Red Shogun
well know member
- Δημοσιεύσεις
- 3.785
- Ηλικία
- 25
- Περιοχή
- Βόλος
- Μοτοσυκλέτα
-
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
- Όνομα
- Τάσος
- Περιοχή
- Βόλος
Το παρακάτω θέμα είναι η συνολική μου εμπειρία που είχα απο το Address μετά απο 4 χρόνια. Το πήρα στα χέρια μου Αύγουστο του 2016 όταν έβγαλα το Α1, και τώρα έφτασε Αύγουστος του 2020. Θα το γράψω και σαν review, αλλά και σαν οδηγός αγοράς, με το τι να περιμένει, τι να προσέξει κάποιος που θέλει να αγοράσει το εν λόγω παπί αλλά και τα κουσούρια του. Επίσης θα γράψω και για το τι μπορεί να κάνει κάποιος για να το βελτιώσει, όχι μόνο σαν μοτέρ αλλά και σαν σύνολο.
Review
1)Εργονομία - Άνεση
Έχω οδηγήσει αρκετά παπάκια. Το παπί γενικά δεν φτιάχτηκε με την φιλοσοφία του να παρέχει μια άνετη βόλτα. Φυσικά και δεν είναι σαν τις σέλες - σιδερώστρες που είχανε τα GLX. Είναι ελαφρώς πιο ψηλό σε σχέση με ένα Crypton-X, τα πόδια θα πατήσουν άνετα κάτω (1.73μ αναβάτης εδω). Η θέση οδήγησης είναι ουδέτερη, σε βάζει άνετα πάνω στο μηχανάκι. Τα χέρια σχηματίζουν ξεκούραστες γωνίες και θα πάρει αρκετή ώρα για να κουραστείς. Την ίδια καλή μοίρα έχουν και τα πόδια που επίσης βρίσκονται σε εντάξει θέσεις, τόσο για τον λεβιέ ταχυτήτων, όσο και για το πεντάλ του πίσω φρένου. Η σέλα του αν και άνετη, δεν την λες και μαξιλάρι στην *****ότητα της. Μετά απο 2 χρόνια καθημερινής χρήσης θα χρειαστεί αλλαγή για τι θα αρχίζει να γλιστράει εύκολα. Ο συνοδηγός έχει καλό μερίδιο πάνω στο μηχανάκι και επίσης δεν θα κουραστεί εύκολα στην διαδρομή. Τα φώτα του απο το εργοστάσιο είναι καλά, με την μεγάλη σκάλα ωστόσο να έχει στενή δέσμη.
2) Κινητήρας - Επιδόσεις
Η κινητήρια μονάδα του Address, είναι ένας κλασσικός αερόψυκτος κινητήρας 125 κυβικών. Πρόκειται για έναν υποτετράγωνο κινητήρα με μεγαλύτερη διαδρομή απο διάμετρο (53.5mm x 55.2mm διάμετρος επι διαδρομή), βασισμένο στο παλιότερο μοτέρ του Shogun 110. Η διάμετρος έμεινε ως έχει με την διαδρομή να μεγαλώνει. Με υποτετράγωνο προφίλ η Suzuki, έδωσε έμφαση κυρίως στην ροπή σε χαμηλομεσσαίες στροφές και όχι στην δύναμη στα ψηλά. Δεν θα απογοητεύσει ούτε εκεί, αλλά απο τις 8000 και πάνω περισσότερο θόρυβος παρά ουσία. Είναι 2βαλβιδο με μονό εκκεντρόφο φυσικά (SOHC).
Η μέγιστη ιπποδύναμη του είναι 10 άλογα στις 8000RPM και η ροπή του 0.98 κιλά στις 7800RPM. Η τελική ταχύτητα σε ίσιο δρόμο είναι τα 110 km/h και σε ελαφριά κατηφόρα τα 120 όπου και έχει κόφτη. Απο μεριάς επιδόσεων τίποτα το αξιοσημείωτο, τυπικό 125αρι μοτέρ. Η τροφοδοσία καυσίμου γίνεται μέσω injection της Mikuni με σώμα ψεκασμού 24mm. Θετικό στοιχείο η καλή ροπή του στις χαμηλές. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 4 σχέσεων, χωρίς συμπλέκτη (προφανώς) και με μύλο, δηλαδή αν είσαι σταματημένος με 4η μπορείς να βάλεις αμέσως νεκρά. Θετικό στις αλλαγές γενικά, αλλά όταν είναι κρύο, το κούμπωμα της 2ας είναι σκληρό. Οι σχέσεις είναι καλά μοιρασμένες. Η πρώτη αρκετά κοντή για τράβηγμα, η 2α ανεβάζει δυνατά εως τα 70, η 3η σταθερά εως τα 100 και η 4η πιο μακρυά εκτελώντας χρέη overdrive. Η 4η βασικά, είναι ίσως λίγο πιο μακρυά απο όσο θα έπρεπε. Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 3.
