Η γωνιά της πάπιας! Ιστορίες, ερωτήσεις και καγκουροχρονικά.

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.451
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.166
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Πάντως στον Βόλο πιο πολλά VF βλέπω απο GTR. Δυο GTR έχουμε όλα και όλα και το ένα είναι και ψιλοφτιαγμένο αλλά τα VF βλέπω τυπάδες στην ηλικία μου να τα οδηγάνε. Τα GTR αυτά έτσι όπως τους "έκοψα" είναι άνω των 40 χρονών. Άρα ίσως και να ισχυεί αυτό που λες.

Το VF125 είναι αυτό εδω

Μοτερικά είναι ίδιο με το Magic 125, 8.5 άλογα δηλαδή, ψεκασμός της Keihin (καλό αυτό), δισκόφρενα με CBS και όλα αυτά τα καλούδια του Euro 4. Ελάτε τώρα που δεν είναι όμορφο μηχανάκι, το φτιάξανε πάρα πολύ καλά.

Τιμή 2100€ νομίζω έχει ίδια τιμή πάνω κάτω με το Astrea Grand 110i της Honda. Σε σχέση με το προηγούμενο το Magic (το οποίο δεν βγαίνει κούτα πλέον) δεν έχω ιδέα, αλλά φαντάζομαι ή στην ίδια τιμή να ήτανε ή και λίγο πιο χαμηλά κατά 200€ περίπου, θα σε γελάσω. Το Magic το θυμάμαι το 2016, νομίζω όταν ήμουνα 1ο έτος. Το θυμάμαι γιατί ένα παιδί απο το τμήμα μου το είχε πάρει καινούριο τότε. Ίδια τιμή φαντάζομαι πρέπει να είχε περίπου με το VF125.

Γιατί όχι το 185 Τάσε;

 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Στην Ασία πάρα πολλά παπάκια υπάρχουνε που είναι πολύ πιο εξελιγμένα σε σχέση με αυτά που έχουμε εδω, αλλά τώρα ειδικά που πάμε προς το Euro 5, ούτε για πλάκα δεν θα τα φέρουνε εδω πέρα...

@apache Και το 185 είναι πάρα πολύ καλό, αλλά κοντά στα 3000€ που ζητάει η SYM μπορείς να βρεις μηχανή. Αλλιώς σαν μηχανάκι το έχω δει και στην έκθεση απο κοντά, είναι μαμάτο. Χοντρά λάστιχα, 18 ίπποι, 6 ταχύτητες, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απο τα μικρά μοτοσυκλετάκια 125-150cc.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.166
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Στην Ασία πάρα πολλά παπάκια υπάρχουνε που είναι πολύ πιο εξελιγμένα σε σχέση με αυτά που έχουμε εδω, αλλά τώρα ειδικά που πάμε προς το Euro 5, ούτε για πλάκα δεν θα τα φέρουνε εδω πέρα...

@apache Και το 185 είναι πάρα πολύ καλό, αλλά κοντά στα 3000€ που ζητάει η SYM μπορείς να βρεις μηχανή. Αλλιώς σαν μηχανάκι το έχω δει και στην έκθεση απο κοντά, είναι μαμάτο. Χοντρά λάστιχα, 18 ίπποι, 6 ταχύτητες, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απο τα μικρά μοτοσυκλετάκια 125-150cc.
Είναι πιο γρήγορο από όλα αυτά τα μοτοσυκλετακια και πάρα πολύ καλά στημένο και πανφτηνα ανταλλακτικά...
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
@apache Φίλε Μάνο...μην μου βάζεις ιδεές...δεν μου είναι και τρελά δύσκολο να δώσω το δικό μου και να βάζω τα άλλα με γραμμάτια...όταν ανοίξει το μαγαζί μου βέβαια...για αυτό σου λέω,...μην μου βάζετε ιδεές abcdefghgk
 

stathispatras

member
Δημοσιεύσεις
1.421
Ηλικία
73
Όνομα
Ευσταθιος Μπονατσος
Καλησπέρα σε όλους τους συντρόχους που έχουν παπια και όχι μόνο.Κατ' αρχάς ο φίλος που έγραψε όλο αυτό το κείμενο αναφορά απίστευτος.Χαρας την υπομονή του.Ειμε κάτοχος και ενός honta astra supra 100 με 85 χλδ χλμ.Απροβλματιστο.Μονο τα βασικά.Φετος με άφησε από ηλεκτρονική.Ειναι κάτω από το αριστερό πλαστικό πίσω κάτω από την σέλα.Ξεραθηκε το λάστιχο στήριξης κρέμασε και βρεχοταν από τα νερά του πίσω τροχού.Οσοι έχετε ριχτε μια ματιά

Στάλθηκε από το Redmi 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
@stathispatras Ίδιο πρόβλημα και στο Supra γνωστού, στο Λύκειο. Κόπηκε το λαστιχάκι στήριξης και κρεμώτανε. Ήτανε που ήτανε και χειμώνας με υγρασίες και λασπόνερα, και την άκουσε το μηχανάκι.

Υπάρχουνε πάντως αρκετές ηλεκτρονικές για Supra 100 κάτω απο 20αρικο τυπικά που κάνουνε μια χαρά δουλειά. Υπάρχει και η επιλογή ηλεκτρονικής με ρυθμιζόμενο κόφτη κιόλας βλέπε πχ Apido ή OORacing, αλλά σε παπί δεν λέει τόσο πολύ κάτι τέτοιο.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
"...είχα και εγω μηχανή κάποτε"

Απόγευμα καραντίνας λοιπόν όπως τις τελευταίες μέρες. Τουλάχιστον ζέστανε αρκετά έξω, και πλέον η φραπεδιά στο μπαλκόνι με τσιγάρο πάει και έρχεται. Μπορεί να μην πίνεις τον καφέ σου σε ένα μαγαζί στο κέντρο, αλλά ο καφές στο μπαλκόνι, έχει ξεκάθαρα ένα δικό του νόημα απο μόνος του. Καθόμασταν λοιπόν και μιλάγαμε με τον πατέρα μου για μηχανές.

"Και που λες Τάσο, είχα και εγω μηχανή κάποτε. Άντε να ήμουνα κανά χρόνο πιο μεγάλος απο εσένα."

Ο πατέρας μου συγκεκριμένα στην ηλικία μου κοντά είχε αυτήν εδω:

(Φωτογραφία απο Google αλλά ακριβώς ίδια μηχανή ήτανε)

Μια Suzuki RG250 Gamma σε Walter Wolf έκδοση. Τότε το 1994 περίπου ακόμα τα δίχρονα ήτανε της μόδας στην Ελλάδα. Δικύλινδρο 250 κυβικών, με ριντιέρα, δίχρονο φυσικά, 50 ίπποι και τροφοδοσία απο 2 καρμπυρατέρ 28mm της Mikuni. Δυο δισκόφρενα μπροστά και ένα δισκόφρενο πίσω. Σωστό εργαλείο για την εποχή του. Μιλάγαμε γενικά για παλιές μηχανές μοντέλα 80s και 90s κυρίως...

"Και που λες Τάσο, είχα και εγω μηχανή κάποτε. Άντε να ήμουνα κανά χρόνο μαγαλύτερος απο εσένα...είχα την RG250 σε Walter Wolf έκδοση, χωρίς τον ηλεκτρονικό κόφτη...απίστευτο εργαλείο που λες αλλά ζημιάρικο όμως..."

"Ναι θυμάμαι μου είχες δείξει κάτι φωτός με την μηχανή πιο παλιά"

"Σκέψου τότε τα είχαμε πρωτοφτιάξει με την μαμά ακόμα...έβγαζε αρκετές χαζομάρες το μοντέλο αυτό τότε...μια φορά μας είχε αφήσει απο πηνία στον δρόμο, πήγαμε την επόμενη μέρα με τον μάστορα με το φορτηγάκι να την πάρουμε...άλλες φορές έκοβε την ντίζα του γκαζιού"

"Ντίζα; Πολύ δύσκολο αυτό να γίνει, θέλει πολύ χρήση ρε συ..."

"Ήτανε θυμάμαι σε περίεργη γωνία η ντίζα και την έκοβε εύκολα...άντε εσυ τώρα να μάθεις τι σκεφτότανε ο ιάπωνας που το σχεδίασε αυτό τώρα στην Suzuki...τι το ψάχνεις"

"Πόσο καιρό την είχες την μηχανή;"

"Την πήρα το 1994, και την κράτησα 4 χρόνια σχεδόν, την έδωσα Απρίλιο του 98 αν δεν κάνω λάθος...ναι, Απρίλης του 98 ήτανε, έναν μήνα μετά γεννήθηκες εσυ"

"Να υποθέσω έριξες αρκετές βόλτες ε;"

"Δεν φαντάζεσαι... Ζημιάρικη ή οχι Τάσο, ήμασταν παρέα με έναν φίλο που είχε το RZ250 της Yamaha, επίσης δίχρονο, είχαμε γυρίσε όλη την Αθήνα κυριολεκτικά. Τότε αν ήθελες να πουλήσεις μούρη, έβαζες δερμάτινο μαύρο, την τζινιά σου, μποτάκι τίμπερλαντ και έφευγες για βόλτες έξω απο τις καφετέριες. Ωραίες εποχές τότε, γειτονιά για γειτονιά και μέρη για μέρη δεν είχαμε αφήσει με τις μηχανές τότε...ο απόλυτος τσαμπουκάς βέβαια τότε ήτανε το CBX...6 κύλινδροι σε σειρά όλη κάτω απο τα πόδια σου...και το 1100αρι το Boldol της Honda επίσης μουράτη μηχανή τότε...είχαμε πολύ ωραία μοντέλα τότε στους δρόμους"

"Κάτσε ρε το RZ250 δεν ήτανε ένα naked? Επίσης ναι, το CBX το ξέρω, έβγαζε έναν ήχο κάτσε καλά"

"Το RZ έβγαινε και σε naked με στρογγυλό φανάρι μπροστά και έβγαινε και σε έκδοση με φέρινγκ...το παιδί αυτό είχε την έκδοση με το φέρινγκ. Επίσης πολύ καλή μηχανή και αυτή...μια φορά μόνο είχα δει CBX κάτω στην Αθήνα, με αλλαγμένη εξάτμιση. Λες και έβλεπες αγωνιστικό ήτανε, απίστευτος ήχος"

"Την έκανες σέρβις μόνος ή την πήγαινες στον μάστορα;"

"Μόνος σχεδόν πάντα. Καφεδάκι στο γκαράζ μέσα, την είχαμε σε κλειστό γκαράζ στο σπίτι στην Αθήνα, Guns n Roses στο κασετόφωνο και περνούσα θυμάμαι Τάσο, ώρες και ώρες, να την καθαρίζω να της περνάω καθαριστικά πάνω να λάμπει, το ίδιο και το παπί όταν ακόμα ζούσε και αυτό...πριν κολλήσει"

"Και γαμώ τις φάσεις ακούγεται! Πως και πήρες δίχρονο όμως και όχι τετράχρονο;"

"Να σου πω την αλήθεια, τα τετράχρονα τότε ήτανε σχετικά πιο ακριβά σε σχέση με τα δίχρονα, και γενικά σαν σχέδια δεν μου αρέσανε τόσο πολύ τότε. Το Suzuki το είχα βρει σε καλή τιμή με καλά χιλιόμετρα στο κοντέρ του...εξάλλου τότε η διχρονίλα ήτανε παντού...η μυρωδιά του καμμένου λαδιού βρισκότανε παντού τότε..."

"Κατάλαβα...γιατί την έδωσες όμως;"

"Γιατί, ήτανε μια εποχή τότε που εγω δούλευα περισσότερο και ήμουνα και κουρασμένος ρε Τάσο...τα υδραυλικά δεν είναι και ξεκούραστη δουλειά...ήτανε και η μαμά έκγυος σε εσένα άρα πηγαίναμε με το αυτοκίνητο έξω, η μηχανή έβγαινε πολύ λίγο...όπως καταλαβαίνεις δεν την κινούσα πλέον...την έδωσα σε έναν απο Πάτρα τότε, τώρα ένας Θεός ξέρει που είναι"

"Αλήθεια ρε πατέρα, θα έπαιρνες ξανά την ίδια μηχανή τωρα; Μετά απο 20κατι χρόνια δηλαδή;"

"Θες ειλικρινής απάντηση;"

"Φυσικά!"

"Ναι. Θα την έπαιρνα ξανά αν την έβρισκα. Και ίσως την έκανα και ανακατασκευή σιγά σιγά. Γιατί τότε ήθελες απλά γκάζι, όταν είσαι νέος κυνηγάς την αδρεναλίνη. Αργότερα όμως που πλησιάζεις τα 50 σιγά σιγά, νοσταλγείς την τότε εποχή που οι μήχανες ήτανε τέρμα απλές. Δεν θες πλέον τόσο το γκάζι, απλά θες να ξανανιώσεις πάλι τον ίδιο ενθουσιασμό που είχες τότε. Θα έπαιρνα λοιπόν ναι, γιατί θέλω να ξανανιώσω πάλι 23 χρονών πίσω απο το τιμόνι, να ξανασχοληθώ πάλι με την λαδίλα των δίχρονων μοτέρ, να στρίψω και λιγάκι στις στροφές...πλέον τέτοια εργαλεία είναι ιστορικής αξίας δεν τα βρίσκεις εύκολα...αλλά αν μπορούσα να βρω ένα και αν είχα την δυνατότητα θα το έπαιρνα ναι. Και ας έβγαζε βλάβες, δεν παύει να ήτανε η πρώτη μου μηχανή"

"Είσαι μάγκας ρε πατέρα οφείλω να το πω"
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.166
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
"...είχα και εγω μηχανή κάποτε"

Απόγευμα καραντίνας λοιπόν όπως τις τελευταίες μέρες. Τουλάχιστον ζέστανε αρκετά έξω, και πλέον η φραπεδιά στο μπαλκόνι με τσιγάρο πάει και έρχεται. Μπορεί να μην πίνεις τον καφέ σου σε ένα μαγαζί στο κέντρο, αλλά ο καφές στο μπαλκόνι, έχει ξεκάθαρα ένα δικό του νόημα απο μόνος του. Καθόμασταν λοιπόν και μιλάγαμε με τον πατέρα μου για μηχανές.

"Και που λες Τάσο, είχα και εγω μηχανή κάποτε. Άντε να ήμουνα κανά χρόνο πιο μεγάλος απο εσένα."

Ο πατέρας μου συγκεκριμένα στην ηλικία μου κοντά είχε αυτήν εδω:

(Φωτογραφία απο Google αλλά ακριβώς ίδια μηχανή ήτανε)

Μια Suzuki RG250 Gamma σε Walter Wolf έκδοση. Τότε το 1994 περίπου ακόμα τα δίχρονα ήτανε της μόδας στην Ελλάδα. Δικύλινδρο 250 κυβικών, με ριντιέρα, δίχρονο φυσικά, 50 ίπποι και τροφοδοσία απο 2 καρμπυρατέρ 28mm της Mikuni. Δυο δισκόφρενα μπροστά και ένα δισκόφρενο πίσω. Σωστό εργαλείο για την εποχή του. Μιλάγαμε γενικά για παλιές μηχανές μοντέλα 80s και 90s κυρίως...

"Και που λες Τάσο, είχα και εγω μηχανή κάποτε. Άντε να ήμουνα κανά χρόνο μαγαλύτερος απο εσένα...είχα την RG250 σε Walter Wolf έκδοση, χωρίς τον ηλεκτρονικό κόφτη...απίστευτο εργαλείο που λες αλλά ζημιάρικο όμως..."

"Ναι θυμάμαι μου είχες δείξει κάτι φωτός με την μηχανή πιο παλιά"

"Σκέψου τότε τα είχαμε πρωτοφτιάξει με την μαμά ακόμα...έβγαζε αρκετές χαζομάρες το μοντέλο αυτό τότε...μια φορά μας είχε αφήσει απο πηνία στον δρόμο, πήγαμε την επόμενη μέρα με τον μάστορα με το φορτηγάκι να την πάρουμε...άλλες φορές έκοβε την ντίζα του γκαζιού"

"Ντίζα; Πολύ δύσκολο αυτό να γίνει, θέλει πολύ χρήση ρε συ..."

"Ήτανε θυμάμαι σε περίεργη γωνία η ντίζα και την έκοβε εύκολα...άντε εσυ τώρα να μάθεις τι σκεφτότανε ο ιάπωνας που το σχεδίασε αυτό τώρα στην Suzuki...τι το ψάχνεις"

"Πόσο καιρό την είχες την μηχανή;"

"Την πήρα το 1994, και την κράτησα 4 χρόνια σχεδόν, την έδωσα Απρίλιο του 98 αν δεν κάνω λάθος...ναι, Απρίλης του 98 ήτανε, έναν μήνα μετά γεννήθηκες εσυ"

"Να υποθέσω έριξες αρκετές βόλτες ε;"

"Δεν φαντάζεσαι... Ζημιάρικη ή οχι Τάσο, ήμασταν παρέα με έναν φίλο που είχε το RZ250 της Yamaha, επίσης δίχρονο, είχαμε γυρίσε όλη την Αθήνα κυριολεκτικά. Τότε αν ήθελες να πουλήσεις μούρη, έβαζες δερμάτινο μαύρο, την τζινιά σου, μποτάκι τίμπερλαντ και έφευγες για βόλτες έξω απο τις καφετέριες. Ωραίες εποχές τότε, γειτονιά για γειτονιά και μέρη για μέρη δεν είχαμε αφήσει με τις μηχανές τότε...ο απόλυτος τσαμπουκάς βέβαια τότε ήτανε το CBX...6 κύλινδροι σε σειρά όλη κάτω απο τα πόδια σου...και το 1100αρι το Boldol της Honda επίσης μουράτη μηχανή τότε...είχαμε πολύ ωραία μοντέλα τότε στους δρόμους"

"Κάτσε ρε το RZ250 δεν ήτανε ένα naked? Επίσης ναι, το CBX το ξέρω, έβγαζε έναν ήχο κάτσε καλά"

"Το RZ έβγαινε και σε naked με στρογγυλό φανάρι μπροστά και έβγαινε και σε έκδοση με φέρινγκ...το παιδί αυτό είχε την έκδοση με το φέρινγκ. Επίσης πολύ καλή μηχανή και αυτή...μια φορά μόνο είχα δει CBX κάτω στην Αθήνα, με αλλαγμένη εξάτμιση. Λες και έβλεπες αγωνιστικό ήτανε, απίστευτος ήχος"

"Την έκανες σέρβις μόνος ή την πήγαινες στον μάστορα;"

"Μόνος σχεδόν πάντα. Καφεδάκι στο γκαράζ μέσα, την είχαμε σε κλειστό γκαράζ στο σπίτι στην Αθήνα, Guns n Roses στο κασετόφωνο και περνούσα θυμάμαι Τάσο, ώρες και ώρες, να την καθαρίζω να της περνάω καθαριστικά πάνω να λάμπει, το ίδιο και το παπί όταν ακόμα ζούσε και αυτό...πριν κολλήσει"

"Και γαμώ τις φάσεις ακούγεται! Πως και πήρες δίχρονο όμως και όχι τετράχρονο;"

"Να σου πω την αλήθεια, τα τετράχρονα τότε ήτανε σχετικά πιο ακριβά σε σχέση με τα δίχρονα, και γενικά σαν σχέδια δεν μου αρέσανε τόσο πολύ τότε. Το Suzuki το είχα βρει σε καλή τιμή με καλά χιλιόμετρα στο κοντέρ του...εξάλλου τότε η διχρονίλα ήτανε παντού...η μυρωδιά του καμμένου λαδιού βρισκότανε παντού τότε..."

"Κατάλαβα...γιατί την έδωσες όμως;"

"Γιατί, ήτανε μια εποχή τότε που εγω δούλευα περισσότερο και ήμουνα και κουρασμένος ρε Τάσο...τα υδραυλικά δεν είναι και ξεκούραστη δουλειά...ήτανε και η μαμά έκγυος σε εσένα άρα πηγαίναμε με το αυτοκίνητο έξω, η μηχανή έβγαινε πολύ λίγο...όπως καταλαβαίνεις δεν την κινούσα πλέον...την έδωσα σε έναν απο Πάτρα τότε, τώρα ένας Θεός ξέρει που είναι"

"Αλήθεια ρε πατέρα, θα έπαιρνες ξανά την ίδια μηχανή τωρα; Μετά απο 20κατι χρόνια δηλαδή;"

"Θες ειλικρινής απάντηση;"

"Φυσικά!"

"Ναι. Θα την έπαιρνα ξανά αν την έβρισκα. Και ίσως την έκανα και ανακατασκευή σιγά σιγά. Γιατί τότε ήθελες απλά γκάζι, όταν είσαι νέος κυνηγάς την αδρεναλίνη. Αργότερα όμως που πλησιάζεις τα 50 σιγά σιγά, νοσταλγείς την τότε εποχή που οι μήχανες ήτανε τέρμα απλές. Δεν θες πλέον τόσο το γκάζι, απλά θες να ξανανιώσεις πάλι τον ίδιο ενθουσιασμό που είχες τότε. Θα έπαιρνα λοιπόν ναι, γιατί θέλω να ξανανιώσω πάλι 23 χρονών πίσω απο το τιμόνι, να ξανασχοληθώ πάλι με την λαδίλα των δίχρονων μοτέρ, να στρίψω και λιγάκι στις στροφές...πλέον τέτοια εργαλεία είναι ιστορικής αξίας δεν τα βρίσκεις εύκολα...αλλά αν μπορούσα να βρω ένα και αν είχα την δυνατότητα θα το έπαιρνα ναι. Και ας έβγαζε βλάβες, δεν παύει να ήτανε η πρώτη μου μηχανή"

"Είσαι μάγκας ρε πατέρα οφείλω να το πω"
Στα δίχρονα μεγαλώσαμε Τασούλη.... Και εγώ θα έπαιρνα αν έβρισκα το TZR 250 μου, ή έστω το RD 350 LCμου...
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.451
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
"...είχα και εγω μηχανή κάποτε"

Απόγευμα καραντίνας λοιπόν όπως τις τελευταίες μέρες. Τουλάχιστον ζέστανε αρκετά έξω, και πλέον η φραπεδιά στο μπαλκόνι με τσιγάρο πάει και έρχεται. Μπορεί να μην πίνεις τον καφέ σου σε ένα μαγαζί στο κέντρο, αλλά ο καφές στο μπαλκόνι, έχει ξεκάθαρα ένα δικό του νόημα απο μόνος του. Καθόμασταν λοιπόν και μιλάγαμε με τον πατέρα μου για μηχανές.

"Και που λες Τάσο, είχα και εγω μηχανή κάποτε. Άντε να ήμουνα κανά χρόνο πιο μεγάλος απο εσένα."

Ο πατέρας μου συγκεκριμένα στην ηλικία μου κοντά είχε αυτήν εδω:

(Φωτογραφία απο Google αλλά ακριβώς ίδια μηχανή ήτανε)

Μια Suzuki RG250 Gamma σε Walter Wolf έκδοση. Τότε το 1994 περίπου ακόμα τα δίχρονα ήτανε της μόδας στην Ελλάδα. Δικύλινδρο 250 κυβικών, με ριντιέρα, δίχρονο φυσικά, 50 ίπποι και τροφοδοσία απο 2 καρμπυρατέρ 28mm της Mikuni. Δυο δισκόφρενα μπροστά και ένα δισκόφρενο πίσω. Σωστό εργαλείο για την εποχή του. Μιλάγαμε γενικά για παλιές μηχανές μοντέλα 80s και 90s κυρίως...

"Και που λες Τάσο, είχα και εγω μηχανή κάποτε. Άντε να ήμουνα κανά χρόνο μαγαλύτερος απο εσένα...είχα την RG250 σε Walter Wolf έκδοση, χωρίς τον ηλεκτρονικό κόφτη...απίστευτο εργαλείο που λες αλλά ζημιάρικο όμως..."

"Ναι θυμάμαι μου είχες δείξει κάτι φωτός με την μηχανή πιο παλιά"

"Σκέψου τότε τα είχαμε πρωτοφτιάξει με την μαμά ακόμα...έβγαζε αρκετές χαζομάρες το μοντέλο αυτό τότε...μια φορά μας είχε αφήσει απο πηνία στον δρόμο, πήγαμε την επόμενη μέρα με τον μάστορα με το φορτηγάκι να την πάρουμε...άλλες φορές έκοβε την ντίζα του γκαζιού"

"Ντίζα; Πολύ δύσκολο αυτό να γίνει, θέλει πολύ χρήση ρε συ..."

"Ήτανε θυμάμαι σε περίεργη γωνία η ντίζα και την έκοβε εύκολα...άντε εσυ τώρα να μάθεις τι σκεφτότανε ο ιάπωνας που το σχεδίασε αυτό τώρα στην Suzuki...τι το ψάχνεις"

"Πόσο καιρό την είχες την μηχανή;"

"Την πήρα το 1994, και την κράτησα 4 χρόνια σχεδόν, την έδωσα Απρίλιο του 98 αν δεν κάνω λάθος...ναι, Απρίλης του 98 ήτανε, έναν μήνα μετά γεννήθηκες εσυ"

"Να υποθέσω έριξες αρκετές βόλτες ε;"

"Δεν φαντάζεσαι... Ζημιάρικη ή οχι Τάσο, ήμασταν παρέα με έναν φίλο που είχε το RZ250 της Yamaha, επίσης δίχρονο, είχαμε γυρίσε όλη την Αθήνα κυριολεκτικά. Τότε αν ήθελες να πουλήσεις μούρη, έβαζες δερμάτινο μαύρο, την τζινιά σου, μποτάκι τίμπερλαντ και έφευγες για βόλτες έξω απο τις καφετέριες. Ωραίες εποχές τότε, γειτονιά για γειτονιά και μέρη για μέρη δεν είχαμε αφήσει με τις μηχανές τότε...ο απόλυτος τσαμπουκάς βέβαια τότε ήτανε το CBX...6 κύλινδροι σε σειρά όλη κάτω απο τα πόδια σου...και το 1100αρι το Boldol της Honda επίσης μουράτη μηχανή τότε...είχαμε πολύ ωραία μοντέλα τότε στους δρόμους"

"Κάτσε ρε το RZ250 δεν ήτανε ένα naked? Επίσης ναι, το CBX το ξέρω, έβγαζε έναν ήχο κάτσε καλά"

"Το RZ έβγαινε και σε naked με στρογγυλό φανάρι μπροστά και έβγαινε και σε έκδοση με φέρινγκ...το παιδί αυτό είχε την έκδοση με το φέρινγκ. Επίσης πολύ καλή μηχανή και αυτή...μια φορά μόνο είχα δει CBX κάτω στην Αθήνα, με αλλαγμένη εξάτμιση. Λες και έβλεπες αγωνιστικό ήτανε, απίστευτος ήχος"

"Την έκανες σέρβις μόνος ή την πήγαινες στον μάστορα;"

"Μόνος σχεδόν πάντα. Καφεδάκι στο γκαράζ μέσα, την είχαμε σε κλειστό γκαράζ στο σπίτι στην Αθήνα, Guns n Roses στο κασετόφωνο και περνούσα θυμάμαι Τάσο, ώρες και ώρες, να την καθαρίζω να της περνάω καθαριστικά πάνω να λάμπει, το ίδιο και το παπί όταν ακόμα ζούσε και αυτό...πριν κολλήσει"

"Και γαμώ τις φάσεις ακούγεται! Πως και πήρες δίχρονο όμως και όχι τετράχρονο;"

"Να σου πω την αλήθεια, τα τετράχρονα τότε ήτανε σχετικά πιο ακριβά σε σχέση με τα δίχρονα, και γενικά σαν σχέδια δεν μου αρέσανε τόσο πολύ τότε. Το Suzuki το είχα βρει σε καλή τιμή με καλά χιλιόμετρα στο κοντέρ του...εξάλλου τότε η διχρονίλα ήτανε παντού...η μυρωδιά του καμμένου λαδιού βρισκότανε παντού τότε..."

"Κατάλαβα...γιατί την έδωσες όμως;"

"Γιατί, ήτανε μια εποχή τότε που εγω δούλευα περισσότερο και ήμουνα και κουρασμένος ρε Τάσο...τα υδραυλικά δεν είναι και ξεκούραστη δουλειά...ήτανε και η μαμά έκγυος σε εσένα άρα πηγαίναμε με το αυτοκίνητο έξω, η μηχανή έβγαινε πολύ λίγο...όπως καταλαβαίνεις δεν την κινούσα πλέον...την έδωσα σε έναν απο Πάτρα τότε, τώρα ένας Θεός ξέρει που είναι"

"Αλήθεια ρε πατέρα, θα έπαιρνες ξανά την ίδια μηχανή τωρα; Μετά απο 20κατι χρόνια δηλαδή;"

"Θες ειλικρινής απάντηση;"

"Φυσικά!"

"Ναι. Θα την έπαιρνα ξανά αν την έβρισκα. Και ίσως την έκανα και ανακατασκευή σιγά σιγά. Γιατί τότε ήθελες απλά γκάζι, όταν είσαι νέος κυνηγάς την αδρεναλίνη. Αργότερα όμως που πλησιάζεις τα 50 σιγά σιγά, νοσταλγείς την τότε εποχή που οι μήχανες ήτανε τέρμα απλές. Δεν θες πλέον τόσο το γκάζι, απλά θες να ξανανιώσεις πάλι τον ίδιο ενθουσιασμό που είχες τότε. Θα έπαιρνα λοιπόν ναι, γιατί θέλω να ξανανιώσω πάλι 23 χρονών πίσω απο το τιμόνι, να ξανασχοληθώ πάλι με την λαδίλα των δίχρονων μοτέρ, να στρίψω και λιγάκι στις στροφές...πλέον τέτοια εργαλεία είναι ιστορικής αξίας δεν τα βρίσκεις εύκολα...αλλά αν μπορούσα να βρω ένα και αν είχα την δυνατότητα θα το έπαιρνα ναι. Και ας έβγαζε βλάβες, δεν παύει να ήτανε η πρώτη μου μηχανή"

"Είσαι μάγκας ρε πατέρα οφείλω να το πω"

Ωραιος ο τασος;);) αλλα ποιο ωραιος ο μπαμπας GivingGiving να μιλας μαζι του μονο χαμενος δε θα βγεις:):):)
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Με τον πατέρα μου γενικά μιλάμε για μηχανές. Τα πρώτα σωστά μαθήματα οδήγησης (πέρα απο το GLX του ξάδερφου μου όταν τελείωνα το Γυμνάσιο) τα πήρα απο αυτόν. Έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα σε 2 ρόδες.

Σειρά έχω εγω τώρα να αποκτήσω ένα μοτοσυκλετάκι Bike

@apache Κυκλοφορεί ένα TZR-250 εδω πέρα στον Βόλο, απο ανακατασκευή λογικά. Σε πάρα πολύ καλή κατάσταση το έχει ο τύπος.
 

VKon

GS is a great way to spend time on the roads
Δημοσιεύσεις
1.339
Ηλικία
56
Περιοχή
Καβάλα
Μοτοσυκλέτα
F 800 GS
Όνομα
Κώστας
Περιοχή
Καβάλα
@apache Κυκλοφορεί ένα TZR-250 εδω πέρα στον Βόλο, απο ανακατασκευή λογικά. Σε πάρα πολύ καλή κατάσταση το έχει ο τύπος.

Τάσο βγάλε καμία φωτό να θυμηθεί τα παλιά ο Μάνος και εμείς μαζί του.

GS is the best way to spend a lot of time on the road
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Δεν την έχω πετύχει και στάσιμη εν κινήσει την έχω δει μόνο, λογικά δεν την μετακινεί τόσο πολύ. Αλλά αν βρω ευκαιρία θα το βγάλω μια φωτό αν είναι!
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Παπιοφιλοσοφίες vol.1 - Ο εργοστασιακός εγκέφαλος ρυθμίζει το μίγμα αν βάλεις διαφορετικό φίλτρο;


Όλοι μας πάνω κάτω έχουμε δοκιμάσει να αλλάξουμε φίλτρο αέρα στην ζωή μας. Είτε έχεις παπί, ήτανε μοτοσυκλετάκι, είτε 1000αρα μηχανή, η αλλαγή φίλτρου αέρα φαίνεται να είναι το πρώτο βήμα που κάνεις αν θες να βγάλεις έστω και λίγο τον περιορισμό στην απόδοση που βάζει ο κατασκευαστής. Η λογική είναι η εξής: παραπάνω αέρας + παραπάνω καύσιμο = πιο πλούσιο μίγμα = ισχυρότερη καύση. Υπάρχουνε διάφοροι τύποι φίλτρων αέρα. Ο πρωταρχικός ρόλους τους ωστόσο είναι να αποτρέπουνε σκόνες και βρωμιές απο το να μπαίνουνε μέσα στον κινητήρα μας.
  1. Τα χάρτινα φίλτρα αέρα. Αυτός είναι ο πιο κοινός τύπος, και συνηθίζεται απο τους κατασκευαστές να τα τοποθετούνε εξαρχής απο το εργοστάσιο σε μια μοτοσυκλέτα. Βρίσκονται μέσα στο φιλτροκούτι φυσικά, και δεν είναι σαν το απλό χαρτί που γράφουμε. Έχουνε ειδικούς πόρους πάνω τους που επιτρέπουνε στον αέρα να διαπερνάει. Η ροή τους είναι σχετικά περιορισμένη, ωστόσο η ποιότητα φιλτραρίσματος τους είναι υψηλή.
  2. Σφουγγαρένιο φίλτρο. Αυτά τα φίλτρα είναι φτιαγμένα απο ένα αφρόδες υλικό που θυμίζει αρκετά το σφουγγάρι, εξού και το όνομα τους. Είναι ποτισμένα με ειδικό λάδι για να συγκρατάει τις σκόνες. Παρέχουνε λίγο περισσότερη ροή αέρα σε σχέση με το χάρτινο φίλτρο.
  3. Φιλτροχοάνες. Αποτελούνε την πιο συνηθισμένη επιλογή για aftermarket φίλτρο αέρα. Είναι κατασκευασμένα απο ειδική γάζα, η οποία όχι μόνο παρέχει καλύτερο φιλτράρισμα του αέρα, αλλά κάνει και τον εισερχόμενο αέρα να μπαίνει με μεγαλύτερη δύναμη μέσα στον κινητήρα. Έχουνε το πλεονέκτημα οτι μπορείς να τα καθαρίσεις και να τα ψεκάσεις με ειδικό λάδι για να αποδίδουνε και πάλι όπως πρέπει. Το κόστος τους μπορεί να ξεκινάει απο 3€ μέχρι και 50€ (Takegawa γι παράδειγμα) ανάλογα τα υλικά κατασκευής.
  4. Φιλτροχοάνες μέσα σε βαρελάκι: Λίγο πιο σπάνιος τύπος. Είναι ουσιαστικά μια φιλτροχοάνη με λαιμό για να είναι στραμμένη 90 μοίρες προς τα πάνω και το βαρελάκι προστατεύει την χοάνη απο νερά. Επιπλέον το βαρελάκι ανάλογα τον σχεδιασμό του στροβιλίζει τον αέρα.
Υπάρχει λοιπόν μια ποικιλία απο φίλτρα αέρα που μπορούμε να επιλέξουμε για την μοτοσυκλέτα μας και φυσικά αρκετοί κατασκευαστές για να επιλέξουμε όπως Mann Filters, DNA, K&N, Uma Racing, Takegawa, Hiflo Filtro, Polini, Apido κλπ.

Έστω λοιπόν οτι έχουμε ένα μηχανάκι με injection (ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα συστήματα ψεκασμού αλλάζουνε προφανώς απο μοντέλο σε μοντέλο). Θα επιλέξουμε την φιλτροχοάνη για αυτό το παράδειγμα η οποία αφήνει παραπάνω αέρα να εισέλθει μέσα στο μοτέρ μας. Το Address 125 για παράδειγμα, χρησημοποιεί σύστημα DCP-FI (Discharge Pump Fuel Injection ή Αντλία Εκκένωσης Ηλεκτρονικού Ψεκασμού), με την αντλία και το μπεκ ψεκασμού όλα μαζί σε ένα ανταλλακτικό. Το σώμα ψεκασμού είναι Mikuni στα 24mm. Σε ένα μηχανάκι με καρμπυρατέρ το να βάλεις μια χοάνη αν ήθελες να αποδίδει σωστά στο μηχανάκι σου έπρεπε να ρυθμίσεις και το καρμπυρατέρ.

Εδω πέρα όμως έχουμε ένα σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Έχει αισθητήρες, μετράει την θέση του στροφάλου, μέχρι και την κλίση της μοτοσυκλέτας στον δρόμο σε περίπτωση πτώσης για να διακόψει την λειτουργεία του κινητήρα. Μπορεί όμως να ρυθμίσει ανάλογα το μίγμα για τα νέα δεδομένα αέρα ΧΩΡΙΣ να κάνουμε επαναπρογραμματισμό στον εγκέφαλο; (ο οποιός είναι της Mitsubishi).

Για να ρίξουμε μια ματιά στο service manual του μοντέλου μας:

Για αρχή ο χρόνος του ψεκασμόυ (injection time) προσδιορίζεται κυρίως με βάση την πίεση του εισερχόμενου αέρα στον κινητήρα, το πόσο ανοιχτό έχουμε το γκάζι, τις στροφές του κινητήρα και τέλος απο άλλες αισθητήρες. Οι αισθητήρες για την πίεση του αέρα, των στροφών του κινητήρα (με βάση τον αισθητήρα στροφάλου) και τον αισθητήρα θέσης γκαζιού δίνουνε σήματα τον αρχικό χρόνο ψεκασμού. Στην συνέχεια ο εγκέφαλος χρησημοποιεί στοιχεία και απο τους υπόλοιπους αισθητήρες όπως τον αισθητήρα λ, τον αισθητήρα θερμοκρασίας κινητήρα κλπ και σε συνδιασμό με τα δεδομένα των 3 βασικών αισθητήρων υπολόγιζει τον απόλυτο χρόνο ψεκασμού.

Πως επηρεάζει όμως ο εισερχόμενος αέρας την ποσότητα καυσίμου που θα "πέσει" μέσα στον κύλινδρο;

Στον παραπάνω πίνακα η Suzuki δηλώνει, οτι όταν η θερμοκρασία του εισερχόμενου του εισερχόμουνε αέρα είναι χαμηλή, ο χρόνος ψεκασμού, δηλαδή η ποσότητα που θα ψεκάσει το μπεκ στον κύλινδρο, αυξάνεται. Βγάζει νόημα σωστα; Εξάλλου όταν έξω έχει κρύο, θα πρέπει να ψεκαστεί επιπλέον καύσιμο στον κινητήρα για να πάρει μπρος εύκολα. Για να το ψάξουμε και λίγο περισσότερο...ο εγκέφαλος πως "διαβάζει" τα σήματα και πως δίνει εντολή στο μπεκ ψεκασμού;

Ο εγκέφαλος λοιπόν (16-bit παρακαλώ), δέχεται διάφορα σήματα απο τους αισθητήρες της μοτοσυκλέτας, τα οποία δεδομένα σημάτων αποθηκεύονται στην μνήμη RAM. Στην συνέχεια η CPU διαβάζει τα σήματα αυτά και με βάση τους χάρτες ανάφλεξης που έχει στην μνήμη ROM του δίνει εντολή στο μπεκ να ψεκάσει την ανάλογη ποσότητα καυσίμου. Ουσιαστικά όταν περνάμε πρόγραμμα στην μοτοσυκλέτα μας, ο μάστορας αλλάζει τα δεδομένα στην μνήμη ROM. Τώρα, στην περίπτωση που το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό, η ποσότητα καυσίμου που θα ψεκαστεί υπολογίζεται με βάση τις στροφές του κινητήρα και την πίεση του εισερχόμενου αέρα. Σε περίπτωση που το φορτίο του κινητήρα είναι υψηλό ο εγκέφαλος υπολογίζει τον όγκο του καυσίμου που πρέπει να ψεκαστεί με βάση το πόσο ανοιχτό είναι το γκάζι (ο αισθητήρας TPS δηλαδή) και τις στροφές του κινητήρα.

Για να δούμε όμως και πως λειτουργεί ο κάθε ένας απο τους 3 βασικούς αισθητήρες μας (αισθητήρας πίεσης αέρα, θερμοκρασίας αέρα και αισθητήρας γκαζιού) ξεχωριστά:

Οι 3 αισθητήρες είναι ενωμένοι μαζί καταρχάς όπως φαίνεται και στην εικόνα.


  • Ο αισθητήρας πίεσης αέρα (IAP, Intake Air Pressure sensor), μετατρέπει την τιμή της πίεσης του αέρα που μπαίνει στον κινητήρα μας, σε ένα ηλεκτρικό σήμα το οποίο και στέλνει στον εγκέφαλο. Όπως είπαμε και παραπάνω, σε περίπτωση χαμηλού φορτίου, ο αισθητήρας αυτός παίζει ρόλο στον καθορισμού του καυσίμου που θα ψεκαστεί στον κινητήρα. Όσο μεγαλύτερη είναι η πίεση αέρα τόσο πιο δυνατό είναι και το σήμα που στέλνει.
  • Ο αισθητήρας θέσης γκαζιού (Throttle Position sensor) ανιχνέυει το πόσο ανοιχτό έχουμε το γκάζι (την πεταλούδα στο σώμα ψεκασμού δηλαδή). Η τάση ηλεκτρικού ρεύματος του ίδιου του αισθητήρα, μετραφράζεται σε τάση ρεύματος της πεταλούδας στο σώμα ψεκασμού και στέλνεται στον εγκέφαλο προς υπολογισμό του χρόνου ψεκασμού. Όσο πιο ανοιχτό έχουμε το γκάζι τόσο περισσότερο αυξάνεται και το σήμα που στέλνει στον εγκέφαλο.
  • Ο αισθητήρας θερμοκρασίας αέρα (IAT, Intake Air Temperature sensor), φέρει έναν ειδικό τύπο αντίστασης (θερμίστορ) που είναι εξαιρετικά ευαίσθητο σε αλλαγές θερμοκρασίας. Μετράει τον αέρα με βάση τις τιμές σε Ohm που δέχεται και τις στέλνει στον εγκέφαλο. Η τιμή σε Ohm (ή απλά η τιμή που στέλνει ο αισθητήρας στον εγκέφαλο) λειτουργεί αντίστροφα θα λέγαμε. Όσο πιο χαμηλή είναι η θερμοκρασία του αέρα, τόσο πιο υψηλή είναι η τιμή σε Ohm του θερμίστορ, και όσο πιο υψηλή η θερμοκρασία αέρα τόσο χαμηλότερα και τα Ohm που αντιλαμβάνεται ο εγκέφαλος.
Συνεπώς, η μοτοσυκλέτα αυτή έρχεται με ένα ολοκρηρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Πάμε όμως πίσω στο παράδειγμα μας. Έστω οτι εγω θέλω να βάλω μια φιλτροχοάνη. Θα μπορέσει ο εγκέφαλος ΧΩΡΙΣ την παρέμβαση προγράμματος να βελτιώσει το μίγμα;

Μια φιλτροχοάνη λοιπόν αφήνει σαφώς παραπάνω αέρα να εισέρχεται μέσα στον κινητήρα μας και μάλιστα με μεγαλύτερη δύναμη, συνεπώς η πίεση του αέρα αυξάνεται. Η θερμοκρασία του αέρα παραμένει η ίδια ουσιαστικά, μιας και δεν επηρεάζεται απο το αν είναι κοντά στο μοτέρ όπως στα αυτοκίνητα για παράδειγμα. Ο αισθητήρας λοιπόν της πίεσης του αέρα, μπορεί να "διαβάσει" παραπάνω ποσότητα εισερχόμενου αέρα γιατί η πίεση είναι αυξημένη, ωστόσο ο χρόνος ψεκασμού με τον αισθητήρα πίεσης συνδέονται ΜΟΝΟ σε περίπτωση που το φορτίο μας είναι χαμηλό για παράδειγμα στο ρελαντί ή όταν πας χαλαρά μια βόλτα στην πόλη. Ο αισθητήρας γκαζιού, στροφών κινητήρα και ο αισθητήρας θερμοκρασίας ουσιαστικά στην περίπτωση του υψηλού φορτίου (πχ, όταν πηγαίνεις μια μακρινή βόλτα, ή ανεβαίνεις στο βουνό), παίζουνε μεγαλύτερο ρόλο για τον εγκέφαλο όταν πρέπει να δώσει εντολή για ψεκασμό στο μπεκ καυσίμου.

Έχουμε και λέμε λοιπόν: η φιλτροχάνη επιτρέπει μεγαλύτερη ποσότητα αέρα να εισέρχεται στο μοτέρ μας. Ο χρόνος ψεκασμού στο υψηλό φορτίο έχει να κάνει με την θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα η οποία έστω οτι δεν αλλάζει είτε με την χοάνη είτε με το φιλτροκούτι, και τέλος με το πόσο ανοιχτό έχουμε το γκάζι και τις στροφές του κινητήρα. Στην περίπτωση του χαμηλού φορτίου ο ψεκασμός καθορίζεται απο την πίεση του εισερχόμενου αέρα και τις στροφές του κινητήρα. Ουσιαστικά μιας και οι στροφές του κινητήρα και το άνοιγμα του γκαζιού εξαρτώνται απο τον οδηγό, η θερμοκρασία του αέρα (είτε με χοάνη είτε με το φιλτροκούτι) δεν αλλάζει, μόνο ο αισθητήρας πίεσης αέρα μπορεί να κάνει την αλλαγή αυτή.

Συμπέρασμα: στην περίπτωση του χαμηλού φορτίου ο αισθητήρας πίεσης παίζει πρωταρχικό ρόλο για τον χρόνο ψεκασμού, συνεπώς αφού μετράει παραπάνω αέρα, ο εγκέφαλος θα ψεκάσει για περισσότερο χρόνο βενζίνη στον κύλινδρο. Στην περίπτωση του υψηλού φορτίου ο αισθητήρας πίεσης, έχει δευτερεύον ρόλο. Με βάση το γεγονός αυτό, ο εγκέφαλος μπορεί να αντιληφθεί έστω και μια μικρή αλλαγή στην εισαγωγή αέρα. Θα ρυθμίσει το μίγμα, ναι, αλλά ας μην ξεχνάμε οτι ο εγκέφαλος δεν μπορεί να διαβάσει οποιδήποτε τιμή σταλθεί απο τους αισθητήρες. Οι μεταβλητές που επιτρέπονται να το πούμε είναι μεταξύ συγκεκριμένων ορίων που έχουνε να κάνουνε με την χαρτογράφηση. Θα το ρυθμίσει λοιπόν, αλλά ως ένα σημείο. Απο εκεί και πέρα για ολοκρηρωμένη δουλειά θα χρειαστεί επαναπρογραμματισμός της ECU!
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Σκηνικό σήμερα στον περιφερειακό.

Τι να κάνω, τι να κάνω σπίτι άντε βγες μια βόλτα δεν βαριέσαι, εξάλλου στον Βόλο η αστυνομία κοιμάται αυτές τις μέρες. Στέλνω το 3 και καλά οτι πήγα τράπεζα και για βενζίνη μετά (που όντως πήγα), άντε λεω βγάλτο περιφερειακό να ξεπιαστεί σιγά σιγά το μηχανάκι.

Σταματημένος στο φανάρι λοιπόν, σταματάει δίπλα μου ένας πιτσιρικάς με Supra 100αρι και μου ξεκίνησε κουβέντα με υφάκι...
- Μαγκάκο πιστεύεις οτι είσαι γρήγορος;
- Εεε;
- Σου μιλάω ρε πιστεύεις οτι είσαι γρήγορος;
- Ξέρω γω; Μπορεί και να είμαι
- Το εργαλείο μου φοράει καρμπυρατέρ και εξάτμιση έλα να σε κεράσω ένα τσαγάκι
- Καλά

Άντε λέω δεν βαριέσαι κάντο ένα άνοιγμα για πλάκα.

Ξεκινάμε λοιπόν, ερημιά έξω ο δρόμος, άντε στο μπαμ στην πρώτη λόγω καρμπυρατέρ βρέθηκε μισό μηχανάκι μπροστά. Φορτώνω 2α μετά 3η εγώ τον άφησα 2 μηχανάκια πίσω. Σε ευθεία έπιασε εμένα 115, το Supra πάνω απο 100 δεν πήγαινε. Πριν το επόμενο φανάρι κόβω εγω σταματάμε...

- Μ@λακίες! Το έχεις ανεβασμένο σε χιλιοστά!
- Εξάτμιση φοράω μόνο
- Ναι καλά!
- Καλάμια, πρόσεξε που πουλάς μαγκιές φίλε. Θα μπορούσα να ήμουνα αστυνομικός εκτός υπηρεσίας ή ασφαλίτης. Τον νου σου. Και φόρα κράνος.

Δεν είπε κάτι ο πιτσιρίκος έφυγε. Με έπιασε νοσταλγικό γέλιο γιατί και εγω στο Λύκειο τα ίδια σ@@τα έκανα...έβαζα φιλτροχοάνη και εξάτμιση στο 72αρι και νόμιζα οτι πατούσα XT abcdefghgk Κάτι τέτοια έκανα και εγω, πήγαινα δίπλα απο Innova, Crypton και άλλα παπάκια μάρσαρα και νόμιζα οτι τα είχα μόνο και μόνο επειδή το κοντό σασμάν απο το 72αρι μου έδεινε την εντύπωση οτι το μηχανάκι είναι πύραυλος:p Αθώα εφηβικά χρόνια που τα 75 km/h τελικής σου φαίνονταν ίσα με την ταχύτητα του φωτός.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.166
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Σκηνικό σήμερα στον περιφερειακό.

Τι να κάνω, τι να κάνω σπίτι άντε βγες μια βόλτα δεν βαριέσαι, εξάλλου στον Βόλο η αστυνομία κοιμάται αυτές τις μέρες. Στέλνω το 3 και καλά οτι πήγα τράπεζα και για βενζίνη μετά (που όντως πήγα), άντε λεω βγάλτο περιφερειακό να ξεπιαστεί σιγά σιγά το μηχανάκι.

Σταματημένος στο φανάρι λοιπόν, σταματάει δίπλα μου ένας πιτσιρικάς με Supra 100αρι και μου ξεκίνησε κουβέντα με υφάκι...
- Μαγκάκο πιστεύεις οτι είσαι γρήγορος;
- Εεε;
- Σου μιλάω ρε πιστεύεις οτι είσαι γρήγορος;
- Ξέρω γω; Μπορεί και να είμαι
- Το εργαλείο μου φοράει καρμπυρατέρ και εξάτμιση έλα να σε κεράσω ένα τσαγάκι
- Καλά

Άντε λέω δεν βαριέσαι κάντο ένα άνοιγμα για πλάκα.

Ξεκινάμε λοιπόν, ερημιά έξω ο δρόμος, άντε στο μπαμ στην πρώτη λόγω καρμπυρατέρ βρέθηκε μισό μηχανάκι μπροστά. Φορτώνω 2α μετά 3η εγώ τον άφησα 2 μηχανάκια πίσω. Σε ευθεία έπιασε εμένα 115, το Supra πάνω απο 100 δεν πήγαινε. Πριν το επόμενο φανάρι κόβω εγω σταματάμε...

- Μ@λακίες! Το έχεις ανεβασμένο σε χιλιοστά!
- Εξάτμιση φοράω μόνο
- Ναι καλά!
- Καλάμια, πρόσεξε που πουλάς μαγκιές φίλε. Θα μπορούσα να ήμουνα αστυνομικός εκτός υπηρεσίας ή ασφαλίτης. Τον νου σου. Και φόρα κράνος.

Δεν είπε κάτι ο πιτσιρίκος έφυγε. Με έπιασε νοσταλγικό γέλιο γιατί και εγω στο Λύκειο τα ίδια σ@@τα έκανα...έβαζα φιλτροχοάνη και εξάτμιση στο 72αρι και νόμιζα οτι πατούσα XT abcdefghgk Κάτι τέτοια έκανα και εγω, πήγαινα δίπλα απο Innova, Crypton και άλλα παπάκια μάρσαρα και νόμιζα οτι τα είχα μόνο και μόνο επειδή το κοντό σασμάν απο το 72αρι μου έδεινε την εντύπωση οτι το μηχανάκι είναι πύραυλος:p Αθώα εφηβικά χρόνια που τα 75 km/h τελικής σου φαίνονταν ίσα με την ταχύτητα του φωτός.
Με Bandit 650 το στήνεις;
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.451
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
HONDA C70 FNG WORKS: ΕΞΑΚΟΣΙΩΝ ΚΥΒΙΚΩΝ ΠΑΠΙ!

Μεγαλούργησαν μέσω ιεροσυλίας
Ρίξτε μια ματιά σε αυτό το custom παπί Honda C70 που έχει φτιαχτεί από έναν τρελό μηχανικό custom κατασκευών, και που φοράει μονοκύλινδρο κινητήρα 600cc. Το εξωφρενικό αυτό δίτροχο σχεδίασαν και κατασκεύασαν οι FNG Works από τη Μαλαισία – ένα συνεργείο που φημίζεται για τα παλαβά του project.



To C70 των 600 κυβικών των FNG Works δεν είναι καινούρια υπόθεση, πάνε δυο χρόνια από τότε που το πρωτοείδαμε … αλλά ακόμα και σήμερα “δεν το χωράει ο νους μας”.

Το Super Cub – αυτό που λέμε εμείς “παπί” – είναι ως γνωστόν το σημαντικότερο ίσως δίτροχο στον κόσμο και σίγουρα το πιο καλοπουλημένο.

Η Honda άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι έβλεπαν τις μοτοσυκλέτες – αρχής γενομένης στις ΗΠΑ, με την εμφάνιση της διαφημιστικής καμπάνιας της δεκαετίας του 1960, που έλεγε: “Συναντάτε τους καλύτερους ανθρώπους πάνω σε μια Honda”. Έκτοτε, η Honda πούλησε πάνω από 100 εκατομμύρια παπιά, σε πολλές παραλλαγές, ανά την υφήλιο.



Το παπί αυτό που παρουσιάζουμε δεν έχει καμία σχέση με αυτά που ξέρουμε. Λέγεται “Papa Jahat” (“μπάρμπα-Σατανάς”, σε ελεύθερη μετάφραση) και είναι φτιαγμένο από την FNG Works.

Πρόκειται για ένα ταπεινό Honda C70 που του έχουν κρεμάσει πάνω του έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 600cc από Honda XR.

Όλα ξεκίνησαν με τον Irwann Cheng, επικεφαλής του FNG Works, να αναλαμβάνει την πρόκληση για ένα τρελό παπί. Ο Irwann αρέσκεται να σπαταλάει το χρόνο του επινοώντας πρωτότυπες κατασκευές, από έπιπλα μέχρι μοτοσυκλέτες. “Θα δημιουργήσω ένα σύνολο από ανταλλακτικά παπιού, βάζοντας επάνω του έναν μεγάλο κινητήρα”, είπε και ξεκίνησε να δημιουργεί.



Βρήκε πρώτα ένα παλιό Honda C70 Honda και μετά θυμήθηκε ένα άλλο custom garage από την Ιαπωνία που έβαζε 250άρηδες κινητήρες πάνω σε C70.

Δεν ήθελε να αλλάξει πολύ το πλαίσιο και τη γεωμετρία του συνόλου, ώστε να φαίνεται η “παπίσια” καταγωγή του.



Ενισχύσεις, κολλήσεις, μετατροπές…. ένα μοτέρ από “δότη” XR 600 και ιδού ο Μαλαισιανός Papa Jahat 600.

Τώρα το πώς στέκεται στο δρόμο και πως οδηγιέται, πώς στρίβει και πώς φρενάρει είναι άλλη υπόθεση… Το πιθανότερο είναι ότι δεν κάνει τίποτε απ’ αυτά που αναφέραμε σωστά.


Πηγή: motorbike.gr/
 
Top Bottom