Pan-dvs
well know member
Η αλυσιδα είναι ένα κομματι της μηχανης που θελει σχετικα προσεκτικη φροντιδα,όχι μονο για να μην χρειαστει να την αλλαξουμε γρηγορα,αλλα και για αρκετους αλλους λογους.
Εαν είναι κακοσυντηρημενη,κανει ενοχλητικο θορυβο,ζοριζει τον κινητηρα και επιβαρυνει την καταναλωση.Οταν δεν κινουνται οι κρικοι ελευθερα,όταν δηλαδη είναι κολλημενοι,κανει σκουντηγματα σαν να περναμε από σαμαρακια.Επισης καταστρεφονται τα γραναζια μας και σε πιο ακραιες περιπτωσεις ο μπροστα αξονας,ο οποιος εχει αρκετα μεγαλο κοστος επισκευης.Τελος αυξανονται οι πιθανοτητες να σπασει.Αυτο είναι το πιο επικινδυνο και μονο καποιος που εχει δει τι ζημια μπορει να κανει μια σπασμενη αλυσιδα,μπορει να με καταλαβει.
Πρεπει λοιπον να είναι παντα καλοσυντηρημενη.Υπαρχουνε πολλοι τροποι συντηρησης και ο καθενας μας διαλεγει αυτόν που τον βολευει.Οποιον τροπο όμως και αν διαλεγουμε,πρεπει να θυμομαστε μερικα απλα πραγματακια.
.Δεν πλενουμε με πιεστικο γιατι κανουμε ζημια στα ο-ring.
.Δεν χρησιμοποιουμε λαδια μηχανης για την λιπανση .Τα χαρακτηριστικα τους είναι καταλληλα για άλλες χρησεις,όχι όμως για αλυσιδα μας.Μπορουμε να βαλουμε απλο λαδι 10ρακι που δεν κανει ζημια,αλλα φευγει γρηγορα και χρειαζεται να εχουμε τον νου μας.
.Το wd-40 καθως και όλα τα καθαριστικα,είναι για να διωχνουνε τα λαδια η τα γρασα διασπωντας τα.Αρα αφου την καθαρισουμε με καποιο από αυτά,πρεπει να την ξανακαθαρισουμε πριν κανουμε λιπανση,γιατι τα υπολειμματα τους διωχνουνε το σπρευ,την βαλβολινη η το λαδι.
.Σε όλα αυτά προσθεστε και το τεντωμα της αλυσιδας εφοσον είναι απαραιτητο.Εχουνε καταστραφει αλυσιδες, σε λιγοτερο από 300 χλμ, γιατι ητανε πολύ χαλαρες.
To θεμα μας φυσικα δεν είναι τα παραπανω. Εκρινα όμως σκοπιμο να τα θυμισω ,μιας και αρκετες φορες παρολο που τα γνωριζουμε,δεν τα εφαρμοζουμε.
Eνας ευκολος τροπος για την σωστη λιπανση της είναι και αυτος που διαλεξα εγω.Τα αυτοματα συστηματα λιπανσης της αλυσιδας δεν είναι κατι καινουργιο.Υπαρχουνε αρκετα από αυτά, αλλα εγω διαλεξα ένα αρκετα οικονομικο,ευκολο στην τοποθετηση του και με παρα πολυ καλες κριτικες.Το tutoro chain oiler το αγορασα περιπου 62 ευρω,αντι της κανονικης που είναι 82,σε ομαδικη παραγγελια που καναμε καμμια 30ρια ατομα στο Advride.
Αφου καθαρισα πολυ καλα την αλυσιδα μου...πρωτα παραφηνελαιο και καθαρισμα με πανι...μετα wd 40 και πλυσιμο με υγρο πιατων...τελος πολυ καλο ξεπλυμα και βολτουλα μεχρι να στεγνωσει εντελως...την περασα ενα χερι βαλβολινη με το πινελακι και ημουν ετοιμος.
H τοποθετηση του είναι αρκετα ευκολη.Εμενα αν δεν ημουνα ψειρας,θα μου επαιρνε τριαντα λεπτα,αλλα επειδη ειμαι ψειρας :p, μου πηρε λιγακι παραπανω.Και αυτό γιατι ηθελα να κανω σωστη τοποθετηση,να μην φαινονται σωληνακια και τσερκια,να μην υπαρχει κινδυνος να μου κανει η να παθει ζημια,να μην ασχολουμε κάθε τρεις και λιγο μαζι του,αλλα και γιατι ειχα τον χρονο.
