Vrasidas
new member
- Δημοσιεύσεις
- 69
- Όνομα
- Βρασίδας
Σχετικα με τον τριτο δεν μπορω να πω οτι καταλαβα τι ακριβως εννοεις.Επειδη ομως θεωρω οτι πας να πεις κατι πραγματικα σοβαρο,αν θελεις κανε τον κοπο να το επαναδιατυπωσεις.
Καλημέρα,
έχουμε πιάσει ένα τεράστιο θέμα που δεν λύνεται ούτε αναλύεται σε μερικές παραγράφους ιντερνετικά.
Θα προσπαθήσω όσο πιό σύντομα και περιεκτικά γίνεται, να επαναδιατυπώσω το τρίτο θέμα.
Όλα τα οχήματα που ασφαλίζονται έχουν από τον νόμο ελάχιστα όρια αποζημίωσης για Σωματικές Βλάβες και Υλικές Ζημιές προς Τρίτους.
Ποιοί είναι οι Τρίτοι ? Άπαντες πλην Θεού - οδηγού και ιδιοκτήτη. Που σημαίνει πως όποιος και αν κάθεται στην σέλα πίσω από τον οδηγό (εκτός και εάν αυτός τυχαίνει ταυτόχρονα και ο ιδιοκτήτης ή συνδιοκτήτης της μηχανής) έχει κάλυψη από τα όρια της υποχρεωτικής Αστικής Ευθύνης Τρίτων σε ότι αφορά τις Σωματικές Βλάβες και Υλικές Ζημιές που θα προκληθούν εξ' αιτίας του ατυχήματος που θα προκαλέσει το ίδιο το όχημα.
Π.χ. Οδηγά κάποιος την μηχανή του και πίσω κάθεται π.χ. ο γιός του - η γυναίκα του - η σύντροφός του (οποιοσδήποτε άνθρωπος ο οποίος από τον Νόμο θεωρείται Τρίτος ούτως ή άλλως καθώς δεν είναι ιδιοκτήτης ή συνδιοκτήτης) ... Από λάθος του, παραβιάζει σήμα προτεραιότητας και συγκρούεται με διερχόμενο όχημα που κινείται κανονικά στην λωρίδα του .... ή από λάθος του εκτρέπεται της πορείας του, βγαίνει εκτός δρόμου και συγκρούεται σε κολώνα ... ή χιλιάδες τέτοια παράδειγματα. Από την πτώση - σύγκρουση ο συνεπιβάτης π.χ. γιός του, παθαίνει σοβαρότατους τραυματισμούς που θα τον ακολουθούν σε όλη του την ζωή με κόστος φαρμακευτικής ή ιατρικής φροντίδας την οποία ο πατέρας δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Είναι δεδομένο πως η οικογένεια έχει καταστραφεί οικονομικά.
Εάν ο οδηγός - ιδιοκτήτης έχει επιλέξει εταιρεία αμφιβόλου φερεγγυότητας για να μειώσει το κόστος έστω και ελάχιστα, συνεργάτη - ασφαλιστή που δεν έχει επαρκή κατάρτηση να υποστηρίξει τη ζημιά γιατί είναι π.χ. φίλος - κουμπάρος - επειδή είναι διπλοθεσίτης και του έχει υποχρέωση επειδή του κάνει χατίρια εξυπηρέτησης (εκατοντάδες τέτοια παραδείγματα), επειδή απλά τον έπεισε πως θα γλυτώσει κάποια χρήματα και όλα είναι σούπερ ... το πιθανότερο είναι πως έχει ήδη μπλέξει σε έναν απίστευτο κυκεώνα από τον οποίο θα βγει χαμένος (και ο συνεπιβάτης περισσότερο) με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Η εμπειρία μου σχεδόν 3 δεκαετίες τώρα, μου δείχνει πως οι τραγική πλειοψηφία όσων έμπλεξαν σε τέτοιες περιπέτειες ήταν της φιλοσοφίας "να έχω το φτηνότερο για να είμαι απλά νόμιμος ... και ας τρέχει ο άλλος σε περίπτωση ατυχήματος" .... Δηλαδή, πλήρη άγνοια κινδύνου ...
Μια ακόμα σοβαρή περίπτωση που συναντώ είναι όταν βλέπω ζευγάρια που χρησιμοποιούν τη μηχανή ως οδηγός και συνεπιβάτης ταυτόχρονα, να έχουν την ιδιοκτησία της μηχανής π.χ. από 50% ο καθένας. Σε ενδεχόμενο ατύχημα από υπαιτιότητα του οδηγού της μηχανής, με σοβαρές Σωματικές Βλάβες και των δυο ... και οι δυό είναι στον αέρα σε ότι αφορά κάλυψη εξόδων υγείας και διεκδίκηση αποζημίωσης για όλα τα υπόλοιπα (π.χ. απώλεια εισοδήματος - ηθική βλάβη ή ψυχική οδύνη κτλ ...).
Εαν οι σωματικές βλάβες είναι σοβαρές είναι δεδομένη η οικονομική τους καταστροφή ... ίσως και των κοντινών τους ανθρώπων. Άρα προτιμούμε ο ιδιοκτήτης να είναι αυτός που την οδηγεί, εξασφαλίζεται έτσι ο συνεπιβάτης και κατά συνέπεια και η υπόλοιπη οικογένεια ...
Λαμβανομένου υπ' όψη πως οι ασφαλιστικές δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα που μοιράζουν χρήματα αλλά εταιρείες με σκοπό το μέγιστο οικονομικό κέρδος, άρα κάνουν τα πάντα για να το μεγιστοποιήσουν, άρα θα κάνουν τα πάντα για να πληρώσουν το ελάχιστο (έχω ένα αρκετά μεγάλο αρχείο με αντίστοιχες περιπτώσεις) .... επίσης λαμβανομένου υπ' όψη τα χάλια της Ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς με τις συχνές ανακλήσεις αδειών λειτουργίας ασφαλιστικών εταιρειών ... απλά σκέψου με βάση τα (συνήθη καθημερινά) παραδείγματα που έθεσα ποιό πάνω, πόσο απροβλημάτιστα πρέπει να διαλέγουμε εταιρεία - συνεργάτη - ασφαλιστικές παροχές, με βασικό κριτήριο την τιμή που αναγράφει το ασφαλιστήριο.
Η διαφορά της τιμής από το κόστος, φαίνεται από το πρώτο λεπτό που εκδηλώθηκε η ζημιά ...
Ελπίζω να μην σε ζάλισα και να ήμουν κατανοητός ...