- Δημοσιεύσεις
- 26.672
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
Πρώτη επαφή – Voge DS 900X 2024 – Αποστολή στην Κίνα
“Μαμά, κλωνοποίησα το BMW!”
Ταξιδέψαμε στην Κίνα για να οδηγήσουμε την νέα Voge DS 900X, να μάθουμε τα μυστικά γύρω από την κατασκευή της και το βασικότερο, να δούμε τι κινητήρα χρησιμοποιεί. Και τα νέα, είναι εκπληκτικά θετικά!
Ο κόσμος το ‘χει τούμπανο
Η Voge που έγινε γνωστή παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια και αντιπροσωπεύεται επάξια στην χώρα μας από την Mototrend (Kymco, Gemini, Yadea, TGB) ξεκίνησε την διάθεση μοτοσυκλετών κάτω από αυτή την ονομασία, το 2018. Από το 1993 όμως, γνωρίζαμε την Loncin, την μητρική εταιρία στην οποία ανήκει, η οποία παρήγαγε – και συνεχίζει – κινητήρες για κάθε χρήση, ανταλλακτικά αυτοκινήτων, αγροτικά μηχανήματα και γεννήτριες, και φυσικά, κινητήρες και δίκυκλα για γνωστούς κατασκευαστές.
Εκεί βρίσκει τις ρίζες του ο κινητήρας του νέου Voge DS 900X ο οποίος κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μητρικής Loncin στην Κίνα. Ο κινητήρας με τα 95 άλογα και το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα αλλαγής σχέσεων χωρίς συμπλέκτη, Quick Shifter, έχει την δική του ιστορία, παρότι χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Voge.
Η συνεργασία των δύο εταιριών άρχεται το 2005 με την κατασκευή άλλων κινητήρων που έχουμε δει στα G 650GS, F 650 / 750GS και φυσικά, στα scooter C 400GT. Ιδιαίτερα το τελευταίο, παράγεται στο 90% ως ανώνυμο στο εργοστάσιο της Loncin, και στο τέλος, γίνονται οι απαραίτητες αλλαγές σε πλαστικά περιφερειακά ώστε να παραχθεί ως τελικό προϊόν της BMW ή της Voge.
Δεν είναι κάτι κρυφό αυτό, αφού το είδαμε και με τα μάτια μας κατά την επίσκεψή μας στο εργοστάσιο της Loncin, στην Chongqing της Κίνας, όπου είχαμε μέσα σε άλλα και την ευκαιρία να επισκεφθούμε την γραμμή παραγωγής των μοτοσυκλετών, αυτή των κινητήρων, της χύτευσης των μερών τους, κ.α.
Η ναυαρχίδα
Στα πλαίσια της συνεργασίας των δύο εταιριών, η Voge έχει την άδεια να χρησιμοποιεί τους κινητήρες που κατασκευάζει η μητρική, κι έτσι, προέκυψε το DS 900X, όντας πλέον η ναυαρχίδα της εταιρίας. Η νέα adventure που δίνει την ευκαιρία τόσο στους ήδη κατόχους Voge αλλά και σε όσους θέλουν να ανέβουν στην μεσαία προς μεγάλη κατηγορία, να έχουν μία εξαιρετικά εξοπλισμένη και σε προσιτή τιμή, μοτοσυκλέτα.
Με έναν κινητήρα πολύ γνωστό στην αγορά, ο οποίος έχει αποδείξει την αξιοπιστία του όλα αυτά τα χρόνια στο F 900XR – τα μοντέλα του 2024 χρησιμοποιούν τον κινητήρα με τα ίδια 105 άλογα, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο αν πρόκειται για την ίδια μονάδα με αλλαγές στα ηλεκτρονικά. Ούτε γνωρίζουμε αν αυτός ο κινητήρας της DS 900X μπορεί με την ανάλογη χαρτογράφηση να φτάσει στα 105 άλογα.
Ουσιαστικά, πρόκειται για τον κινητήρα που κατασκευάζεται από την Loncin για την BMW και μέχρι πρότινος, συναντούσαμε στο F 900XR, έως το 2023 και πλέον και στο F 900GS. Πρόκειται για τον κινητήρα με τις εσωτερικές διαστάσεις 86x77mm και τα 895cc, αλλά με την απόδοση να παραμένει στα πλαίσια του F 850GS (853cc – 84mm διάμετρο εμβόλων), στα 95 άλογα και ελαφρώς αυξημένη ροπή, στα 9,5 χιλιόγραμμα.
Φυσικά δεν αναφέρεται πουθενά επίσημα και από τις δύο εταιρίες ότι αυτός είναι ο ίδιος κινητήρας, αλλά αρκεί μία ματιά τόσο στον κινητήρα όσο και στα τεχνικά χαρακτηριστικά, για να καταλάβεις ότι το μόνο που αλλάζει πάνω του είναι το πλαϊνό καπάκι του συμπλέκτη που για την περίσταση αναγράφει Voge. Είναι άλλωστε κάτι που θα ψάξουμε ενδελεχώς όταν η μοτοσυκλέτα φτάσει στη χώρα μας, αφού αυτό που είδαμε στην γραμμή παραγωγής είναι ότι οι κινητήρες παράγονται σε μία γραμμή παραγωγής, και στο τέλος, αναλόγως προορισμού, τοποθετείται και ανάλογο καπάκι με τα χαρακτηριστικά της κάθε εταιρίας.
Εξαιρετική κατασκευή
Μιλάμε λοιπόν, για μία ”καρδιά’’ εξαιρετική, γνώριμη, δυνατή, αξιόπιστη, λειτουργικότατη, η οποία αποτελεί και την βάση για το χτίσιμο της μοτοσυκλέτας. Η οποία, για να λέμε και τα πράγματα με το όνομά τους, δεν προέρχεται από την BMW. Η πραγματικότητα είναι ότι η BMW και πλέον και η Voge, χρησιμοποιούν κινητήρα Loncin, ο οποίος φυσικά παράγεται με την τεχνογνωσία της BMW.
Γύρω της, συναντάμε ένα δεμένο ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο δύο δοκών τύπου γέφυρα, και ένα υποπλαίσιο κατασκευασμένο από σωλήνες στρογγυλής διατομής. Μάλιστα το τελευταίο, είναι αφαιρούμενο για επισκευή σε περίπτωση πτώσης, όπως και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη, στην περίπτωση που θελήσει κάποιος να οδηγήσει εκτός δρόμου. Μόνο που εδώ, θα πρέπει να τοποθετηθεί μία βάση για την εξάτμιση, μιας και αυτή συγκρατείται στο πλαϊνό μαρσπιέ και δεν μπορεί να αφαιρεθεί έτσι απλά.
Ωστόσο, εκτός από το μηχανικό σύνολο και το πλαίσιο, ακόμη και η διαδρομή που ακολουθεί η εξάτμιση αλλά και η σχεδίαση του τελικού εξαγωγής, είναι ίδια ή παραπλήσια με του F 850GS. Είναι πάλι κάτι που θα δούμε όταν θα έρθει η μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα, και το επαναλαμβάνουμε ξανά και ξανά, γιατί υπάρχει λόγος.
Η συγκεκριμένη επίσκεψη, δεν αφορούσε την παρουσίαση της DS 900X, αλλά αυτήν του εργοστασίου, και παράλληλα, μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε και να οδηγήσουμε την νέα μοτοσυκλέτα, σε συγκεκριμένες συνθήκες. Αυτό σημαίνει, ότι δεν έγινε η παραδοσιακή παρουσίαση που λαμβάνει χώρα στις παγκόσμιες παρουσιάσεις που γίνονται στο εξωτερικό, με τεχνική παρουσίαση και λεπτομέρειες, αλλά ούτε και δόθηκαν τεχνικά χαρακτηριστικά από το εργοστάσιο. Δεν ήταν ένα “global launch’’ μοντέλου, και ούτε μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε ως τέτοιο, αφού άλλωστε, είναι κάτι που γνωρίζαμε από την αρχή του ταξιδιού.
Είχαμε όμως την ευκαιρία να δούμε από κοντά ακόμη και τον τρόπο με τον οποίο φτιάχνονται τα πλαστικά περιφερειακά, αλλά και τα υλικά τους, ώστε να φύγει και από το μυαλό μας – κυρίως κάποιων δύσπιστων, πως δεν πρόκειται για ανακυκλωμένα καπάκια και τάπερ, ευτελούς αξίας. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται, και κυρίως το ABS για τα πλαστικά, έρχονται από την LG – αυτήν που μέσω άλλων κατασκευάζει και τηλεοράσεις.
Οπότε το αποτέλεσμα, είναι καλό. Όπως και τα πλαστικά του Voge DS 900X τα οποία έχουν εξαιρετικό φινίρισμα και βαφή, το οποίο δεν έχει κάτι να ζηλέψει από ακριβότερες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας. Το σχήμα δε, είναι αιχμηρό, με μυώδη χαρακτηριστικά σε όλο το σώμα, επιθετικό ράμφος και fering / προβολέα που θυμίζει έντονα Triumph Tiger 900. Θα λέγαμε μάλιστα, πως συνολικά η μοτοσυκλέτα θυμίζει την αντίστοιχη βρετανική, σε σημείο που αν την δεις από μπροστά, ο προβολέας ειδικά, σε μπερδεύει.
Στα ίδια πλαίσια, η σέλα είναι μεγάλη, φαρδιά, με ξεχωριστά μερίδια για αναβάτη και συνεπιβάτη, και το βασικότερο όλων, σε τέτοιο ύψος (825mm) ώστε ένας αναβάτης με το δικό μου ύψος, στα 180 εκατοστά, να πατάει άνετα και τα δύο του άκρα στο έδαφος. Πολύ σημαντική επιλογή, που την καθιστά ίσως από τις ελάχιστες της κατηγορίας με τέτοια ευκολία πρόσβασης στο έδαφος, χωρίς κιτ χαμηλώματος.
Συνεχιζεται....