esel
Μαθουσάλας member
- Δημοσιεύσεις
- 17.155
- Περιοχή
- μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
- Μοτοσυκλέτα
- BMW GS1200 ADV LC
- Όνομα
- Στελιος Τζιανετοπουλος
- Περιοχή
- μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μεταξύ ημών κι υμών υπάρχουν κάποιοι μοτοσυκλετιστές που δεν μπορούν να σταματήσουν να οδηγούν τη μοτοσυκλέτα τους ακόμα και στο χιόνι.
Εκτός λοιπόν του χειμερινού εξοπλισμού για τον αναβάτη λοιπόν πρέπει να «σταθούμε» πάρα πολύ και στην ασφάλειά μας. Ασφάλεια που κατά κύριο λόγο σχεδόν εξαρτάται από δύο τομείς. Τα ελαστικά μας και το πόσο εξοικειωμένοι οδηγοί είμαστε με τη λάσπη μιας και το χιόνι έχει κατά κύριο λόγο την ίδια περίπου «αντίδραση» με τη μοτοσυκλέτα μας.
Σε αρκετές χώρες υπάρχουν νόμοι που υποχρεώνουν οδηγούς κι αναβάτες να αλλάξουν ελαστικά από θερινά σε χειμερινά και χιονιού. Και φυσικά υπάρχουν και ελαστικά χιονιού για μοτοσυκλέτες. Λίγα μεν αλλά υπάρχουν. Και δε νομίζω όμως ότι οι εδώ αντιπροσωπείες να εισάγουν τέτοια. Εκτός βέβαια εάν υπάρξει καποια παραγγελία. Και φυσικά μιλάμε για αναβάτες μοτοσυκλετών σε περιοχές με χιόνια στην Ελλάδα. Ένα τέτοιο πολύ διαδεδομένο χειμερινό ελαστικό μοτοσυκλέτας είναι το Anlas Winter Grip Plus.
Τα κανονικά ελαστικά είναι ουσιαστικά ελαστικά πέλματος με μερικές αυλακώσεις «κομμένες» σε αυτές για να διώχνουν το νερό. Τα χειμερινά ελαστικά χιονιού έχουν ακόμα πιο βαθιές αυλακώσεις στα μπλόκ του πέλματος κι ακόμα μικρότερες αυλακώσεις που έχουν σχεδιαστεί για να κρατούν !!!!! το χιόνι. Κι αυτό γιατί το χιόνι «κολλάει» στον εαυτό του καλύτερα από ότι στο καουτσούκ. Έτσι λοιπόν τα ελαστικά χιονιού συλλέγουν ένα λεπτό στρώμα χιονιού πάνω τους για να «πιάνουν» καλύτερα στη χιονισμένη επιφάνεια του δρόμου.
Το δεύτερο κομμάτι της οδήγησης στο χιόνι έχει να κάνει με την πείρα του οδηγού-αναβάτη στην οδήγηση στη λάσπη. Οι άνθρωποι χωρίς τέτοια και μάλιστα αρκετή εμπειρία θα πρέπει να την αποκτήσουν με το χρόνο ή αλλιώς (το ασφαλέστερο) να αποφύγουν την οδήγηση σε τέτοια χιονισμένα τεραίν.
Η ελαστική ένωση των τακτικών ελαστικών είναι βελτιστοποιημένη για μεγαλύτερες θερμοκρασίες. Αυτό από μόνο του τα κάνει πιο δύσκολα και λιγότερο καλά για πρόσφυση σε ψυχρότερες θερμοκρασίες. Τα χειμερινά ελαστικά χρησιμοποιούν ένα σύνθετο υλικό σχεδιασμένο για χαμηλότερες θερμοκρασίες που θα βοηθήσουν στην καλύτερη πρόσφυση σε όλες τις χειμερινές βόλτες κι όχι μόνο στις χιονισμένες. Όμως όπως είπαμε παραπάνω δεν κάνουν για όλες τις εποχές του χρόνου που σημαίνει ότι όταν έρχεται η Άνοιξη θα πρέπει να αλλαχθούν. Όπως δηλαδή τα θερινά δεν κάνουν για το χειμώνα έτσι και τα χειμερινά δεν κάνουν για άνοιξη-καλοκαίρι.
Πρακτικά βέβαια αυτό σημαίνει περισσότερα έξοδα: ελαστικά θερινά, ελαστικά χειμερινά-χιονιού κι ελαστικά χωμάτινα-λάσπης (για την εξοικείωση κι απόκτηση εμπειρίας).
