stelios62
Μαθουσάλας member
- Δημοσιεύσεις
- 7.277
- Περιοχή
- Πειραιας
- Μοτοσυκλέτα
- Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
- Όνομα
- Στελιος
- Περιοχή
- Κερατσινι
Βασικα μαλλον ενδιαφερει περισσοτερο τα Ι.Χ αφου στις moto δεν κανουμε μεγαλες και δραματικες .... αλλαγες.
Ποσοστιαιο σφαλμα κοντερ = 100 Χ ( 1 - Nεα διαμετρος τροχου / Στανταρ εργοστασιακη διαμετρος )
Η Ολικη Διαμετρος ενος τροχου σε χιλιοστα ισουται = 2 X T X A/100 + ( W Χ 25,4)
T= Το πλατος του πελματος του ελαστικου που παταει στον δρομο ( το γραφει στο πλαι το λαστιχο)
A= Το πλαινο υψος (κουτουπιε) του ελαστικου ( το γραφει και αυτο υποννοωντας το επι της % του πελματος )
W= Διαμετρος ζαντας ( .... το γραφει και αυτο σε ιντσες )
Αν λοιπον μια στανταρ εργοστασιακη ροδα ενος Ι.Χ εχει ελαστικο π.χ. 185/70R 14" , παμε στο τυπο και βαζουμε ακριβως αυτα τα στοιχεια και ΜΟΝΟΝ:
2 Χ 185 Χ 70/100 + (14 Χ 25,4) = 259 + 355,6 = 614,6 mm η Στανταρ διαμετρος οπου με αυτη καλιμπραριστηκε το ΚΟΝΤΕΡ απο το εργοστασιο.
Με τον ιδιο τροπο υπολογιζουμε την ολικη διαμετρο του νεου ..... ζαντολαστιχου που βαλαμε. Εστω 195/50 15" , οποτε εχουμε:
2 X 195 X 50/100 + (15 X 25.4) = 195 + 381 = 576,0 χιλιοστα η Νεα διαμετρος
Εχοντας λοιπον τις δυο αυτες διαμετρους παμε τωρα στον αρχικο τυπο για να βρουμε ποσο αυξηθηκε ή μειωθηκε το σφαλμα στο κοντερ μας:
Σφαλμα % = 100 Χ ( 1 - 576,0 / 614,6) = 100 Χ ( 1 - 0,937) = + 6,3 %. ( αμα το νουμερο ηταν αρνητικο θα αφαιρουσαμε , π.χ αμα ειχαμε μικροτερη ροδα της αρχικης)
Δηλαδη π.χ. τωρα στα 100 Κm/h το κοντερ μας θα δειχνει 106,3 Km/h
Παρατηρησεις:
- Oλα τα κοντερ εχουν μια μικρη εργοστασιακη αποκλιση προς τα επανω για λογους .... φθορας ελαστικου , τροχαιων κλησεων κ.λ.π.
- Επισης με τον ιδιο τροπο μπορουμε να υπολογισουμε την αποκλιση τωρα λογω φθορας μερικων χιλιοστων του ιδιου ελαστικου (αρα Νεα Διαμετρος).
Τελος .... οτι καταλαβατε καταλαβατε ..... και γω ενα κωλο-κοντερ Νippon Denso εχω οπου ψαχνοντας να το αντικαταστησω βρηκα αυτο το αρθρο...!
Ποσοστιαιο σφαλμα κοντερ = 100 Χ ( 1 - Nεα διαμετρος τροχου / Στανταρ εργοστασιακη διαμετρος )
Η Ολικη Διαμετρος ενος τροχου σε χιλιοστα ισουται = 2 X T X A/100 + ( W Χ 25,4)
T= Το πλατος του πελματος του ελαστικου που παταει στον δρομο ( το γραφει στο πλαι το λαστιχο)
A= Το πλαινο υψος (κουτουπιε) του ελαστικου ( το γραφει και αυτο υποννοωντας το επι της % του πελματος )
W= Διαμετρος ζαντας ( .... το γραφει και αυτο σε ιντσες )
Αν λοιπον μια στανταρ εργοστασιακη ροδα ενος Ι.Χ εχει ελαστικο π.χ. 185/70R 14" , παμε στο τυπο και βαζουμε ακριβως αυτα τα στοιχεια και ΜΟΝΟΝ:
2 Χ 185 Χ 70/100 + (14 Χ 25,4) = 259 + 355,6 = 614,6 mm η Στανταρ διαμετρος οπου με αυτη καλιμπραριστηκε το ΚΟΝΤΕΡ απο το εργοστασιο.
Με τον ιδιο τροπο υπολογιζουμε την ολικη διαμετρο του νεου ..... ζαντολαστιχου που βαλαμε. Εστω 195/50 15" , οποτε εχουμε:
2 X 195 X 50/100 + (15 X 25.4) = 195 + 381 = 576,0 χιλιοστα η Νεα διαμετρος
Εχοντας λοιπον τις δυο αυτες διαμετρους παμε τωρα στον αρχικο τυπο για να βρουμε ποσο αυξηθηκε ή μειωθηκε το σφαλμα στο κοντερ μας:
Σφαλμα % = 100 Χ ( 1 - 576,0 / 614,6) = 100 Χ ( 1 - 0,937) = + 6,3 %. ( αμα το νουμερο ηταν αρνητικο θα αφαιρουσαμε , π.χ αμα ειχαμε μικροτερη ροδα της αρχικης)
Δηλαδη π.χ. τωρα στα 100 Κm/h το κοντερ μας θα δειχνει 106,3 Km/h
Παρατηρησεις:
- Oλα τα κοντερ εχουν μια μικρη εργοστασιακη αποκλιση προς τα επανω για λογους .... φθορας ελαστικου , τροχαιων κλησεων κ.λ.π.
- Επισης με τον ιδιο τροπο μπορουμε να υπολογισουμε την αποκλιση τωρα λογω φθορας μερικων χιλιοστων του ιδιου ελαστικου (αρα Νεα Διαμετρος).
Τελος .... οτι καταλαβατε καταλαβατε ..... και γω ενα κωλο-κοντερ Νippon Denso εχω οπου ψαχνοντας να το αντικαταστησω βρηκα αυτο το αρθρο...!
Speedometer - Wikipedia
en.wikipedia.org
Τελευταία επεξεργασία: