Pan-dvs
well know member
Motorcycle Republik – Ελληνικό Μουσείο Μοτοσικλέτας
Motorcycle Republik - Ελληνικό Μουσείο Μοτοσικλέτας. Επισκεφτήκαμε τον χώρο του μουσείου που δεν είναι απλά ένα μέρος με παρκαρισμένες μερικές κλασικές μοτοσικλέτες, αλλά ένας εν δυνάμει πολυχώρος που μπορεί να αποτελέσει μια αληθινή πηγή γνώσεων για παραπάνω από έναν αιώνα μοτοσικλέτας. Εφυγα από το μουσείο ξέροντας πολλά περισσότερα από πριν.
O καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει η χρονιά είναι να βρεθείς με έναν άνθρωπο που πραγματοποιεί τα όνειρά του και μετά όλα αυτά τα μετουσιώνει σε ένα νέο όραμα. Κι όλα αυτά μέσα από μια ματιά που παρά το φαραωνικό μέγεθος του εγχειρήματος να μοιάζουν απόλυτα πραγματοποιήσιμα.
Ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2014 έλαβα το e-mail του κ. Παναγιώτη Μαριολόπουλου, του Τάκη, …γνωστού συλλέκτη στους κύκλους της κλασικής μοτοσικλέτας, πρώην πρόεδρο της Λέσχης Φίλων Κλασικής Μοτοσικλέτας, που με προσκαλούσε να εκδηλώσω ενδιαφέρον για επίσκεψη στο μουσείο μοτοσικλέτας το οποίο ετοιμάζει με την ονομασία «Motorcycle Republik – Ελληνικό Μουσείο Μοτοσικλέτας». Τη στιγμή αυτή (αρχές του 2015) το Μουσείο δεν είναι ακόμη ανοιχτό για το κοινό, καθώς μένουν ακόμη αρκετές εκκρεμότητες για να διευθετηθούν. Ο χώρος όμως είναι εκεί, οι μοτοσικλέτες είναι εκεί κι έτσι ο κ. Μαριολόπουλος οργάνωσε μικρές ομάδες επισκεπτών από το mailing list που έχει φτιάξει για να τους δώσει την ευκαιρία να δουν τις μοτοσικλέτες, να δουν την γέννηση του Μουσείου και το (κυριότερο κατά τη γνώμη μας) να ξεναγηθούν από τον ίδιο τον κ. Μαριολόπουλο και να ακούσουν όχι μόνο τεχνικές λεπτομέρειες για μάρκες που ίσως να μην έχουν ακούσει ποτέ στη ζωή τους (ή δεν έχουν ακούσει για πολλά χρόνια) αλλά και να βουτήξουν σε αφηγήσεις που αφορούν την ιδιαίτερη ιστορία κάποιων μοτοσικλετών, τους προηγούμενους ιδιοκτήτες, τις συνθήκες στις οποίες βρέθηκαν, την κατάστασή τους, τις ελλείψεις τους συν εμπειρίες του ίδιου του Τάκη πλέον από τις διαδρομές που έχει κάνει μαζί τους.
Σχεδόν το κάθε τετραγωνικό εκατοστό αυτής της φωτογραφίες κρύβει κι από έναν θησαυρό. Βλέπετε μια άποψη του υπογείου με μοτοσικλέτες που ετοιμάζονται για να εκτεθούν...
Η εμπειρία
Τα πράγματα που μπορούν να σε εντυπωσιάσουν στον πολυεπίπεδο (και πολυώροφο) αυτό χώρο δεν είναι μόνο οι μοτοσικλέτες καθ’ αυτές, αλλά διάφορες συλλογές από αντικείμενα που σχετίζονται λιγότερο ή περισσότερο με τις μοτοσικλέτες: π.χ. ρεζερβουάρ, κοντέρ, παλιές πινακίδες, αφίσες, παλιές φωτογραφίες, αλλά και παλιά ραδιόφωνα (ρεύματος, αυτοκινήτου, ή μπαταρίας), συσκευές τηλεφώνου, προβολείς και μερικά ανταλλακτικά που είναι ακόμη στο κουτί τους.
Brough Superior SS80 του ΄37 στο γκαράζ κι ένα Ducati SS900 NCR πιο πίσω και... δεν θέλεις πια να φύγεις από αυτό το υπόγειο!
