duke200
member
- Δημοσιεύσεις
- 1.310
- Ηλικία
- 44
- Όνομα
- Alex
Πως μέτραμε το AFR. Υπάρχουν 4 τρόποι, ένας ακριβεστατος και άλλοι 3 πιο στο περίπου:
1. Ο ακριβεστατος:
Ο αισθητήρας λάμδα ευρεος φάσματος (wide band lambda). Αυτός είναι ένας αισθητήρας λάμδα που ανάλογα της διαφοράς οξυγόνου εντός και εκτός της εξάτμισης παράγει μια ταση μετρήσιμη απο 0 μέχρι 5volt. 0 για το τελείως πλούσιο μείγμα (καθόλου οξυγόνο στα καυσαερια) και 5 για το τελείως φτωχό μειγμα. Περίπου 1.5 volt παράγεται στο AFR 13.
Ο Wide band lambda είναι μικρός ακριβώς όπως ο λάμδα που φοράν όλα τα μοντέρνα συστήματα ψεκασμού, είναι αρκετά ακριβότερος και πωλείται με όργανο που μετατρέπει την ταση σε ένδειξη AFR. Κοστίζει περίπου 180 ευρω (innovate, AEM) μαζί με το όργανο και μπορεί να τοποθετηθεί στην εξάτμιση ή σε σωλήνα που μπαίνει μέσα στη εξάτμιση (η διάταξη αυτή χρησιμοποιειται απο τα δυναμομετρα και απο τους καλούς προγραμματιστες).
Ο λόγος λάμδα λ = 1 που συνήθως δουλεύουν οι αναλυτές καυσαερίων τύπου συρματος που χώνεται στην εξατμιση αναφέρεται σε AFR=14,7 που είναι και η τελοια αναλογία για την μέγιστη οικονομία καυσίμου και τους λιγότερους ρυπους, καταστροφική για την ιπποδύναμη.
2. Ο λιγότερο ακριβής:
Α. Αισθητήρας λάμδα στενού φάσματος (narrow band lambda). Τέτοιον φοράνε όλοι οι εργοστασιακοι κινητήρες ψεκασμού-injection. Λέγεται έτσι γιατί παράγει πολυ μικρότερο εύρος τάσης 1 volt περίπου για το τέρμα πλούσιο μείγμα και 0.2V για το τέρμα φτωχό. Έχει μεγάλη ευαισθησία γύρω απο το 0.5 volt (AFR 14.7) αλλά πάνω απο τα 0.85V πρακτικά δε μπορείς να ξέρεις αν έχεις AFR 13 ή 12. Χρησιμοποιείται ως ένδειξη για να δούμε στο περίπου ότι είμαστε οκ μιας και το AFR 13 αντιστοιχεί περίπου σε ταση 0.85-0.9 V. Η ένδειξη του εργοστασιακού λάμδα μπορει να διαβαστεί με:
Φτηνό όργανο (χαλμητερ που είπατε) που μετατρέπει την ταση του λάμδα σε λαμπακια (πράσινα πλούσιο, κόκκινα φτωχό, κίτρινα σε AFR 13-15) ή σε AFR.
Κατ ευθείαν με πολύμετρο με το κοκκινο στο σημα του λάμδα (συνήθως μαύρο καλώδιο) και το μαυρο στη γείωση του εργοστασιακού λάμδα (συνήθως γκρι καλώδιο)
μέσω elm 327 Bluetooth σε οχηματα που έχουν θύρα διάγνωσης obd2 (2003 και μετα) με μέτρηση πραγματικού χρόνου ή αυτόματη αποθήκευση τιμών τάσης (data logging)
Β.μέσω πυρομετρου (exhaust gas temperature meter) που μετράει έμμεσα το AFR απο τον αντίκτυπο που έχει στη θερμοκρασία καυσαερίων (πλούσιο μείγμα θερμοκρασία μέχρι 800 βαθμούς, φτωχό πανω απο 1000) Τα πυρομετρα κοστίζουν απο 50 ευρω με αισθητήρα και όργανο και παρέχουν την ίδια ακρίβεια περίπου με το narrow band lambda δηλαδη δε μας βοηθάνε και πολυ να ρυθμίσουμε το καύσιμο, οποτε βολευόμαστε με τιμή απο τον εργοστασιακό λάμδα.
Γ. Η ανάλυση καυσαερίων που έχουν τα κτεο και τα συνεργεία που βγάζουν κάρτα καυσαερίων προσφέρει και αυτή στο περίπου ενδείξεις, οποτε πάλι προτιμούμε τον εργοστασιακό λάμδα.
Απο τους 3 λιγότερο ακριβείς ο πιο εύκολος είναι μέσω Obd2 θύρας και αν αυτο δεν είναι εφικτό, με χαλμητερ που όμως έχει ένδειξη τάσης και όχι λαμπάκια..
Απο άποψη τιμής αξίας προτείνω την αγορά wideband lambda μονο εφόσον σκοπεύουμε να βάλουμε χοντρό χέρι στον κινητήρα, όχι δηλαδη για μια εξάτμιση ή ενα ελεύθερο φίλτρο.
Στη συνέχεια θα περιγράψω όλους τους τρόπους που μπορούμε να πειράξουμε το καύσιμο.
Sent from my ASUS_X00HD using Tapatalk
1. Ο ακριβεστατος:
Ο αισθητήρας λάμδα ευρεος φάσματος (wide band lambda). Αυτός είναι ένας αισθητήρας λάμδα που ανάλογα της διαφοράς οξυγόνου εντός και εκτός της εξάτμισης παράγει μια ταση μετρήσιμη απο 0 μέχρι 5volt. 0 για το τελείως πλούσιο μείγμα (καθόλου οξυγόνο στα καυσαερια) και 5 για το τελείως φτωχό μειγμα. Περίπου 1.5 volt παράγεται στο AFR 13.
Ο Wide band lambda είναι μικρός ακριβώς όπως ο λάμδα που φοράν όλα τα μοντέρνα συστήματα ψεκασμού, είναι αρκετά ακριβότερος και πωλείται με όργανο που μετατρέπει την ταση σε ένδειξη AFR. Κοστίζει περίπου 180 ευρω (innovate, AEM) μαζί με το όργανο και μπορεί να τοποθετηθεί στην εξάτμιση ή σε σωλήνα που μπαίνει μέσα στη εξάτμιση (η διάταξη αυτή χρησιμοποιειται απο τα δυναμομετρα και απο τους καλούς προγραμματιστες).
Ο λόγος λάμδα λ = 1 που συνήθως δουλεύουν οι αναλυτές καυσαερίων τύπου συρματος που χώνεται στην εξατμιση αναφέρεται σε AFR=14,7 που είναι και η τελοια αναλογία για την μέγιστη οικονομία καυσίμου και τους λιγότερους ρυπους, καταστροφική για την ιπποδύναμη.
2. Ο λιγότερο ακριβής:
Α. Αισθητήρας λάμδα στενού φάσματος (narrow band lambda). Τέτοιον φοράνε όλοι οι εργοστασιακοι κινητήρες ψεκασμού-injection. Λέγεται έτσι γιατί παράγει πολυ μικρότερο εύρος τάσης 1 volt περίπου για το τέρμα πλούσιο μείγμα και 0.2V για το τέρμα φτωχό. Έχει μεγάλη ευαισθησία γύρω απο το 0.5 volt (AFR 14.7) αλλά πάνω απο τα 0.85V πρακτικά δε μπορείς να ξέρεις αν έχεις AFR 13 ή 12. Χρησιμοποιείται ως ένδειξη για να δούμε στο περίπου ότι είμαστε οκ μιας και το AFR 13 αντιστοιχεί περίπου σε ταση 0.85-0.9 V. Η ένδειξη του εργοστασιακού λάμδα μπορει να διαβαστεί με:
Φτηνό όργανο (χαλμητερ που είπατε) που μετατρέπει την ταση του λάμδα σε λαμπακια (πράσινα πλούσιο, κόκκινα φτωχό, κίτρινα σε AFR 13-15) ή σε AFR.
Κατ ευθείαν με πολύμετρο με το κοκκινο στο σημα του λάμδα (συνήθως μαύρο καλώδιο) και το μαυρο στη γείωση του εργοστασιακού λάμδα (συνήθως γκρι καλώδιο)
μέσω elm 327 Bluetooth σε οχηματα που έχουν θύρα διάγνωσης obd2 (2003 και μετα) με μέτρηση πραγματικού χρόνου ή αυτόματη αποθήκευση τιμών τάσης (data logging)
Β.μέσω πυρομετρου (exhaust gas temperature meter) που μετράει έμμεσα το AFR απο τον αντίκτυπο που έχει στη θερμοκρασία καυσαερίων (πλούσιο μείγμα θερμοκρασία μέχρι 800 βαθμούς, φτωχό πανω απο 1000) Τα πυρομετρα κοστίζουν απο 50 ευρω με αισθητήρα και όργανο και παρέχουν την ίδια ακρίβεια περίπου με το narrow band lambda δηλαδη δε μας βοηθάνε και πολυ να ρυθμίσουμε το καύσιμο, οποτε βολευόμαστε με τιμή απο τον εργοστασιακό λάμδα.
Γ. Η ανάλυση καυσαερίων που έχουν τα κτεο και τα συνεργεία που βγάζουν κάρτα καυσαερίων προσφέρει και αυτή στο περίπου ενδείξεις, οποτε πάλι προτιμούμε τον εργοστασιακό λάμδα.
Απο τους 3 λιγότερο ακριβείς ο πιο εύκολος είναι μέσω Obd2 θύρας και αν αυτο δεν είναι εφικτό, με χαλμητερ που όμως έχει ένδειξη τάσης και όχι λαμπάκια..
Απο άποψη τιμής αξίας προτείνω την αγορά wideband lambda μονο εφόσον σκοπεύουμε να βάλουμε χοντρό χέρι στον κινητήρα, όχι δηλαδη για μια εξάτμιση ή ενα ελεύθερο φίλτρο.
Στη συνέχεια θα περιγράψω όλους τους τρόπους που μπορούμε να πειράξουμε το καύσιμο.
Sent from my ASUS_X00HD using Tapatalk
Τελευταία επεξεργασία: