Ξεκινάμε με τα βασικά και απλά, διότι πολλές φορές το πρόβλημα είναι μπροστά μας και δεν το βλέπουμε.
Δες τι Αh είναι η μπαταρία που έβαλες. Πολλές φορές λόγω μεγέθους από τα μαγαζιά βάζουν μπαταρία που ταιριάζει στο μεγέθος αλλά όχι στα Αh που χρειάζεται η μοτοσυκλέτα σου.
Μετά, πόσο συχνά κινείς την μοτοσυκλέτα; Αν μου πεις οτι την βάζεις μπροστά το Σάββατο και ξανά το άλλο Σάββατο, τότε είναι αναγκαία η αγορά ενός φορτιστή και όχι νέας μπαταρίας.
Επειτα Κάνε αυτό που σου ειπε ο
@Pan-dvs (σχεδόν). Μπροστά και κάτω αριστερά από την τιμονόπλακα έχει μια αναμονή ρεύματος (για GPS). Βάλε το πολυμέτρο εκεί. Ανοιξε τον διακοπτή και δες τι γράφει το πολύμετρο, κλείσε τον διακόπτη και περίμενε 30" και δες τι γράφει το πολύμετρο.
Αν μετά από αυτά παραμένει να υπάρχει πρόβλημα τοτε το προβλημα σου δεν είναι στην μπαταρία αλλά στην μίζα. Χαρακτηριστικό του μοντέλου σου για να διαπιστώσεις ακουστικά αν είναι από μπατάρια πεθαμένη ή μίζα είναι πως αν είναι πεθαμένη η μπαταρια σου τότε η μίζα κάνει ένα χτύπημα τακ τακ τακ μέχρι να μην έχει άλλη δύναμη η μπαταρία. Αν γυρίζει αργά και δεν παίρνει μπροστά ο κινητήρας τότε ειναι η μίζα.
Καπου διάβασα πως εχεις προβλημα με το ABS. Δυστυχώς φίλε μου η μοτοσυκλέτα αυτή χωρίς ABS δεν οδηγείται (λόγω telelever δεν έχεις την άμεση ενημερώση όπως θα είχες με συμβατικό πηρούνι). Το ABS μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό ως κάτι πολύ συνθέτο. Δυστυχώ ΜΑΓΟΙ δεν υπάρχουν και ακόμη πιο δυστυχώς δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για την μονάδα. Με απλά λογιά θα σου πω πως η μονάδα ABS χωρίζεται σε τρια τμήματα. Το ηλεκτρονικο, το υδραυλικό, και το ηλεκτρικό.
Ξεκινώντας από το τέλος, το ηλεκτρικό κομμάτι είναι εν μέρη επισκευάσιμο. Βλέπεις μέσα στην μονάδα έχει δυο ηλεκτρικά μοτέρ του σεβρό. Υπάρχει περίπτωση κάποιο από τα μοτέρ να έχει καεί και ως αποτέλεσμα να μην μηδενίζει η μονάδα σωστά. Αυτό επισκευάζεται είτε με καινούργιο μοτέρ είτε με περιέλιξη του παλιού σε κάποιο καλό ηλεκτρολόγο. Πως το διαπιστώνεις αν έχεις πρόβλημα; Πάτα το μπροστινό φρένο και μετά το πίσω και άκου αν παιρνει μπροστά το ηλεκτρικό μοτεράκι (ακούγεται ένας ηλεκτρικός ήχος) κάθε φοράς που πατάς την μανέτα του φρένου ή το ποδόφρενο. Ενα άλλο κομμάτι του ηλεκτρικού είναι οι διακόπτες στην μανέτα του φρένου και στο ποδωστήριο του πίσω φρένου. Αν ο συμπλέκτης σου δουλεύει σωστά και με πατημένο συμπλέκτη και ταχύτητα παίρνει μπροστά η μοτοσυκλέτα τότε κάνε ενα γύρισμα στους διακοπτες μανέτας συμπλέκτη και φρένου (του συμπλέκτη στο φρένο και το ανάποδο αφού είναι ίδιοι και βγαίνουν με ένα allen και ξεπρίζωμα) και δες οτι δουλεύει σωστά και στο φρένο. Ενας κολλημένος διακόπτης μανέτας, θα δείχνει ότι έχεις πατημένο φρένο και δεν θα μηδενίζει την μονάδα. Στο πίσω φρένο ο διακόπτης (από την μέσα μεριά του πεντάλ) έχει μια μικρή λάμα που πολλές φορές από στραβωμένο ποδωστήριο αυτή η λάμα του διακόπτη δεν εφάπτεται σωστά και έτσι συμβαινει να βλέπει η μονάδα πως είναι πατημένο το φρένο. Η μονάδα βλέπει πως πατάς φρένο και δεν μηδενίζει. Εχω πετύχει περίπτωση που είχε γυρίσει λίγο η χούφτα και ακουμπούσε την μανέτα του φρένου. Η μονάδα έβλεπε πατημένο φρένο και έτσι δεν μηδένιζε. "Μάγος" των μονάδων επέμενε πως είχε πρόβλημα η μονάδα ABS.
