Επιλέγοντας την ένδυση για την μηχανή μου.

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.166
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Πάνο για να μην πει κανείς στην Πίνδο, ότι κρυώνει ή ότι δεν ήξερε κλπ. Smileys drinking beer Emoticon
Μια βδομάδα έμεινε ακόμη.

Στην Πίνδο θα έχουμε καθαρά χειμερινό εξοπλισμό..
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.946
Ηλικία
47
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης
μια χαρα...και ενα τιπς...οταν ταξιδευουμε με 10 βαθμους,αυτο που τρωμε πανω στο μηχανακι ειναι 0 βαθμοι...δηλ οτι λεει θερμοκρασια,υπολογιστε 10 κατω οτι τρωει το σωμα με ταχυτητα ταξιδιου απο 90χλμ και πανω
 

kalampokas

member
Δημοσιεύσεις
1.040
Περιοχή
Κυψέλη
Μοτοσυκλέτα
"Σούζυ" GsxF 650 "Σκλάβος" Cbf 125
Όνομα
Θανάσης
Περιοχή
Κυψελάρα πάουα
Προσωπικά έχω ρίξει πολύ χρήμα στην ένδυση (και όχι τόσο στις μοτοσυκλέτες) τα οποία θεωρώ πως δεν είναι σε καμιά περίπτωση πεταμένα, αλλά απολύτως απαραίτητα.
Ένας σωστός αναβάτης πρέπει να διαθέτει ρουχισμό για όλες τις συνθήκες και τα περιβάλλοντα στα οποία κινείται.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.154
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Προσωπικά έχω ρίξει πολύ χρήμα στην ένδυση (και όχι τόσο στις μοτοσυκλέτες) τα οποία θεωρώ πως δεν είναι σε καμιά περίπτωση πεταμένα, αλλά απολύτως απαραίτητα.
Ένας σωστός αναβάτης πρέπει να διαθέτει ρουχισμό για όλες τις συνθήκες και τα περιβάλλοντα στα οποία κινείται.

PraisingPraisingPraising
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.154
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
ΕΝΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ ΑΠΟ RIDEAPART.COM


Ας θεωρήσουμε λοιπόν ότι ο πιο γρήγορος άνθρωπος στον κόσμο είναι ο Usain Bolt στη διάρκεια του sprint η ταχύτητά του φτάνει τα 27,78 μίλια/ώρα. Αν λοιπόν στραβοπατήσει εκείνην τη στιγμή θα υποστεί ένα πάρα πολύ μεγάλο τραυματισμό. Επίσης αν σκεφτούμε ότι ακόμα και η πτώση από ένα άλογο που τρέχει με 43,97 mph/ώρα μπορεί να οδηγήσει πολύ συχνά σε θάνατο, είναι λοιπόν πολύ εύκολο να καταλάβουμε την χρησιμότητα του εξοπλισμού μας. Τη ίδια στιγμή μάλιστα που οι ταχύτητες που αναπτύσσουμε με τη moto μας είναι κατά πολύ μεγαλύτερες. Ακόμα και μέσα στην πόλη είναι συχνές οι ταχύτητες των 50 χλμ/ώρα και κάποιες φορές μεγαλύτερες μάλιστα. Να μην μιλήσουμε για τους αυτοκινητόδρομους όπου οι ταχύτητες συνήθως υπερβαίνουν τα 120 χλμ/ώρα.

Όπως όλοι μας μπορούμε να καταλάβουμε το δέρμα μας στα οστά μας και τα όργανά μας δεν είναι σχεδιασμένα για να αντέξουν μια πτώση με αυτά τα χιλιόμετρα. Έχουν υπολογίσει σαν έναν κανόνα τριβής ότι σε μια μέση επιφάνεια δρόμου το ανθρώπινο σώμα χάνει ένα χιλιοστό της σάρκας για κάθε μίλι (!!!) που υπερβαίνει τα 30mph από την ώρα της συντριβής. Έτσι π.χ. στην κορυφαία ταχύτητα του αλόγου με μια πτώση μόνο από την τριβή θα χάσουμε 1,4 χιλιοστά δέρματος και μυών. Για σκεφτείτε λοιπόν . Τι θα συμβεί εάν πέσουμε με περισσότερα; Π.χ. με 70χλμ/ώρα; Φτάνει και μόνο η τριβή για να χάσουμε τη ζωή μας.

