Μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε ξανά τι θεωρούμε κινέζικο;
Έχουμε μάθει να λέμε Κινέζικο αυτό που κατασκευάζεται στην Κινά. Ετυμολογικά σωστό μεν, αλλά εννοιολογικά (όπως το εννοούμε υποτιμητικά λέγοντας το) είναι λάθος.
Οι Κινέζοι έχουν εκατοντάδες κυριολεκτικά εργοστάσια που φτιάχνουν το οτιδήποτε. Μέσα στο σπίτι του ο καθένας αν δει όλα τα προϊόντα τεχνολογίας κολοσσών που έχει, από smartphone μέχρι τηλεόραση και android box μέχρι αποχυμωτή και μίξερ, κατά 80% θα είναι Κινέζικα, κι αν δε είναι θα είναι Ινδονησιακά, Ταιβανέζικα, Βιετναμέζικα κλπ. Θέλουμε δεν θέλουμε εκεί είναι τα φτηνά εργατικά χέρια και οι εύκαμπτες εργασιακές συνθήκες.
Από εκεί και πέρα όμως, υπάρχουν πολλών ειδών Κινέζικά.
-Υπάρχει το Κινέζικο μοτοσυκλετάκι μιας τοπικής βιοτεχνίας για την αγορά της ακτίνας δράσης τους,
-Υπάρχει το Κινέζικο μοτοσυκλετάκι για πώληση σε ολόκληρη την Κίνα με προδιαγραφές που το κράτος τους θεσπίζει,
-Υπάρχει το Κινέζικο μοτοσυκλετάκι που βγαίνει φασόν με διαφορετικά ονόματα για όλη τον κόσμο και έχει απο αποδεκτή ποιότητα για Ευρωπαικά δεδομένα έως και πολύ καλή. Παράδειγμα τα Dayang ας πούμε (πάνω στα οποία βασίστηκαν τα Daytona με προδιαγραφές που έθεσε ο Γκοργκόλης. Βλέπε επόμενη κατηγορία). Αυτές είναι οι πρώτες φτηνές κατηγορίες από την χειρότερη προς την καλύτερη.
Πιο πάνω από αυτές υπάρχουν άλλες δύο
- Εργοστασιακό φασόν αλλά με προδιαγραφές που θέτει ο παραγγελιοδόχος. Πάει στο εργοστάσιο, συμφωνούν στα κομμάτια παραγωγής και λέει"θα μου βάλεις τέτοιο κινητήρα, τέτοια φλας, τέτοιο κοντέρ, τέτοια φρένα και φρόντισε να περνάει αυτές τις προδιαγραφές. Τέτοιο παράδειγμα είναι ο Γκοργκόλης με την Daytona, αλλά και άλλες εταιρίες της Ευρώπης νεοεμφανιζόμενες. Σε αυτή την κατηγορία παίζουν και οι αναβιωμένες μάρκες τύπου Benelli.
-Τέλος υπάρχει το "Κινέζικο" που απλά κατασκευάζεται εκεί λόγω εργατικής νομοθεσίας και μισθών. KTM, BMW και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές που δεν είναι "νεκρά brand" και προσέχουν που βάζουν το λογότυπο τους, στέλνουν έξω την ομάδα σχεδιασμού και μεγαλοστελέχη παραγωγής και ουσιαστικά "νοικιάζουν" τις γραμμές παραγωγής μεγάλων εργοστασίων. Το "Κινέζικο" BMW είναι το ίδιο BMW που θα έφτιαχναν και στην Ευρώπη. Αν δεν βγει καλό δεν φταίει που είναι Κινέζικο, φταίει που είναι BMW.
Απο όλες τις κατηγορίες σαφώς οι δύο τελευταίες είναι οι καλύτερες ποιοτικά, όμως για VFM θα διάλεγα την τελευταία της πρώτης στήλης με τα φασόν με διαφορετικά ονόματα και την πρώτη της δεύτερης στήλης, με την παραγωγή κατά παραγγελία, τύπου Γκοργκόλη ή Benelli.
Υ.Γ Και φυσικά οι Κινέζοι δεν είναι ηλίθιοι. Με κάθε νέο μοντέλο και νέα σχεδίαση και R&D που πέφτει στα χέρια τους, βελτιώνουν και τις δικές τους κατηγορίες μοτοσυκλετών, εφαρμόζοντας όσα μαθαίνουν.
Υ.Γ 2 Τα ίδια ισχύουν σε μεγάλο βαθμό και για τους Ινδούς που ακολουθούν από πολύ κοντά.