Το πρωτο που εκανα ητανε να αντικαταστησω τα πλαστικα δεματικα της συσκευασιας που συγκρατουνε το ποτηρακι,με μεταλλικους σφικτηρες.Δεν εχω πολύ εμπιστοσυνη στα πλαστικα τσερκια γιατι επηρεαζονται από τις καιρικες συνθηκες και κοβονται.Ασε που είναι πιο δυσκολο να το αφαιρεσει καποιος.Mην ξεχασετε να βαλετε τα ροδελακια ασφαλειας (κιτρινο βελος) αναμεσα στα μεταλλικα μερη, για να μην χαλαρωσουνε οι κραδασμοι το σφιξιμο απο τις βιδες.
Αμεσως μετα φροντισα να σκληρυνω καποια τμηματα. Εντυσα το σωληνακι σε καποια σημεια με θερμοσυστελλομενο μαυρο μακαρονι,οχι παντου για να μπορω να βλεπω την ροη.Τοποθετησα εσωτερικα συρμα για να αποφυγω τα τσακισματα και να είναι πιο σταθερο.Φροντισα γενικα να το μαζεψω οσο ηταν δυνατο,γιατι δεν μπορω να βλεπω να κρεμονται διαφορα.Ασε που αν δεν είναι σωστα τοποθετημενα, με το ανεβα κατεβα τα παιρνεις μαζι σου και φτου απ την αρχη.Στις φωτογραφιες τα εχω λιγο χαλαρα,για να φαινονται καλυτερα…τελειωνοντας τα εσφιξα κανονικα.
Θελει πολύ προσοχη όταν σφιγγουμε το σωληνακι με τα δεματικα,για να μην τσακισει.Επισης να μην περναει από σημεια που μπορει να το χτυπησει η αλυσιδα,αλλα να γινει και καλη στερεωση στο ακρο που ριχνει το λαδι αναμεσα στο πισω γραναζι και την αλυσιδα.Τελος υπολογιστε ότι το ψαλιδι στις λακουβες κινειται προς τα επανω.Αρα πρεπει να εχει τον καταλληλο αερα για να κινειται μαζι του.Τελος το ποτηρακι με το λιπαντικο πρεπει να εχει τις καταλληλες αποστασεις από κινουμενα μερη, για να μην γινει κομματια σε καμμια λακουβα.
Το γεμισμα με την βαλβολινη πρεπει να γινεται οταν εχουμε την μηχανη στο πλαινο σταντ.Αν την εχουμε σε ορθια θεση και το γεμισουμε,είναι φυσικο όταν γυρισει στο πλαινο να εχουμε υπερχειλιση.Δεν χρειαζεται να το ξεχειλιζουμε μιας και η βαλβολινη διογκωνεται από μονη της ,αναλογα με τις θερμοκρασιες.Ενα λογικο γεμισμα θα σας φτασει περιπου για 800 χλμ.,οποτε είναι περιττο να το φτασετε στα ορια του.
Ένα απροβλεπτο προβλημα που βρηκα μπροστα μου ,ητανε όταν γεμισα το ποτηρακι την πρωτη φορα.Εβαλα βαλβολινη 90αρα,η οποια ειχε παγωσει από το κρυο και ητανε σαν πηχτο μελι…δεν κατεβαινε με τιποτε.Την αντικατεστησα με το λιπαντικο που ειχε η συσκευασια και όλα μελι-γαλα.
Ψαχνοντας σε ξενα site,αλλα μιλωντας και με τον Μανο ο οποιος ανεβασε ένα αναλυτικοτατο θεμα σχετικα με τα λαδια,καταλαβα που εκανα λαθος.Η σκετη 90αρα γινεται παχυρευστη με το κρυο.Ειναι καλη όταν την αλειψουμε με πινελο,αλλα σχεδον αδυνατο να κατεβει από το σωληνακι του tutoro.
Eβαλα παλι για δοκιμη πιο ψιλη βαλβολινη την 75W.Η 75αρα με δεικτη W (καταλληλη για χειμωνα) κατεβαινει κανονικα.Το καλοκαιρι μπορουμε να βαλουμε 80αρα η ισως και 90αρα,που γινονται πιο ρευστες από την ζεστη.Για κανεναν λογο δεν βαζουμε διπλου ιξωδους πχ 75/80,για κανεναν λογο βαλβονινη για αυτοματα κιβωτια ταχυτητων,για κανεναν λογο βαλβολινη για υδραυλικα συστηματα,όπως και λαδι μηχανης.Το καθενα για διαφορετικους λογους μπορει να προκαλεσει ζημια.
Aπο το λιγο που το δοκιμασα κανει πολύ καλη δουλεια.Περισσοτερα όμως,αφου κανω πρωτα μερικα χιλιομετρα.
