Ο Νίκος Νομικός, έκανε σουξέ το τραγούδι «Και φέρε Πάγο, Φέρε Πάγο» («να δεις το οινόπνευμα πώς σε κάνει μάγο») των Αντώνη Στεφανίδη – Σαράντη Αλιβιζάτου.
Το τραγούδι αυτό, σε πρώτη εκτέλεση, το είχαν ερμηνεύσει ο Αντώνης Στεφανίδης μαζί με τον Χρήστο Κάλοου. Η επιτυχία του πιστώνεται όμως στον, πατέρα της Δούκισσας Νομικού, Νίκο.
Αλλά και ο Δημήτρης Κοντολάζος έκανε μεγάλη επιτυχία με το «Δως του Μια Μπίρα» («το παλικάρι στην αγάπη, δεν είχε πείρα») (Α. Χρυσοβέργης-Σ. Γιατράς). Ο Σπύρος Σερεμέτης, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, γνώρισε επιτυχία με το τραγούδι (Έι, ψιτ) «Πάμε για Καφέ» (Μ. Καρράς- Κ. Νίτσος) όπως και ο Γιώργος Σαλαμπάσης με το θρυλικό «Σ’Αγαπάω μ’ Ακούς;» (Ν. Μπαξεβάνης – Θ. Άγγελος).Μεγάλη επιτυχία γνώρισε και ο Κώστας Λιακόπουλος, με το «Δώσε την Καρδιά σου»(Μ.Λαμπρόπουλος-Η.Πολύδωρος).
Η Μαριάνθη Κεφάλα, προκάλεσε αίσθηση με το τραγούδι «Κερασμένα» («Από μένα τα ποτά, κερασμένο από σένα το μετά») (!) (Νικηφόρος – Η. Φιλίππου).
Μία από τις μεγαλύτερες Ελληνίδες στιχουργούς, η Σώτια Τσώτου (1942-2011), έγραψε τους στίχους του τραγουδιού «Γκαρσονιέρες». Ο Πασχάλης Τόνιος έγραψε τη μουσική και η Άντζελα Ρέβη το ερμήνευσε, το 1996: «Αν είχανε φωνή οι γκαρσονιέρες, θα πέφταν σαν ξερόφυλλα οι βέρες, αν είχανε φωνή οι γκαρσονιέρες, θα πέφταν σαν ξερόφυλλα οι βέρες, αν είχανε φωνή οι γκαρσονιέρες».
Το 2000, η Σώτια Τσώτου, έγραψε διαφορετικά κουπλέ για το τραγούδι και τροποποίησε ελαφρά το ρεφρέν: «Αν είχανε φωνή οι γκαρσονιέρες, θα πέφταν σαν ξερόφυλλα οι βέρες, θα πέφταν σαν ξερόφυλλα οι βέρες, αν μίλαγαν μια μέρα οι γκαρσονιέρες» Ο Νίκος Μπαξεβάνης έγραψε (διαφορετική από την αρχική) μουσική και ο Γιάννης Χαρίσης ερμήνευσε το τραγούδι, «Αν Είχανε Φωνή οι Γκαρσονιέρες» (L.P. «Λάθη Καρδιάς»). Το τραγούδι ξανακυκλοφόρησε το 2003, όπως και όλο το άλμπουμ με τον τίτλο… «Αν Είχανε Φωνή οι Γκαρσονιέρες» (!).
Ο Βασίλης Ξιφαράς, διακρίθηκε για τους ευρηματικούς στίχους που ερμήνευσε:«Θα σου Πάρω Σοκολάτα», «Πάρε Τηλέφωνο τον Εραστή σου», («Πιλότε») «Ακύρωσε την Πτήση» («πριν φύγει και με αφήσει»). Κορυφαίο του;
«Αυτός ήταν η άρρωστη η μάνα σου, που έλεγες πως πας για να τη δεις, αυτός ήταν λοιπόν η φιλενάδα σου, που τόσο τακτικά τηλεφωνείς» (!) Τίτλος «Χαιρέτησε τον Κύριο και Πάμε» («πως έφτασε το τέλος μας φοβάμαι») (Θ. Άγγελος).
Μια κατηγορία μόνος του, είναι ο Χάρης Παπαδόπουλος: «Κατηγορείσαι», «Ξεμυαλισμένες», «Μεταφέρω την Καρδιά μου», «Μην Κάνεις Παραβάσεις» και «Συντομεύετε Κυρία στο Τηλέφωνο».
Όλα τα λεφτά, είναι το βιντεοκλίπ του τελευταίου.
Ο Χάρης Παπαδόπουλος, τραγουδάει, παίζει μπουζούκι, χορεύει ζεϊμπέκικο σε μια ακρογιαλιά και σε ένα κότερο (!), φλερτάρει και ζητά επίμονα από μία κυρία που τηλεφωνεί από καρτοτηλέφωνο, να συντομεύει… Συμπρωταγωνίστριά του, είναι η ίδια κοπέλα του βιντεοκλίπ «Μην Κάνεις Παραβάσεις». Λόγοι οικονομίας προφανώς, υποχρέωσαν τους παραγωγούς να καταφύγουν σ’ αυτή τη λύση.
Τα βιντεοκλίπ, «ανέβασε» στο YouTube, ο μουσικός που παίζει βιολί στα τραγούδια και ο οποίος δίνει και το κινητό του, για όποιον ενδιαφέρεται!
Ο Τόλης Τσιμογιάννης, μιμούμενος κάπου τον μεγάλο Τόλη Βοσκόπουλο, έκανε μεγάλη επιτυχία με τα τραγούδια «Μην το Πεις Χαρά μου μη», «Και Κάνεις και Ζημιές» και «Κρύβε Λόγια», ενώ το 1990, ο Τάκης Ανθής, ερμήνευσε σε πρώτη εκτέλεση το διαχρονικό «Θα σου Στείλω Λουλούδια» («και δυο λόγια γλυκά, να γυρίσεις κοντά μου να τα πούμε ξανά») (Μπάμπης Φωτίου). Το τραγούδι αυτό, έχει γνωρίσει πολλές επανεκτελέσεις, με γνωστότερη αυτή του Κώστα Μετζελόπουλου, του ερμηνευτή ενός άλλου γνωστού άσματος, του «Μια Νύχτα Γνωριστήκαμε».
Τέλος, ο Γιώργος Δημητρόπουλος, έκανε σουξέ το τραγούδι «Δεν τον Ξεχνάς» («τον αγαπάς τον εραστή σου, σ’ εκείνον πας, σε κείνον πίνεις, σε κείνον δίνεις τα φιλιά σου»). Επανέκαμψε δυναμικά το 2012 με το «Δεν με Σεβάστηκες».
Φυσικά υπάρχουν δεκάδες ή εκατοντάδες ακόμα «καψουροτράγουδα». Είναι πρακτικά αδύνατο να τα αναφέρουμε εδώ, άλλωστε δεν τα γνωρίζουμε όλα.
Θεωρούμε ότι δικαίωμα του καθενός και της καθεμίας είναι ν’ ακούει όποια τραγούδια και όποια μουσική θέλει. Διαχωρισμοί του στιλ, «Έντεχνο», «Ποιοτικό» κλπ., κατά την άποψή μας είναι εντελώς υποκειμενικοί. Και όταν κάποια τραγούδια έχουν μεγάλη απήχηση στον κόσμο, δεν μπορούμε να τα αγνοούμε.
Οι εμφανίσεις τους στο YouTube και τα σχόλια που γράφονται γι’ αυτά , είναι αδιάψευστοι μάρτυρες.
ΥΓ. Στις παρενθέσεις μετά από τα τραγούδια, υπάρχουν τα ονόματα των δημιουργών τους (συνθέτης – στιχουργός).
Ζητούμε συγγνώμη απ’ όσους δημιουργούς δεν αναφέραμε, μπορούν να μας ενημερώσουν και ευχαρίστως θα προσθέσουμε τα ονόματά τους.
το παρών αρθρο (3ποστς) αφιερωνεται σ ολους τους φιλους τους νταλκαδιαρηδες εδω γύρω....