Κι όλα αυτά για την περίπτωση που δε θέλουμε να αποχωριστούμε τη μοτοσυκλέτα μας ακόμα και στις πιο “δύσκολες” μέρες του χειμώνα και στα πιο “δύσκολα” μέρη.
Πηγή: rideapart.com
Εκτός λοιπόν του χειμερινού εξοπλισμού για τον αναβάτη λοιπόν πρέπει να «σταθούμε» πάρα πολύ και στην ασφάλειά μας. Ασφάλεια που κατά κύριο λόγο σχεδόν εξαρτάται από δύο τομείς. Τα ελαστικά μας και το πόσο εξοικειωμένοι οδηγοί είμαστε με τη λάσπη μιας και το χιόνι έχει κατά κύριο λόγο την ίδια περίπου «αντίδραση» με τη μοτοσυκλέτα μας.
Σε αρκετές χώρες υπάρχουν νόμοι που υποχρεώνουν οδηγούς κι αναβάτες να αλλάξουν ελαστικά από θερινά σε χειμερινά και χιονιού. Και φυσικά υπάρχουν και ελαστικά χιονιού για μοτοσυκλέτες. Λίγα μεν αλλά υπάρχουν. Και δε νομίζω όμως ότι οι εδώ αντιπροσωπείες να εισάγουν τέτοια. Εκτός βέβαια εάν υπάρξει καποια παραγγελία. Και φυσικά μιλάμε για αναβάτες μοτοσυκλετών σε περιοχές με χιόνια στην Ελλάδα. Ένα τέτοιο πολύ διαδεδομένο χειμερινό ελαστικό μοτοσυκλέτας είναι το Anlas Winter Grip Plus.
Τα κανονικά ελαστικά είναι ουσιαστικά ελαστικά πέλματος με μερικές αυλακώσεις «κομμένες» σε αυτές για να διώχνουν το νερό. Τα χειμερινά ελαστικά χιονιού έχουν ακόμα πιο βαθιές αυλακώσεις στα μπλόκ του πέλματος κι ακόμα μικρότερες αυλακώσεις που έχουν σχεδιαστεί για να κρατούν !!!!! το χιόνι. Κι αυτό γιατί το χιόνι «κολλάει» στον εαυτό του καλύτερα από ότι στο καουτσούκ. Έτσι λοιπόν τα ελαστικά χιονιού συλλέγουν ένα λεπτό στρώμα χιονιού πάνω τους για να «πιάνουν» καλύτερα στη χιονισμένη επιφάνεια του δρόμου.
Το δεύτερο κομμάτι της οδήγησης στο χιόνι έχει να κάνει με την πείρα του οδηγού-αναβάτη στην οδήγηση στη λάσπη. Οι άνθρωποι χωρίς τέτοια και μάλιστα αρκετή εμπειρία θα πρέπει να την αποκτήσουν με το χρόνο ή αλλιώς (το ασφαλέστερο) να αποφύγουν την οδήγηση σε τέτοια χιονισμένα τεραίν.
Η ελαστική ένωση των τακτικών ελαστικών είναι βελτιστοποιημένη για μεγαλύτερες θερμοκρασίες. Αυτό από μόνο του τα κάνει πιο δύσκολα και λιγότερο καλά για πρόσφυση σε ψυχρότερες θερμοκρασίες. Τα χειμερινά ελαστικά χρησιμοποιούν ένα σύνθετο υλικό σχεδιασμένο για χαμηλότερες θερμοκρασίες που θα βοηθήσουν στην καλύτερη πρόσφυση σε όλες τις χειμερινές βόλτες κι όχι μόνο στις χιονισμένες. Όμως όπως είπαμε παραπάνω δεν κάνουν για όλες τις εποχές του χρόνου που σημαίνει ότι όταν έρχεται η Άνοιξη θα πρέπει να αλλαχθούν. Όπως δηλαδή τα θερινά δεν κάνουν για το χειμώνα έτσι και τα χειμερινά δεν κάνουν για άνοιξη-καλοκαίρι.
Πρακτικά βέβαια αυτό σημαίνει περισσότερα έξοδα: ελαστικά θερινά, ελαστικά χειμερινά-χιονιού κι ελαστικά χωμάτινα-λάσπης (για την εξοικείωση κι απόκτηση εμπειρίας).
Κι όλα αυτά για την περίπτωση που δε θέλουμε να αποχωριστούμε τη μοτοσυκλέτα μας ακόμα και στις πιο “δύσκολες” μέρες του χειμώνα και στα πιο “δύσκολα” μέρη.
Πηγή: rideapart.com