Η κατανάλωση του μοτέρ είναι περίπου 2.8L/100km. Ένα γέμισμα βγάζει σχεδόν 120χλμ κατά μέσο όρο δηλαδή. Δεν είναι οτι πιο οικονομικό υπάρχει, αλλά σε σχέση με ένα καρμπυρατέρ η κατανάλωση είναι ελαφρώς πιο χαμηλή. Η λειτουργεία του ψεκαστού μοτέρ είναι γραμμική και ήρεμη. Τον χειμώνα ακόμα και με -7 βαθμούς έξω θα κρατήσει αμέσως ρελαντί. Ένα τίμιο Ιαπωνικό μοτεράκι, λοιπόν.
Στον δρόμο - Οδήγηση
Το μικρό δίτροχο της Suzuki δίνει στιβαρή αίσθηση στον αναβάτη, χωρίς να θυσιάσει στοιχεία όπως το να είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη. Το τιμόνι ακολουθεί πιστά κάθε μικρή κίνηση του αναβάτη κρατώντας σταθερή τροχιά σε στροφές και ελιγμούς.
Το μπροστά τηλεσκοπικό πιρούνι συνεργάζεται με ένα αρκετά δυνατό δισκόφρενο 220mm. Στο πίσω σύστημα έχουμε το κλασσικό ψαλίδι με διπλά αμορτισέρ, και ταμπούρο το οποιο δεν έχει και την καλύτερη αίσθηση που υπάρχει.
Μέσα στην πόλη θα γίνει ο καλύτερος σου φίλος. Το κόψιμο του τιμονιού είναι καλό, και θα περάσεις ανάμεσα απο την κίνηση με ευκολία. Σε διαδρομές εκτός πόλης το Address δεν θα σου πει όχι. Τα κρατήματα είναι καλά, το κέντρο βάρους χαμηλά και στην μέση. Σε γενικές γραμμές θα σου δώσει την αίσθηση ασφάλειας, ακόμα και αν θελήσεις να το πλαγιάσεις λίγο περισσότερο. Μέχρι το όριο των μαρσπιέ το Address θα παραμείνει σταθερό χωρίς ταλάντωση, χάρη στο άκαμπτο πλαίσιο του.
Τα πίσω αμορτισέρ μέτριας λειτουργείας και μετά απο 50.000χλμ περίπου χρειάζονται αλλαγή με aftermarket σε συνδιασμό με σέρβις στα μπροστινά. Σε σβέλτους ρυθμούς η Suzuki φρόντισε να κάνει το Address σταθερό και σίγουρο στον δρόμο.
Σε πολύ γρήγορη οδήγηση το μηχανάκι θα προσπαθήσει να μείνει όσο πιο σταθερό μπορεί, ωστόσο θέτει και τα όρια του, με την πληροφόρηση και το κράτημα του να μειώνεται σε βαθμό ανάλογο και του οδοστρώματος που πατάει.
Εμφάνιση - Ποιότητα Κατασκευής
Η γενική ποιότητα τόσο σε φινίρισμα και βαφή όσο και στην συναρμολόγηση είναι αρκετά άνω του μέσου όρου και σε υψηλά επίπεδα.
Τα πλαστικά μέρη, θα χάσουν το βερνίκι τους αλλά ακόμα και μετά απο 80.000χλμ μετά απο ένα καλό πλύσιμο θα γυαλίζουν σαν καινούρια. Πάρα πολύ ποιοτική δουλειά στην βαφή λοιπόν. Η συναρμολόγηση των πλαστικών ίσως λίγο πιο μπελαλίδικη σε σχέση με άλλα παπάκια αλλά προσφέρει λιγότερους τριγμούς και πιο στιβαρή κατασκευή. Στο δικό μου το μοναδικό σημείο που τρίζει η μάσκα του φαναριού μπροστά, το οποιο προκλήθηκε απο τρακάρισμα μου πριν 3 χρόνια. Αν δεν είχα τρακάρει το τρίξιμο ίσως να ήτανε και μηδενικό σχεδόν. Τρίζει, ναι, αλλά όχι σε ενοχλητικό σημείο. Το περισσότερο τρίξιμο εμφανίζεται στις 6000 με 7000 περίπου εκεί που το μοτέρ βγάζει όλη του την ροπή.
