Pan-dvs
well know member
Το 2011 είναι για την Kawasaki ένα μεγάλο ορόσημο. Είναι το 50ό έτος από την κατασκευή της πρώτης της μοτοσικλέτας. Ηταν το Kawasaki B7 με δίχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα 125cc και άφησε το εργοστάσιο του Akashi το 1961 ξεκινώντας μια μεγάλη σειρά στις τάξεις της περιέλαβε μεγάλες μοτοσικλέτες όπως το σπουδαίο τετρακύλινδρο Z1 μέχρι το τελευταίο ZX-10R και που οδήγησε σε αγωνιστικές επιτυχίες πλήθος μοτοσικλέτες βαμμένες στο ανοικτό πράσινο χρώμα της Kawasaki.
Αν και εσύ δεν έχεις ακούσει τίποτε για σχέδια του εργοστασίου να γιορτάσει με κάποιο τρόπο το ότι έφτασε τον μισό αιώνα ζωής, τότε δεν είσαι ο μόνος! Ο συνολικός αριθμός των events για την 50ή επέτειο, της διαφημιστικής καμπάνιας, των limited edition μοντέλων ή των special χρωμάτων είναι... μηδέν. Σπάνια στο παρελθόν ένα τόσο σημαντικό ορόσημο για μια τόσο μεγάλη παγκόσμιας κλάσης εταιρίας αφήνεται να περάσει απαρατήρητο.
Τα πρώτα Kawasaki
Για να είμαστε όμως δίκαιοι, υπάρχουν καλοί λόγοι που συμβαίνει αυτό. Ενα απ’ αυτά είναι ότι η ιστορία του εργοστασίου είναι πολύπλοκη και όχι ξεκάθαρη. Αν κα το Kawasaki B7 του 1961 θεωρείται επίσημα η πρώτη μοτοσικλέτα της Kawasaki, ακόμη και σε βιβλιογραφία του ίδιου του εργοστασίου η τιμή αυτή αποδίδεται στο Kawasaki B8 της επόμενης χρονιάς. Η Kawasaki κατασκεύαζε μοτοσικλέτες αρκετά χρόνια νωρίτερα με άλλο όμως όνομα. Ενα σχεδόν πανομοιότυπο μονοκύλινδρο 125cc με την ονομασία Meihatsu New Ace συναρμολογούνταν στο εργοστάσιο του Akashi το 1960. Ετσι λοιπόν η είσοδος της Kawasaki στον κόσμο των δύο τροχών ήταν κατά κάποιο τρόπο διαφορετική σε σχέση με τους άλλους Ιάπωνες κατασκευαστές. Το πρώτο Kawasaki δεν κατασκευάστηκε από μια μικρή, καινούργια εταιρία, αλλά από έναν γιγάντιο οργανισμό που είχε αναλάβει μια ήδη εδραιωμένη εταιρία. Εκεί που η Honda, η Suzuki και η Yamahaξεκίνησαν με τη μοτοσικλέτες να είναι το κυρίως αν όχι το μόνο προϊόν τους, η Kawasaki κατασκεύαζε πλοία και αεροπλάνα.
Η Kawasaki είχε κατασκευάσει την πρώτο ατμομηχανή τρένου στην Ιαπωνία το 1901, η ιστορία της όμως ξεκινά ήδη από το 1878 όταν ο Shoju Kawasaki ίδρυσε ένα ναυπηγείο στο Tsukiji κοντά στο Τόκιο. Στο χώρο των μοτοσικλετών μπήκε το 1949 όταν το τμήμα αεροσκαφών άρχισε να κατασκευάζει μικρούς κινητήρες προκειμένου να τοποθετηθούν ως βοηθητικοί σε ποδήλατα, με στόχο να μείνει το εργοστάσιο σε λειτουργία λίγο μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το παρελθόν της Kawasaki με την αεροπορική βιομηχανία δημιούργησε τις προϋποθέσεις για δεσμούς με τη BMW κι έτσι οι πρώτοι κινητήρες της ιαπωνικής εταιρίας περιλάμβαναν τετράχρονους κινητήρες 125 και 250cc που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρία καθώς κι έναν δίχρονο κινητήρα 60cc.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η παραγωγή μοτοσικλετών της Kawasaki ξεκίνησε το 1954 επειδή εκείνη τη χρονιά η εταιρία Meihatsu, μια θυγατρική της εταιρίας αεροσκαφών της Kawasaki κατασκεύασε τις πρώτες πλήρεις μοτοσικλέτες. Αυτά τα μονοκύλινδρα Meihatsu δεν ήταν μεγάλη επιτυχία, ούτε τα scooter που κατασκεύασε λίγο αργότερα τα πήγαν καλύτερα καθώς δεν κατάφεραν να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα μοντέλα από τους καλά εδραιωμένους ανταγωνιστές της Fuji και Mitsubishi.
