- Δημοσιεύσεις
- 26.672
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
ΤΟ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΣΠΟΡ BOARD TRACK RACING
Mε 200 km/h υπό κλίση, στα σανίδια !
Μεγάλες ταχύτητες, θόρυβος από ανοικτές εξατμίσεις, μπόλικο θέαμα και αίμα. Η “Άγρια Δύση” της Αμερικής, που πέρασε στους αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλέτας τη δεκαετία του 1910 και του 1920, είχε όλα τα συστατικά για να μαζεύει πολλές δεκάδες χιλιάδες θεατών οι οποίοι παρακολουθούσαν συγκλονιστικές μάχες σε ξύλινες πίστες με επικλινείς στροφές. Οι θάνατοι αναβατών έρχονταν ο ένας πίσω από τον άλλο και η όλη αγωνιστική φιλοσοφία περικλειόταν στο: “Ο θάνατός σου, η νίκη μου”. Κείμενο: Βασίλης ΑντζουλάτοςΝα ξεκινήσουμε με μερικές ημερομηνίες και τοποθεσίες για να μπούμε στο νόημα.
Οι Ευρωπαίοι λένε πως ο πρώτος αγώνας στον κόσμο που έγινε ποτέ σε “πίστα”, δηλαδή σε κλειστή διαδρομή, πραγματοποιήθηκε στο Melun, έξω από το Παρίσι, το 1900, ενώ επίσημα καταγράφεται το “Σιρκουί των Αρδενών” το 1902 στο Βέλγιο.
Οι Αμερικανοί από την άλλη ισχυρίζονται ότι στις ΗΠΑ έγινε “ο πρώτος αγώνας στην ιστορία των μηχανοκίνητων σπορ” σε δημόσιους δρόμους το 1895, σε αγώνα αντοχής που ξεκίνησε από το Σικάγο, με συμμετοχές τέσσερα αυτοκίνητα και δυο μοτοσυκλέτες (!), ενώ στο Rhode Island πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας σε χωμάτινη οβάλ πίστα (oval track), δηλαδή σε έναν ιππόδρομο, ένα χρόνο μετά.
Όποιοι κι αν έχουν δίκιο, σημασία έχει να αντιληφθούμε τη χρονική περίοδο που ξεκινούν οι αγώνες στον κόσμο, δηλαδή μεταξύ 1895 και 1902, στην ουσία λίγο καιρό μετά την εμφάνιση των πρώτων μοτοσυκλετών!
Η Ευρώπη ακολουθεί εννέα χρόνια αργότερα (1907) στην κλειστή πίστα των Brooklands στη Βρετανία.
Η πίστα στα Brooklands ήταν φτιαγμένη από τσιμέντο, οι Αμερικανοί την είδαν και ζήλεψαν και δύο χρόνια μετά (1909) έφτιαξαν το γνωστό Indianapolis Motor Speedway, στρωμένο όμως με τα περίφημα τούβλα, απ’ όπου η πίστα πήρε το όνομα που διατηρεί μέχρι σήμερα: Brickyard (“η αυλή με τα τούβλα”).
Λόγω του υψηλού κόστους που απαιτούσε η κατασκευή μιας ασφάλτινης, τσιμεντένιας ή με τούβλα πίστας και με δεδομένο το τεράστιο ενδιαφέρον του κόσμου για αγώνες μοτοσυκλέτας, η δράση σύντομα μεταφέρθηκε στις πίστες Board–Track.
Ήταν πίστες που ήταν φτιαγμένες φθηνά και γρήγορα με ξύλα, ακολουθώντας την τεχνογνωσία των αντίστοιχων πιστών για ποδήλατα.
Πέραν του ότι μερικά είχαν κατασκευαστεί ειδικά για μοτοσυκλέτες, η πλειονότητα των αγώνων γινόταν μέσα σε πίστες ποδηλασίας, γνωστές ως Velodromes. Όταν λοιπόν αναφερόμαστε στο Board Track Racing μιλάμε στην πραγματικότητα για τους αγώνες ταχύτητας της εποχής, το αντίστοιχο του σημερινού MotoGP αν θέλετε.
Οι αγώνες με ποδήλατα σε πίστα ήταν πολύ δημοφιλείς στην αρχή του 20ού αιώνα λόγω της εγγύτητας των θεατών με τους αγωνιζόμενους και των υψηλών ταχυτήτων που επιτυγχάνονταν.
Στους αγώνες αυτούς υπήρχαν και κάποιες ειδικές κατασκευές μοτοσυκλετών που συνόδευαν τα ποδήλατα δίνοντάς τους ρυθμό (τέμπο) και αεροδυναμική κάλυψη και χρησιμοποιούνταν ως μέσον προπόνησης για τους ποδηλάτες, αλλά και στους αγώνες Motor-paced racing.
Σύντομα αυτές οι “μοτοσυκλέτες ποδηλασίας” έγιναν πρωταγωνίστριες. Πολλές από τις πρώτες κατασκευές είχαν φτιαχτεί από μηχανικούς ποδηλάτων και ο Oscar Hedstrom ήταν ένας από αυτούς. Η εμπλοκή του στην παραπάνω σκηνή τον έκανε στην πραγματικότητα να κατασκευάσει την πρώτη μοτοσυκλέτα της Hendee Manufacturing Company – δηλαδή της Indian!
Excelsior V-2 ειδικά κατασκευασμένη για αγώνες Board Track Racing
Παρόλο που οι οβάλ επικλινείς πίστες της Ανατολικής ακτής των ΗΠΑ ήταν ουκ ολίγες, η Δυτική ακτή ήταν αυτή που ανέβασε το άθλημα στα ουράνια, με πιο γνωστή πίστα αυτήν του Βeverly Hills στην Καλιφόρνια.
Η κατασκευή των πρώτων πιστών Board Track για αγώνες αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας έγινε με την τεχνογνωσία που είχε κατακτηθεί από τα ποδηλατοδρόμια που ήταν λιγότερο ανθεκτικά και εύθραυστα, λόγω του μικρότερου βάρους των ποδηλάτων και των μειωμένων δυνάμεων που εξασκούσαν πάνω στην κατασκευή.
Εργοστασιακή ομάδα της Indian, μετά από ατύχημα συναθλητή τους
Αγωνιστική Indian με πλαίσιο “ποδηλάτου”
To ξύλο ήταν φθηνό και άφθονο, όπως και τα εργατικά χέρια. Με τη βοήθεια ενός μηχανικού, του Jack Prince, οι πίστες Board Track εξαπλώθηκαν σε όλη την Αμερική.
Η πρώτη επικλινής ξύλινη πίστα πλήρους μιλίου (1.609 μέτρων) για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες κατασκευάστηκε στην Playa del Rey της Καλιφόρνια το 1910 και πολύ σύντομα το παράδειγμα ακολούθησαν καμιά εικοσαριά ακόμα πίστες (μέχρι το 1926).
Οι πίστες διέφεραν σε μήκος και κάλυπταν απόσταση από 1.500 μέτρα μέχρι 3,2 χιλιόμετρα (Oakland, Denver, Buffalo, Cleveland, Detroit).
Ταχύτητες πάνω από 180 km/h επιτυγχάνονταν από τις ειδικά κατασκευασμένες μοτοσυκλέτες που είχαν πλαίσιο τύπου ποδηλάτου φυσικά, λεπτά λάστιχα πάνω σε μεγάλους τροχούς, ενώ συμπλέκτης και φρένα απουσίαζαν.
Οτιδήποτε δεν “συνεργαζόταν στο να αυξάνει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας” και βάραινε το σύνολο, απλά έβγαινε από τη μέση.
Συνεχιζεται.......
Πηγη https://motorbike.gr