Το μηχανάκι μας….
Συνεχίζοντας λοιπόν, και πριν προχωρήσουμε, να σταθούμε λιγάκι στο μηχανάκι μας, στο φάσμα της καλής και ασφαλούς συμπεριφοράς του, παίζει τον υπέρτατο ρόλο ή συντήρησή του, η επαφή του με τον δρόμο είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα λάστιχα που πρέπει να είναι σε κατάσταση να μας προσφέρουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, τις αναρτήσεις του συντηρημένες και σωστά ρυθμισμένες, τα φρένα μας θα πρέπει να είναι πλήρως συντηρημένα σωστά, τα ρουλεμάν των τροχών, και τα ρουλεμάν λαιμού, επίσης η αλυσίδα μας(πεν-φεδάκιδες-αξονάκιδες ευκαιρία… ρίξτε…) σε καλή κατάσταση και σωστά ρυθμισμένη.
Ένα μηχανάκι, όταν είναι σωστά συντηρημένο η εκτέλεση των εντολών μας γίνεται απρόσκοπτα, και μας προσφέρει ασφάλεια.
Αφού λοιπόν έχουμε ένα μηχανάκι ασφαλές-πλήρως λειτουργικό, ας δούμε πώς γίνεται.
Εμείς…..
Πρώτα θα πρέπει να μάθουμε-εκπαιδεύσουμε τα δάχτυλά μας, αν φανταστούμε τα φρένα μας σαν ένα διακόπτη, αυτός δεν θα πρέπει να είναι άνοιξε-κλίσε(on-off), αλλά διακόπτης ροοστάτης (Dimmer). Πρέπει να κάνουμε κτήμα μας όλο το φάσμα της πίεσης της μανέτας σε συνάρτηση με την ποσότητα του φρένου, και ν’ αποκτήσουμε την αίσθηση στα δάχτυλά μας. Φανταστείτε τον διακόπτη να δίνει ρεύμα, ν' αυξάνουμε και σιγά σιγά να μειώνουμε το φώς που βλέπουμε
Ξεκινάμε το φρενάρισμα *****ά και σιγά σιγά αυξάνουμε την πίεση, όταν έχουμε το επιθυμητό σημείο αντίστροφα μειώνουμε την πίεση.
¨Όπως σε όλα, η ασφαλής εξάσκηση έχει τον πρώτο λόγο, εάν έχουμε πρόσβαση σε μια αλάνα, ή σε κάποιο παρκινγκ σούπερ μάρκετ, θα μπορούσαν να γίνουν χώροι πρώτης εξάσκησης, στην ευθεία και μακριά από τις κολώνες φωτισμού, εξασκούμαστε και μαθαίνουμε τα φρένα μας, κάνουμε όλες τις δοκιμές μας, ευκαιρία είναι να συνδυαστεί μαζί με την εξάσκηση στο γκάζι το οποίο πρέπει να δουλεύει εξ’ ίσου προοδευτικά – *****ά, ροοστατικά.
Η σωστή-ασφαλής αρχή….
Προχωρώντας το θέμα μας, να σταθούμε στην ταχύτητα εισόδου,
κόβουμε έως ότου αισθανόμαστε εμείς ασφαλείς με την ταχύτητά μας, το σημείο αυτό είναι διαφορετικό για κάθε οδηγό. Είναι πολύ σημαντικό μέχρι να φτάσουμε στο σημείο που αισθανόμαστε
εμείς ασφαλείς με την
ταχύτητά μας, και την
κατεύθυνση που έχει πάρει το μηχανάκι μας συνεχίζουμε να κόβουμε. Αυτό
μας επιτρέπει να διαχειριστούμε το οποιοδήποτε λάθος, ή εκτίμηση, έχουμε κάνει, με την ταχύτητα που να είναι ασφαλής και στα προσωπικά μας όρια , και είμαστε ακόμα όρθιοι εεε
Φτάσαμε λοιπόν στο δια ταύτα του trail braking,
Κατά την είσοδο στην στροφή μας ενδιαφέρουν τα εξής η πρόσφυση στο μπροστινό λάστιχο, η γωνία της κλίσης μας, και η ασκούμενη πίεση στην μανέτα.
Είμαστε στην ευθεία έχουμε δει την στροφή και οργανωνόμαστε,
Κλείνουμε το γκάζι
Αρχίζουμε να πιέζουμε την μανέτα σιγά και προοδευτικά,
φτάνοντας κοντά στην στροφή, έχουμε την πρώτη εκτίμηση, έως ότου με την εκτίμηση μας να φτάσουμε στο σημείο που έχουμε προσαρμόσει την ταχύτητά μας στο δικό μας ασφαλές μέτρο συνεχίζουμε να κόβουμε, είμαστε ακόμα όρθιοι, έχουμε ορίσει πλέον πού θέλουμε να πάμε, αρχίζουμε το σταδιακό προοδευτικό άφημα της μανέτας, δίνουμε κλίση(γυροσκοπικό)
Όσο παίρνουμε κλίση τόσο αφήνουμε την μανέτα όταν η κλίση μας είναι 10% έχουμε 90% φρένο, όταν η κλίση μας είναι 50% έχουμε 50% φρένο, και πάει λέγοντας, όσο περισσότερη κλίση τόσο λιγότερο φρένο, και με τα πολλά και τα λίγα, φτάσαμε στην κορυφή της στροφής όπου έχουμε την μέγιστη μας κλίση και 1% φρένο. Ετοιμαζόμαστε για την έξοδο
Στην έξοδο μας ενδιαφέρει η πρόσφυση του πίσω ελαστικού, η γωνία της κλίσης μας, και το γκάζι. Το γκάζι μας πρέπει να είναι και αυτό απαλό και προοδευτικό όπως και τα φρένα δεν γουστάρουν απότομες καταστάσεις έτσι και το γκάζι, *****άάά και προοδευτικά.
Είμαστε λοιπόν στην κορυφή της στροφής, έχουμε δει την έξοδο, έχουμε ορίσει πού θέλουμε να πάμε, όλα καθαρά και ξάστερα, έχουμε την αίσθηση της ασφάλειας, είναι ώρα να πάμε στο γκάζι
Έχουμε αφήσει εντελώς την μανέτα, και απαλά και σταδιακά ανοίγουμε το γκάζι, το οποίο είναι αντιστρόφως ανάλογο της κλίσης, έχουμε κλίση 90% γκάζι10%, έχουμε κλίση 50% γκάζι 50%, όσο περισσότερη κλίση τόσο λιγότερο γκάζι, όσο σηκώνεται τόσο περισσότερο γκάζι.
Και πάμε για την επόμενη………..
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ
Όταν αποκτήσουμε τον πλήρη έλεγχο και εμπιστοσύνη στο μπροστινό φρένο που είναι και το κυρίαρχο, αυτό μπορεί να μας σώσει σε πολλές καταστάσεις στον δρόμο, είτε λέγοντας για φρένα πανικού, είτε κατηφορικά κομμάτια, είτε τυφλές στροφές, είτε.. είτε….
Άντε και τα διαβάσαμε τα ακούσαμε και μας άρεσαν, η θεωρία από την πράξη έχει τεράστια διαφορά, πώς θα την μειώσουμε?? με την εξάσκηση!!!, λογικό είναι ότι το πιο ασφαλές περιβάλλον είναι οι πίστες, αλλά δεν έχουμε πολλές, έχουν κόστος, κλπ, οπότε τι κάνουμε?? Βρίσκουμε ασφαλές περιβάλλον (αλάνες, παρκινγκ Σ/Μ, ή όπου αλλού μας βολεύει), και εξασκούμαστε
πιο μαζεμένα, χρειαζόμαστε σημάδια θα μου πείτε, σωστό, οι κορίνες δεν κουβαλιούνται, έχω την εξής ιδέα, όλοι μας έχουμε παλιά ρούχα που είναι εύκολο να τα κουβαλήσουμε, μαζεύουμε διάφορα ελαφριά μικρά κουτάκια, τα αραδιάζουμε εκεί που θέλουμε και παίζουν το ρόλο της κορίνας,
Μία καλή άσκηση που προτείνεται για το φρενάρισμα πανικού, είναι να ορίσουμε το σημείο Ο και, το σημείο 5 μέτρα, με ταχύτητα 40χλμ/ω που θα έχουμε, στο σημείο 0 να ξεκινήσουμε το φρενάρισμα, και στα 5 μέτρα να σταματήσουμε χωρίς να γλυστρίσουν τα λάστιχα, με στόχο να το πετυχαίνουμε πάντα.
Μία άσκηση για το trail braking είναι να δημιουργήσουμε μία στροφή όπως στο
σχεδιάγραμμα 1,
View attachment 10323
ή όπως στο 2(οκταράκια),
View attachment 10324
και να εξασκηθούμε…
Η εξάσκηση θα μας κάνει να τα κάνουμε όλα αυτά, αυτόματα και ανακλαστικά, που όταν το πετύχουμε θα είμαστε πιο ασφαλής είτε σε φρενάρισμα πανικού, είτε σε ελεγχόμενο.
Όλα όσα έχω γράψει, είναι όσα έχω καταλάβει από το βιδεάκι
Το οποίο μου άρεσε, και είπα όσο μπορώ με τα λίγα που ξέρω, να το μεταφέρω στην γλώσσα μας.
Σε ότι δεν το μεταφέρω σωστά, παρακαλώ όσοι-ες γνωρίζουν παραπάνω να κάνουν διορθώσεις, να γίνει όσο σωστότερο μπορεί, με σκοπό ΑΝ κάποιος-α ενδιαφέρεται και τα Αγγλικά του-ης δεν φτάνουν να ωφεληθεί.