ένα άρθρο του Mat Oxley από το περιοδικό
www.motorsportmagazine.com
Το ότι ο Maverick Viñales βρίσκεται στην κορυφή της καριέρας του δεν χρειάζεστε εμένα για να το μάθετε. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Moto3 δεν νίκησε απλά στους 2 πρώτους αγώνες του 69ου motoGP. Ήταν ο κυρίαρχος.
Το ταλέντο και η τόλμη του φάνηκαν από τότε που έκανε την είσοδό του στην κατηγορία των 125 κ.εκ. το 2011. Δύο χρόνια αργότερα εξασφάλισε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο στην τελευταία στροφή.
Ο Viñales είναι επιθετικός όταν το απαιτούν οι συνθήκες αλλά γενικά ψύχραιμος και σταθερός έτσι ώστε να είναι σίγουρος ότι μαθαίνει από κάθε του βήμα, μέσα από τα 125, τη Moto3 τη Moto2 και το MotoGP. Οι πρώτες του δύο σεζόν στο MotoGP ήταν ζωτικής σημασίας γιατί οδηγούσε μια μοτοσυκλέτα κατώτερη σε επιδόσεις από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Όταν οδηγάς μια τέτοια μοτοσυκλέτα χρειάζεται να “σκάψεις” βαθιά μέσα σου για να κάνεις τη διαφορά. Πρέπει να φρενάρεις ένα “τσακ” αργότερα, να ανοίξεις το γκάζι ένα “τσακ” νωρίτερα για να καλύψεις τη διαφορά. Είναι ο τέλειος τρόπος για να μάθεις να οδηγείς στο απόλυτο όριο και όσο περισσότερο οδηγείς σε αυτό τόσο πιο πολύ γίνεται δεύτερη φύση σου.
Κερδίζοντας ένα χιλιοστό από δω και ένα χιλιοστό από εκεί, αποκτάς καινούργιες ικανότητες. Πώς να ξεφεύγεις από αυτό, πώς να διαχειρίζεσαι το άλλο.
Και όταν έρθει η στιγμή που θα οδηγήσεις την καλύτερη μοτοσυκλέτα, τότε βάζεις σε πράξη όλα αυτά που έμαθες και κερδίζεις. Ναι τόσο εύκολο είναι! Και ο Viñales είναι σε αυτό το στάδιο τώρα.
Τρεις επιπλέον παράγοντες βοήθησαν τον Viñales κατά τη διάρκεια της μαθητείας του στη Suzuki.
-H GSX-RR δεν αναμενόταν να κερδίσει πρωτάθλημα άρα η δουλειά του Viñales ήταν να ΟΔΗΓΕΙ χωρίς να περιμένει πρωτιά.
-Η GSX-RR είναι μια μοτοσυκλέτα πολύ φιλική προς τον χρήστη και έτσι ακόμη και αν δεν είναι η γρηγορότερη σου δίνει την ευκαιρία να οδηγήσεις όσο “πάει”.
-Ο Viñales έχει μία τρομερή συμπεριφορά στην οδήγησή του. Είναι ένας οδηγός που δεν κάνει πτώσεις, έχει το μυαλό του στη θέση του για να καταλάβει ότι το να ξεπερνάς το όριό σου το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει θα είναι η πτώση.
Όλα τα παραπάνω έκαναν τον Viñales σίγουρο ότι έμαθε ό,τι μπορούσε να μάθει το 2015 και το 2016.
Φυσικά υπήρξε και τυχερός στο ότι πήγε στη Yamaha το 2017. Πέρσι η Yamaha πάλευε να προσαρμοστεί στα Michelin. Φέτος τα πράγματα φαίνεται να πηγαίνουν καλύτερα σε αυτό το θέμα.
Έτσι, όλοι είναι χαρούμενοι. Και ο Viñales και ιδιαίτερα η Yamaha.
“
O Maverick έφερε έναν φρέσκο αέρα” μου είπε ένα στέλεχος της ομάδας κατά τη διάρκεια των δοκιμών στην Sepang.
Φυσικά ο Viñales αποτελεί μία νέα πρόκληση για τους μηχανικούς της Yamaha οι οποίοι επί εννέα χρόνια δούλευαν πάνω στην πολύ ιδιαίτερη οδηγική τεχνική του Jorge Lorenzo.
“
Το στυλ του Maverick είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό του Jorge και αυτό άλλαξε την προοπτική μας” λέει ο Wilco Zeelenberg, coach της ομάδας, και συνεχίζει: “
Ο Jorge είναι φαν της απόλυτης ακρίβειας. Ξέραμε ακριβώς τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε, τι θα χρησιμοποιήσει και τι όχι. Τώρα δοκιμάζουμε καινούργια πράγματα”.
“
Ο Maverick χρησιμοποιεί το βάρος του σώματός του με έναν τρόπο διαφορετικό από τον Lorenzo που βοηθάει τη μοτοσυκλέτα να στρίψει και το μπροστινό λάστιχο να ζεσταθεί καλύτερα. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα νορμάλ λάστιχο και όχι το *****ό που συχνά ζητούσε ο Jorge. Και αυτό κάνει τη ζωή μας λίγο πιο εύκολη!”
Η τεχνική του Viñales διαφέρει από αυτή των άλλων πρωταθλητών του MotoGP. Σε κάποια σημεία μοιάζει με του Lorenzo σε κάποια άλλα με του Márquez. Με άλλα λόγια η τεχνική του φαίνεται να είναι συνδυασμός διαφόρων τεχνικών που έχει παρατηρήσει κατά τη διάρκεια της μαθητείας του δίπλα στους κορυφαίους οδηγούς και αυτόν τον συνδυασμό είναι δύσκολο να τον νικήσει κάποιος.
Το Σαββατοκύριακο, ο αγώνας στο
Texas θα είναι κομβικός για το πρωτάθλημα του 2017. Ο
Marc Márquez δεν έχει χάσει κανέναν αγώνα εκεί. Από την άλλη μεριά, η πίστα αυτή δεν έχει φερθεί ευγενικά σε καμία Yamaha Μ1. Το σχήμα της με τις τόσες γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης δεν ταιριάζει καθόλου στις Yamaha.
Η λέξη
maverick σημαίνει εκκεντρικός, μοναχικός, ανεξάρτητος, αποστάτης. Ο
Samuel Maverick ήταν ένας Τεξανός δικηγόρος, πολιτικός και ιδιοκτήτης ράντσου του 19ου αιώνα, που έπαιξε ρόλο στην επανάσταση του Τεξας το 1830 όταν οι Αμερικανοί άποικοι εναντιώθηκαν στους Μεξικανούς κυβερνήτες. Το επίθετο maverick έμεινε από τότε για να περιγράφει τους ανθρώπους που ακολουθούν το δικό τους δρόμο.
Να ένας καλός λόγος για τους Τεξανούς να υποστηρίξουν τον Viñales αυτό το Σαββατοκύριακο.
αναδημοσιευση απο motoria.gr
ο τροπος που "ωριμασε" δείχνει καποιον που ηρθε για να μεινει και οχι καποιουν "φωτοβολίδα" ο οποιος πρεπει να δωσει και το ανάλογο show ... για να δημιουργηθουν και τα ανάλογα κους -κους για ολο τον εντυπο και ηλεκτρονικο τυπο που στηρίζει ολο αυτο το Θέαμα !!!