Υβριδική μοτοσυκλέτα

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.515
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
1 hybr.jpg

Υβριδική μοτοσυκλέτα: Συνδυάζει πλεονεκτήματα, αλλά με τι κόστος;

Με το περιβαλλοντικό πρόβλημα και τις εκπομπές καυσαερίων του κινητήρα εσωτερικής καύσης που καίει και λάδι, οι κατασκευαστές προσπαθούν να αναπτύξουν εναλλακτικές τεχνολογίες και η μοτοσυκλέτα δεν διαφέρει στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ενώ οι πλήρως ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες είναι η πιο εύκολη λύση, δεν είναι απαραίτητα η καλύτερη λόγω των προφανών περιορισμών και προβλημάτων τους.

Μια άλλη λύση είναι το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της μοτοσικλέτας, το οποίο συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στην ιδέα και υπήρξε μικρή κίνηση στον κλάδο προς μια υβριδική λύση, αλλά παραμένει μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση.

Μια υβριδική μοτοσυκλέτα έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα. Υπάρχουν δύο τύποι υβριδικών κινητήρων. Ένα σύστημα μετάδοσης της κίνησης είναι το Parallel Hybrid που έχει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτροκινητήρα, με τους δύο κινητήρες να μπορούν να κινήσουν τον πίσω τροχό, είτε μαζί, είτε μεμονωμένα. Ένα δεύτερο σύστημα υβριδικών, είναι μόνο ο ηλεκτροκινητήρας να κινεί τον πίσω τροχό, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης να είναι εκεί για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί απευθείας ή να αποθηκευτεί σε μπαταρίες.

Το πλεονέκτημα αυτών των υβριδικών είναι ότι ο κινητήρας μπορεί να είναι πολύ μικρότερος από τον κινητήρα που θα μπορούσε να κινήσει την μοτοσυκλέτα και μπορεί να λειτουργεί με την πιο αποδοτική λειτουργία του.

Οι μοτοσυκλέτες καταναλώνουν ήδη κάπως λιγότερα καύσιμα από τα αυτοκίνητα για το ίδιο ταξίδι. Ωστόσο, πολλές πόλεις σε πολλές χώρες νομοθετούν κατά οποιασδήποτε μορφής οδήγησης οχημάτων με καύση βενζίνης ή ντίζελ εντός καθορισμένων ορίων της πόλης, προκειμένου να αποτραπεί η υπερβολική ρύπανση από τα καυσαέρια. Παρόλο που οι μοτοσυκλέτες καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο, τόσο κατά την οδήγηση όσο και κατά τη στάθμευση, απαγορεύονται επίσης.

Η δυνατότητα χρήσης ηλεκτροκινητήρα όταν βρισκόμαστε σε ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων στις πόλεις και μετά η εναλλαγή σε κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν βρισκόμαστε σε ανοιχτό δρόμο, προσφέρει το καλύτερο και από τις δύο μορφές κίνησης. Μια υβριδική μοτοσυκλέτα, είτε πρόκειται για παράλληλη υβριδική είτε για υβριδική με μικρό κινητήρα, είναι η καλύτερη και των δύο κόσμων - της ηλεκτρικής και της βενζινοκίνητης.

Ένα από τα προβλήματα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών είναι το άγχος της αυτονομίας και ο χρόνος επαναφόρτισης, που μπορεί να είναι σύντομος αλλά και μεγάλος χρονικά, ενώ κανένας από τους δύο τρόπους δεν είναι πρακτικός όταν έξω από μια κατοικημένη περιοχή οι σταθμοί επαναφόρτισης μπορεί να είναι ελάχιστοι. Αλλά είναι ήσυχες και καθαρές σε ένα αστικό περιβάλλον. Οι βενζινοκινητήρες μπορεί να είναι θορυβώδεις και ρυπογόνοι, αλλά η διαθεσιμότητα βενζίνης είναι καθολική και επομένως είναι απίθανο να βρεθούμε ποτέ μακριά από ένα βενζινάδικο και χρειάζονται λίγα λεπτά για να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ.
Οποιαδήποτε νέα τεχνολογία είναι ακριβή και οι υβριδικές μοτοσυκλέτες δεν θα είναι διαφορετικές.