Meguro
Οι υπεύθυνοι της Kawasaki όμως ήθελαν ένα τμήμα μοτοσικλέτας για να μεγαλώσουν το προφίλ του γιγάντιου οργανισμού τους και δεν τα παράτησαν. Εψαξαν για μια διαφορετική πορεία στο τομέα των μοτοσικλετών και κατέληξαν στη Meguro,μια παλιά μάρκα που δεν τα πήγαινε πια καλά. Η Meguro είχε ξεκινήσει φτιάχνοντας κιβώτια ταχυτήτων τη δεκαετία του ΄20 και ολόκληρες μοτοσικλέτες τη δεκαετία του ’30. Είχε πουλήσει μάλιστα πολλές μοτοσικλέτες στον ιαπωνικό στρατό κατά τη διάρκεια του πολέμου. Το δημοφιλές Meguro Z97 των 500cc, μια μοτοσικλέτα επηρεασμένη από τα βρετανικά Velocette, ακολουθήθηκε το 1959 από το το Κ1 ένα 500cc δικύλινρο, ουσιαστικά ένα αντίγραφο του BSA A7. Η Meguro ήταν η δεύτερη σε μέγεθος εταιρία κατασκευής μοτοσικλετών στην Ιαπωνία αλλά οι αρχές της δεκαετίας του ’60 ήταν δύσκολα χρόνια. Πολλές από τις δεκάδες εταιρίες που είχαν δημιουργηθεί μετά τον πόλεμο έκλειναν και η Meguro αντιμετώπιζε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Οι υπεύθυνοι της Kawasaki είδαν την ευκαιρία να κάνουν μια γρήγορη είσοδο στην αγορά μοτοσικλέτας και ήρθαν σε μια τεχνική συμφωνία με τη Meguro. Η παραγωγή των Kawasaki ξεκίνησε με τα μικρής χωρητικότητας Meihatsu που ξανακυκλοφόρησαν στην αγορά ως Kawasaki. Το πρώτο Kawasaki Κ7 125 (με το σήμα της Kawasaki) κατασκευάστηκε στο Akashi τον Ιανουάριο του 1961. Το σχέδιό του ήταν πολύ όμοιο με του Yamaha YA-1 και του BSA Bantam που όλα τους είχαν επηρεαστεί από το γερμανικό DKW RT 125. Ο κινητήρας απέδιδε 8hp @ 8.000rpm και ήταν βιδωμένος πάνω σε ένα πλαίσιο ατσάλινης ραχοκοκκαλιάς με τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ.
Η δεύτερη φάση του σχεδίου της Kawasaki πραγματοποιήθηκε το 1963, όταν εξαγόρασε τη Meguro κερδίζοντας μια σειρά από μοτοσικλέτες από scooter 50cc μέχρι τετράχρονο δικύλινδρα των 650cc. Ετσι η Kawasaki έγινε αμέσως ένας σημαντικός παίκτης στην αγορά μοτοσικλετών τουλάχιστον Ιαπωνία. Η Meguro είχε ένα μονοκύλινδρο μοντέλο 248cc με έναν αξιόπιστο κινητήρα 18hp, το 250SG. Ξαναβγήκε στην αγορά ως Kawasaki 250SG ουσιαστικά ίδιο εκτός από μερικές μικρές αλλαγές στον κινητήρα (στις αλλαγές δεν περιλαμβανόταν το κιβώτιο ταχυτήτων που ήταν μύλος και μπορούσε ο αναβάτης να βάλει από πέμπτη νεκρά και μετά ξανά πρώτη).
Ο δικύλινδρος εν σειρά της Meguro αναβαθμίστηκε από τους μηχανικούς της Kawasaki για να δημιουργηθεί το Κ2 και ύστερα μεγάλωσαν τη χωρητικότητα στα 624cc και παρουσίασαν το 1965 το Kawasaki W1. Αυτή η μοτοσικλέτα δρόμου έγινε δημοφιλής στην τοπική αγορά όπως ο διάδοχός του με το διπλό καρμπιρατέρ, W2. Η Kawasaki προσπάθησε να εξάγει το W2, κυρίως στις ΗΠΑ, όπου είχε ιδρυθεί μια θυγατρική εταιρία στο Los Angeles. Αλλά ούτε το W2SS ούτε το on-off W2TT Commander μπόρεσαν να ανταγωνιστούν το δικύλινδρο Yamaha XS 650.
...
πηγη http://www.mrbike.gr/website/history/kawasaki.html
Αν και εσύ δεν έχεις ακούσει τίποτε για σχέδια του εργοστασίου να γιορτάσει με κάποιο τρόπο το ότι έφτασε τον μισό αιώνα ζωής, τότε δεν είσαι ο μόνος! Ο συνολικός αριθμός των events για την 50ή επέτειο, της διαφημιστικής καμπάνιας, των limited edition μοντέλων ή των special χρωμάτων είναι... μηδέν. Σπάνια στο παρελθόν ένα τόσο σημαντικό ορόσημο για μια τόσο μεγάλη παγκόσμιας κλάσης εταιρίας αφήνεται να περάσει απαρατήρητο.
Τα πρώτα Kawasaki
Για να είμαστε όμως δίκαιοι, υπάρχουν καλοί λόγοι που συμβαίνει αυτό. Ενα απ’ αυτά είναι ότι η ιστορία του εργοστασίου είναι πολύπλοκη και όχι ξεκάθαρη. Αν κα το Kawasaki B7 του 1961 θεωρείται επίσημα η πρώτη μοτοσικλέτα της Kawasaki, ακόμη και σε βιβλιογραφία του ίδιου του εργοστασίου η τιμή αυτή αποδίδεται στο Kawasaki B8 της επόμενης χρονιάς. Η Kawasaki κατασκεύαζε μοτοσικλέτες αρκετά χρόνια νωρίτερα με άλλο όμως όνομα. Ενα σχεδόν πανομοιότυπο μονοκύλινδρο 125cc με την ονομασία Meihatsu New Ace συναρμολογούνταν στο εργοστάσιο του Akashi το 1960. Ετσι λοιπόν η είσοδος της Kawasaki στον κόσμο των δύο τροχών ήταν κατά κάποιο τρόπο διαφορετική σε σχέση με τους άλλους Ιάπωνες κατασκευαστές. Το πρώτο Kawasaki δεν κατασκευάστηκε από μια μικρή, καινούργια εταιρία, αλλά από έναν γιγάντιο οργανισμό που είχε αναλάβει μια ήδη εδραιωμένη εταιρία. Εκεί που η Honda, η Suzuki και η Yamahaξεκίνησαν με τη μοτοσικλέτες να είναι το κυρίως αν όχι το μόνο προϊόν τους, η Kawasaki κατασκεύαζε πλοία και αεροπλάνα.
Η Kawasaki είχε κατασκευάσει την πρώτο ατμομηχανή τρένου στην Ιαπωνία το 1901, η ιστορία της όμως ξεκινά ήδη από το 1878 όταν ο Shoju Kawasaki ίδρυσε ένα ναυπηγείο στο Tsukiji κοντά στο Τόκιο. Στο χώρο των μοτοσικλετών μπήκε το 1949 όταν το τμήμα αεροσκαφών άρχισε να κατασκευάζει μικρούς κινητήρες προκειμένου να τοποθετηθούν ως βοηθητικοί σε ποδήλατα, με στόχο να μείνει το εργοστάσιο σε λειτουργία λίγο μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το παρελθόν της Kawasaki με την αεροπορική βιομηχανία δημιούργησε τις προϋποθέσεις για δεσμούς με τη BMW κι έτσι οι πρώτοι κινητήρες της ιαπωνικής εταιρίας περιλάμβαναν τετράχρονους κινητήρες 125 και 250cc που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρία καθώς κι έναν δίχρονο κινητήρα 60cc.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η παραγωγή μοτοσικλετών της Kawasaki ξεκίνησε το 1954 επειδή εκείνη τη χρονιά η εταιρία Meihatsu, μια θυγατρική της εταιρίας αεροσκαφών της Kawasaki κατασκεύασε τις πρώτες πλήρεις μοτοσικλέτες. Αυτά τα μονοκύλινδρα Meihatsu δεν ήταν μεγάλη επιτυχία, ούτε τα scooter που κατασκεύασε λίγο αργότερα τα πήγαν καλύτερα καθώς δεν κατάφεραν να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα μοντέλα από τους καλά εδραιωμένους ανταγωνιστές της Fuji και Mitsubishi.
Meguro
Οι υπεύθυνοι της Kawasaki όμως ήθελαν ένα τμήμα μοτοσικλέτας για να μεγαλώσουν το προφίλ του γιγάντιου οργανισμού τους και δεν τα παράτησαν. Εψαξαν για μια διαφορετική πορεία στο τομέα των μοτοσικλετών και κατέληξαν στη Meguro,μια παλιά μάρκα που δεν τα πήγαινε πια καλά. Η Meguro είχε ξεκινήσει φτιάχνοντας κιβώτια ταχυτήτων τη δεκαετία του ΄20 και ολόκληρες μοτοσικλέτες τη δεκαετία του ’30. Είχε πουλήσει μάλιστα πολλές μοτοσικλέτες στον ιαπωνικό στρατό κατά τη διάρκεια του πολέμου. Το δημοφιλές Meguro Z97 των 500cc, μια μοτοσικλέτα επηρεασμένη από τα βρετανικά Velocette, ακολουθήθηκε το 1959 από το το Κ1 ένα 500cc δικύλινρο, ουσιαστικά ένα αντίγραφο του BSA A7. Η Meguro ήταν η δεύτερη σε μέγεθος εταιρία κατασκευής μοτοσικλετών στην Ιαπωνία αλλά οι αρχές της δεκαετίας του ’60 ήταν δύσκολα χρόνια. Πολλές από τις δεκάδες εταιρίες που είχαν δημιουργηθεί μετά τον πόλεμο έκλειναν και η Meguro αντιμετώπιζε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Οι υπεύθυνοι της Kawasaki είδαν την ευκαιρία να κάνουν μια γρήγορη είσοδο στην αγορά μοτοσικλέτας και ήρθαν σε μια τεχνική συμφωνία με τη Meguro. Η παραγωγή των Kawasaki ξεκίνησε με τα μικρής χωρητικότητας Meihatsu που ξανακυκλοφόρησαν στην αγορά ως Kawasaki. Το πρώτο Kawasaki Κ7 125 (με το σήμα της Kawasaki) κατασκευάστηκε στο Akashi τον Ιανουάριο του 1961. Το σχέδιό του ήταν πολύ όμοιο με του Yamaha YA-1 και του BSA Bantam που όλα τους είχαν επηρεαστεί από το γερμανικό DKW RT 125. Ο κινητήρας απέδιδε 8hp @ 8.000rpm και ήταν βιδωμένος πάνω σε ένα πλαίσιο ατσάλινης ραχοκοκκαλιάς με τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ.
Η δεύτερη φάση του σχεδίου της Kawasaki πραγματοποιήθηκε το 1963, όταν εξαγόρασε τη Meguro κερδίζοντας μια σειρά από μοτοσικλέτες από scooter 50cc μέχρι τετράχρονο δικύλινδρα των 650cc. Ετσι η Kawasaki έγινε αμέσως ένας σημαντικός παίκτης στην αγορά μοτοσικλετών τουλάχιστον Ιαπωνία. Η Meguro είχε ένα μονοκύλινδρο μοντέλο 248cc με έναν αξιόπιστο κινητήρα 18hp, το 250SG. Ξαναβγήκε στην αγορά ως Kawasaki 250SG ουσιαστικά ίδιο εκτός από μερικές μικρές αλλαγές στον κινητήρα (στις αλλαγές δεν περιλαμβανόταν το κιβώτιο ταχυτήτων που ήταν μύλος και μπορούσε ο αναβάτης να βάλει από πέμπτη νεκρά και μετά ξανά πρώτη).
Ο δικύλινδρος εν σειρά της Meguro αναβαθμίστηκε από τους μηχανικούς της Kawasaki για να δημιουργηθεί το Κ2 και ύστερα μεγάλωσαν τη χωρητικότητα στα 624cc και παρουσίασαν το 1965 το Kawasaki W1. Αυτή η μοτοσικλέτα δρόμου έγινε δημοφιλής στην τοπική αγορά όπως ο διάδοχός του με το διπλό καρμπιρατέρ, W2. Η Kawasaki προσπάθησε να εξάγει το W2, κυρίως στις ΗΠΑ, όπου είχε ιδρυθεί μια θυγατρική εταιρία στο Los Angeles. Αλλά ούτε το W2SS ούτε το on-off W2TT Commander μπόρεσαν να ανταγωνιστούν το δικύλινδρο Yamaha XS 650.
...
πηγη http://www.mrbike.gr/website/history/kawasaki.html