Yambolen». Στη βάση του λόφου υπάρχει ένα μοναστήρι (αφιερωμένο στον Ρώσο άγιο Alexander Nevski), που σίγουρα αντιμετώπισε τις δυσκολίες των κομμουνιστικών χρόνων στη Βουλγαρία.
Εάν μπορείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο εκεί, επισκεφθείτε τη διάσημη πηγή του σπηλαίου ή μείνετε στο μοναστήρι ως επισκέπτης. Συνεχίζοντας ανατολικά στον επαρχιακό δρόμο 7072, περνώντας χωριά όπως το Irechekovo και το Nedyalsko, η εγκατάλειψη μου έδωσε την εντύπωση ότι ο χρόνος, για αυτή την ξεχασμένη επαρχία, σταμάτησε κάπου στη δεκαετία του '60. Στη Zornitsa σταμάτησα για λίγο εξαιτίας αυτής της αίσθησης. Η κεντρική πλατεία είχε μια σκουριασμένη, παραμελημένη παιδική χαρά και ένα κανόνι πυροβολικού δίπλα σε ένα μνημείο μαχητή.
Αφήνοντας την Αδριανούπολη, ήμουν σύντομα στα βουλγαρικά σύνορα κοντά στο Lesovo και ακολούθησα τους επαρχιακούς δρόμους 7 και 7072, με προορισμό το Chargan. Εκεί, στην κορυφή Druzhba (497,8 μ.), με την εκπληκτική θέα προς την πόλη του Yambol και την κοιλάδα του ποταμού Tundzha, βρήκα το «Μνημείο Bakadzhik».

Κατασκευασμένο το 1987 και με ύψος 37 μ., το μνημείο αυτό αφιερώθηκε στα 1300 χρόνια από την ίδρυση της Βουλγαρίας ή στα 110 χρόνια από την απελευθέρωση από τον οθωμανικό ζυγό.

Οι 32 τόνων χάλκινες φιγούρες απεικονίζουν γεγονότα που σχετίζονται με τη Βουλγαρική ιστορία.

Μεταξύ άλλων παρατήρησα έναν Ρώσο στρατιώτη και έναν Βούλγαρο μαχητή (που συμβολίζουν τη νίκη αυτών επί των οθωμανικών δυνάμεων καθώς και τη νίκη του Χριστιανισμού επί του Ισλάμ στις βουλγαρικές εκτάσεις) και μια γυναίκα με ένα παιδί (σύμβολο της βουλγαρικής συνέχειας κατά τη διάρκεια των αιώνων ή ίσως της αναστάσεως του βουλγάρικου έθνους).

Η πιο περίεργη φιγούρα ήταν ένας Κοσμοναύτης. Σίγουρα η Βουλγαρία δεν είχε διαστημικό πρόγραμμα εκείνη την εποχή, οπότε μάλλον αντιπροσωπεύει τα ρωσικά επιτεύγματα σε αυτόν τον τομέα.

Στις 8 Οκτωβρίου το 2011 τοποθετήθηκε στη Βάρνα μια χάλκινη προτομή του Γιούρι Γκαγκάριν, οπότε οι αρχικές μου σκέψεις πως παρατηρούσα το πρώτο μνημείο του ήρωα της Σοβιετικής Ένωσης στη Βουλγαρία, ήταν απλώς λανθασμένες.

Αφήνοντας το μνημείο παρατήρησα κάποιες εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις, ίσως άξιες εξερεύνησης.

Αργότερα ανακάλυψα ότι ήταν παραθεριστικές κατοικίες για τους εργαζόμενους του εργοστασίου χημικών «Yambolen». Στη βάση του λόφου υπάρχει ένα μοναστήρι (αφιερωμένο στον Ρώσο άγιο Alexander Nevski), που σίγουρα αντιμετώπισε τις δυσκολίες των κομμουνιστικών χρόνων στη Βουλγαρία.


Εάν μπορείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο εκεί, επισκεφθείτε τη διάσημη πηγή του σπηλαίου ή μείνετε στο μοναστήρι ως επισκέπτης. Συνεχίζοντας ανατολικά στον επαρχιακό δρόμο 7072, περνώντας χωριά όπως το Irechekovo και το Nedyalsko, η εγκατάλειψη μου έδωσε την εντύπωση ότι ο χρόνος, για αυτή την ξεχασμένη επαρχία, σταμάτησε κάπου στη δεκαετία του '60. Στη Zornitsa σταμάτησα για λίγο εξαιτίας αυτής της αίσθησης. Η κεντρική πλατεία είχε μια σκουριασμένη, παραμελημένη παιδική χαρά και ένα κανόνι πυροβολικού δίπλα σε ένα μνημείο μαχητή.