Η εμφάνιση είναι υποκειμενική. Αντικειμενικά δεν είναι καθόλου μα καθόλου άσχημο. Καταφέρνει να συνδιάσει την κλασσική εικόνα ενός παπιού απο το 2007 με σπορτίδικες και επιθετικές γραμμές στην μάσκα και στην ουρά. Ακόμα και σήμερα, εν έτει 2020 δείχνει φρέσκο. Bonus fact: η συγκεκριμένη σχεδίαση είναι του 2004 (απο το Shogun Pro SP125) και βγαίνει μέχρι και σήμερα σε κάποιες αγορές της Ασίας. Ένα τέρμα διαχρονικό σχέδιο δηλαδή.
Κουσούρια - Συνηθής θέματα
Note: Το Address έβγαινε σε δυο (2) γενιές. Τα μοντέλα του 2007 εως 2009 είναι τα κόκκινα, ασημί και μπλε, ενώ τα 2ης γενιάς τα μαύρα και τα μπλε-ασπρα. Πέρα της εμφάνισης, τα 2ης γενιάς τον αισθητήρα λ τον έχουν πίσω ενώ τα 1ης γενιάς κοντά στον κύλινδρο.
1) Σασμάν
Το πιο συνηθές θέμα στα μοντέλα πρώτης γενιάς. Συγκεκριμένα υπήρχαν 2 περιπτώσεις: ή θα κούρευε τα γρανάζια της 3ης και της 2ας ή θα έσπαγε ο άξονας που είχε τα γρανάζια πάνω. Στην δικιά μου περίπτωση στα 11.500χλμ περίπου αν θυμάμαι καλά (2μιση με 3 μήνες αφού το πήρα) δεν μπορούσα να αλλάξω ταχύτητες σχεδόν καθόλου. Για να κατεβάσω έπρεπε να πατήσω λιιιγο μπροστά τον λεβιέ και μετά να κατεβάσω. Για να ανεβάσω ήθελε κλωτσιές. Έσπασε ο άξονας σε εμένα. Η επισκευή κόστισε 70€ περίπου, και μου ταίριαξε ο μηχανικός άξονα απο Innova injection. Κανένα θέμα μέχρι σήμερα, παρά μόνο με την 3η να σφυρίζει λίγο αλλά χωρίς να προκαλεί προβλήματα. Μετά απο 70.000χλμ σχεδόν που έχουν γίνει απο τότε δεν είχα κανένα πρόβλημα και μιλάω για ένα μηχανάκι που πέρα απο άπειρες βόλτες, πέρασε και 1μιση ντελίβερι. Δεν υπάρχει πιο σκληρό τεστ αντοχής απο το ντελίβερι.
2) Ψεκασμός
Σε αρκετά Address πρώτης γενιάς πάλι, ο ψεκασμός παρουσίαζε προβλήματα. Σε παρατημένα για αρκετό καιρό Address παρατηρήθηκαν σκασίματα και σβήσιμο, κάτι το οποιο διορθώνονταν με έναν καθαρισμό injection. Σε άλλα Address η αντλία βενζίνης γύρω στα 40.000χλμ ενδέχεται να παρουσιάσει προβλήματα προακαλώντας το μηχανάκι να ρετάρει ή και να σβήνει. Τα Address 2ης γενιάς δεν είχανε τέτοια προβλήματα. Την αντλία βενζίνης την άλλαξα πρώτη φορά με μεταχειρισμένη και την δεύτερη φορά με καινούρια. Η καινούρια είναι 100% απροβλημάτιστη μετά απο 23.000χλμ που έχει πάνω της και σκληρή χρήση.
3) Βαβλίδα ρελαντί
Σε Address με πάνω απο 60.000χλμ η βαλβίδα ρελαντί θα κάνει έναν θόρυβο σαν "τικ" κάπως. Δεν είναι κάτι το σοβαρό, ωστόσο, στο δικό μου δεν προκαλέι κάποιο θέμα.
