Yamaha RD350 LC…

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.500
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα

Μια από τις πιο εμβληματικές και σημαντικές μοτοσυκλέτες του κόσμου είναι πλέον 40 χρονών. Ας θυμηθούν οι παλιοί και ας μάθουν οι νεώτεροι, για το Yamaha RD350 LC…



Οι δίχρονες μοτοσυκλέτες ήταν τα απόλυτα δίκυκλα οχήματα στην δεκαετία του 70 και του 80. Στις εποχές πριν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και τους τελειοποιημένους τετράχρονους κινητήρες, ο δίχρονος ήταν «το απόλυτο μοτέρ»: Ελαφρύ, πανίσχυρο, εύκολο στην συντήρηση και το πείραγμα και με… δαιμονισμένο ήχο. Πόσο σημαντικό ήταν το μοντέλο για την Yamaha;

Ολίγη ιστορία
RD σημαίνει «Race developement» και η RD 350 ήταν ακριβώς αυτό. Με μια εξελικτική ιστορία που ξεκινούσε από την δεκαετία του 1960 και τα μοντέλα YDS-2 και YR1, το RD 350 ήταν απόγονος του R5. Εκείνη την εποχή, τα αγωνιστικά δίχρονα 350άρια της Yamaha μεσουρανούσαν στους αγώνες έχοντας κερδίσει πολύ μεγαλύτερους σε κυβισμό αντιπάλους και δεν υπήρχε καλύτερη εποχή για την εταιρεία του Iwata, να χρησιμοποιήσει το όνομα RD για να προωθήσει την μοτοσυκλέτα. Το πρώτο, αερόψυκτο RD350 ντεμπούταρε το 1973. Ο δικύλινδρος σε σειρά, δίχρονος κινητήρας ήταν αερόψυκτος και απέδιδε 39 ίππους (στον τροχό), μια φανταστική επίδοση. Η τελική ταχύτητα του μοντέλου άγγιζε τα 170 χιλιόμετρα την ώρα και η μοτοσυκλέτα έγινε διαθέσιμη με κιβώτιο ταχυτήτων 5 ή 6 ταχυτήτων, ανάλογα με την αγορά –κατόπιν έγινε στάνταρ το 6τάχυτο σασμάν. Το RD έφερε δισκόφρενο εμπρός, αντί για ταμπούρο, το οποίο εξόπλιζε τον πρόγονο R5. Σημαντικό χαρακτηριστικό του κινητήρα, το σύστημα Torque Induction στην εισαγωγή, που σύμφωνα με την Yamaha, παρείχε την τέλεια απόκριση στο γκάζι, από τις χαμηλές στις ψηλές στροφές.



Η απόφαση για το RD350
Το 1980, η Αμερική είχε εισάγει νέους νόμους που εξολόθρευσαν τους δίχρονους κινητήρες επιδόσεων, λόγω των ρύπων που εξέπεμπαν. Βλέποντας αυτό, αλλά και θέλοντας να αντικαταστήσει τα γερασμένα RD250 και RD400, η Yamaha αποφάσισε να απευθυνθεί στην αγορά της Ευρώπης, η οποία ακόμα δεν είχε εισάγει αυστηρή νομοθεσία για τον περιορισμό των καυσαερίων! Θέλοντας να διεγείρει την κατηγορία των supersport της εποχής, η Yamaha εμπνεύστηκε από το αγωνιστικό TZ350A και αξιοποίησε τεχνικές λύσεις όπως η πίσω cantilever ανάρτηση και η υγρόψυξη, για το RD350LC. Πίσω από την απόφαση για την διάθεση του RD350LC στην Ευρώπη κρύβεται ο Βρετανός Paul Butler, διευθυντής σχεδιασμού προϊόντων της Yamaha Europe.

1980: H χρονιά του ντεμπούτου
Ο κινητήρας του νέου RD350LC απέδιδε 47 ίππους στις 8.500 στροφές, τα διπλά πίσω αμορτισέρ είχαν αντικατασταθεί από ένα μονό κεντρικό αμορτισέρ, τα φρένα εμπρός αποτελούνταν από δύο δίσκους και το στήσιμο γενικά είχε επηρεαστεί από την αγωνιστική τεχνογνωσία της Yamaha. Το 1983 ήρθε και η έκδοσή του με το θρυλικό, πλέον, YPVS σύστημα ή αλλιώς «Power Valve». Το σύστημα λειτουργούσε με δύο κυλινδρικές βαλβίδες στις θυρίδες εξαγωγής των κυλίνδρων του μοτέρ, που αυξομείωναν το ύψος τους, μεταβάλλοντας έτσι την απόδοση του κινητήρα στις μεσαίες και χαμηλές στροφές. Αυτό το μοντέλο κατάφερε να πουληθεί και στην Αμερικανική αγορά, από όπου το RD400 είχε αποκλειστεί λόγω των αυστηρών προδιαγραφών ρύπων: η Yamaha επενέβη στα καρμπιρατέρ και εξόπλισε τα RD350LC YPVS με καταλύτες. Το μεγαλύτερο όπλο της μοτοσυκλέτας όμως ήταν η τιμή του: Είχε την καλύτερη σχέση κόστους και επιδόσεων της εποχής, κάτι που την έκανε φετίχ των νέων που έψαχναν μια γρήγορη και εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα. Τα υπόλοιπα είναι… ιστορία: Η RD350LC έγινε παγκόσμιο φαινόμενο ενώ αυτή την στιγμή, η αξία της μοτοσυκλέτας
παραμένει υψηλή με την ζήτηση της από τους συλλέκτες να αυξάνεται διαρκώς.



Πηγη: https://www.mototriti.gr/data/news/...Nl312G4dxDuvagZAd8048uenAHtWO-i9h4y-1bj63Lhgw
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Το είχα 3 χρόνια μέχρι που μου την έκλεψαν, εκεί γαλουχήθηκα σαν κάγκουρας, 47 αλογάκια αλλά άλογα, νομίζω 163 κιλά, η δικιά μου ήταν η Ταλασσί.


68796229_924229521264538_8065216856899715072_n.jpg
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.565
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Το είχα 3 χρόνια μέχρι που μου την έκλεψαν, εκεί γαλουχήθηκα σαν κάγκουρας, 47 αλογάκια αλλά άλογα, νομίζω 163 κιλά, η δικιά μου ήταν η Ταλασσί.


View attachment 23693
Εισαι Ομορφοπαιδο απο μικρος παναθεμασε abc
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Εισαι Ομορφοπαιδο απο μικρος παναθεμασε abc
Μανεκένε λέμε ρεεεεεε.....
Το μαλλί λασπωτήρας τι σου λέει; abcdefghgk abcdefghgk abcdefghgk abcdefghgk abcdefghgk abcdefghgk
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.178
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
ειχα ακριβως την ιδια ......3 μηνες την κρατησα .....για ευθειες τους παταγε ολους .....μην της ελεγες ομως να στριψει.....6 μηνες πατεριτσες.....
ακλαφτη δωθηκε...
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.178
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μανεκένε λέμε ρεεεεεε.....
Το μαλλί λασπωτήρας τι σου λέει; abcdefghgk abcdefghgk abcdefghgk abcdefghgk abcdefghgk abcdefghgk

τοτε ησουν ρονβαηλερ ;;;
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
ειχα ακριβως την ιδια ......3 μηνες την κρατησα .....για ευθειες τους παταγε ολους .....μην της ελεγες ομως να στριψει.....6 μηνες πατεριτσες.....
ακλαφτη δωθηκε...
"Εχεις λάθος, έστριβε γ*******ώντας αλλά σαν δίχρονο δεν είχε φρένα το μοτέρ οπότε έπρεπε να πιέσεις από νωρίς, όταν το μάθαινες όμως....
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.565
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
"Εχεις λάθος, έστριβε γ*******ώντας αλλά σαν δίχρονο δεν είχε φρένα το μοτέρ οπότε έπρεπε να πιέσεις από νωρίς, όταν το μάθαινες όμως....
Οπως τα λες μανο αλλα μεχρι να το μαθεις ειχαν χωθει πολλα παιδακια κατω απο προφυλακτηρες αυτοκινητωνYesYes
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.500
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
"Εχεις λάθος, έστριβε γ*******ώντας αλλά σαν δίχρονο δεν είχε φρένα το μοτέρ οπότε έπρεπε να πιέσεις από νωρίς, όταν το μάθαινες όμως....

