Πως στριβει η μηχανη!!

dodos

well know member
Δημοσιεύσεις
3.888
Ηλικία
48
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Apostolis
Περιοχή
Αθήνα
Δεν το ξέρω και δεν το χω ψάξει ποτέ πως στρίβει η μοτό!! Όλα τα χρόνια από την αρχή σιγά σιγά πειραματιζομουν κάθε φορά βόλτα με τη βόλτα!
Αυτό που έχω διαπιστώσει για το τι γίνεται στη δική μου περίπτωση είναι ότι δεν κουνιέμαι καθόλου από τη θέση μου, δεν καρφώνω το βλέμμα μου στον εμπρός τροχό, φτάνω με φρένο (όχι πολύ) μέχρι την κορυφή της στροφής και το αφήνω μετά ανοίγοντας γκάζι και όσο και αν φαίνεται περίεργο είναι αυτό που λένε ότι η μηχανή οδηγείται με ανάποδο τιμόνι, το οποίο είναι δύσκολο να το αντιληφθείς και με τα δύο χέρια στο τιμόνι, αν κάνεις μια στριφτερη διαδρομή χαλαρή με το ένα χέρι στο τιμόνι θα δεις ότι εκεί κάνει μπαμ η κίνηση αυτη του ανάποδου!!
Μέχρι στιγμής δείχνει ότι δουλεύουν όλα αυτά!! Θέλω να ελπίζω ότι ένα σχολείο θα με βοηθήσει να κατανοήσω περισσότερα πάνω στο θέμα!!
 
Τελευταία επεξεργασία:

bugsbunny

new member
Δημοσιεύσεις
300
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
VOGE 500 DS
Όνομα
George
Το μάτια παίζουν πρωταρχικό λόγο σε μια στροφή, ....

Τα μάτια λοιπόν μας έδειξαν την κατεύθυνση, οπότε πλέον ξέρουμε την πορεία μας άρα έχουμε υπολογίζει βάσει της τροχιάς που θα ακολουθήσουμε ....
joe_bar_team_025.jpg

από τα πολύ πετυχημένα JoeBar
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.180
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Όλες οι φουρκέτες θέλουν ροή, είτε ανηφόρες είτε κατηφόρες, δεν παλεύεις με γραμμές ή γκάζι ,η μηχανή πάει μόνη της...
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Βλέπω στο YouTube βιντεάκια με βαριές μηχανές που κανουν ζικ ζακ σε κορινες και κάνουν και κατι 180 μοιρες, με αργές ταχύτητες και κλίσεις κάτσε καλά!!
Το σώμα πάντα με αντίθετη κλιση
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Βλέπω στο YouTube βιντεάκια με βαριές μηχανές που κανουν ζικ ζακ σε κορινες και κάνουν και κατι 180 μοιρες, με αργές ταχύτητες και κλίσεις κάτσε καλά!!
Το σώμα πάντα με αντίθετη κλιση
κι εγώ τα έχω δει. Ειδικά με κάτι μπατσικες Ιαπωνικές

Δεν ξέρω κανέναν προσωπικά, απο όλους τους μοτοσυκλετιστές που γνωρίζω, να βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
κι εγώ τα έχω δει. Ειδικά με κάτι μπατσικες Ιαπωνικές

Δεν ξέρω κανέναν προσωπικά, απο όλους τους μοτοσυκλετιστές που γνωρίζω, να βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο.
Λες τους japan με τα Vfr με τα ψηλά τιμόνια..
Που να δεις τους Αμερικανούς με τα τέρατα rt και lt..
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.338
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Εδω θα διαφωνήσω..
Όσο και αταλαντος να είσαι σε κάτι, πάντα επιδέχεται βελτίωσης..
Φυσικά ο ταλαντούχος θα σε φάει λάχανο, ας έχεις κάνει 500 μαθήματα..
Ισχύει σε ολα

Δεν διαφωνω αλλα ειπα και ξεκαθαριζω: Eιτε το΄χεις απο μικρος ..... και το δουλευεις , ψαχνεσαι , ρωτας αυτα που ρωτας τωρα , πας και κανεις πειραματα και θα .... σαβουρδιαζεις κιολας αμα λαχει γιατι θελεις και το παρακανεις εκουσια ψαχνοντας τα ορια σου ......! cdefghi