Το μοτέρ σαν μοτέρ έχει αποδειχτεί πολύ αξιόπιστο αρκεί να υπάρχει προσοχή στα λάδια του. Ανα 2000χλμ αλλαγή λαδιών και μπουζί. Λάδι βάζω 15-50 συνθετικό Repsol. Ήρεμη λειτουργεία μοτέρ, ο συμπλέκτης δεν πατινάρει και το μηχανάκι λειτουργεί τέρμα ομαλά. Απο μπουζί η Suzuki ορίζει το NGK CR6HSA το οποιο είναι αντιπαρασιτικό, για να μην υπάρχουν παρεμβολές στα ηλεκτρικά κυκλώματα. Και ένα τέρμα απλό μπουζί NGK/Denso την ακριβώς ίδια δουλειά θα κάνει, αλλά αφού ορίζει αυτό ο κατασκευαστής, καλό είναι να το χρησημοποιούμε.
"Σκέφτομαι να αγοράσω Address, τι να προσέξω;"
Καταρχάς αν πρόκειται για μοντέλο 2007 με 2009 μεγάλη προσοχή στο σασμάν. Αν το μηχανάκι έχει λίγα χλμ και δεν έχει βγάλει την βλάβη ακόμα τότε υπάρχει πιθανότητα να την βγάλει στο μέλλον. Αν έχει πάνω απο 35.000-40.000χλμ και η βλάβη έχει ήδη βγει, τότε κατά πάσα πιθανότητα έχει ήδη φτιαχτεί απο τον ιδιοκτήτη.
Κοιτάμε επίσης την λειτουργεία του ψεκασμού η οποία θα πρέπει να είναι απροβλημάτιστη. Αν παρατηρηθούν αρρυθμίες στο ρελαντί ή μπούκωμα σε απότομο άνοιγμα του γκαζιού, τότε η αντλία βενζίνης είναι έτοιμη να παραδώσει πνεύμα.
(Σημείωση: στο συγκεκριμένο μηχανάκι η αντλία βενζίνης και το μπεκ ψεκασμού είναι μαζί, σε ένα εξάρτημα και ΟΧΙ ξεχωριστά...περίεργη κίνηση της Suzuki, αλλά τι να τους πεις τώρα?)
Έλεγχουμε τα πίσω αμορτισέρ. Όπως ανέφερα και πιο πάνω απο τα 50.000 και μετά χάνουν την λειτουργεία τους και επιπλέουν. Αν το μηχανάκι έχει πάνω απο 50.000χλμ στο κοντέρ του τότε σίγουρα θα χρειαστούν αλλαγή.
Review
1)Εργονομία - Άνεση
Έχω οδηγήσει αρκετά παπάκια. Το παπί γενικά δεν φτιάχτηκε με την φιλοσοφία του να παρέχει μια άνετη βόλτα. Φυσικά και δεν είναι σαν τις σέλες - σιδερώστρες που είχανε τα GLX. Είναι ελαφρώς πιο ψηλό σε σχέση με ένα Crypton-X, τα πόδια θα πατήσουν άνετα κάτω (1.73μ αναβάτης εδω). Η θέση οδήγησης είναι ουδέτερη, σε βάζει άνετα πάνω στο μηχανάκι. Τα χέρια σχηματίζουν ξεκούραστες γωνίες και θα πάρει αρκετή ώρα για να κουραστείς. Την ίδια καλή μοίρα έχουν και τα πόδια που επίσης βρίσκονται σε εντάξει θέσεις, τόσο για τον λεβιέ ταχυτήτων, όσο και για το πεντάλ του πίσω φρένου. Η σέλα του αν και άνετη, δεν την λες και μαξιλάρι στην *****ότητα της. Μετά απο 2 χρόνια καθημερινής χρήσης θα χρειαστεί αλλαγή για τι θα αρχίζει να γλιστράει εύκολα. Ο συνοδηγός έχει καλό μερίδιο πάνω στο μηχανάκι και επίσης δεν θα κουραστεί εύκολα στην διαδρομή. Τα φώτα του απο το εργοστάσιο είναι καλά, με την μεγάλη σκάλα ωστόσο να έχει στενή δέσμη.
