τι αλλάζει με το euro 5 ?

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.170
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Πριν καλά καλά οι μοτοσυκλέτες συμμορφωθούν με τις Euro 4 προδιαγραφές, θα έχουν να αντιμετωπίσουν τις Euro 5 οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από το 2020. Ας δούμε τι αλλάζει.

Θόρυβος

Τα επίπεδα θορύβου που ισχύουν αυτή τη στιγμή κυμαίνονται μεταξύ 73 και 77 db ανάλογα με τον κυβισμό της μοτοσυκλέτας. Οι Euro 5 αναμένεται να θέσουν ακόμα πιο αυστηρά όρια, αλλά δεν έχει αποφασιστεί το πόσο ακόμα. Ο λόγος είναι επειδή οι τρόποι που μπορείς να παρέμβεις στο θόρυβο μιας μοτοσυκλέτας είναι περιορισμένοι. Η εξάτμιση, το φίλτρο αέρα και η μετάδοση είναι οι τομείς που στέφονται οι κατασκευαστές. Όμως το έργο τους είναι ακόμα πιο δύσκολο στις γυμνές μοτοσυκλέτες, που δεν έχουν φαίρινγκ για να «κόβει» τους μηχανικούς θορύβους.

Εκπομπές ρύπων

Οι Euro 4 προδιαγραφές θέτουν όριο 1.14 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, 0.17 άκαυστων υδρογονανθράκων και 0.09 νιτρικού οξέως. Τα νούμερα αυτά, όταν οι Euro 5 τεθούν σε εφαρμογή, θα πρέπει να πέσουν σε 1 γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα, 0.1 άκαυστων υδρογονανθράκων και 0.06 νιτρικού οξέως.

OBD (On Board Diagnostic)

Η μονάδα διάγνωσης OBD δεν θα δίνει έλεγχο μόνο στις γενικές λειτουργίες της μοτοσυκλέτας, αλλά θα μπορεί να δώσει αναφορά για σφάλματα που έχουν επιπτώσεις στις εκπομπές ρύπων. Για να γίνει διάγνωση θα λαμβάνονται υπόψη δεδομένα όχι μόνο από αισθητήρες στον κινητήρα, την εξάτμιση αλλά και τον καταλύτη.
www.mototriti.gr
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Πριν καλά καλά οι μοτοσυκλέτες συμμορφωθούν με τις Euro 4 προδιαγραφές, θα έχουν να αντιμετωπίσουν τις Euro 5 οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από το 2020. Ας δούμε τι αλλάζει.

Θόρυβος

Τα επίπεδα θορύβου που ισχύουν αυτή τη στιγμή κυμαίνονται μεταξύ 73 και 77 db ανάλογα με τον κυβισμό της μοτοσυκλέτας. Οι Euro 5 αναμένεται να θέσουν ακόμα πιο αυστηρά όρια, αλλά δεν έχει αποφασιστεί το πόσο ακόμα. Ο λόγος είναι επειδή οι τρόποι που μπορείς να παρέμβεις στο θόρυβο μιας μοτοσυκλέτας είναι περιορισμένοι. Η εξάτμιση, το φίλτρο αέρα και η μετάδοση είναι οι τομείς που στέφονται οι κατασκευαστές. Όμως το έργο τους είναι ακόμα πιο δύσκολο στις γυμνές μοτοσυκλέτες, που δεν έχουν φαίρινγκ για να «κόβει» τους μηχανικούς θορύβους.

Εκπομπές ρύπων

Οι Euro 4 προδιαγραφές θέτουν όριο 1.14 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, 0.17 άκαυστων υδρογονανθράκων και 0.09 νιτρικού οξέως. Τα νούμερα αυτά, όταν οι Euro 5 τεθούν σε εφαρμογή, θα πρέπει να πέσουν σε 1 γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα, 0.1 άκαυστων υδρογονανθράκων και 0.06 νιτρικού οξέως.

OBD (On Board Diagnostic)

Η μονάδα διάγνωσης OBD δεν θα δίνει έλεγχο μόνο στις γενικές λειτουργίες της μοτοσυκλέτας, αλλά θα μπορεί να δώσει αναφορά για σφάλματα που έχουν επιπτώσεις στις εκπομπές ρύπων. Για να γίνει διάγνωση θα λαμβάνονται υπόψη δεδομένα όχι μόνο από αισθητήρες στον κινητήρα, την εξάτμιση αλλά και τον καταλύτη.
www.mototriti.gr



Τι τα γράφεις σε μάς........................

Στην φολκσβάγκεν να τα γράψεις....................
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Ευτυχώς παράτησε τις μοτοσυκλέττες............

 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.172
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Τα NOx δεν τα φοβάμαι είναι διαχειρίσιμα το Co2 φοβάμαι γιατί είναι οξύμωρο, όσο πιο πολύ Co2 έχεις ανά μονάδα καυσίμου τόσο πιο τέλεια καύση έχεις, άρα φοβάμαι ότι όταν μπει σε εφαρμογή το μέτρο θα σφάξουν τους κινητήρες... είναι μεγάλη μηχανολογική πρόκληση.....
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.172
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Και επαναλαμβάνω το μέλλον δεν είναι οι μπαταρίες αλλά το υδρογόνο...
 

