Βελτίωση μείγματος χωρίς remap ή ρυθμιστή καύσιμου;

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Λοιπόν, επειδή δεν έχω απαραίτητα μεγάλη ιδέα απο βελτιώσεις σε μείγματα μέσω ECU έχω μια απορία για το μηχανάκι μου.

Το Address έχει σύστημα ψεκασμού κλειστού βρόχου (CL, closed loop) με τον αισθητήρα λάμδα να είναι πάνω στην εξάτμιση και όχι στην κεφαλή όπως στο Innova ή στο Crypton.

Ουσιαστικά ο αισθητήρας λάμδα αν δεν κάνω λάθος, είναι υπεύθηνος για την ρύθμιση του μείγματος, μετρώντας το ποσοστό οξυγόνου στα καυσαέρια, δηλαδή την ποιότητα του προϊόντος καύσης.

Παράλληλα η ECU έχει ένα συγκεκριμένο εύρος τιμών, και στο παπί δεν ξέρω αν αντιλαμβάνεται διαφορές για να το διορθώσει αν πχ βάλεις μια εξάτμιση ή το οτιδήποτε.

Υπάρχει πχ τρόπος να "κοροϊδέψεις" τον εγκέφαλο ή να ρυθμίσεις το μείγμα απο κάποιο άλλο μέρος στο μηχανάκι έτσι ώστε με εξάτμιση να ψεκάσει παραπάνω και να αποδόσει όντως λίγο καλύτερα;

Η εντελώς βλακώδης λύση που άκουσα είναι να καταργήσεις τον αισθητήρα λ (να τον αποσυνδέσεις εντελώς απο το μηχανάκι) και να σβήσεις το FI απο τον εγκέφαλο (έχει ένα φυσάκι που σβήνει τα σφάλματα νομίζω) αλλά το πιθανότερο είναι να μπερδέυει.

Καμία ιδέα;
 

stavrouliasp

new member
Δημοσιεύσεις
138
Ηλικία
45
Λοιπόν, επειδή δεν έχω απαραίτητα μεγάλη ιδέα απο βελτιώσεις σε μείγματα μέσω ECU έχω μια απορία για το μηχανάκι μου.

Το Address έχει σύστημα ψεκασμού κλειστού βρόχου (CL, closed loop) με τον αισθητήρα λάμδα να είναι πάνω στην εξάτμιση και όχι στην κεφαλή όπως στο Innova ή στο Crypton.

Ουσιαστικά ο αισθητήρας λάμδα αν δεν κάνω λάθος, είναι υπεύθηνος για την ρύθμιση του μείγματος, μετρώντας το ποσοστό οξυγόνου στα καυσαέρια, δηλαδή την ποιότητα του προϊόντος καύσης.

Παράλληλα η ECU έχει ένα συγκεκριμένο εύρος τιμών, και στο παπί δεν ξέρω αν αντιλαμβάνεται διαφορές για να το διορθώσει αν πχ βάλεις μια εξάτμιση ή το οτιδήποτε.

Υπάρχει πχ τρόπος να "κοροϊδέψεις" τον εγκέφαλο ή να ρυθμίσεις το μείγμα απο κάποιο άλλο μέρος στο μηχανάκι έτσι ώστε με εξάτμιση να ψεκάσει παραπάνω και να αποδόσει όντως λίγο καλύτερα;

Η εντελώς βλακώδης λύση που άκουσα είναι να καταργήσεις τον αισθητήρα λ (να τον αποσυνδέσεις εντελώς απο το μηχανάκι) και να σβήσεις το FI απο τον εγκέφαλο (έχει ένα φυσάκι που σβήνει τα σφάλματα νομίζω) αλλά το πιθανότερο είναι να μπερδέυει.

Καμία ιδέα;
Ο λ ρυθμίζει το afr ώστε να είναι το ιδανικό για το μηχανάκι σου (λίγο πλούσιο δηλαδή ώστε να έχεις λίγο περισσότερο δύναμη και η καύση να είναι λίγο πιο ψυχρή). Δε νομίζω ότι αξίζει να αλλάξεις κάτι σε αυτό γιατί και δε θα δεις κάτι σημαντικό σε αύξηση δύναμης και η κατανάλωση σου να αυξηθεί.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Όταν έχω δηλαδή στοκ εισαγωγή και εξαγωγή το μείγμα είναι λίγο πιο πλούσιο για παραπάνω δύναμη όπως είπες και ψυχρότερη καύση.