Παντως εγω τωρα για πειραματισμο ..... μεταξυ του πεσιματος ή του χε$ιματος προτιμω το δευτερο ..... νοιωθω πιο σταθερο κρατημα......! abcdefghgk
 

thimiospoul

member
Δημοσιεύσεις
719
Ηλικία
46
Περιοχή
ΚΟΖΑΝΗ
Μοτοσυκλέτα
fz6 s2 2007
Όνομα
ΘΥΜΙΟΣ
Λοιπόν, στρίψιμο. Μεγάλη υπόθεση. Οι περισσότεροι ξέρουν πως γίνεται στην θεωρία, αλλά δεν ξέρουν/μπορούν να το κάνουν στην πράξη.
Αυτοί που ξέρουν να το κάνουν, το κάνουν μεν, αλλά έχει ποτίσει απο τα παιδικά τους χρόνια με τα πρώτα παπιά και ποδήλατα, που το κάνουν μηχανικά και δεν ξέρουν να το εξηγήσουν.

Ας ξεκινήσω πρώτα απο αυτό που έγραψε ο @Σάββας σε άλλο νήμα για γυαλόχαρτα και ξεφούσκωτα λάστιχα. Δεν ξέρω αν το κάνει κανείς αυτό πέρα απο την πλάκα, αλλά ένα μηχανάκι με ξεφούσκωτα λάστιχα για να φαίνεται πως πατάει όλο το πέλμα και να φαίνεται χεράς ο οδηγός, είναι ΚΙΝΔΥΝΟΣ/ΘΑΝΑΤΟΣ!
Όταν βγαίνουμε ταξίδι με την μηχανή οι πιέσεις πρέπει να είναι τσεκαρισμένες και να είναι οι προτεινόμενες, αλλιώς, με χαμηλές πιέσεις το μηχανάκι "ψαρεύει" στο στρίψιμο, επειδή δημιουργείται δεύτερο σημείο ανάρτησης. Ένα απο τις αναρτήσεις και ένα απο το ελαστικό. Ο μόνος λόγος για χαμηλές πιέσεις είναι διέλευση απο χώμα με μυτερές πέτρες, για να προστατεύσουμε το ελαστικό.

Από εκεί και πέρα, σχετικά με την κλίση. Άλλη κλίση θα πάρω εγώ με το Caponord σε ένα στροφιλίκι, και άλλη θα πάρω με το bandit. Μου το επισήμανε και ένας φίλος (αυτός με το versys) που βολτάρουμε μαζί. Μου λέει "με το bandit το πλάγιαζες παραπάνω, μήπως το φοβάσαι το Caponord;"
Δεν το πλάγιαζα παραπάνω. Το πέλμα πατούσε στο ίδιο σημείο. Απλά στο Capo έχω υψηλό κέντρο βάρους και φαίνομαι να παίρνω μικρότερη κλίση σε μοίρες απο ότι με το στρητ. Ταχύτητα εισόδου και εξόδου ίδιες.

Αφου αφήσαμε τα γύρω γύρω ας πιάσουμε το ζουμί.
Το στρίψιμο.
Δύο είναι οι βασικές παράμετροι. Την μια την έγραψε ο Σοφιανός. Είναι το να βλέπουμε που θα πάμε. Αυτό απο μόνο του κάνει το κορμί μας να έρχεται σε φυσική στάση του να πάρουμε την στροφή. Δυστυχώς όμως εκει πρέπει να καταπολεμήσουμε το αρχέγονο ένστικτο της επιβίωσης που λέει "θα πέσεις" και κάνει το σώμα να πάρει αφύσικη στάση ασυναίσθητα, ωστε να μην πλαγιάσουμε πολύ. Ή αν πλαγιάσουμε μας βάζει σε ένα mode πανικού και προσπαθούμε να την επαναφέρουμε μέσα στην στροφή σε όρθια στάση. Παλεύουμε δηλαλή την φυσική της κατάσταση μέσα στην στροφή. Είναι το αντίστοιχο του συνεπιβάτη που γέρνει προς την αντίθετη πλευρά απο τον οδηγό, επειδή φοβάται. Είμαστε οι χειρότεροι εχθροί του εαυτού μας. Μας εμποδίζει ή μας ρίχνει κιόλας ο φόβος και όχι η μηχανή.

