Πώς ήταν το 2017 για την FIM Europe

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.168
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Ο πρόεδρος Δημοσίων Σχέσεων της FIM Europe, John Chatterton-Ross μιλά στο περιοδικό Motorcycleminds




-Ποιο ήταν για σας το πιο σημαντικό γεγονός του 2017;

-Η 17η Σεπτεμβρίου, όταν η Ana Carrasco κέρδισε τον αγώνα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Supersport 300.


-Αυτή είναι μία απάντηση που δεν περίμενα. Υπάρχει κάποια σχέση της νίκης της Ana με την δουλειά που κάνετε;

-Αυτό ακριβώς εννοώ όταν λέω ότι ήταν το πιο σημαντικό γεγονός του ‘17. Ο μοτοσυκλετισμός χρειάζεται περισσότερες γυναίκες οδηγούς. Είναι πολύ σημαντικό αυτό για τους αγώνες. Σε άλλα σπορ όπου οι γυναίκες ανταγωνίζονται τους άντρες επί ίσοις όροις δεν μας φαίνεται περίεργο. Το να το δούμε και στους αγώνες μοτοσυκλέτας θα είναι φανταστικό.

Η κατηγορία SS300 είναι πολύ σημαντικό να προβάλλεται καθώς αυτές οι μοτοσυκλέτες είναι αρκετά οικονομικές και για χρήση σε αγώνες αλλά και στο δρόμο σε καθημερινή βάση. Η Ana απέδειξε στην πίστα ότι μία γυναίκα μπορεί να αγωνιστεί όπως και ένας άντρας. Είναι καλό και από πλευράς πολιτικής. Ας γίνει η μοτοσυκλέτα μια mainstream δραστηριότητα, όχι αποκλειστικά αντρική υπόθεση.

Ana Carrasco – World Championship Supersport 300

-Υπάρχουν άλλα εμπόδια στο να συμμετάσχουν περισσότερες γυναίκες στο άθλημα;

-Μία γυναίκα μπορεί να οδηγήσει το ίδιο καλά ένα φορτηγό και ένα Smart. Οι θέσεις ρυθμίζονται. Όσον αφορά στην μοτοσυκλέτα, γίνεται μια προσπάθεια από τις εταιρείες να κατασκευάσουν μοτοσυκλέτες στα μέτρα των γυναικών ή των πιο κοντών αντρών. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι αναρτήσεις των μοτοκρος χρησιμοποιούνται σε πολλές μοτοσυκλέτες δρόμου. Είναι πιο ακριβές, κάνουν την θέση οδήγησης πολύ ψηλή και σίγουρα μια μοτοσυκλέτα δρόμου δεν χρειάζεται τόση διαδρομή στην ανάρτηση όσο μια μοτοκρος. Αυτό σημαίνει ότι οι γυναίκες και οι πιο κοντοί άντρες είναι υποχρεωμένοι να αγοράζουν μοτοσυκλέτες τύπου cruiser αν θέλουν μια χαμηλή θέση οδήγησης και πολλά κυβικά. Και αυτό δεν εξυπηρετεί όλους τους αναβάτες.


-Υπάρχει κάποια πρόοδος σε αυτό το θέμα;

-Κάποιοι κατασκευαστές μπαίνουν τώρα σε αυτό που λέμε “παγκόσμια” μοτοσυκλετιστική αγορά. Δηλαδή οι μοτοσυκλέτες μπορούν πλέον να απευθύνονται σε όλες τις αγορές με έναν μεσαίο κινητήρα και μια ποικιλία στυλ, το οποία δεν έχει απαραίτητα ψηλή θέση οδήγησης. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η παραγωγή θα έχει ως βάση την Ινδία σε συνεργασία με εταιρείες από τη Δύση μέχρι την Ιαπωνία.


-Τι έχετε να πείτε γενικά για τη βιομηχανία αυτή;

-Η βιομηχανία της μοτοσυκλέτας είναι παγκόσμια. Στην Ευρώπη, η Γαλλία είναι η χώρα στην οποία κατασκευάζεται η νέα Yamaha MT 125 cc. Η Γερμανία, η Ιταλία η Ισπανία, το Η.Β. και η Αυστρία είναι επίσης τεράστιες βιομηχανίες. Για τα εργοστάσια εκτός Ευρώπης οι εταιρείες έχουν άλλη προσέγγιση. Οι περισσότερες είναι joint ventures με άλλες (πολλά παραδείγματα έχουμε στην Ινδία). Η Triumph αποτελεί εξαίρεση με τρία εργοστάσια στην Ταϋλάνδη. Αυτά είναι εξ ολοκλήρου ιδιοκτησία της Triumph και η διοίκηση ανήκει επίσης στην Triumph.



-Από όλα τα θέματα που συζητήθηκαν στις Βρυξέλλες υπάρχει κάποιο που ξεχωρίζει για τη δυσκολία του;

-Ναι. Η υπόθεση Vnuk (σ.σ. [η “απόφαση Vnuk” της 4ης Σεπτεμβρίου 2014 (C-162/13)] σύμφωνα με την οποία κάθε όχημα, ακόμα κι όταν κινείται σε ιδιωτικό χώρο, οφείλει να είναι ασφαλισμένο για αστική ευθύνη έναντι τρίτων). Η απόφαση αυτή “κρέμεται” πάνω από το άθλημα από το 2014. Μαζί με την FIA κάνουμε βήματα προς μια ενδεχόμενη λύση. Ο πρόεδρος Dr Srb ορίστηκε επικεφαλής μαζί με τον πρόεδρο της FIM, Ippolito.



-Υπάρχουν θέματα τα οποία βρήκαν λύση μέσα στο 2017;

-Μέσα στο 2017 είχαμε την έκδοση της μελέτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, GEAR 2030. Έχει να κάνει με το στρατηγικό μέλλον της βιομηχανίας της μοτοσυκλέτας αλλά και του αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Τώρα μένει η υλοποίηση των οδηγιών.


-Κάποια ιδιαίτερης σημασίας;

Ναι. Για να υπάρξει πρόοδος στα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζεται πολλή δουλειά. Χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη υποδομή και πολλά ακόμα να γίνουν στην παραγωγή μπαταριών. Αλλιώς, τα ηλεκτρικά οχήματα θα παραμείνουν όπως είναι σήμερα, πολύ ακριβά και σε πολύ μικρή αναλογία σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα.



-Είναι πλέον καθιερωμένο να διεξάγεται διάσκεψη στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου της FIM Europe. Πώς ήταν το 2017;

- Νομίζω ότι η ομάδα με επικεφαλής τον Jean-Pierre Moreau και τον Silvio Manicardi έκανε πολύ καλή δουλειά. Ήταν τιμή για μας το ότι ο βουλευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Wim van de Camp ήρθε και μίλησε. Όχι μόνο στο συνέδριο αλλά και την επόμενη μέρα στη Γενική Συνέλευση. Είχαμε επίσης τη δυνατότητα να μιλήσουμε μαζί του ανεπίσημα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Νωρίτερα, ο Πρόεδρος Dr Srb και ο Αντιπρόεδρος Martin de Graaff πραγματοποίησαν συνομιλίες μαζί του στις Βρυξέλλες.

Το θέμα ήταν καλά επιλεγμένο καθώς το αντικείμενο των "συνδεδεμένων οχημάτων" είναι σημαντικό για το μέλλον.


- Γιατί το λέτε αυτό;

- Υπάρχει η δυνατότητα να μειωθούν οι συγκρούσεις, ιδίως στις διασταυρώσεις έξω από τις πόλεις όπου οι ταχύτητες είναι συχνά μεγαλύτερες. Γνωρίζουμε ότι αυτός ο τύπος σύγκρουσης αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την οδική ασφάλεια.



-Αυτό έχει κάποια σχέση με τα θέματα που απασχολούν τώρα όλα τα Μέσα σχετικά με τα αυτόματα και τα ημι-αυτόματα αυτοκίνητα;

-Ναι, είναι όλα μέρος της ίδιας εικόνας. Θέλω να τονίσω εδώ ότι το εντελώς αυτόματο όχημα, χωρίς τιμόνι, χωρίς οδηγό, μόνο επιβάτες είναι ακόμα μακρινό όνειρο.


-Τι έχετε να πείτε για τα ημι-αυτόματα οχήματα που οι μοτοσυκλέτες μοιράζονται το δρόμο μαζί τους;

-Είναι εδώ, μαζί μας!