Εγω πχ όταν αλλάζω εξάτμιση (όχι ξετάπωτη, μια για 125 κυβικά μοτέρ ας πούμε), το μηχανάκι δουλεύει με πιο φτωχό μείγμα; Κάνει ζημιά δηλαδή;
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.533
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.484
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Όταν έχω δηλαδή στοκ εισαγωγή και εξαγωγή το μείγμα είναι λίγο πιο πλούσιο για παραπάνω δύναμη όπως είπες και ψυχρότερη καύση.

Εγω πχ όταν αλλάζω εξάτμιση (όχι ξετάπωτη, μια για 125 κυβικά μοτέρ ας πούμε), το μηχανάκι δουλεύει με πιο φτωχό μείγμα; Κάνει ζημιά δηλαδή;
Ο πιο σωστός τρόπος για να δεις αν κάνει σωστή καύση είναι να βγάλεις το μπουζί. Αν μαυρίζει τραβάει πολύ βενζίνη αν είναι καφέ ανοικτό κάνει ιδανική καύση και αν ασπρίζει φτωχό από βενζίνη. Τώρα και εγώ νομίζω ότι με αλλαγή εξάτμισης εννοείται συνδεδεμένος ο λάμδα θα διορθώσει μόνος του το μείγμα ο εγκέφαλος χωρίς να χρειαστεί κάτι.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
@maik900 Τα είχα ψάξει αυτά τα 2 threads και πιο παλιά. Στο mybike και στο moto είμαι και εκεί μέλος άρα τα είχα ρίξει μια ματιά.

Ουσιαστικά ψάχνω τρόπο μήπως μπορέσω μεν να απελευθερώσω εισαγωγή και εξαγωγή αλλά μέχρι εκεί που φτάνει ο εγκέφαλος. Με την χοάνη μόνο ήχο και ελάχιστα παραπάνω νεύρο στις μεσσαίες στροφές το οποιο στην πραγματικότητα είναι το μοτέρ που τραβάει πιο γρήγορα αέρα. Με νερά και υγρασίες και σκόνες όμως έχεις θέμα, δεν την θέλω την χοάνη. Το φιλτροκούτι έκανα 3 τρύπες σήμερα παραπάνω δεν είδα διαφορές.

Κάτι μου λέει οτι αύριο έχω πείραμμα. Άνοιγμα γκαζιού με 2α πχ, σβήνω επιτόπου σταματάω και τσεκάρω μπουζί για χρώμα. Να δω μέχρι που μπορεί να φτάσει η στοκ ECU.

Θα ενημερώσω αύριο...
 

stavrouliasp

new member
Δημοσιεύσεις
138
Ηλικία
45
Αν αφήσεις τον λ τότε σε κάθε περίπτωση αυτός θα προσπαθεί να σου γυρίζει το afr εκεί που είναι ρυθμισμένος. Αν αλλάξεις εξάτμιση σε πιο ελεύθερη τότε μπαίνουν και άλλα στο παιχνίδι, όπως το back pressure, και πάει μακρυά η βαλίτσα. Σε γενικές γραμμές πάντως, από τη δική μου εμπειρία και από αυτά που έχω διαβάσει, με μια πιο ελεύθερη εξάτμιση χάνεις απόδοση χαμηλά (εκεί που μετράει δηλαδή). Ψηλά μπορεί να παίρνεις το κάτι ψιλά αλλά ποιον απασχολεί αυτό;
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Τον Μάϊο που μας πέρασε είχαμε ανέβει με ένα φιλαράκι πιο πάνω απο τα Χάνια κοντά στα ραντάρ. Χοάνη μεγάλη είχα αν θυμάμαι καλά και εξάτμιση ξετάπωτη εντελώς. Θυμάμαι πήγαινε καλά η αλήθεια είναι, βέβαια κρύος αέρας και καθαρός αέρας χωρίς υγρασίες κλπ.