Η άλλη παράμετρος έχει να κάνει με τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας και την χρήση απο εμάς.
-Χρήση φρένου πριν απο την στροφή, όσο βρισκόμαστε σε όρθια θέση
-τοποθέτηση της μοτοσυκλέτας στο σωστό σημείο του οδοστρώματος ανάλογα με την φορά τη στροφής
-Ελαφρύ άνοιγμα γκαζιού κατά την έξοδο για διόρθωση πορείας

Αν καταπολεμήσουμε τον πρώτο φόβο του πλαγιάσματος, μπορούμε μετά να κάνουμε πρακτική με την δεύτερη παράμετρο για να γίνουμε πιο γρήγοροι.

Η θέση του σώματος δεν έχει τόσο να κάνει με το πως θα μπούμε στην στροφή, όσο έχει να κάνει η θέση του κεφαλιού. Μπορούμε να μπούμε τελείως άκαμπτοι και κονιορδοι, αρκεί το κεφάλι να κοιτάει στην έξοδο και να γνωρίζουμε που ακριβώς θέλουμε να βγούμε.

Κάτι πίθηκους που βλέπω να κρέμονται απο τα τιμόνια, γελάω. Δεν προσθέτει τίποτα στην οδήγηση τους, μονο προβλήματα.

Από εκεί και πέρα καλό είναι να γνωρίζουμε και λίγο φυσική.
Μπαίνουμε πχ στην στροφή σε αδράνεια, με τα χλμ που ερχόμαστε. Ούτε γκάζι, ούτε φρένο. Αν το κάνουμε αυτό, θα δούμε πως η τροχιά μας ανοίγει επειδή το λάστιχο σιγά σιγά "ξενεριάζει". Τι πρέπει να κάνουμε για να κλείσει η τροχιά; Να ανοίξουμε το γκάζι. Φραααααπ, την κλείνουμε και ερχόμαστε.
Αντίστοιχα αν έχουμε μπει με μεγαλύτερη κλίση απο όσο πρέπει, και υποστρέψει, συνήθως αρκεί το άφημα του γκαζιού και ένα ελαφρύ τσίμπημα στο πίσω φρένο για να έρθει στα ίσα του το μηχανάκι. Μπροστινό φρένο όχι, εκτός και αν γνωρίζει κάποιος τις ιδιαιτερότητες τέτοιου τύπου φρεναρίσματος μέσα στην στροφή. Κυρίως το χρησιμοποιούν αγωνιζόμενοι και για συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Γενικά το γκάζι-φρένο και την σωστή τους χρήση το θεωρώ σημαντικότερο απο το που θα βρίσκεται ο κορμός ή οι αγκώνες ή οι ώμοι, όσον αφορά το στρίψιμο. Απο θέση του σώματος μας ενδιαφέρει το κεφάλι και που βλέπουν τα μάτια. Το υπόλοιπο κορμί θα πάρει την θέση που πρέπει μόλις ξεπεραστεί ο φόβος. Εξάλλου η θέση του σώματος ποικίλει ανάλογα με τον τύπο μοτοσυκλέτας. Ξαναλέω, το θέαμα ενός κρεμασμένου πάνω απο ένα Vstrom που νομίζει πως οδηγάει ss, πέρα απο αστείο είναι και επικίνδυνο. Δεν βγάζουμε κώλους, δεν βγάζουμε λεκάνες, δεν βγάζουμε τίποτα για να στρίψουμε σωστά ή ακόμη και γρήγορα σε νορμάλ συνθήκες.


Άρα για να το συνοψίσω.
Φουσκωμένα λάστιχα
συντηρημένες αναρτήσεις
ρυθμισμένο sag (ακόμη και εμπειρικά)
σωστή τοποθέτηση στο οδόστρωμα
καλή χρήση γκαζιού φρένου ανάλογα με τις συνθήκες
και κυρίως
να βλέπουμε που πάμε και που θέλουμε να βγούμε
και να καταπολεμήσουμε τον φόβο πως αν πλαγιάσουμε η μηχανή θα μας ρίξει. Η μηχανή θα μας ρίξει ή θα μας βγάλει στο αντίθετο ρεύμα ή τα χωράφια αν ΔΕΝ την πλαγιάσουμε.