Από την άλλη για σκεφτείτε και τις καιρικές συνθήκες. Υπάρχουν συγκεκριμένα «εργαλεία» που θα διατηρήσουν το σώμα μας ζεστό και σε σταθερή θερμοκρασία είτε σε συνθήκες κρύου είτε σε συνθήκες ζέστης. Η επιστήμη έχει επιτύχει μέσω της εξέλιξης του ρούχου να μας προσφέρει προστασία από την τριβή, την κρούση αλλά και από τις καιρικές συνθήκες.

Κράνη

Σύμφωνα με μια μελέτη του Dietmar Otte το 45% όλων των επιπτώσεων συμβαίνουν γύρω από το πρόσωπο. Γι΄αυτό κι όλοι οι «ειδικοί» συνιστούν Full Face κράνη. Τα κράνη έχουν συνήθως πενταετή ζωή. Μετά απ’αυτό το διάστημα η κόλλα και τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τη συγκόλληση των στρωμάτων του υλικού απορρόφησης πρόσκρουσης EPS (εξειδικευμένες πυκνότητες του Styrofoam) μπορεί να αρχίσουν να υποβαθμίζονται επηρεάζοντας έτσι προφανώς την ασφάλεια που μας προσφέρει.

Κάποιες φορές ένα κράνος μπορεί να βιώσει μια συντριβή χωρίς τρομερές εξωτερικές φθορές-βλάβες, όμως τη δουλειά του την έκανε. Η ενέργεια όλη που θα επικεντρωνότανε στο κεφάλι μας διαχέεται αλλού (!!!). Για το λόγο αυτό πρέπει να αγοράζουμε πάντα νέο-καινούργιο κράνος από έναν αξιόπιστο πωλητή και με όλα τα ISO και φυσικά θα πρέπει να του συμπεριφέρεστε σαν ένα μωρό.

Συνήθως όλα τα κράνη έχουν στο πίσω μέρος ετικέτα με την πιστοποίηση του ISO “ECE 22.05” ή Snell. Επίσης είναι δεδομένο ότι όλα τα πιστοποιημένα κράνη προσφέρουν το ίδιο επίπεδο ασφαλείας. Απλά η διαφορά τιμής αφορά γραφικά, χρώματα, εσωτερικά πλαστικά, διαφορετικό εξαερισμό, φιμέ ζελατίνα κ.α. που όμως δεν έχουν να κάνουν με το επίπεδο ασφάλειας που προσφέρουν.

Το σχήμα και το μέγεθος του κεφαλιού σε κάθε άτομο είναι μοναδικό. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δοκιμάζουμε και να αγοράζουμε κράνη που να ταιριάζουν απόλυτα με το κεφάλι μας. Κι εάν κι εφόσον είναι εντάξει με το κεφάλι μας σε επόμενο επίπεδο εφόσον το αντέχει και η τσέπη μας αρχίζουμε να εξετάζουμε αεροδυναμικές, θορύβους, βάρος, μαξιλαράκια, φιμέ τζαμάκια κ.α.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.154
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μπουφάν

Τα μπουφάν μοτοσυκλέτας καλύπτουν το σώμα μας που είναι εύθραυστο. Πρέπει πάντα να φοράμε ένα συγκεκριμένο μοτοσυκλετιστικό μπουφάν για λόγους ασφαλείας αλλά και άνεσης κινήσεων. Τα μοδάτα μπουφάν δεν είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν ανεμοστρόβιλους ούτε πτώσεις με τη μοτοσυκλέτα μας.

Έτσι λοιπόν τα μπουφάν μοτοσυκλέτας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Δερμάτινα, και υφασμάτινα τεχνικά. Τα υφάσματα υψηλής ποιότητας όπως το Cordura 1000 denier είναι σε θέση να αντισταθούν στην τριβή όσο και το δέρμα και πλέον είναι εξοπλισμένα και με Gore-tex ή άλλες ανθεκτικές στο νερό μεμβράνες έτσι ώστε να κρατηθούμε στεγνοί για πολλές ώρες. Η μεγάλη διαφορά των δερμάτινων με τα τεχνικά υφασμάτινα είναι η διαφορά τιμής μεταξύ τους. Με τα υφασμάτινα να είναι σαφώς πιο προσιτά.

Τόσο στα υφασμάτινα όσο και στα δερμάτινα οι ραφές διπλώνουν πολλές φορές για να προστατεύονται από τις τριβές, να σφραγίζουν από τον ψυχρό αέρα ή να αφήνουν να ψύχουν το αέρα μέσω των αεραγωγών. Ένα καλό-σοβαρό μπουφάν μοτοσυκλέτας θα πρέπει να διαθέτει κι υλικό που απορροφά την πρόσκρουση και να προστατεύει τα πιο ευάλωτα μέρη μας σε περίπτωση σύγκρουσης. (φτου…φτου!!!).

Προκειμένου λοιπόν αυτή η «θωράκιση» να είναι ασφαλής θα πρέπει να συνοδεύεται από αξιολόγηση ασφαλείας CE. Με άλλα λόγια αυτή η θωράκιση είναι απαραίτητη στους ώμους, στους αγκώνες και στην πλάτη. Κάποια πιο «ακριβά» μπουφάν έχουν προστατευτικά στο στήθος αλλά πάντα όλα πρέπει να συνοδεύονται με αξιολόγηση CE.

Πάντοτε στην αγορά ενός μοτοσυκλετιστικού μπουφάν πρέπει να έχουμε υπόψη μας: α) το είδος της μοτοσυκλέτας που οδηγούμε για να μας δίνει ελευθερία κινήσεων το μπουφάν και β) εποχή που θα το χρειαστούμε π.χ. άλλο για χειμώνα άλλο για καλοκαίρι (διάτρητο κλπ). Τα ακριβότερα μπουφάν συνήθως έχουν στο κάτω μέρος κι ένα φερμουάρ έτσι ώστε να μπορούν να συνδεθούν με ένα παντελόνι μοτοσυκλέτας της ίδιας εταιρίας.

Παντελόνι

Τα κανονικά-μοδάτα τζην αν και είναι ότι πιο κοντινό σε ασφάλεια πάνω στη μοτοσυκλέτα εντούτοις δεν είναι και τα ασφαλέστερα. Τα τζην που είναι κατασκευασμένα από ή περιλαμβάνουν Kevlar προσφέρουν σαφέστατα μεγαλύτερη αντοχή στην τριβή όμως ακόμα κι αυτά δεν προσφέρουν τη μέγιστη προστασία ενός πραγματικού μοτοσυκλετιστικού παντελονιού.

Όπως και τα μπουφάν έτσι και τα παντελόνια πρέπει κι αυτά να είναι εξοπλισμένα με «θωράκιση» CE στα ισχία και στα γόνατα ορισμένα δε και στις καλαμίδες. Πρέπει να ταιριάζουν άνετα αλλά να επιτρέπουν και την πλήρη κίνηση κι άρθρωση των ποδιών. Κι εδώ επιβάλλεται δοκιμή πριν από την αγορά του παντελονιού. Υπάρχουν κι εδώ φερμουάρ για να συνδέονται με τα αντίστοιχα μπουφάν της εταιρίας.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.154
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μπότες

Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες δρόμου ζυγίζουν πάνω από 200 κιλά, συχνά δε στις μεγάλες μοτοσυκλέτες τα κιλά μπορεί να ξεπεράσουν και τα 350. Έτσι είναι επιβεβλημένο να μπορούμε να στηρίξουμε το βάρος της μοτοσυκλέτας μαζί με το δικό μας σε συνθήκες πολλές φορές ολισθηρές, άνισες και σε απρόβλεπτες επιφάνειες. Για το λόγο αυτό ένα ανθεκτικό ζευγάρι μπότες με αντιολισθητικά πέλματα και καλή στήριξη στους αστραγάλους πρέπει να θεωρείται επιβεβλημένο. Τα πόδια και οι αστράγαλοι είναι επίσης ευάλωτα σε μια σύγκρουση, οπότε θα πρέπει να είναι προστατευμένα.

Κάθε μπότα μοτοσυκλέτας πρέπει να σφίγγει σφιχτά σε ένα σημείο πάνω από τον αστράγαλο. Οτιδήποτε λιγότερο πιθανότατα θα φύγει από το πόδι σε ένα ατύχημα με αποτέλεσμα φυσικά τη μηδενική προστασία.

Γάντια

Τα χέρια μας είναι ένας φοβερός συνδυασμός ακραίας ευθραυστότητας σε συνδυασμό με την απόλυτη αναγκαιότητα. Τα χρειαζόμαστε γιατί κάνουμε κινήσεις-πράγματα πάνω στο τιμόνι μας ενώ είναι το πρώτο πράγμα που θα «νοιώσει» τη σύγκρουση-τριβή σε οποιοδήποτε ατύχημα. Έτσι λοιπόν πρέπει να θεωρείται λογικό κι αναγκαίο η προστασία των χεριών μας. Τα γάντια μοτοσυκλέτας πρέπει να καλύπτουν πλήρως τα δάχτυλά μας, την παλάμη, το πίσω μέρος των χεριών μας και τους καρπούς. Πρέπει να υπάρχει και σημαντική αλληλοεπικάλυψη μεταξύ του γαντιού και του μπουφάν μας έτσι ώστε να μην υπάρχει εκτεθειμένο δέρμα. Ταυτόχρονα όμως πρέπει να αναζητούμε γάντια με ισχυρά και ανθεκτικά υλικά στην τριβή και στη σύγκρουση. Υλικά όπως το Kevlar είναι συχνά must για την ικανότητά τους να αντισταθούν σε τριβές και συγκρούσεις.

Κι εδώ όπως και σε όλα τα παραπάνω έτσι και στα γάντια σημαντικό ρόλο παίζει και η «θωράκισή» τους. Τα περισσότερα γάντια έχουν θωρακίσεις στις αρθρώσεις και στη βάση της παλάμης μας η οποία χρειάζεται περισσότερο ενίσχυση. Η θωράκιση οπουδήποτε αλλού είναι καλοδεχούμενη αλλά μπορεί να «δεσμεύει» το χέρι μας για τις κινήσεις μας πάνω στο τιμόνι μας. Έτσι λοιπόν η δοκιμή πριν από την αγορά επιβάλλεται για να βεβαιωθούμε ότι το γάντι μας επιτρέπει την απρόσκοπτη λειτουργία των χειριστηρίων της μοτοσυκλέτας μας.

Κουστούμια Μοτοσυκλέτας

Κατ’εξοχήν δερμάτινα. Ό,τι καλύτερο μπορεί να υπάρξει για ασφάλεια στον μοτοσυκλετιστή. Μοναδικά αρνητικά: το υψηλό κόστος απόκτησής τους και το ότι δεν κάνουν για όλες τις καιρικές συνθήκες.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.154
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Extra «πανοπλία»

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω η θωράκιση του σώματος μάς προστατεύει απ’όλες τις επιπτώσεις σε μία σύγκρουση απορροφώντας ενέργεια που διαφορετικά θα μεταφερθεί στις αρθρώσεις, στα άκρα και στο σώμα μας. Έτσι λοιπόν μια έξτρα αγορά μιας τέτοιας θωράκισης μας προστατεύει επιπλέον εάν κι εφόσον δεν υπάρχει μέσα στο μπουφάν μας. Θα πρέπει όμως να είναι άνετα και να μην περιορίζουν την κίνηση. Επίσης ένα άλλο σημείο άξιο της προσοχής μας είναι η περιοχή κάλυψης. Πρέπει ν θέλουμε και να επιζητούμε όσο το δυνατόν πάντα μεγαλύτερη περιοχή κάλυψης.