2) Κινητήρας - Επιδόσεις
Η κινητήρια μονάδα του Address, είναι ένας κλασσικός αερόψυκτος κινητήρας 125 κυβικών. Πρόκειται για έναν υποτετράγωνο κινητήρα με μεγαλύτερη διαδρομή απο διάμετρο (53.5mm x 55.2mm διάμετρος επι διαδρομή), βασισμένο στο παλιότερο μοτέρ του Shogun 110. Η διάμετρος έμεινε ως έχει με την διαδρομή να μεγαλώνει. Με υποτετράγωνο προφίλ η Suzuki, έδωσε έμφαση κυρίως στην ροπή σε χαμηλομεσσαίες στροφές και όχι στην δύναμη στα ψηλά. Δεν θα απογοητεύσει ούτε εκεί, αλλά απο τις 8000 και πάνω περισσότερο θόρυβος παρά ουσία. Είναι 2βαλβιδο με μονό εκκεντρόφο φυσικά (SOHC).
Η μέγιστη ιπποδύναμη του είναι 10 άλογα στις 8000RPM και η ροπή του 0.98 κιλά στις 7800RPM. Η τελική ταχύτητα σε ίσιο δρόμο είναι τα 110 km/h και σε ελαφριά κατηφόρα τα 120 όπου και έχει κόφτη. Απο μεριάς επιδόσεων τίποτα το αξιοσημείωτο, τυπικό 125αρι μοτέρ. Η τροφοδοσία καυσίμου γίνεται μέσω injection της Mikuni με σώμα ψεκασμού 24mm. Θετικό στοιχείο η καλή ροπή του στις χαμηλές. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 4 σχέσεων, χωρίς συμπλέκτη (προφανώς) και με μύλο, δηλαδή αν είσαι σταματημένος με 4η μπορείς να βάλεις αμέσως νεκρά. Θετικό στις αλλαγές γενικά, αλλά όταν είναι κρύο, το κούμπωμα της 2ας είναι σκληρό. Οι σχέσεις είναι καλά μοιρασμένες. Η πρώτη αρκετά κοντή για τράβηγμα, η 2α ανεβάζει δυνατά εως τα 70, η 3η σταθερά εως τα 100 και η 4η πιο μακρυά εκτελώντας χρέη overdrive. Η 4η βασικά, είναι ίσως λίγο πιο μακρυά απο όσο θα έπρεπε. Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 3.
Η κατανάλωση του μοτέρ είναι περίπου 2.8L/100km. Ένα γέμισμα βγάζει σχεδόν 120χλμ κατά μέσο όρο δηλαδή. Δεν είναι οτι πιο οικονομικό υπάρχει, αλλά σε σχέση με ένα καρμπυρατέρ η κατανάλωση είναι ελαφρώς πιο χαμηλή. Η λειτουργεία του ψεκαστού μοτέρ είναι γραμμική και ήρεμη. Τον χειμώνα ακόμα και με -7 βαθμούς έξω θα κρατήσει αμέσως ρελαντί. Ένα τίμιο Ιαπωνικό μοτεράκι, λοιπόν.
Στον δρόμο - Οδήγηση
Το μικρό δίτροχο της Suzuki δίνει στιβαρή αίσθηση στον αναβάτη, χωρίς να θυσιάσει στοιχεία όπως το να είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη. Το τιμόνι ακολουθεί πιστά κάθε μικρή κίνηση του αναβάτη κρατώντας σταθερή τροχιά σε στροφές και ελιγμούς.
Το μπροστά τηλεσκοπικό πιρούνι συνεργάζεται με ένα αρκετά δυνατό δισκόφρενο 220mm. Στο πίσω σύστημα έχουμε το κλασσικό ψαλίδι με διπλά αμορτισέρ, και ταμπούρο το οποιο δεν έχει και την καλύτερη αίσθηση που υπάρχει.
Μέσα στην πόλη θα γίνει ο καλύτερος σου φίλος. Το κόψιμο του τιμονιού είναι καλό, και θα περάσεις ανάμεσα απο την κίνηση με ευκολία. Σε διαδρομές εκτός πόλης το Address δεν θα σου πει όχι. Τα κρατήματα είναι καλά, το κέντρο βάρους χαμηλά και στην μέση. Σε γενικές γραμμές θα σου δώσει την αίσθηση ασφάλειας, ακόμα και αν θελήσεις να το πλαγιάσεις λίγο περισσότερο. Μέχρι το όριο των μαρσπιέ το Address θα παραμείνει σταθερό χωρίς ταλάντωση, χάρη στο άκαμπτο πλαίσιο του.
