Ημέρα 4
Το πρόγραμμα της ημέρα είχε:
- Αναζήτηση συνεργείου για τοποθέτηση ελαστικών στο Vstrom
- Στάση στο «Λόφο των Σταυρών»
- Πέρασμα από Λετονία, ακυρώσαμε τη Ρήγα λόγω χρόνου
- Εσθονία με ΔΝ στο Ταλίν.
Την προηγούμενη αναλύσαμε εκτενώς τις επιλογές ελαστικών κλπ κλπ και είχα καταλήξει στην τοποθέτηση και πάλι των Pirelli Scorpion. Έτσι, η αντιπροσωπία της Pirelli στο Vilnius καταχωρήθηκε στο GPS.
Ξεκίνημα νωρίς το πρωί για .. Pirelli. Φθάνοντας στο σημείο που έπρεπε … Pirelli πουθενά!! Τώρα? No agxos και βλέπουμε. Λίγο πιο κάτω συναντούμε μια ΜΕΓΑΛΗ αντιπροσωπία BMW αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, ανταλλακτικών, συνεργείο κλπ κλπ. Οπότε, λέμε κάτι θα βρούμε. Μπαίνω και ένας ευχάριστος υπάλληλος έρχεται να με εξυπηρετήσει, και ακολουθεί ο διάλογος:
«Τι θέλουμε?»
«Λάστιχα για το Vstrom»
«Για πότε?»
«Για χθες»
«Μμμμμ δεν έχουμε! Να ψάξουμε σε κάποιους από τους συνεργάτες μας!»
«Με ενδιαφέρουν τα Pirelli, αλλά τι άλλες επιλογές έχουμε?»
«Δεν ξέρω, θα δούμε τι μπορούμε να βρούμε ετοιμοπαράδοτα, γιατί όλα γίνονται με παραγγελία! Καθίστε στο σαλονάκι και θα σας ενημερώσουμε»
«ΟΚ, ευχαριστώ»
Να σημειώσω ότι στο «σαλονάκι» είχαν καφεδάκια, 7-8 BMW μοτοσυκλέτες, τμήμα αξεσουάρ όπως μπουφάν, μπότες, κράνη, δωράκια κλπ κλπ και αρκετά μεγάλα αυτοκίνητα. Χώρος για να χαζέψεις …. τουλάχιστον 1 ώρα.
Ο ευγενικός υπάλληλος μαζί με έναν ακόμη στρώθηκαν στα τηλέφωνα και στο ψάξιμο συνεργατών για τα λάστιχα μου. Στο ενδιάμεσο, όποιος ή όποια!! (δεν σχολιάζω τις ψηλές, ξανθές γαλανομάτες) πέρναγε από εμάς προθυμοποιούταν να μας κεράσει καφεδάκι κλπ κλπ Απίστευτη εξυπηρέτηση!!
Μετά από κανά μισάωρο έχουμε λάστιχα, επιλογές δύο: MITAS και HEIDENAU, και προθυμοποιήθηκαν να στείλουν κάποιον να τα πάρει για να μου τα περάσουν. Τους ζητάμε βοήθεια για να πάμε εμείς στο συνεργείο, ώστε να τα δούμε και από κοντά (άγνωστα σε εμάς και τα δύο) και πάλι ο ευγενικός υπάλληλος παίρνει ένα όχημα της εταιρείας και μας πηγαίνει στην άλλη άκρη (καμιά 10 χιλιόμετρα μακριά) στο συνεργείο για να μην χαθούμε και ψάχνουμε!! Απίστευτος τύπος!!
Στο συνεργείο, επιλογή τελικά τα MITAS με πολύ καλή εξυπηρέτηση από έναν τύπο 45-50 χρονών με τοίχο γεμάτο διακρίσεις και φωτογραφίες από αγώνες enduro και rally raid!
Αφού τοποθετήθηκαν να νέα ελαστικά – επόμενη στάση στο «Λόφο των Σταυρών». Ένα εντυπωσιακό και ταυτόχρονα μακάβριο και απόκοσμο μνημείο με χιλιάδες σταυρούς. O «ιερός» αυτός λόφος συμβολίζει τη μακροχρόνια ειρήνη που επικρατεί στην καθολική Λιθουανία, παρά τις απειλές που δέχτηκε μέσα στο πέρασμα της Ιστορίας.... Η ακριβής προέλευση του καθολικού εθίμου με τους σταυρούς πάνω στο λόφο είναι αβέβαιη, αλλά πιστεύεται ότι οι πρώτοι τοποθετήθηκαν μετά από μια μεγάλη εξέγερση το 1831. Από το 1918 η περιοχή έγινε τόπος προσευχής για ειρήνη για τους Λιθουανούς, για την ελευθερία τους και για τους αγαπημένους τους που χάθηκαν κατά τη διάρκεια των πολέμων. Η περιοχή ωστόσο απέκτησε ιδιαίτερη σημασία, κατά την περίοδο 1944-1990, διάστημα κατά το οποίο οι Λιθουανοί συνέχιζαν να εναποθέτουν τα αφιερώματά τους και τους σταυρούς στον ιερό λόφο, διαδηλώνοντας με τον τρόπο αυτό την αφοσίωση και την πίστη τους στην εθνική τους ταυτότητα και στην κληρονομιά τους.
Παρά το γεγονός ότι έγιναν προσπάθειες να ισοπεδωθεί το σημείο τουλάχιστον τρεις φορές από τους Σιοβιετικούς, σύμφωνα με αναφορές, ωστόσο διατηρήθηκε και με το πέρασμα των ετών άρχισαν να συγκεντρώνονται στο σημείο όχι μόνο σταυροί αλλά και εικόνες με τον εσταυρωμένο και άλλα ιερά αντικείμενα δημιουργώντας κυριολεκτικά έναν ιερό λόφο.
Με το πέρασμα των αιώνων, οι «προσκυνητές» άφηναν στο σημείο όλο και μεγαλύτερους σταυρούς, γλυπτά Λιθουανών πατριωτών, αγάλματα της Παναγίας, προσευχητάρια. Ο ακριβής αριθμός των σταυρών δεν έχει καταγραφεί ποτέ. Το 1990, σε μια προσπάθεια καταγραφής, το νούμερο άγγιζε τους 55.000, ενώ το 2006 είχε σχεδόν διπλασιαστεί. Το τελικό νούμερο άγγιζε τους 100.000.... σήμερα .. άγνωστος αριθμός. Τον Σεπτέμβριο του 1993 μάλιστα ο Πάπας Ιωάννης Παύλος B' επισκέφτηκε την περιοχή, ανακηρύσσοντάς τον λόφο με τους σταυρούς τόπο ελπίδας, ειρήνης, αγάπης και θυσίας.