-Αλήθεια;

-Ναι προς το παρόν αφορούν περισσότερο πολυτελή οχήματα αλλά θα δούμε τέτοια χαρακτηριστικά και σε άλλα αυτοκίνητα. Τα συστήματα περιλαμβάνουν:

*αυτόνομα συστήματα επείγουσας πέδησης (και σε ταχύτητες πόλης αλλά και σε εθνικές οδούς)

*Υποβοήθηση λωρίδας - σε περίπτωση που ο οδηγός χάσει τη συγκέντρωσή του, υπάρχει μια προειδοποίηση και μια μικρή αυτόματη διόρθωση του συστήματος διεύθυνσης

• Αναγνώριση οδικής σήμανσης που βοηθά στην εμφάνιση του ορίου ταχύτητας στον πίνακα ελέγχου του αυτοκινήτου

• Προηγμένο σύστημα ελέγχου ταχύτητας

• Συστήματα που βοηθούν τον οδηγό να παρκάρει εύκολα σε ένα μικρό χώρο


Κάποιες εταιρείες επίσης υποστηρίζουν ότι τα συστήματα ασφαλείας τους αναγνωρίζουν πεζούς, ζώα και ποδηλάτες. Όπως είδαμε βέβαια στην Νορβηγία, ένα Tesla χτύπησε στο πίσω μέρος έναν μοτοσυκλετιστή πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ακόμα δεν αναγνωρίζουν τις μοτοσυκλέτες.



-Μένοντας στο φετινό Συνέδριο της FIM Europe, υπάρχουν κάποια άλλα θέματα που σχετίζονται με το αντικείμενό σας και με την ομάδα της οποίας ηγείται ο Jean-Pierre Moreau;

-Ναι. Το Συνέδριο του 2017 είδε να τίθονται σε ισχύ αναθεωρημένα συμφωνημένα έγγραφα μεταξύ FIM Europe και FEMA. Αυτά είχαν συνταχθεί το 2015 και το πλάνο είναι να τα ελέγχουμε σε διετή βάση όπως έγινε και φέτος. Πρόκειται για σύντομα περιεκτικά κείμενα που αφορούν σε όλα τα θέματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα καθώς τα μεγάλα κείμενα κανείς από τους πολυάσχολους πολιτικούς ή αξιωματούχους δεν θα μπει στον κόπο να τα διαβάσει.


Αποχαιρετίσαμε επίσης τον Morten Hansen από τη Νορβηγία ο οποίος ήταν πρόεδρος της ομάδας συνεργασίας. Για το 2018 η Francesca Marozza της FMI θα είναι επικεφαλής της ομάδας.



-Αναφερθήκατε νωρίτερα στα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό ήταν το κύριο θέμα της ετήσιας συζήτησης της FIM στις Βρυξέλλες;

-Ναι, όπως βλέπετε και στην φωτογραφία, η BMW μας παραχώρισε ένα από τα νέα σκούτερ της για τη φωτογράφιση έξω από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες. Στο σκούτερ έχει εφαρμοστεί η ίδια τεχνολογία με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW.

Ανάμεσα στους ομιλητές ήταν και φοιτητές από το project STORM της Ολλανδίας. Σχεδίασαν υλοποίησαν και έκαναν το γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες με μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα

(https://www.storm-eindhoven.com)


-Κάποια στιγμή νωρίτερα μέσα στη χρονιά είχαμε αναφερθεί στο ρουχισμό της μοτοσυκλέτας και κάποιους νέους νόμους που θα εφαρμοστούν από το 2018. Κάποιο νέο από εκεί;

-Θα κάνω μια παρουσίαση σχετικά με το θέμα στο Συνέδριο στη Φινλανδία στις αρχές του 2018. Τον Απρίλιο θα εφαρμοστεί και ένας νέος νόμος σύμφωνα με τον οποίο ο μοτοσυκλετιστικός ρουχισμός θα τεστάρεται όπως και τα προστατευτικά πρόσκρουσης. Νομίζω ότι θα είναι λίγο συγκεχυμένη η κατάσταση για τους αναβάτες. Ευτυχώς τα περισσότερα ρούχα που πωλούνται στην Ευρώπη είναι ίδια με αυτά της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας όπου αναπτύσσεται ένα σύστημα αξιολόγησης του ρουχισμού μοτοσυκλέτας. Νομίζω ότι αυτό θα είναι πολύ χρήσιμο και μέσω Internet θα μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στην πληροφορία αυτή.


Τελειώνοντας θέλουμε να ευχηθούμε στην FIM τα καλύτερα για την καινούργια χρονιά και δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε δίπλα στον αναβάτη.

αναδημοσίευση απο www.motoria.gr
 
Top Bottom