Τα πίσω αμορτισέρ μέτριας λειτουργείας και μετά απο 50.000χλμ περίπου χρειάζονται αλλαγή με aftermarket σε συνδιασμό με σέρβις στα μπροστινά. Σε σβέλτους ρυθμούς η Suzuki φρόντισε να κάνει το Address σταθερό και σίγουρο στον δρόμο.
Σε πολύ γρήγορη οδήγηση το μηχανάκι θα προσπαθήσει να μείνει όσο πιο σταθερό μπορεί, ωστόσο θέτει και τα όρια του, με την πληροφόρηση και το κράτημα του να μειώνεται σε βαθμό ανάλογο και του οδοστρώματος που πατάει.
Εμφάνιση - Ποιότητα Κατασκευής
Η γενική ποιότητα τόσο σε φινίρισμα και βαφή όσο και στην συναρμολόγηση είναι αρκετά άνω του μέσου όρου και σε υψηλά επίπεδα.
Τα πλαστικά μέρη, θα χάσουν το βερνίκι τους αλλά ακόμα και μετά απο 80.000χλμ μετά απο ένα καλό πλύσιμο θα γυαλίζουν σαν καινούρια. Πάρα πολύ ποιοτική δουλειά στην βαφή λοιπόν. Η συναρμολόγηση των πλαστικών ίσως λίγο πιο μπελαλίδικη σε σχέση με άλλα παπάκια αλλά προσφέρει λιγότερους τριγμούς και πιο στιβαρή κατασκευή. Στο δικό μου το μοναδικό σημείο που τρίζει η μάσκα του φαναριού μπροστά, το οποιο προκλήθηκε απο τρακάρισμα μου πριν 3 χρόνια. Αν δεν είχα τρακάρει το τρίξιμο ίσως να ήτανε και μηδενικό σχεδόν. Τρίζει, ναι, αλλά όχι σε ενοχλητικό σημείο. Το περισσότερο τρίξιμο εμφανίζεται στις 6000 με 7000 περίπου εκεί που το μοτέρ βγάζει όλη του την ροπή.
Η εμφάνιση είναι υποκειμενική. Αντικειμενικά δεν είναι καθόλου μα καθόλου άσχημο. Καταφέρνει να συνδιάσει την κλασσική εικόνα ενός παπιού απο το 2007 με σπορτίδικες και επιθετικές γραμμές στην μάσκα και στην ουρά. Ακόμα και σήμερα, εν έτει 2020 δείχνει φρέσκο. Bonus fact: η συγκεκριμένη σχεδίαση είναι του 2004 (απο το Shogun Pro SP125) και βγαίνει μέχρι και σήμερα σε κάποιες αγορές της Ασίας. Ένα τέρμα διαχρονικό σχέδιο δηλαδή.
Κουσούρια - Συνηθής θέματα
Note: Το Address έβγαινε σε δυο (2) γενιές. Τα μοντέλα του 2007 εως 2009 είναι τα κόκκινα, ασημί και μπλε, ενώ τα 2ης γενιάς τα μαύρα και τα μπλε-ασπρα. Πέρα της εμφάνισης, τα 2ης γενιάς τον αισθητήρα λ τον έχουν πίσω ενώ τα 1ης γενιάς κοντά στον κύλινδρο.
1) Σασμάν
Το πιο συνηθές θέμα στα μοντέλα πρώτης γενιάς. Συγκεκριμένα υπήρχαν 2 περιπτώσεις: ή θα κούρευε τα γρανάζια της 3ης και της 2ας ή θα έσπαγε ο άξονας που είχε τα γρανάζια πάνω. Στην δικιά μου περίπτωση στα 11.500χλμ περίπου αν θυμάμαι καλά (2μιση με 3 μήνες αφού το πήρα) δεν μπορούσα να αλλάξω ταχύτητες σχεδόν καθόλου. Για να κατεβάσω έπρεπε να πατήσω λιιιγο μπροστά τον λεβιέ και μετά να κατεβάσω. Για να ανεβάσω ήθελε κλωτσιές. Έσπασε ο άξονας σε εμένα. Η επισκευή κόστισε 70€ περίπου, και μου ταίριαξε ο μηχανικός άξονα απο Innova injection. Κανένα θέμα μέχρι σήμερα, παρά μόνο με την 3η να σφυρίζει λίγο αλλά χωρίς να προκαλεί προβλήματα. Μετά απο 70.000χλμ σχεδόν που έχουν γίνει απο τότε δεν είχα κανένα πρόβλημα και μιλάω για ένα μηχανάκι που πέρα απο άπειρες βόλτες, πέρασε και 1μιση ντελίβερι. Δεν υπάρχει πιο σκληρό τεστ αντοχής απο το ντελίβερι.
2) Ψεκασμός
Σε αρκετά Address πρώτης γενιάς πάλι, ο ψεκασμός παρουσίαζε προβλήματα. Σε παρατημένα για αρκετό καιρό Address παρατηρήθηκαν σκασίματα και σβήσιμο, κάτι το οποιο διορθώνονταν με έναν καθαρισμό injection. Σε άλλα Address η αντλία βενζίνης γύρω στα 40.000χλμ ενδέχεται να παρουσιάσει προβλήματα προακαλώντας το μηχανάκι να ρετάρει ή και να σβήνει. Τα Address 2ης γενιάς δεν είχανε τέτοια προβλήματα. Την αντλία βενζίνης την άλλαξα πρώτη φορά με μεταχειρισμένη και την δεύτερη φορά με καινούρια. Η καινούρια είναι 100% απροβλημάτιστη μετά απο 23.000χλμ που έχει πάνω της και σκληρή χρήση.
3) Βαβλίδα ρελαντί
Σε Address με πάνω απο 60.000χλμ η βαλβίδα ρελαντί θα κάνει έναν θόρυβο σαν "τικ" κάπως. Δεν είναι κάτι το σοβαρό, ωστόσο, στο δικό μου δεν προκαλέι κάποιο θέμα.
Το μοτέρ σαν μοτέρ έχει αποδειχτεί πολύ αξιόπιστο αρκεί να υπάρχει προσοχή στα λάδια του. Ανα 2000χλμ αλλαγή λαδιών και μπουζί. Λάδι βάζω 15-50 συνθετικό Repsol. Ήρεμη λειτουργεία μοτέρ, ο συμπλέκτης δεν πατινάρει και το μηχανάκι λειτουργεί τέρμα ομαλά. Απο μπουζί η Suzuki ορίζει το NGK CR6HSA το οποιο είναι αντιπαρασιτικό, για να μην υπάρχουν παρεμβολές στα ηλεκτρικά κυκλώματα. Και ένα τέρμα απλό μπουζί NGK/Denso την ακριβώς ίδια δουλειά θα κάνει, αλλά αφού ορίζει αυτό ο κατασκευαστής, καλό είναι να το χρησημοποιούμε.
"Σκέφτομαι να αγοράσω Address, τι να προσέξω;"
Καταρχάς αν πρόκειται για μοντέλο 2007 με 2009 μεγάλη προσοχή στο σασμάν. Αν το μηχανάκι έχει λίγα χλμ και δεν έχει βγάλει την βλάβη ακόμα τότε υπάρχει πιθανότητα να την βγάλει στο μέλλον. Αν έχει πάνω απο 35.000-40.000χλμ και η βλάβη έχει ήδη βγει, τότε κατά πάσα πιθανότητα έχει ήδη φτιαχτεί απο τον ιδιοκτήτη.
Κοιτάμε επίσης την λειτουργεία του ψεκασμού η οποία θα πρέπει να είναι απροβλημάτιστη. Αν παρατηρηθούν αρρυθμίες στο ρελαντί ή μπούκωμα σε απότομο άνοιγμα του γκαζιού, τότε η αντλία βενζίνης είναι έτοιμη να παραδώσει πνεύμα.
(Σημείωση: στο συγκεκριμένο μηχανάκι η αντλία βενζίνης και το μπεκ ψεκασμού είναι μαζί, σε ένα εξάρτημα και ΟΧΙ ξεχωριστά...περίεργη κίνηση της Suzuki, αλλά τι να τους πεις τώρα?)
Έλεγχουμε τα πίσω αμορτισέρ. Όπως ανέφερα και πιο πάνω απο τα 50.000 και μετά χάνουν την λειτουργεία τους και επιπλέουν. Αν το μηχανάκι έχει πάνω απο 50.000χλμ στο κοντέρ του τότε σίγουρα θα χρειαστούν αλλαγή.
Τελευταία επεξεργασία: