- Δημοσιεύσεις
- 26.738
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
Αγόρασες την μοτοσυκλέτα σου το 2002 και πιστεύεις ότι έχεις ακόμα… καινούργιο μοντέλο; Δες γιατί η μηχανή σου δεν είναι πια όσο καινούργια νομίζεις ότι είναι.
Έχεις ένα μοντέλο 15ετίας και προσπαθείς να το κρατάς… μπιμπελό. Το προσέχεις, δεν αμελείς την συντήρησή του και μπορείς να το χαζεύεις για ώρες. Πόσο καινούργιο είναι όμως, τώρα που η δεκαετία του 2000 πάει σχεδόν…20 χρόνια πίσω;
Τα τεχνολογικά δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά
Στην αυγή της δεκαετίας του 2000, ήσουν το επίκεντρο της προσοχής αν είχες μοτοσυκλέτα με ψεκασμό καυσίμου και ψηφιακά όργανα με οθόνη LCD. Σήμερα, τα χαρακτηριστικά αυτά τα βρίσκεις στάνταρ ακόμα και στα παπιά μικρού κόστους, στις δε μοτοσυκλέτες ο πήχης έχει ανέβει δραματικά πλέον. Μιλάμε για ABS, traction control, συστήματα ηλεκτρονικού γκαζιού, ηλεκτρονικών αναρτήσεων και πόσα άλλα. Η οικονομία καυσίμου έχει σήμερα κυρίαρχο λόγο και στις μοτοσυκλέτες και πλέον τα σημερινά μοντέλα έχουν εξελιχθεί τρομερά και σε αυτό το κομμάτι, όντας πολύ πιο ισχυρά και πολύ πιο οικονομικά από τις παλιότερες μοτοσυκλέτες. Συνεπώς το «αστεράκι» που αγόρασες πριν 15 χρόνια είναι πλέον πολύ πίσω!
Στήσιμο και περιφερειακά είναι πολύ καλύτερα
Πολλοί είναι οι αναβάτες οι οποίοι αναπολούν τις «οδηγοκεντρικές» μοτοσυκλέτες του παρελθόντος, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα σύγχρονα μοντέλα είναι πολύ καλύτερα από τα παλιότερα, ειδικά σε αυτό τον τομέα. Για παράδειγμα, οι αναρτήσεις πλέον είναι ηλεκτρονικές, αυτορυθμιζόμενες και δεν πρέπει να είσαι… γκουρού, για να τις φέρεις να λειτουργούν σωστά και πάντα. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας, όπως το πλαίσιο και ο συνδυασμός αμορτισέρ-πηρουνιού μελετώνται με κορυφαία λογισμικά και δοκιμές. Η τεχνολογία υλικών έχει φέρει στη μαζική παραγωγή, κατασκευές που στο παρελθόν ήταν απόλυτα εξωτικές και πανάκριβες, όπως τμήματα μοτοσυκλετών από μαγνήσιο και ανθρακονήματα. Τέλος, τα φρένα έχουν εξελιχθεί και αυτά, όπως είναι φυσικό και πλέον είναι πανίσχυρα και πιο ελαφριά από ποτέ.
Καλύτερο στήσιμο και ηλεκτρονικά, ίσον μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια
Τέρμα πια ο μύθος «οι μοτοσυκλέτες είναι σκοτώστρες»! Τα σημερινά μοντέλα έχουν εξελιχθεί τόσο, που είναι αδύνατον να τα χαρακτηρίσεις εκ προοιμίου επικίνδυνα, χωρίς να κάνει λάθος ο αναβάτης. Το ανώτερο επίπεδο κατασκευής και στησίματος, μαζί με τα ηλεκτρονικά σώζουν πολλές καταστάσεις που στο παρελθόν μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα. Ας ξεκινήσουμε από το ABS: Πόσοι αναβάτες έχουν στο ενεργητικό τους πτώση από «χαζομπλοκάρισμα μπροστινού» σε λευκή διαγράμμιση ή νερά στο δρόμο; Το ABS έχει δώσει τέλος σε αυτά. Έχουμε και το traction control, που προλαμβάνει γλιστρήματα του πίσω τροχού σε παρόμοιες με τις παραπάνω συνθήκες –ακόμα μια αιτία για ατυχήματα που αποφεύγονται εύκολα. Χρειάζεται να αναφερθεί επίσης ότι η ακαμψία σε σημεία όπως το πλαίσιο και οι αναρτήσεις, σημαίνει ότι η μοτοσυκλέτα συμπεριφέρεται πιο άμεσα και με μεγαλύτερη ακρίβεια στους χειρισμούς του αναβάτης της. Το λοιπόν, η μοτό δεν κάνει «τα δικά της» στο δρόμο αλλά παραμένει σε πλήρη έλεγχο, σε βαθμό σαφώς ανώτερα από τα περισσότερα μοντέλα του… 2002.
Το παλιό πολλές φορές κοστίζει ακριβά
Η συντήρηση ενός παλιότερου οχήματος δεν είναι πάντα μια εύκολη υπόθεση. Τα πράγματα συνήθως δυσκολεύουν αρκετά, όταν αναζητάς κάποιο ανταλλακτικό. 15 με 17 χρόνια ζωής για ένα όχημα δεν είναι καθόλου λίγα, σε σχέση με το σήμερα και οι εταιρείες σταματούν την υποστήριξη σε ανταλλακτικά κάποια στιγμή. Αυτό σημαίνει ότι είτε θα… ευχηθείς να υπάρχει στοκ στο ανταλλακτικό που ψάχνεις, είτε θα καταλήξεις σε ημιτασιόν με αποτέλεσμα να αποκλίνεις από το γνήσιο. Ακόμα, όσο το όχημα γερνάει, οι πιθανότητες να σου βγάζει τα προβλήματα –μικρά είτε μεγάλα- απανωτά το ένα μετά το άλλο, αυξάνονται. Πολλοί αναβάτες έχουν έρθει έτσι στο σημείο να «καταριούνται» την πάλαι ποτέ… ευκαιρία μεταχειρισμένου ή το «σαραβαλάκι» που χαλάει συνέχεια. Ρωτήστε αρκετούς αναβάτες με παλαιότερα οχήματα για να σας μιλήσουν για τις περιπέτειες τους στην συντήρηση, στη διατήρηση ή στην αναπαλαίωση…
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Ισχύουν όλα αυτά ή το δικό σας 15χρονο «δεν σπάει, δεν χαλάει» και είναι καλύτερο από τις σημερινές μοτοσυκλέτες;
πηγη https://mototriti.gr/data/news/preview_news/15etias-kai-kainoyrgio-ginetai_118119.asp