Disclaimer: ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΝΟΡΜΑΛ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΟΔΟΥ. ΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΙΣΧΥΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Υ.Γ Ας τοποπθετηθεί και ο @thimiospoul για το πως ξεκίνησε να οδηγάει και που έφτασε όταν ξεπέρασε τον φόβο του πλαγιάσματος.
Μην οδηγατε μηχανακια.Ειναι του διαβολου αυτα.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Τη δεκαετια του 90 αγορασα τα βιβλια twist of the wrist 1 και 2 απ το nolimits...τα οποια και ξεκοκαλισα
Με το ταπεινο gs500 που ειχα, προσπαθουσα να κανω πραξη οτι διαβαζα (εχει σπορ στησιμο ας μην του φαινεται)

Μετα εμπλεξα με τα touring..
Φυσικα μεγαλωσαμε τωρα...και ουδεμια ορεξη εχω να παω κοντα σε ορια..
Και το μηχανακι που εχω δεν κανει, θελει *****ωσια, οχι κατεβασματα.

Ρωτησα να δω αποψεις, τι τεχνικη εχει ο καθενας
anyway , απαντησεις πηρα μονο απο ελαχιστους..
πηρα ομως ωραιες φωτογραφιες ως απαντηση , με φοβερες κλισεις..


Οπως του ιωαννη απο θεσαλονικη,
Αυτο το κανει και η κουτση μαρια φιλε Ιωαννη με το μηχανακι σου.
Για να σε θαυμασουμε την εβαλες?
Σβηστηνε σε παρακαλω,
 
Τελευταία επεξεργασία:

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Δεν εχετε πιασει το νοημα του νηματος παντως.
Ξερω....ειναι ταμπου...μην θεωρηθει καποιος απ τα γραφομενα του ως κουλατζα..

Εγω το συνεχιζω ... γι αυτους που συμμετεχουν με σχολια, και οχι με φωτογραφιες
Στο βιντεακι βλεπουμε αργες ταχυτητες με μεγαλες κλισεις , countersteering (ετσι δειχνει) και το σωμα απ την αλλη στο φουλ.....μεχρι και ο κωλος βγαινει απ την αλλη

Ο drake ειπε και συμφωνω, οτι ταχυτητες των 30-40 χλμ δεν επαρκουν να κρατησουν τη μοτο πλαγιασμενη, ειδικα αν ειναι βαρια.
Βουταει μεσα.

Ξαναρωταω ...(μαλιασε η γλωσσα μου)
Ανηφορικες φουρκετες...
κανετε countersteering ?
το σωμα ειναι στην ιδια κλιση με τη μοτο?

 
Τελευταία επεξεργασία:

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Δεν εχετε πιασει το νοημα του νηματος παντως.
Ξερω....ειναι ταμπου...μην θεωρηθει καποιος απ τα γραφομενα του ως κουλατζα..

Εγω το συνεχιζω ... γι αυτους που συμμετεχουν με σχολια, και οχι με φωτογραφιες
Στο βιντεακι βλεπουμε αργες ταχυτητες με μεγαλες κλισεις , countersteering (ετσι δειχνει) και το σωμα απ την αλλη.

Ο drake ειπε και συμφωνω, οτι ταχυτητες των 30-40 χλμ δεν επαρκουν να κρατησουν τη μοτο πλαγιασμενη, ειδικα αν ειναι βαρια.
Βουταει μεσα.

Ξαναρωταω ...(μαλιασε η γλωσσα μου)
Ανηφορικες φουρκετες...
κανετε countersteering ?
το σωμα ειναι στην ιδια κλιση με τη μοτο?

Νομίζω θα πρέπει να το κυνηγάς όσο πάει για να ρίχνεις μηχανή σε χαμηλές ταχυτητες και να κρατάς το κέντρο βάρους βάζοντας το σώμα σου αντιθετα.
Απαιτει μεγάλη τεχνική κατάρτιση, και γνωση της μοτοσυκλέτας σου.