Υ.Γ.Αφαιρεστε το αυτοκολλητο του tutoro.Τραβαει την προσοχη και αυτό δεν είναι καλο,μιας και μπορει να σας το ψειρισουνε σχετικα ευκολα.
Εαν είναι κακοσυντηρημενη,κανει ενοχλητικο θορυβο,ζοριζει τον κινητηρα και επιβαρυνει την καταναλωση.Οταν δεν κινουνται οι κρικοι ελευθερα,όταν δηλαδη είναι κολλημενοι,κανει σκουντηγματα σαν να περναμε από σαμαρακια.Επισης καταστρεφονται τα γραναζια μας και σε πιο ακραιες περιπτωσεις ο μπροστα αξονας,ο οποιος εχει αρκετα μεγαλο κοστος επισκευης.Τελος αυξανονται οι πιθανοτητες να σπασει.Αυτο είναι το πιο επικινδυνο και μονο καποιος που εχει δει τι ζημια μπορει να κανει μια σπασμενη αλυσιδα,μπορει να με καταλαβει.
Πρεπει λοιπον να είναι παντα καλοσυντηρημενη.Υπαρχουνε πολλοι τροποι συντηρησης και ο καθενας μας διαλεγει αυτόν που τον βολευει.Οποιον τροπο όμως και αν διαλεγουμε,πρεπει να θυμομαστε μερικα απλα πραγματακια.
.Δεν πλενουμε με πιεστικο γιατι κανουμε ζημια στα ο-ring.
.Δεν χρησιμοποιουμε λαδια μηχανης για την λιπανση .Τα χαρακτηριστικα τους είναι καταλληλα για άλλες χρησεις,όχι όμως για αλυσιδα μας.Μπορουμε να βαλουμε απλο λαδι 10ρακι που δεν κανει ζημια,αλλα φευγει γρηγορα και χρειαζεται να εχουμε τον νου μας.
.Το wd-40 καθως και όλα τα καθαριστικα,είναι για να διωχνουνε τα λαδια η τα γρασα διασπωντας τα.Αρα αφου την καθαρισουμε με καποιο από αυτά,πρεπει να την ξανακαθαρισουμε πριν κανουμε λιπανση,γιατι τα υπολειμματα τους διωχνουνε το σπρευ,την βαλβολινη η το λαδι.
.Σε όλα αυτά προσθεστε και το τεντωμα της αλυσιδας εφοσον είναι απαραιτητο.Εχουνε καταστραφει αλυσιδες, σε λιγοτερο από 300 χλμ, γιατι ητανε πολύ χαλαρες.
To θεμα μας φυσικα δεν είναι τα παραπανω. Εκρινα όμως σκοπιμο να τα θυμισω ,μιας και αρκετες φορες παρολο που τα γνωριζουμε,δεν τα εφαρμοζουμε.
Eνας ευκολος τροπος για την σωστη λιπανση της είναι και αυτος που διαλεξα εγω.Τα αυτοματα συστηματα λιπανσης της αλυσιδας δεν είναι κατι καινουργιο.Υπαρχουνε αρκετα από αυτά, αλλα εγω διαλεξα ένα αρκετα οικονομικο,ευκολο στην τοποθετηση του και με παρα πολυ καλες κριτικες.Το tutoro chain oiler το αγορασα περιπου 62 ευρω,αντι της κανονικης που είναι 82,σε ομαδικη παραγγελια που καναμε καμμια 30ρια ατομα στο Advride.
Αφου καθαρισα πολυ καλα την αλυσιδα μου...πρωτα παραφηνελαιο και καθαρισμα με πανι...μετα wd 40 και πλυσιμο με υγρο πιατων...τελος πολυ καλο ξεπλυμα και βολτουλα μεχρι να στεγνωσει εντελως...την περασα ενα χερι βαλβολινη με το πινελακι και ημουν ετοιμος.
H τοποθετηση του είναι αρκετα ευκολη.Εμενα αν δεν ημουνα ψειρας,θα μου επαιρνε τριαντα λεπτα,αλλα επειδη ειμαι ψειρας :p, μου πηρε λιγακι παραπανω.Και αυτό γιατι ηθελα να κανω σωστη τοποθετηση,να μην φαινονται σωληνακια και τσερκια,να μην υπαρχει κινδυνος να μου κανει η να παθει ζημια,να μην ασχολουμε κάθε τρεις και λιγο μαζι του,αλλα και γιατι ειχα τον χρονο.