Αυτού του είδους τα προστατευτικά είναι διαθέσιμα σε δύο επίπεδα σφάλειας CE1 και CE2. Τα CE1 είναι λιγότερο ασφαλή από τα CE2 αλλά αυτά τα προστατευτικά είναι ελαφρύτερα, ευέλικτα, φθηνότερα και αναπνέοντα.

Η συνηθέστερη αναβάθμιση σε αυτές τις πανοπλίες είναι στο πίσω προστατευτικό. Συνήθως η καλύτερη και πιο πληρέστερη κάλυψη ξεκινά από τον κόκυγα και φτάνει έως τη βάση του αυχένα μας.

Διάφορα άλλα

Ισοθερμικά, αδιάβροχα, γυαλιά ηλίου, γυαλιά νυχτερινής οδήγησης είναι κι αυτά από τα must σε έναν εξοπλισμό ενός μοτοσυκλετιστή.
(Για τα ισοθερμικά εχει γραψει πιο πανω αναλυτικά ο Κωστας παραπάνω.)
Τελευταία όλες οι εταιρίες φτιάχνουν αδιάβροχα σε έντονα “fluo” χρώματα ώστε να φαίνεται ο αναβάτης ακόμα και στις δύσκολες καιρικές συνθήκες της βροχής και της ομίχλης.



Πηγή: RideApart.com
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.487
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Πάνο για να μην πει κανείς στην Πίνδο, ότι κρυώνει ή ότι δεν ήξερε κλπ. Smileys drinking beer Emoticon
Μια βδομάδα έμεινε ακόμη.

Στην Πίνδο θα έχουμε καθαρά χειμερινό εξοπλισμό..

Στην Πινδο,και οχι μονο,καλυτερα να εχεις και να βγαζεις παρα να μην εχεις να βαλεις, ακομη και το καλοκαιρι.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.166
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Στην Πινδο,και οχι μονο,καλυτερα να εχεις και να βγαζεις παρα να μην εχεις να βαλεις, ακομη και το καλοκαιρι.
GivingGiving
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.396
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Ρε δε λέμε για ολόσωμη φόρμα προς Θεού.
Μπουφανάκι με τη φόδρα του κανονικά συν το μακό βαμβακερό μπλουζάκι και είσαι άρχων!
Ε ναι ρε φιλε
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.396
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Μια που περι ενδυσης ο λογος, για προτεινετε καποιο ισοθερμικο θερμαντικο κολαν οσο πιο λεπτο και οσο πιο ζεστο να φοριεται ολη μερα κατω απο το παντελονι χωρις να ενοχλει?
Νομιζω μια ειναι η μαρκα
Odlo
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.166
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Μέχρι 6°C είμαι ΟΚ.
Για πιο κάτω φοράω εσωτερικό ισοθερμικό κολάν.
Από μπουφάν έχω ένα χοντρό μακρύ Dainese που δεν καταλαβαίνει από κρύο.
Και κολάνάκι δεν στο είχα....RollingRollingRollingRollingRolling
 

Panos76

well know member
Δημοσιεύσεις
2.096
Ηλικία
48
Περιοχή
Παιανία
Μοτοσυκλέτα
Honda NC 750 Integra 2016
Yamaha crypton-x 2011
Όνομα
Panos
Και κολάνάκι δεν στο είχα....RollingRollingRollingRollingRolling

Υπάρχουν κ χειρότερα.
Ήξερα άτομο που το φορούσε έξω από το παντελόνι!
Εγώ, στα γεράματα πάντως το ψάρι το τρώω βραστό
abcdefghgk
 
Top Bottom