Απλά το κακό είναι οτι με ξετάπωτη υπάρχει ο κίνδυνος πρόστιμου και δεν το θέλω. Λειτουργούσε πιο ελεύθερα όμως το μηχανάκι.
 

stavrouliasp

new member
Δημοσιεύσεις
138
Ηλικία
45
Λειτουργούσε πιο ελεύθερα όμως το μηχανάκι.

Με ελεύθερη εισαγωγή και ελεύθερη εξαγωγή τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα. Μάλλον η ιδέα σου θα ήταν. Πολλές φορές, επειδή ακούγεται θόρυβος από την εισαγωγή αέρα και από την εξάτμιση νομίζουμε ότι το μηχανάκι έχει πάρει τα πάνω του αλλά μια επίσκεψη σε δυναμόμετρο θα μας πείσει για το αντίθετο. Εκτός πια αν το μηχανάκι είναι ρυθμισμένο τόσο πλούσια από τη μάνα του..
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Τα Address είναι γενικά με πιο πλούσιο μείγμα απο το εργοστάσιο και ίσως για αυτό έχει την πιο τσιμπημένη κατανάλωση απο όλα τα injection παπάκια.

Νομίζω οτι μόνο με το μπουζί μπορώ να δω σε ποιο σημείο βρίσκεται η καύση...αν τώρα είναι όντως πχ με φίλτρο και εξάτμιση εξακολουθεί να είναι καφετί τότε ίσως το μηχανάκι έχει τόσο πλούσιο μείγμα που σηκώνει και φίλτρο-εξάτμιση
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.484
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
@maik900 Τα είχα ψάξει αυτά τα 2 threads και πιο παλιά. Στο mybike και στο moto είμαι και εκεί μέλος άρα τα είχα ρίξει μια ματιά.

Ουσιαστικά ψάχνω τρόπο μήπως μπορέσω μεν να απελευθερώσω εισαγωγή και εξαγωγή αλλά μέχρι εκεί που φτάνει ο εγκέφαλος. Με την χοάνη μόνο ήχο και ελάχιστα παραπάνω νεύρο στις μεσσαίες στροφές το οποιο στην πραγματικότητα είναι το μοτέρ που τραβάει πιο γρήγορα αέρα. Με νερά και υγρασίες και σκόνες όμως έχεις θέμα, δεν την θέλω την χοάνη. Το φιλτροκούτι έκανα 3 τρύπες σήμερα παραπάνω δεν είδα διαφορές.

Κάτι μου λέει οτι αύριο έχω πείραμμα. Άνοιγμα γκαζιού με 2α πχ, σβήνω επιτόπου σταματάω και τσεκάρω μπουζί για χρώμα. Να δω μέχρι που μπορεί να φτάσει η στοκ ECU.

Θα ενημερώσω αύριο...
Η αλήθεια είναι ότι με μόνο πιο ελεύθερη εξάτμιση και λίγο πιο ελεύθερο φίλτρο η διαφορά στην απόδοση είναι πολύ μικρή ή κάποιες φορές ανύπαρκτη. Πρόσεχε μόνο με το μπουζί επειδή θα είναι ζεστό μην το καργάρεις πολύ και χαλάσεις το σπείρωμα.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Σίγουρα αλλά τουλάχιστον ας δω μέχρι που μπορεί να φτάσει ο μανίσιος εγκέφαλος.