Προσωπικά τόσο κλειστές φουρκέτες με τόσο χαμηλή ταχύτητα τις βγάζω διεκπαιρεωτικά. Ούτε το κυνηγάω ούτε τίποτα. Να τελειώνουν να βγω σε πιο ανοικτά κομμάτια. Για εμένα για να απολαύσω την διαδρομή με στροφές θα πρέπει οι στροφές να είναι ρυθμού και ταχύτητας τουλάχιστον άνω των 60-70 χλμ/ώρα. Σε πιο χαμηλές ταχύτητες (κάτι 40-50χλμ/ώρα) νιώθω να παλεύω με την μηχανή. Βέβαια φταίει και η μοτο. Ο V60 rotax δεν φημίζεται για την βελούδινη συμπεριφορά του σε χαμηλές στροφές και ταχύτητες.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Νομίζω θα πρέπει να το κυνηγάς όσο πάει για να ρίχνεις μηχανή σε χαμηλές ταχυτητες και να κρατάς το κέντρο βάρους βάζοντας το σώμα σου αντιθετα.
Απαιτει μεγάλη τεχνική κατάρτιση, και γνωση της μοτοσυκλέτας σου.

Προσωπικά τόσο κλειστές φουρκέτες με τόσο χαμηλή ταχύτητα τις βγάζω διεκπαιρεωτικά. Ούτε το κυνηγάω ούτε τίποτα. Να τελειώνουν να βγω σε πιο ανοικτά κομμάτια. Για εμένα για να απολαύσω την διαδρομή με στροφές θα πρέπει οι στροφές να είναι ρυθμού και ταχύτητας τουλάχιστον άνω των 60-70 χλμ/ώρα. Σε πιο χαμηλές ταχύτητες (κάτι 40-50χλμ/ώρα) νιώθω να παλεύω με την μηχανή. Βέβαια φταίει και η μοτο. Ο V60 rotax δεν φημίζεται για την βελούδινη συμπεριφορά του σε χαμηλές στροφές και ταχύτητες.
οσο πιο γρηγορα, τοσο πιο ευκολα..
Το Fjr( με wilbers) εστριβε σε ανοιχτες παρατεταμενες με 180 με αρκετη κλιση, και ηταν τετοια η σταθεροτητα απ το γυροσκοπικο ...σαν να πηγαινεις ευθεια.
Με την ιδια μοτο, εψαχνα τροπο πως θα στριψω στη φουρκετα, πηγαινα πολυ πολυ αργα..χελωνα
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
οσο πιο γρηγορα, τοσο πιο ευκολα..
Το Fjr( με wilbers) εστριβε σε ανοιχτες παρατεταμενες με 180 με αρκετη κλιση, και ηταν τετοια η σταθεροτητα απ το γυροσκοπικο ...σαν να πηγαινεις ευθεια.
Με την ιδια μοτο, εψαχνα τροπο πως θα στριψω στη φουρκετα, πηγαινα πολυ πολυ αργα..χελωνα
Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, δεν υπάρχει στανταρ απάντηση.
Ο ίδιος οδηγός με άλλη μοτό θα το πάει αλλιώς στην ιδια φουρκέτα.
Οσο ζεις με μια μοτό μαθαίνεις τα όρια της
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, δεν υπάρχει στανταρ απάντηση.
Ο ίδιος οδηγός με άλλη μοτό θα το πάει αλλιώς στην ιδια φουρκέτα.
Οσο ζεις με μια μοτό μαθαίνεις τα όρια της
εσυ drake τις αργες στροφες πως τις παιρνεις?
το σωμα πλαγιασμενο μαζι με τη μοτο, η στυλ χωματινο με το σωμα απ την αλλη?
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
εσυ drake τις αργες στροφες πως τις παιρνεις?
το σωμα πλαγιασμενο μαζι με τη μοτο, η στυλ χωματινο με το σωμα απ την αλλη?
Ειλικρινά δεν έχω ιδέα. Δεν με έχω δει και δεν με έχει τραβήξει φώτο κάποιος. Tooth
Πάντως αυτό που μπορώ να σου πω είναι πως στροφές φουρκέτες με 30-40 τις παίρνω τελείως αργά και διεκπεραιωτικά. Ούτε υπερβολικά πλαγιάσματα, ούτε κάποια τεχνική. Του φούστη ρε φιλε! Τι τεχνική με 30χλμ; Η μονη τεχνική είναι της ισορροπίας! Tooth
 
Top Bottom