Το πρωτο που εκανα ητανε να αντικαταστησω τα πλαστικα δεματικα της συσκευασιας που συγκρατουνε το ποτηρακι,με μεταλλικους σφικτηρες.Δεν εχω πολύ εμπιστοσυνη στα πλαστικα τσερκια γιατι επηρεαζονται από τις καιρικες συνθηκες και κοβονται.Ασε που είναι πιο δυσκολο να το αφαιρεσει καποιος.Mην ξεχασετε να βαλετε τα ροδελακια ασφαλειας (κιτρινο βελος) αναμεσα στα μεταλλικα μερη, για να μην χαλαρωσουνε οι κραδασμοι το σφιξιμο απο τις βιδες.
Αμεσως μετα φροντισα να σκληρυνω καποια τμηματα. Εντυσα το σωληνακι σε καποια σημεια με θερμοσυστελλομενο μαυρο μακαρονι,οχι παντου για να μπορω να βλεπω την ροη.Τοποθετησα εσωτερικα συρμα για να αποφυγω τα τσακισματα και να είναι πιο σταθερο.Φροντισα γενικα να το μαζεψω οσο ηταν δυνατο,γιατι δεν μπορω να βλεπω να κρεμονται διαφορα.Ασε που αν δεν είναι σωστα τοποθετημενα, με το ανεβα κατεβα τα παιρνεις μαζι σου και φτου απ την αρχη.Στις φωτογραφιες τα εχω λιγο χαλαρα,για να φαινονται καλυτερα…τελειωνοντας τα εσφιξα κανονικα.
Θελει πολύ προσοχη όταν σφιγγουμε το σωληνακι με τα δεματικα,για να μην τσακισει.Επισης να μην περναει από σημεια που μπορει να το χτυπησει η αλυσιδα,αλλα να γινει και καλη στερεωση στο ακρο που ριχνει το λαδι αναμεσα στο πισω γραναζι και την αλυσιδα.Τελος υπολογιστε ότι το ψαλιδι στις λακουβες κινειται προς τα επανω.Αρα πρεπει να εχει τον καταλληλο αερα για να κινειται μαζι του.Τελος το ποτηρακι με το λιπαντικο πρεπει να εχει τις καταλληλες αποστασεις από κινουμενα μερη, για να μην γινει κομματια σε καμμια λακουβα.
Το γεμισμα με την βαλβολινη πρεπει να γινεται οταν εχουμε την μηχανη στο πλαινο σταντ.Αν την εχουμε σε ορθια θεση και το γεμισουμε,είναι φυσικο όταν γυρισει στο πλαινο να εχουμε υπερχειλιση.Δεν χρειαζεται να το ξεχειλιζουμε μιας και η βαλβολινη διογκωνεται από μονη της ,αναλογα με τις θερμοκρασιες.Ενα λογικο γεμισμα θα σας φτασει περιπου για 800 χλμ.,οποτε είναι περιττο να το φτασετε στα ορια του.
Ένα απροβλεπτο προβλημα που βρηκα μπροστα μου ,ητανε όταν γεμισα το ποτηρακι την πρωτη φορα.Εβαλα βαλβολινη 90αρα,η οποια ειχε παγωσει από το κρυο και ητανε σαν πηχτο μελι…δεν κατεβαινε με τιποτε.Την αντικατεστησα με το λιπαντικο που ειχε η συσκευασια και όλα μελι-γαλα.
Ψαχνοντας σε ξενα site,αλλα μιλωντας και με τον Μανο ο οποιος ανεβασε ένα αναλυτικοτατο θεμα σχετικα με τα λαδια,καταλαβα που εκανα λαθος.Η σκετη 90αρα γινεται παχυρευστη με το κρυο.Ειναι καλη όταν την αλειψουμε με πινελο,αλλα σχεδον αδυνατο να κατεβει από το σωληνακι του tutoro.
Eβαλα παλι για δοκιμη πιο ψιλη βαλβολινη την 75W.Η 75αρα με δεικτη W (καταλληλη για χειμωνα) κατεβαινει κανονικα.Το καλοκαιρι μπορουμε να βαλουμε 80αρα η ισως και 90αρα,που γινονται πιο ρευστες από την ζεστη.Για κανεναν λογο δεν βαζουμε διπλου ιξωδους πχ 75/80,για κανεναν λογο βαλβονινη για αυτοματα κιβωτια ταχυτητων,για κανεναν λογο βαλβολινη για υδραυλικα συστηματα,όπως και λαδι μηχανης.Το καθενα για διαφορετικους λογους μπορει να προκαλεσει ζημια.
Aπο το λιγο που το δοκιμασα κανει πολύ καλη δουλεια.Περισσοτερα όμως,αφου κανω πρωτα μερικα χιλιομετρα.
Υ.Γ.Αφαιρεστε το αυτοκολλητο του tutoro.Τραβαει την προσοχη και αυτό δεν είναι καλο,μιας και μπορει να σας το ψειρισουνε σχετικα ευκολα.