Η διαδικασία είναι απλή. Γκαζώνεις, σβήνεις, σταματάς με πατημένο συμπλέκτη, κάνεις ένα τσιγάρο μέχρι να κρυώσει λίγο το μοτέρ και κοιτάς. Στο μισό πακέτο έχεις μάθει αν η ECU βελτιώνει το μείγμα ή όχι abcdefghgk
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Edit: ένας εξτρά λόγος για τον οποιο δεν θέλω να βγάλω το φιλτροκούτι είναι γιατί παίζει να είναι το μοναδικό παπί με πνίχτη μέσα στο κουτί του. Σοβαρά, έχει έναν σωλήνα μέσα που φτάνει ως την κορυφή σχεδόν. Ακόμα και μέσα απο ποτάμι να περάσεις δεν παίζει να πάρει νερά μέσα. Και μιας και όταν (κάποια μέρα στο μακρινό μέλλον) φύγει το Lockdown σκέφτομαι για διαδρομές εκτός δρόμου η χοάνη θα είναι καταστροφική για το μοτέρ.
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.484
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Επειδή Τάσο έχεις όρεξη για σκάλισμα(καλά κάνεις και εγώ έπαιζα με τα παπιά) αν δεν αλλάξεις τα εξής δεν πρόκειται να κάνεις κάτι ουσίας.
1.Αλλαγή κυλινδροπίστονο σε μεγαλύτερο
2. Εξάτμιση βελτιωτική
3.Φίλτρο ελευθέρας ή φιλτροχοάνη
4. Μεγαλύτερο σώμα-πεταλούδα
5.Γρανάζωμα
6.Πρόγραμμα
Αν τα κάνεις αυτά θα δεις σίγουρα διαφορά αλλά.....
Με τα χρήματα πού θα δώσεις για την βελτίωση πουλάς και το δικό σου και παίρνεις honda gtr 150 ή sym vf185 μεταχειρισμένο.cdefg
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Μας εχεις γκαστρώσει πια. Έχω κανει και post για το πως μπορεις να κλέψεις το λαμδα οταν δουλευει closed loop.

Open και closed loop είναι ουσιαστικα ο στοχος του AFR αναλόγως φορτίου. Όλοι οι βενζινοκητηρες με ηλεκτρονικό ψεκασμό δουλευουν οπεν στο τερμα γκαζι (στοχος 13.5:1, ΔΕΝ λαμβανεται υποψιν η τιμή του λαμδα) και closed με γκάζι μέχρι τα 2/3 περίπου όπου λαμβανεται υπ όψιν o λαμδα και στόχος είναι το 14,7:1 (στοιχειομετρικό μίγμα).

βγαλε διπλωμα και παρε ενα SYM200 adventure να ησυχάσεις και συ και εμείς.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Αν έχω γκαστρώσει κόσμο τότε το παρον thread να παει για διαγραφή και όσα άτομα θεωρουν ότι γίνομαι κουραστικός να το πουν τώρα που γυρίζει. Οχι τίποτα αλλο, να ξέρω κιόλας που να ανεβάζω και τι να ανεβάζω. Δεν μου είναι επίσης δυσκολο απλά να μην ανεβάζω για τεχνικά θέματα.

Over and out.

Στάλθηκε από το Redmi Note 8 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.446
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Μην παρεξηγήσε Τασο...

Τροπος του...γραφειν...


Απλα αυτόν που θελουν να σου πουν ειναι οτι δεν αξιζει να το πειράζεις, διοτι θα καει σαν 600, θα πηγαινει χειρότερα, κ θα χαλασει γρηγορότερα....

Να ρωτάς, να γραφεις αλλα κ να ακούς...
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Αν έχω γκαστρώσει κόσμο τότε το παρον thread να παει για διαγραφή και όσα άτομα θεωρουν ότι γίνομαι κουραστικός να το πουν τώρα που γυρίζει. Οχι τίποτα αλλο, να ξέρω κιόλας που να ανεβάζω και τι να ανεβάζω. Δεν μου είναι επίσης δυσκολο απλά να μην ανεβάζω για τεχνικά θέματα.

Over and out.

Στάλθηκε από το Redmi Note 8 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Τόχεις ξαναπεί και έχεις πληγώσει κόσμο, σταμάτα την *****ία που σε βαράει και μαζέψου, Last Warning, ps....
ξέρεις πόσο σε αγαπάω....
 

LAndreas

member
Δημοσιεύσεις
1.413
Ηλικία
60
Περιοχή
Ναουσαρα
Όνομα
Λειβαδιτης Ανδρεας
με σταθερό γκάζι να έχει ''ανεβάσει'' το μοτέρ σταθερή ταχύτητα πορεία για 200-300 μέτρα σβήσιμο και έλεγχο


( καλά κάνεις και ''ψάχνεσαι '' για αυτό είμαστε εδώ όπως και με ότι ξέρει ο καθένας να βοηθάμε .................άκου εσυ ''αγόραζε'' και μην βιάζεσαι)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom