Περι άξονα

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.672
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Δεν λέγεται διαφορικό... λέγεται άξονας!​

aksonas_arthro_242021.jpg
Ακόμα βλέπεις μοτοσυκλέτα με άξονα μετάδοσης και το λες «διαφορικό»; Κάνεις λάθος και ήρθε η ώρα να μάθεις και το γιατί.

Είναι πασίγνωστο ότι πολλές μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν άξονα τελικής μετάδοσης, όπως τα παγίσγνωστα GS της BMW αλλά και πολλές άλλες μοτοσυκλέτες της μάρκας, μοτοσυκλέτες της Triumph, της Honda, της Yamaha και πόσων άλλων κατασκευαστών, ανά τα χρόνια. Μια επιλογή που ήταν ευρύτερης εφαρμογής στο παρελθόν, σήμερα ο άξονας μετάδοσης κίνησης τείνει να ταυτιστεί με ρετρό ή τουριστικές μοτοσυκλέτες και ειδικά για τις τελευταίες, προσφέρει το πλεονέκτημα της ελάχιστης συντήρησης και της χαρακτηριστικής αίσθησης στην μετάδοση ισχύος.

Επίσης εδώ και πολλά χρόνια, ένα συχνό λάθος χρήσης ορολογίας «συνοδεύει» τον άξονα μετάδοσης, καθώς αποκαλείται από πολλούς (γνώστες και μη), «διαφορικό». Φυσικά αυτό έχει να κάνει με την μεταφορά της ορολογίας του διαφορικού από τον τετράτροχο κόσμο, ίσως μάλιστα λόγω της παρόμοιας μορφής των αξόνων των μοτοσυκλετών, με τον αξόνων στα φορτηγά και στα παλιότερα πισωκίνητα οχήματα στα οποία το σύστημα τελικής μετάδοσης, ήταν ίσως πιο ορατό.

Σαφώς υπάρχουν ομοιότητες ανάμεσα στα δύο συστήματα: ένας άξονας εισέρχεται σε ένα «κουβούκλιο» φιλοξενίας του μηχανισμού, ενώ ένας ακόμα (ή δύο στα αυτοκίνητα) εξέρχεται και συνδέεται με τους τροχούς, σε γωνία 90 μοιρών με τον πρώτο. Όμως υπάρχει μια πολύ βασική διαφορά, στην οποία το «διαφορικό» οφείλει το όνομα του. Διαφορικό εξ ορισμού, ονομάζεται ο μηχανισμός που μπορεί να μεταδώσει την κίνηση από το σασμάν στους τροχούς, με την δυνατότητα διαφορετικής ταχύτητας περιστροφής για τον κάθε τροχό. Χάρη στο διαφορικό, οι κινητήριοι τροχοί μπορούν έτσι να ακολουθήσουν μια καμπύλη στροφής, χωρίς αναπηδήσεις και γλιστρήματα: Κάθε τροχός διανύει διαφορετικό «κύκλο» στην στροφή, άρα πρέπει να περιστρέφεται με διαφορετική ταχύτητα.

Στην μοτοσυκλέτα όμως δεν ισχύει αυτό: Έχουμε μόνο ΕΝΑΝ κινητήριο τροχό! Δεν υπάρχει ανάγκη διαφοροποίησης της ταχύτητας εξόδου, άρα η μετάδοση φέρει απλά δύο οδοντωτούς τροχούς σε γωνία 90 μοιρών, είσοδο και έξοδο. Όχι τον μηχανισμό διαφορικού! Για αυτό, το να αποκαλούμε τους «άξονες μετάδοσης» ως διαφορικά, είναι εσφαλμένο. Φυσικά κάπου εδώ, αξίζει να σημειώσουμε ότι με βάση τους όρους των στοιχείων μηχανών, δεν θα έπρεπε να τους λέμε… ούτε άξονες, καθώς από την στιγμή που μεταφέρουν ροπή, ονομάζονται άτρακτοι!


Είναι παλιό και στα αγγλικά, έχει μια χαζοφανφάρα στην αρχή-προσπεράστε την, αλλά αφού αρχίσει το κυρίως θέμα από το 03:30 και μετά, τα δείχνει ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ, τι είναι το διαφορικό.



Πηγη www.mototriti.gr
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.336
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Ωραιο και επεξηγηματικο βιντεακι.
.... και αν σηκωσουμε το αυτοκινητο ωστε να μεινουν κρεμασμενοι οι τροχοι στο αερα , μενοντας ακινητος ο κεντρικος αξονας και γυριζοντας την μια ροδα προς τα εμπρος η αλλη γυριζει προς τα πισω ......! Tooth

.... ετσι δουλευε η ρεβερσα σε ενα σκαφος στο Π.Ν. και μου ειχανε ζαλισει τα ουμπαλα να τους εξηγω πως και γιατι ...!abcdefghgk
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.462
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Ωραιο και επεξηγηματικο βιντεακι.
.... και αν σηκωσουμε το αυτοκινητο ωστε να μεινουν κρεμασμενοι οι τροχοι στο αερα , μενοντας ακινητος ο κεντρικος αξονας και γυριζοντας την μια ροδα προς τα εμπρος η αλλη γυριζει προς τα πισω ......! Tooth

.... ετσι δουλευε η ρεβερσα σε ενα σκαφος στο Π.Ν. και μου ειχανε ζαλισει τα ουμπαλα να τους εξηγω πως και γιατι ...!abcdefghgk
Εσύ τους εξηγήσες,αυτοί κατάλαβαν; abcdefghgk
 
Top Bottom