Το υδραυλικό κομμάτι της μονάδας εκεί που υπάρχουν τα υγρά, επίσης μπορεί να παρουσιάσει πρόβλημα. Βλέπεις στην πάνω μεριά έχει 4 βαλβίδες που από την μάκα που μαζεύει μπορεί να κολλήσουν, αλλά καθαρίζονται και έτσι επανέρχεται η μονάδα. Υπάρχει επίσης περίπτωση από ακινησία της μοτοσυκλέτας, και μη αλλαγή υγρών φρένων να έχουν χαλάσει η φλάντζες και τα oring με αποτέλεσμα να χάνεις πίεση και να μην μηδενίζει η μονάδα. Ως αποτέλεσμα δεν μηδενίζει η μονάδα, αλλά και πάλι επισκευάζεται αφού βρίσκεις στο εμποριο oring.
Στο ηλεκτρονικό κομμάτι υπάρχει το βασικό πρόβλημα. Υπάρχουν δυο κεραμικές πλάκες πίεσης, με το ολοκληρωμένο γραμμένο πάνω σε αυτές. Κάθε φορά που πατάς φρένο η πλάκα διαβάζει πόσο φρένο πατάς και αναλόγως δίνει εντολή στα υγρά πιέσουν τα έμβολα. Αυτές οι πλάκες ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Αν σου έχει χαλάσει μια από αυτές πας για αλλαγή. Σήμερα που σου γράφω καλή μεταχειρισμένη μονάδα με σώστη πλάκα πίεσης δεν υπάρχει. Εχω ακούσει του κόσμου τις παπάτζες σκεχετικά με την μονάδα. Οτι εγγράφουν πόση ωρά πατάς το φρένο (το κάνουν για άλλο λόγο) γιατί η μονάδα έχει συγκεκριμένες ώρες λειτουργίας και μετά θέλει πεταμα. Οτι αν πατάς συνέχει φρένα πανικού τότε χαλάει η μονάδα. Οτι αν πατάς συνεχώς το μπροστά φρένο χαλάνε πιο γρήγορα οι πλάκες πίεσης. ΠΩΣ ΜΟΝΟ ΟΔΗΓΟΙ ΜΟΤΟGP μπορούν να δοκιμάσουν τα όρια της μονάδας σου. ΕΧΕ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΓΟΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΑ, και πως πρέπει να τους πετύχεις σε καλό mood, να έχουν κάνει καλό σεξ το προηγούμενο βράδυ, να έχουν φάει καλό πρωινό, και ο Ερμής να μην είναι ανάδρομος αλλά και η Αφροδίτη να μην είναι στον Κρόνο, για να σου μιλήσουν σοβαρά, και να κοιτάξουν την μονάδα σου. Το πιο απλό που μπορεί να κάνεις είναι να πας σε ενα εξουσιοδοτημένο και να διάβασουν την μονάδα. Ζητησε να σου πουν πόσα bar πίεσης σου βγάζει το μπροστινό και πόσα το πίσω. Οτιδηποτε πάνω από 20 bar και κάτω από 12 bar, σημαίνει πως έχεις πρόβλημα στην συγκεκριμένη πλάκα. Από εκεί θα καταλάβεις αν ειναι πρόβλημα του ηλεκτρονικού κομματιού ή όχι.
Η λύση στην τελική είναι μια καινούργια μονάδα με εγγυηση αντιπροσωπείας και επειτα καθε δυο χρόνια (μαξ) αν η μηχανή δεν κυκλοφορεί καθημερινά αλλαγή υγρών φρενών.