Laverda 750 SF (1972) - (HP 60) 750 ccm weight: 218 kg, > 180 km/h
Η εταιρεία Laverda Motorcycle ιδρύεται το 1873, όταν ο Pietro Laverda (1845-1930) αποφάσισε να ξεκινήσει μια επιχείρηση γεωργικών μηχανών -
Laverda SpA - στο μικρό αγροτικό χωριό
Breganze στην
επαρχία Vicenza (βορειοανατολικά της Ιταλίας).
Σχεδόν τα τρία τέταρτα του αιώνα αργότερα, με επιχειρηματικό πνεύμα και την αίσθηση της ανάγκης βελτίωσης της κατάστασης μιας οικονομικά υπανάπτυκτης περιοχής που είχε υποστεί άσχημες καταστάσεις από δύο παγκόσμιους πολέμους, τον Οκτώβριο του 1949 ο εγγονός του Pietro Francesco ίδρυσε την Moto Laverda SAS - Dottore Francesco Laverda e fratelli .
Κατά τις επόμενες δύο δεκαετίες, η Laverda θα συνέχιζε να παράγει νέα μοντέλα συνεχώς αυξανόμενης δυναμικότητας και ικανότητας σε διάφορους τομείς της αγοράς.
Οι μηχανές εκτός δρόμου, δοκιμής και μοτοκρός αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με άλλους κατασκευαστές όπως η Zündapp, η BMW και η Husqvarna και αγωνίστηκαν με επιτυχία. Αλλά η πραγματική εξέλιξη ήρθε σε μοντέλα δρόμου, τα οποία άρχισαν να κερδίζουν καλή φήμη ως αριστοκρατικές, χαμηλής συντήρησης και ήσυχες μοτοσικλέτες. Από τα πρώτα 75 cc single, τελικά προχώρησαν στην παραγωγή διαφορετικών μοτοποδηλάτων που κυμαίνονταν από τα scooters, το
commuter του
Laverdino και τελικά το twin των 200 cc.
Τον Νοέμβριο του 1966 η Laverda παρουσίασε το αποτέλεσμα της σκέψης της με το 650 πρωτότυπο στο Earls Court στο Λονδίνο.
Μετά από αυτή την πρώτη εμφάνιση, οι Luciano Zen και Massimo Laverda υποχώρησαν μέχρι τον Απρίλιο του 1968, δουλεύοντας σκληρά για να προετοιμάσουν τη μοτοσυκλέτα για παραγωγή. Μέχρι τώρα είχαν αναπτύξει και έκδοση 750 cc. Ήταν αρκετά σίγουροι για να προωθήσουν τέσσερις μοτοσυκλέτες στο διάσημο
Giro d'Italia . Δύο 650, και δύο μηχανές 750 έδωσαν στη Laverda τη νίκη για τα 650 στην κατηγορία της, με τις τρεις μοτοσυκλέτες να τελειώνουν στις πρώτες 6 και όλες στις top 10! Δύο εβδομάδες μετά τη νίκη αυτή τα πρώτα μοντέλα παραγωγής 650 cc έφυγαν από το εργοστάσιο.
Οι μοτοσυκλέτες έφεραν τα καλύτερα εξαρτήματα που ήταν διαθέσιμα εκείνη την εποχή, από τα όργανα της British Smiths, το Pankl con-rods, την ανάρτηση
Ceriani , τα μπουλόνια Mondial, στα ηλεκτρικά μέρη της Bosch και την εκκίνηση του Japanese Nippon-Denso. που μαστίζει σχεδόν όλες τις σύγχρονες βρετανικές και ιταλικές μοτοσικλέτες την εποχή εκείνη: την ηλεκτρική αναξιοπιστία τους. Τα 650 cc προσέφεραν ανώτερη άνεση και σταθερότητα με τον χειρισμό του τουλάχιστον ισοδύναμο με τον ανταγωνισμό. Φυσικά, έφερε επίσης ένα υψηλό τίμημα. Είναι δύσκολο να μετρηθούν οι ποσότητες παραγωγής, δεδομένου ότι η αρίθμηση των πλαισίων μοιράστηκε με τα 750 που ξεκίνησαν τον Μάιο του 1968 - μέχρι 200 Laverda 650 cc παρήχθησαν. η εμφάνισή του750 cc σταμάτησε τις πωλήσεις των 650. Το 750 ήταν πανομοιότυπο με το 650, εκτός από την χαμηλότερη συμπίεση και τα καρμπυρατέρ.
Το 1969 γεννήθηκαν τα «750 S» και τα «750 GT», εξοπλισμένα με κινητήρα που θα ξεκινούσε πραγματικά τη φήμη της Laverda. Τόσο ο κινητήρας και το πλαίσιο είχαν επανασχεδιαστεί: δύναμη αυξήθηκε σε 60hp για την
S . 3
Το SF εξελίχθηκε ώστε να περιλαμβάνει φρένα με δίσκους και ζάντες αλουμινίου. Αναπτύχθηκε από το 750S ως μοτοσυκλέτα δρόμου σε 750 SFC (
super freni competizione ), μια μοτοσυκλέτα που αναπτύχθηκε για να κερδίσει αγώνες αντοχής όπως το
Oss 24 ώρες , η
Βαρκελώνη 24 ώρες και το
Bol D'Or στο Le Mans.
Διακεκριμένη με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα του που θα γινόταν το χρώμα του τμήματος αγώνων της εταιρείας, η ομαλή αεροδυναμική η SFC ήταν το κορυφαίο προϊόν της Laverda και η καλύτερη διαφήμιση.
Η SFC παρουσιάστηκε στο Μουσείο Guggenheim του 1999 στην έκθεση της Νέας Υόρκης
Η τέχνη της μοτοσικλέτας ως μια από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του 1970.