Δοκιμη
KYMCO AK 550 απο τον Παπανδρεου του MOTOSPORT.
2) Πλαίσιο-αναρτήσεις: Τα απολύτως καλύτερα (κορυφαία, παρ’ ότι όχι μοναδικά) της αγοράς, και τα μόνα (σαν σύνολο) που μπορούν να θεωρηθούν σαν καθαρά “μοτοσυκλετιστικής” έμπνευσης, σχεδίασης και απόδοσης. Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο, το πηρούνι USD 41 mm με σφιχτές αποσβέσεις, και το πίσω αμορτισσέρ τοποθετημένο υπό κλίση αριστερά, συνδυάζει έλεγχο και αρκετή άνεση.
3) Φρένα: Και πάλι τα απολύτως καλύτερα και κορυφαία, όχι όμως μόνο της κατηγορίας των mega scooters αλλά και σπορ μοτοσυκλετών μεγαλύτερου κυβισμού. Δεν έχει ξανασυμβεί κάτι τέτοιο, και μόνο μια δοκιμή θα πείσει αυτόν που θεωρεί υπερβολή ότι ένα scooter μπορεί να έχει δισκόφρενα/δαγκάνες/τρόμπα Brembo και τελευταίας γενιάς ABS Bosch 9.1 που λειτουργούν και επιβραδύνουν καλυτερα, ταχύτερα και ασφαλέστερα απ΄ότι μια μοτοσυκλέτα.
Το τιμόνι είναι σε σωστό σημείο, θυμίζοντας μοτοσυκλέτα, και οι καθρέφτες τοποθετημένοι αρκετά μπροστά σε λεπτά στελέχη, δεν αυξάνουν το πλάτος και έχουν καλό πεδίο αλλά δείχνουν τα αντικείμενα μικρότερα και μακρύτερα απο την πραγματικότητα (οι ματιές πάνω απο τον ώμο επιβεβλημένες).
Ο ήχος τέλος, όταν βάλαμε μπροστά για να ξεκινήσουμε, όντως αξίζει! Είναι βαρύς και “ουσιαστικός” και οπωσδήποτε θυμίζει V2, και μάλιστα μεγαλύτερο απο 550 κυβικά!
Το μεταξόνιο των 1580 mm κρατάει πάντα σταθερό το ΑΚ 550, που οδηγείται εύκολα κρύβοντας το βάρος των 230 κιλών (γεμάτο). Κάποια στιγμή όμως ο δρόμος άνοιξε, και το κοντέρ έδειξε 192 χ.α.ω., με τα οποία (με ΟΛΑ τα οποία!) στρίβαμε στις ανοιχτές καμπές του δρόμου, χωρίς το παραμικρό κούνημα απο το στιβαρό αλουμινένιο πλαίσιο ή ελαστικότητα απο τις αναρτήσεις, οι οποίες αξίζουν ειδικής μνείας.
Το εμπρός USD ήταν στιβαρό και σωστό στη “στόχευση” και στη διατήρηση της επιλεγμένης γραμμής, αλλά το πίσω αμορτισσέρ (ίσως λόγω τοποθέτησης και κατανομής βάρους) ήταν το καλύτερο που έχουμε δοκιμάσει σε παρόμοιο όχημα, συνδυάζοντας κράτημα και άνεση, έχοντας και αρκετά μεγάλες διαδρομές στα 120/130mm. Αυτά, φυσικά, με έναν αναβάτη.
Πλησάζοντας στον ενδιάμεσο προορισμό μας, περάσαμε ένα φαρδύ δρόμο με καλή άσφαλτο και αρκετά κλειστές στροφές που θύμιζαν σχεδίαση “πίστας”. Εκεί πραγματικά έλαμψε το ΑΚ 550! Οι κλίσεις που επαιρνε και η ακρίβεια στη χάραξη και στη διατήρηση της γραμμής (με πάνω απο 130-140 χ.α.ω.) ήταν τέτοιες, που “πιάσαμε” τον εαυτό μας να νομίζει πως οδηγούσε σπορ μοτοσυκλέτα, τοποθετώντας σώμα και γόνατα ανάλογα! Και την εντύπωση αυτή ενίσχυσαν τα φρένα, τα οποία, και επειδή το Κymco “μας” ήταν εντελώς καινούργιο, για τα πρώτα αργά χιλιόμετρα ήταν απλώς καλά και δυνατά, αλλά απο τη στιγμή που άρχισαν να πιέζονται και μετά, έγιναν σχεδόν “αγωνιστικά”. Οι δύο δίσκοι των 270 mm και ο δίσκος των 260 mm πίσω είχαν τρομερή δυναμη επιβράδυνσης που λόγω της πολύ καλής κατανομής, των ικανοποιητικών διαδρομών αναρτήσεων (120mm εμπρός και 130mm πίσω) αλλά και της “αργής” γεωμετρίας που έδινε πρόσθετη σταθερότητα, μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν οριακά. Οσο για το ABS, μόνο σε νερά ενεργοποιείτο, ή πατώντας δυνατά το πίσω φρένο για να δούμε αν όντως ήταν εκεί! Τόσο “εξυπνα ευαίσθητη” είναι η τελευταία γενιά λογισμικού 9.1. Τα λάστιχα τέλος, σε "μοτοσυκλετιστικές" διαστάσεις όσον αφορά το φάρδος (πίσω 160/60), έδειξαν άριστη συμπεριφορά, "κρύβοντας" το γεγονός της διαμέτρου των 15 ιντσών, που φυσικά ανήκει στην κατηγορία των scooter.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πράγματι η Kymco κατάφερε να δημιουργήσει ένα υπερ-scooter, που δεν είναι απλώς κατάλληλο για μετακινήσεις, αλλά και για ταξίδια, μέχρι και για σπορ, γρήγορη, οδήγηση!
Γιατί τώρα ακόμα περισσότερος κόσμος μπορεί να αποκτήσει ένα mega-sport scooter υψηλής τεχνολογίας και “μοτοσυκλετιστικής” απόδοσης, και αυτό είναι και το μεγάλο συγκριτικό του πλεονέκτημα: Το ότι θα προσελκύσει αγοραστές μεγάλων σκούτερ και απο πιο χαμηλά και από πιο ψηλά, ενώ ακόμα και φανατικοί (“ορκισμένοι”) οπαδοί της μοτοσυκλέτας θα βρούν ένα μηχάνημα με απόδοση και οδική συμπεριφορά που δεν φαντάζονταν ότι θα μπορούσε να υπάρξει κάτω απο την κλασσική εμφανιση ενός scooter. Αρκεί να ξεπεράσουν το ότι δεν πατούν σε μαρσπιέ και δεν υπάρχει λεβιέ ταχυτήτων! Δ.Π.
-----------------------------------------------------
Μοτοσυκλετα, και απο τις καλες μαλιστα κατα τα γραφομενα, (η Kymco συμμετεχει στην Moto3 του Ιταλικου πρωταθληματος και απο εκει αποκτα εμπειρια για τα αλουμινενια πλαισια) με εμφανιση, ανεσεις, εργονομια, πολυτελεια Mega Scooter...
με κατω απο τα 10.000e τιμη αποκτησης.
ισως ετσι ακολουθησουν και αλλοι..... για την τιμη εννοω... να πεσουν λιγο οι τιμες στην ειδικη αυτη κατηγορια των σκουτεροσυκλετων.
https://www.motosport.com.gr/motosport/index.php/en/nea/item/666-kymco-ak-550-press-launch