Οι εταιρείες έχουν ξοδέψει εκατομμύρια - και θα συνεχίσουν να ξοδεύουν εκατομμύρια - για την ανάπτυξη υβριδικής τεχνολογίας και μέχρι να αρχίσουν να πωλούν σε χιλιάδες, η απόδοση της επένδυσης μπορεί να επιτευχθεί μόνο κάνοντας κάθε όχημα που πωλείται εξωφρενικά ακριβό. Τελικά, η τεχνολογία θα γίνει συνηθισμένη και πολύ φθηνότερη, αλλά, μέχρι τότε, χρειάζεται να πληρώσουμε αρκετά για την περιβαλλοντική προστασία.

Η λειτουργία μιας καθαρής ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας δεν είναι τόσο ακριβή, τουλάχιστον αν δεν ανέβει υπερβολικά το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά μια πλήρης φόρτιση κοστίζει πολύ λιγότερο από ένα γεμάτο ρεζερβουάρ.Υπάρχει όμως η αναμονή του χρόνου και η ταλαιπωρία κατά τη φόρτιση των μπαταριών. Η λειτουργία ενός βενζινοκινητήρα είναι ακριβή, όχι μόνο λόγω της τιμής της βενζίνης, αλλά και του κόστους συντήρησης. Έπειτα, υπάρχουν οι χρεώσεις που θα επιβάλλουν όλο και περισσότερο οι πόλεις για την οδήγηση βενζινοκίνητης μοτοσικλέτας εντός των ζωνών χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Μια υβριδική μοτοσυκλέτα, θα είναι πολύ φθηνότερη, αν διαθέτει μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης, επειδή ένας μικρός βενζινοκινητήρας, που λειτουργεί με τη βέλτιστη ταχύτητα, φορτίζει τις μπαταρίες ή παρέχει ηλεκτρική ενέργεια απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα. Βρισκόμαστε στην αρχή της καμπύλης ανάπτυξης των υβριδικών μοτοσυκλετών, αλλά ήδη οι εξελίξεις που έχουν γίνει είναι εντυπωσιακές.

Αυτό δεν είναι ένα πρόγραμμα ανάπτυξης που πρόκειται να σταματήσει σύντομα, επομένως οι υβριδικές μοτοσυκλέτες θα γίνονται όλο και καλύτερες καθώς συγκεντρώνεται περισσότερη εμπειρία από τη λειτουργία τους στον πραγματικό κόσμο από χιλιάδες αναβάτες, τα σφάλματα και τα προβλήματα επισημαίνονται και αντιμετωπίζονται με νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση της απόδοσης τόσο του βενζινοκινητήρα, όσο και των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων.

Όπως έχουμε δει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που χρειάζεται πολύς χώρος για να χωρέσουν τεράστιες και βαριές μπαταρίες, οι οποίες ούτως ή άλλως απαιτούνται για την αντιμετώπιση της κίνησης του μεγάλου βάρους ενός αυτοκινήτου, η κατασκευή επαρκούς ισχύος μπαταρίας και ενός ηλεκτροκινητήρα σε μια μοτοσυκλέτα για να είναι αυτή μικρή και ελαφριά έτσι ώστε να μπορεί να την χειριστεί οποιοσδήποτε με ευκολία, είναι ένας από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές.

Αν φανταστούμε και την τοποθέτηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, μαζί με το ρεζερβουάρ καυσίμου και όλα αυτά μεταξύ δύο τροχών χωρίς να είναι φαρδύτερη από μια κανονική μοτοσυκλέτα και πιο βαριά επίσης, τότε έχουν λυθεί τα πιο σοβαρά προβλήματα. Φυσικά, αυτή η προσπάθεια θα προωθήσει την ταχεία ανάπτυξη όλο και μικρότερων κινητήρων και μπαταριών, αλλά αυτό θα πάρει χρόνο.

Πρόσφατα, η Kawasaki αποκάλυψε σχέδια διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που έγιναν το 2019 και δείχνουν λεπτομέρειες του σχεδιασμού της υβριδικής μοτοσυκλέτας της, οπότε περιμένουμε να δούμε τις εξελίξεις. Στο χώρο του MotoGP έχουν γίνει προτάσεις και συζητήσεις αλλά για τα επόμενα χρόνια δεν υπάρχει η πρόθεση να χρησιμοποιηθεί αυτή η τεχνολογία, όπως συμβαίνει στο χώρο της F1. Είναι όμως κάτι που πολύ αργότερα θα έχει ενδιαφέρον να συμβεί καθώς το κόστος είναι το κυριότερο πρόβλημα και αυτό ίσως μετά από πολλά χρόνια να μην είναι τόσο μεγάλο, ενώ μία ήπια υβριδική τεχνολογία για την ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας κυρίως στις εισόδους των ανοιχτών παρατεταμένων στροφών θα είναι κάτι εφικτό και θα δώσει ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον για μία τεχνολογία που φαίνεται να κερδίζει έδαφος στις μοτοσυκλέτες παραγωγής.

Πηγη www.motograndprix.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.515
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Kawasaki Ninja 7 HEV - Η πρώτη υβριδική μοτοσυκλέτα επιδόσεων στην παραγωγή!​

Αναμένεται στους αντιπροσώπους τον Ιανουάριο του 2024
Kawasaki Ninja 7 Hybrid


Μετά την παρουσίαση των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Ninja e-1 και Z e-1 για την Α1 κατηγορία, η Kawasaki ανακοίνωσε την έλευση στην μαζική παραγωγή της πρώτης υβριδικής μοτοσυκλέτας επιδόσεων στον κόσμο, η οποία αναμένεται στους επίσημους αντιπροσώπους των “πράσινων” στις αρχές του επόμενου έτους, και πιο συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο!

Τον Αύγουστο του 2022 η Kawasaki είχε παρουσιάσει στον 8ωρο αγώνα αντοχής στη Suzuka, πλάι στις 2 ηλεκτρικές μικρές της μοτοσυκλέτες -που παρουσιάστηκαν ήδη σε μορφή παραγωγής-,το υβριδικό της μοντέλο. Ήδη, από τον Οκτώβριο του 2021, το εργοστάσιο του Akashi είχε δηλώσει πως θα παρουσιάσει πάνω από δέκα νέα μοντέλα, τόσο ηλεκτρικά, όσο και υβριδικά. Σίγουρα, όμως, δεν περιμέναμε να εμφανίσει τόσο γρήγορα σε έκδοση παραγωγής η υβριδική μοτοσυκλέτα, αν και στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2023, είχαμε δει μερικές κατασκοπευτικές φωτογραφίες, τις οποίες είχε απαθανατίσει το ιταλικό site Torino Cronaca (τα νέα του Τορίνο), στην ομώνυμη πόλη.

Η υβριδική τεχνολογία, όπου συνδυάζει τη χρήση μπαταριών με κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεν είναι καινούργια τεχνολογία. Η Yamaha, πουλάει ήδη στην Ασία σκούτερ με τέτοια τεχνολογία, τα RayZR 125, Fascino 125 και Grand Filano 125, ενώ κάποιες κινέζικες εταιρείες έχουν παρουσιάσει κατά καιρούς υβριδικές μικρές μοτοσυκλέτες που δεν κυκλοφόρησαν όμως σε μαζική παραγωγή. Η Kawasaki, όμως, όπως αρμόζει στην ιστορία της, αποφάσισε να πέσει κατ’ ευθείαν στα βαθιά, κατασκευάζοντας κάτι που κανένας άλλος κατασκευαστής δεν έχει κάνει, μέχρι σήμερα, μία υβριδική μοτοσυκλέτα επιδόσεων. Βάσιμη λοιπόν η φράση “Change the Game” (Αλλαγή Παιχνιδιού), που χρησιμοποιεί στο δελτίο τύπου της.
Kawasaki Ninja 7 HEV

Μπορεί τώρα να βλέπετε το 7, δίπλα στο Ninja και να νομίζετε ότι πρόκειται για μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα -λογικό. Δεν είναι όμως έτσι. Η Kawasaki χρησιμοποίησε τον αριθμό αυτόν για να υποδηλώσει τις επιδόσεις του κινητήρα, που είναι αντίστοιχες με την κατηγορία των 650 - 700 κυβικών! Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το Ninja 7 HEV, είναι τετράχρονος, υγρόψυκτος δικύλινδρος εν σειρά 451 κυβικών με μέγιστη απόδοση 58,3 ίππων, ενώ με την χρήση του “e-boost” -δηλαδή του ηλεκτροκινητήρα- αυτή φτάνει τους 68,5 ίππους!

Όπως μας ενημερώνει η Kawasaki, η επιτάχυνση του Ninja 7 HEV, συγκρίνεται με αυτή των supersport μοτοσυκλετών 1.000 κυβικών -με την συνδυαστική χρήση του “e-boost”-, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται στα επίπεδα των κινητήρων 250 κυβικών.

Εντυπωσιακά τα νούμερα ιπποδύναμης που ανακοινώνει η Kawasaki, αν λάβουμε υπόψη την διάταξη και τον κυβισμό του κινητήρα, ο οποίος είναι ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιεί το Eliminator 500. Όσον αφορά στο κιβώτιο ταχυτήτων, η μοτοσυκλέτα θυμίζει τα DCT δίκυκλα της Honda, καθώς διαθέτει τόσο manual όσο ΚΑΙ αυτόματο κιβώτιο! Το Akashi δεν διασαφηνίζει τον τρόπο με τον οποιο θα λειτουργεί το αυτόματο κιβώτιο, ενώ παράλληλα ΔΕΝ αναφέρει πουθενά τις λέξεις DCT / διπλός συμπλέκτης. Και μιας και μιλάμε για συμπλέκτη, η μανέτα του απουσιάζει στο Ninja 7 HEV, όπως απουσιάζει και το ποδωστήριο, με τις αλλαγές να γίνονται με paddles, στο τιμόνι.
Kawasaki Ninja 7 HEV

Για την ώρα δεν ανακοινώνονται άλλες τεχνικές προδιαγραφές, όσον αφορά τον κινητήρα, τα φρένα ή τις αναρτήσεις. Όπως όμως δείχνουν οι φωτογραφίες, το Ninja 7 HEV θα έχει low-budget περιφερειακά για να κρατηθεί η τιμή χαμηλότερα, όπως δύο μικρούς σχετικά δίσκους μπροστά με συμβατικές δαγκάνες και έναν ακόμα πίσω, ενώ οι αναρτήσεις θα είναι συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και μονό αμορτισέρ, αντίστοιχα.
Kawasaki Ninja 7 HEV

Όπως σας έχουμε γράψει, η μοτοσυκλέτα θα έχει τρία διαφορετικά Riding Modes, τα SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID και EV, με το τελευταίο να χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα, περιορίζοντας την αυτονομία και την τελική ταχύτητα. Οι καινοτομίες συνεχίζονται με το Idle Stop, καθώς εν στάσει ο βενζινοκινητήρας σβήνει αυτόματα μειώνοντας θόρυβο, ρύπους και κατανάλωση, κάτι που έχουμε συνηθίσει σε scooter αλλά βλέπουμε πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα.
Kawasaki Ninja 7 HEV


Στα ηλεκτρονικά περιλαμβάνεται και το Automatic Launch Position Finder (ALPF), το οποίο όπως γράφει η Kawasaki επιλέγει αυτόματα την πρώτη σχέση στο κιβώτιο ενώ η μοτοσυκλέτα είναι σε στάση (φανταζόμαστε αυτό αφορά στο αυτόματο κιβώτιο), μαζί με το “walk mode”, που κινεί εξαιρετικά αργά την μοτοσυκλέτα, για να βοηθάει τους αναβάτες στις επιτόπιες μανούβρες, με χαμηλές ταχύτητες, αλλά και στο παρκάρισμα.
Kawasaki Ninja 7 HEV

Το πλαίσιο είναι τύπου χωροδικτύωμα, ενώ περικλείει τον θερμικό κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 9kw, ήτοι 12,2 ίππων. Μαζί υπάρχει και μία μπαταρία 48V, η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα να είναι όσο πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Σημειώστε πως για την ώρα η Kawasaki δεν δηλώνει κάποιο νούμερο για το βάρος της μοτοσυκλέτας.
Kawasaki Ninja 7 HEV

Η εργονομία του Ninja 7 HEV είναι σπορ, θυμίζοντας εμφανισιακά έντονα τα ήδη υπάρχοντα Ninja. Το χρώμα όμως που επέλεξε η Kawasaki είναι τόσο ξεχωριστό όσο και η μοτοσυκλέτα, για την οποία δημιουργήθηκε. Έτσι, στο φαίρινγκ κυριαρχεί το ασημένιο σε συνδυασμό με το μαύρο, με την καρίνα και διάφορες λεπτομέρειες στο χαρακτηριστικό lime green της Kawasaki.
Kawasaki Ninja 7 HEV

Στα όργανα βρίσκουμε μία έγχρωμη TFT οθόνη με δυνατότητα συνδεσιμότητας με το smartphone του αναβάτη, μέσω της εφαρμογής “RIDEOLOGY” της Kawasaki. Το εργοστάσιο του Akashi δεν μας ενημερώνει για τυχόν άλλα ηλεκτρονικά που μπορεί να φέρει η νέα μοτοσυκλέτα, όπως ABS, traction control, cruise control κ.α.
Kawasaki Ninja 7 HEV

Το Ninja 7 HEV, είναι το πρώτο μοντέλο στο είδος του, η αρχή μίας νέας εποχής. Έτσι, ως η πρώτη υβριδική μοτοσυκλέτα, θέτει τα στάνταρ για όσες έρθουν. Θυμίζουμε ότι η Kawasaki δουλεύει και πάνω σε κινητήρες υδρογόνου, ενώ πρόσφατα συνήψε συμφωνία με τους υπόλοιπους μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές μοτοσυκλετών, Honda, Suzuki και Yamaha για κατασκευή μοτοσυκλετών που θα κινούνται με υδρογόνο. Επομένως, περιμένουμε να δούμε τι ακολουθεί.


Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.515
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Ενδιαφέρουσα πρόταση. Λίγο πιο πολύ αυτονομία έπρεπε να είχε η ηλεκτρική μετακίνηση (12 χλμ)

Sent from my X19 using Tapatalk
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.515
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Kawasaki – Δουλεύει και σε υβριδικό Versys, μετά τα Ninja και Z​

379f5dde609e05828141e6feebff7b07_XL.jpg

Θα μπορούσε να το πει κάποιος, και το επόμενο λογικό βήμα.

Σχέδια από πατέντες που είδαν το φως της δημοσιότητας, πριν λίγα 24ωρα, δείχνουν μία μοτοσυκλέτα από την Kawasaki, που θα μπορούσε να είναι η επόμενη Versys 7 Hybrid. Κάτι που θα φαινόταν και λογικό, από μία μάρκα που έχει ήδη παρουσιάσει δύο υβριδικές μοτοσυκλέτες, κατά την εποχή που η φιλοσοφία «πλατφόρμας» διανύει δόξες. Ήτοι, πολλαπλές μοτοσυκλέτες, βασισμένες στην ίδια μηχανολογική βάση.

Αν και τα σχέδια πατέντας της Kawasaki που διέρρευσαν, υποτίθεται ότι μιλούν για το «σύστημα ψύξης» της μοτοσυκλέτας, τόσο η μορφή του Versys σαν μοτοσυκλέτα, όσο και η υβριδική μονάδα ισχύος, φαίνονται ξεκάθαρα. Από την μία, η ψηλότερη σιλουέτα μίας street/sport touring της εποχής, από την άλλη, προσέξτε τον ηλεκτροκινητήρα στο σχεδιάγραμμα (με τον αριθμό 14), ακριβώς στο σημείο όπου υπάρχει και στις μονάδες ισχύος των Ninja/Z7 Hybrid.

Περισσότερα μένει να μαθευτούν ή να επιβεβαιωθούν, εν καιρώ.

Πηγη www.bikeit.gr
 
Top Bottom