Ναι,κατεβαζες πριν την στροφη και εμπαινες με σουζα.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Ναι,κατεβαζες πριν την στροφη και εμπαινες με σουζα.
Εκείνη την εποχή το χαρακτηριστικό των Ιαπωνέζικων ήταν το λαστιχάρισμα του σκελετου στις στροφές, από την άλλη τα Ευρωπαϊκά δεν λαστιχάρανε αλλά μόλις ξεπερνούσες ένα όριο σε έστελναν αδιάβαστο και απροειδοποίητα, το RD και τραίνο έμπαινε και σε προειδοποιούσε όταν ξεπερνούσες τα όρια, μηχανάρα σου λέω...
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.297
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Οποιος οδηγαγε πρωτα αυτο μετα δεν φοβοτανε τιποτα .... π.χ. εγω , μια που ανεβηκα και μια που κατεβηκα χε@μενος στην αλλη γωνια ....!abcdefghg

yamahaRD.jpg
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Οποιος οδηγαγε πρωτα αυτο μετα δεν φοβοτανε τιποτα .... π.χ. εγω , μια που ανεβηκα και μια που κατεβηκα χε@μενος στην αλλη γωνια ....!abcdefghg

View attachment 23702
Σε αυτό έμαθα να οδηγάω και μάλιστα στην έκδοση Daytona...
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.297
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Αυτο ειναι η Daytona το 250 F .... με την κοκκινη γραμμη κατα μηκος.
Το συγκεκριμενο μηχανακι καπου Πειραια το ειδα παρκαρισμενο και συγκινηθηκα γιατι μου θυμισε ξεχασμενες παλιες αναμνησεις.Dancing
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Αυτο ειναι η Daytona το 250 F .... με την κοκκινη γραμμη κατα μηκος.
Το συγκεκριμενο μηχανακι καπου Πειραια το ειδα παρκαρισμενο και συγκινηθηκα γιατι μου θυμισε ξεχασμενες παλιες αναμνησεις.Dancing
Το Daytona είχε άλλα καρμπυρατερ άλλα άλογα και δεν οδηγιότανε.... Πραγματικά αντρικό αργαλείο... Σε τέτοιο έμαθα να οδηγάω
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.297
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Εδω για να μαθαινουν οι ..... παλιοι και να ξερουν οι καινουργιοι, μιλαμε για εναν διχρονο κινητηρα.
Η μεθοδος ή οι μεθοδοι παροχης αερα στον θαλαμο καυσης των διχρονων κινητηρων λεγεται Σαρωση.
Στον τετραχρονο κινητηρα υπαρχει μονο μία μεθοδος , ανοιγει η βαλβιδα εισαγωγης ρουφαει το εμβολο φρεσκο αερα και κλεινει στεγανα μετα.
Δυστυχως στα διχρονα μηχανακια μας και σε καποια παλαιοτερα αυτοκινητα η συγκεκριμενη μεθοδος Σαρωσεως που χρησιμοποιειται ειναι η χειροτερη με την χειροτερη αποδοση, αναγκαστικα.
Δεν κλεινει στεγανα τιποτα οποτε μια ποσοτητα μιγματος καυσιμου οπως μπαινει ψιλο-βγαινει απο τις θυριδες του κυλινδρου στην εξατμιση.
Πολλες προσπαθειες και μεθοδοι αναπτυχθηκαν κυριως στα αγωνιστικα διχρονα με ανεπιστροφες βαλβιδες "reed" (λεπτα λαμακια σαν πτερυγια που κινουνται κατα μια φορα) ή με "περιστροφικες δισκο-βαλβιδες" στις θυριδες εισαγωγης ειτε στις εξαγωγης (ΥPVS).
Σκοπος ολων ητανε να κλεισουνε τις "τρυπες" (θυριδες) του κυλινδρου ωστε να μην φευγει μιγμα βενζινας .... ακλαφτο στην ατμοσφαιρα.
Το οποιο μιγμα γινοτανε ακομα πιο πλουσιο με την υποχρεωτικη του επαφη με το λαδι λιπανσεως των ρουλεμαν του στροφαλου και ετσι τελικα ολο αυτο το ντουμανι ητανε η γνωστη ..... διχρονιλα καπνου που εβγαινε .....!
Την συνεχεια την ξερετε , στο χρονοντουλαπο της ιστοριας ο διχρονος των μοτοσυκλετων .....cdefghi .... ζει και βασιλευει ομως στις πολυ μεγαλες μηχανες των πλοιων ....Devil...με βελτιωμενη μορφη Σαρωσης βεβαια.

Ερωτησεις και αποριες δεν γινονται δεκτες ..... αϊντε. Hate
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Το είχα 3 χρόνια μέχρι που μου την έκλεψαν, εκεί γαλουχήθηκα σαν κάγκουρας, 47 αλογάκια αλλά άλογα, νομίζω 163 κιλά, η δικιά μου ήταν η Ταλασσί.


View attachment 23693
Είσαι με το γυαλί και το μουστάκι?
 
Top Bottom