Zatara

member
Δημοσιεύσεις
1.423
Ηλικία
54
Περιοχή
Κουκουβάουνες
Μοτοσυκλέτα
Daytona DY 125RS EFI '17
Όνομα
Γιαβάσης Βλάμης
Όπως οι Ε3 ήταν χάδι σε σχέση με τις Ε4, έτσι και οι Ε4 θα είναι χάδι μπροστά στις Ε5...πάλι θα χάσουμε μηχανάκια :( και μάλλον αυτά θα είναι τα αγαπημένα μας παπιά.
 

Galaher

member
Δημοσιεύσεις
1.667
Ηλικία
45
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Bmw f 650 gs
Aprilia sr 200 gt
Όνομα
ΚΩΣΤΑΣ
Περιοχή
Αχαρναι
Όπως οι Ε3 ήταν χάδι σε σχέση με τις Ε4, έτσι και οι Ε4 θα είναι χάδι μπροστά στις Ε5...πάλι θα χάσουμε μηχανάκια :( και μάλλον αυτά θα είναι τα αγαπημένα μας παπιά.
Δεν τα πουλάμε ποτέ τα πάπια
 

Zatara

member
Δημοσιεύσεις
1.423
Ηλικία
54
Περιοχή
Κουκουβάουνες
Μοτοσυκλέτα
Daytona DY 125RS EFI '17
Όνομα
Γιαβάσης Βλάμης
Δεν τα πουλάμε ποτέ τα πάπια

Εννοείται, δεν το συζητώ. Δεν θα βρίσκουμε να αγοράσουμε όμως καινούρια γιατί προφανώς καμιά εταιρεία δεν θα καθήσει να κάνει τις πανάκριβες
προσαρμογές στις προδιαγραφές. Εδώ με το ζόρι 2-3 έκαναν την προσαρμογή σε Euro 4, και κάποιες σταμάτησαν ήδη τις εισαγωγές,
Kawasaki και Modenas χαιρέτησαν ήδη...
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.526
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Σε ισχύ οι προδιαγραφές Euro5+ από το 2024​

Οι ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρούν τα δίκυκλα​




Η ανάγκη για δραστική μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος οδηγεί στη λήψη δραστικών μέτρων για τους ρύπους που εκπέμπουν τα θερμικά οχήματα. Μέτρα τα οποία τα προσεχή χρόνια θα γίνουν ακόμα πιο αυστηρά

Από την 1η Ιανουαρίου του 2020 όλες οι καινούργιες μοτοσυκλέτες πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές Euro5. Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Το επόμενο θα γίνει το 2024 που θα τεθούν σε ισχύ οι ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές Euro5+ τις οποίες θα πρέπει να ακολουθούν όλες οι καινούργιες μοτοσυκλέτες.

Προδιαγραφές που θα περιλαμβάνουν αυστηρότερους ελέγχους στο κομμάτι των διαγνωστικών ελέγχων, της αντοχής των οχημάτων, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει περαιτέρω μείωση του θορύβου που παράγουν οι εξατμίσεις.

«Η πρόσφατη μετάβαση στο Euro5 αποτελεί την αφετηρία για μια περαιτέρω νομοθετική επικαιροποίηση όπως επιβάλλεται από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα για τα οχήματα της κατηγορίας L (η οποία περιλαμβάνει μοτοποδήλατα, μοτοσυκλέτες, τρίκυκλα και τετράτροχα)», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Business Unit Manager εμπορικών προϊόντων της TUV Ιταλίας, Pietro Vergani και προσθέτει: «Επιπλέον των όσων ισχύουν σήμερα θα κληθούμε να αξιολογήσουμε διάφορες νέες τεχνικές απαιτήσεις με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια».

Σύμφωνα με την ΤUV που αποτελεί τον μεγαλύτερος φορέα επιθεώρησης, πιστοποίησης και εκπαίδευσης, οι νέες απαιτήσεις έγκρισης Euro5+ θα περιλαμβάνουν τα εξής:

- Ενημέρωση επιπέδου OBD 2 (σ.σ. διάγνωση επί του οχήματος) συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης του καταλύτη και των ελάχιστων ορίων του συστήματος μέσω των δεικτών IUPR (In-Use Performance Ratio).

- Μείωση των υπό παρακολούθηση ορίων των συστημάτων OBD 1 και 2 (μετάβαση από το επίπεδο B1 στα νέα όρια επιπέδου B2).

- Υποχρεωτική παρακολούθηση του OBD κατά τη διάρκεια οδήγησης για την ένδειξη ενεργοποίησης των τρόπων λειτουργίας που συνεπάγεται τη σημαντική μείωση της ροπής του κινητήρα, διασφαλίζοντας ότι αυτή η απαίτηση ισχύει όχι μόνο για τα θερμικά οχήματα, αλλά και για ηλεκτρικά οχήματα τα οποία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της απαίτησης παρακολούθησης του OBD.

- Αφαίρεση της επιλογής μαθηματικού υπολογισμού μέσω του πίνακα συντελεστών φθοράς για συμμόρφωση με τις απαιτήσεις αντοχής του οχήματος, έτσι ώστε να εκτιμηθούν τα επίπεδα ρύπων που εκπέμπονται στο τέλος της ζωής του, οδηγώντας έτσι στην υποχρέωση μερικής ή ολικής συσσώρευσης χιλιομέτρων του οχήματος ή των συστημάτων του που θεωρούνται συναφή για τους σκοπούς των ρυπογόνων εκπομπών.

Πηγη https://2wo.gr
 
Top Bottom