Οι μοτοσικλέτες
Η συλλογή του κ. Μαριολόπουλου είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή στην Ελλάδα, που είναι τουλάχιστον ανοιχτή στο κοινό (αν υπάρχουν μεγαλύτερες συλλογές στις οποίες δεν υπάρχει πρόσβαση και τεκμηρίωση, δεν μπορούμε να τις λάβουμε υπόψη). Η παλιότερη μοτοσικλέτα που έχει να δείξει η συλλογή είναι ένα βρετανικό Douglas 4HP του 1919 με ξύλινο side car, με boxer κινητήρα τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα. Δεν είναι λίγες όμως οι μοτοσικλέτες που είναι νεότερες αλλά… σχεδόν συνομήλικές της: ένα Γαλλικό Automoto 125 του 1925 κι ένα αγγλικό Quadrant 600 επίσης του 1924.
Οσοι εντυπωσιάζονται με τα προπολεμικά BMW, θα δαπανήσουν πολλή ώρα μπροστά από μερικά εκθέματα της Βαυαρικής εταιρίας στην εξελικτική τους σειρά. Δηλαδή: BMW R 52 του 1928, R11 του 1930, R4 του 1933 (μονοκύλινδρο 400cc) και R71 του 1937. Μαζί τους ένα περίεργης όψης βέλγικο La Mondiale Sport 350cc με πρεσαριστό πλαίσιο και πολλά άλλα. Αλλά και από τα μεταπολεμικά BMW ξεχωρίζουν τα σπάνια (επειδή φτιάχτηκαν λίγα) R68 από τα οποίο ο Τάκης έχει δύο.
Δεν λείπουν φυσικά σημαντικές μοτοσικλέτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου από διάφορες εταιρίες και μάρκες (BMW, Zundapp, Moto Guzzi), υπάρχουν όμως κι άλλα σπανιότερα πολεμικά και στρατιωτικά κομμάτια, όπως το ελβετικό Condor A 580 του 1951.
Το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής αποτελείται εύλογα από μεταπολεμικές μοτοσικλέτες των δεκαετιών του ΄50, ’60 και ’70, δεν θα απογοητευτούν όμως και όσοι προτιμούν τα μοντέλα του ’80 και του ’90 γιατί ανάμεσά τους είναι πολλές σημαντικές μοτοσικλέτες, όπως Ducati Pantah, Moto Guzzi Lemans II, Yamaha RD 350, ένα φανταστικό Ducati 888, δύο Bimota, δύο Aprilia Moto 6,5 του Philip Stark, δύο αριθμημένα, συλλεκτικά MV Agusta F4 κι ένα Ducati Paul Smart 1000ρέπλικα του 2006 που είναι και το νεότερο έκθεμα του μουσείου.
Οι μοτοσικλέτες του Μουσείο Μοτοσικλέτας δεν είναι μόνο κλασικές. Βλέπετε από τα δεξιά ένα MV Agusta F4 Ayrton Senna (2002), ένα MV Agusta F4 Telaio Oro (1999) κι ένα Ducati 916 Ayrton Senna (1995). Πιο αριστερά διακρίνεται ένα Yamaha RD 350 κι ένα τρικύλινδρο Kawasaki 350 (του 1973, το μπλε). Δεν διακρίνεται στη φωτογραφία παρά μόνο εμπρός τροχός ενός Ducati SS 1000 Paul Smart Replica του 2006 που είναι η πιο καινούργια μοτοσικλέτα της συλλογής.
Ενας απίστευτος κόσμος αποκαλύπτεται και στο υπόγειο του μουσείου που δεν είναι επισκέψιμος χώρος, αλλά ο Τάκης το εντάσσει στην ξενάγησή του. Εκεί, πέρα από ένα χώρο με ράμπα και εργαλεία είναι παρκαρισμένα απίστευτα κλασικά κομμάτια, όπως ένα Brough Superior SS80 του 1937, ένα BMW R12 του 1935 ή ένα στρατιωτικό τρίκυκλο Moto GuzziTrialce ανάμεσα σε Ducati SS 750 και SS900, μια μεγάλη συλλογή από BMW R100 διαφόρων εκδόσεων, ένα BMW R90S και μοτοσικλέτες μεγάλης συλλεκτικής αξίας σε μορφή Porject, όπως ένα πολεμικό BMW R 75 κι ένα BMW R12, ρεζερβουάρ, φέρινγκ, μπροστινά, τροχοί και πολλά άλλα αντικείμενα. Όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούν να γραφτούν όλα όσα είδαμε σε ένα άρθρο – θα χρειαζόταν ένα βιβλίο.
Τις μοτοσικλέτες του μουσείου πάντως μπορείτε να τις δείτε στο site του μουσείου, www.motorcyclerepublik.org. Στο κάτω μέρος του άρθρου σας έχουμε ετοιμάσει έναν πίνακα με όλα τα μοντέλα του μουσείου με links που σας παραπέμπουν στην περιγραφή της κάθε μίας στο site του Motorcycle Rupublik.
.....
Πηγη:http://www.mrbike.gr/website/latest-news/motorcycle-republik.html
Motorcycle Republik - Ελληνικό Μουσείο Μοτοσικλέτας. Επισκεφτήκαμε τον χώρο του μουσείου που δεν είναι απλά ένα μέρος με παρκαρισμένες μερικές κλασικές μοτοσικλέτες, αλλά ένας εν δυνάμει πολυχώρος που μπορεί να αποτελέσει μια αληθινή πηγή γνώσεων για παραπάνω από έναν αιώνα μοτοσικλέτας. Εφυγα από το μουσείο ξέροντας πολλά περισσότερα από πριν.
O καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει η χρονιά είναι να βρεθείς με έναν άνθρωπο που πραγματοποιεί τα όνειρά του και μετά όλα αυτά τα μετουσιώνει σε ένα νέο όραμα. Κι όλα αυτά μέσα από μια ματιά που παρά το φαραωνικό μέγεθος του εγχειρήματος να μοιάζουν απόλυτα πραγματοποιήσιμα.
Ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2014 έλαβα το e-mail του κ. Παναγιώτη Μαριολόπουλου, του Τάκη, …γνωστού συλλέκτη στους κύκλους της κλασικής μοτοσικλέτας, πρώην πρόεδρο της Λέσχης Φίλων Κλασικής Μοτοσικλέτας, που με προσκαλούσε να εκδηλώσω ενδιαφέρον για επίσκεψη στο μουσείο μοτοσικλέτας το οποίο ετοιμάζει με την ονομασία «Motorcycle Republik – Ελληνικό Μουσείο Μοτοσικλέτας». Τη στιγμή αυτή (αρχές του 2015) το Μουσείο δεν είναι ακόμη ανοιχτό για το κοινό, καθώς μένουν ακόμη αρκετές εκκρεμότητες για να διευθετηθούν. Ο χώρος όμως είναι εκεί, οι μοτοσικλέτες είναι εκεί κι έτσι ο κ. Μαριολόπουλος οργάνωσε μικρές ομάδες επισκεπτών από το mailing list που έχει φτιάξει για να τους δώσει την ευκαιρία να δουν τις μοτοσικλέτες, να δουν την γέννηση του Μουσείου και το (κυριότερο κατά τη γνώμη μας) να ξεναγηθούν από τον ίδιο τον κ. Μαριολόπουλο και να ακούσουν όχι μόνο τεχνικές λεπτομέρειες για μάρκες που ίσως να μην έχουν ακούσει ποτέ στη ζωή τους (ή δεν έχουν ακούσει για πολλά χρόνια) αλλά και να βουτήξουν σε αφηγήσεις που αφορούν την ιδιαίτερη ιστορία κάποιων μοτοσικλετών, τους προηγούμενους ιδιοκτήτες, τις συνθήκες στις οποίες βρέθηκαν, την κατάστασή τους, τις ελλείψεις τους συν εμπειρίες του ίδιου του Τάκη πλέον από τις διαδρομές που έχει κάνει μαζί τους.
Σχεδόν το κάθε τετραγωνικό εκατοστό αυτής της φωτογραφίες κρύβει κι από έναν θησαυρό. Βλέπετε μια άποψη του υπογείου με μοτοσικλέτες που ετοιμάζονται για να εκτεθούν...
Η εμπειρία
Τα πράγματα που μπορούν να σε εντυπωσιάσουν στον πολυεπίπεδο (και πολυώροφο) αυτό χώρο δεν είναι μόνο οι μοτοσικλέτες καθ’ αυτές, αλλά διάφορες συλλογές από αντικείμενα που σχετίζονται λιγότερο ή περισσότερο με τις μοτοσικλέτες: π.χ. ρεζερβουάρ, κοντέρ, παλιές πινακίδες, αφίσες, παλιές φωτογραφίες, αλλά και παλιά ραδιόφωνα (ρεύματος, αυτοκινήτου, ή μπαταρίας), συσκευές τηλεφώνου, προβολείς και μερικά ανταλλακτικά που είναι ακόμη στο κουτί τους.
Brough Superior SS80 του ΄37 στο γκαράζ κι ένα Ducati SS900 NCR πιο πίσω και... δεν θέλεις πια να φύγεις από αυτό το υπόγειο!
Οι μοτοσικλέτες
Η συλλογή του κ. Μαριολόπουλου είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή στην Ελλάδα, που είναι τουλάχιστον ανοιχτή στο κοινό (αν υπάρχουν μεγαλύτερες συλλογές στις οποίες δεν υπάρχει πρόσβαση και τεκμηρίωση, δεν μπορούμε να τις λάβουμε υπόψη). Η παλιότερη μοτοσικλέτα που έχει να δείξει η συλλογή είναι ένα βρετανικό Douglas 4HP του 1919 με ξύλινο side car, με boxer κινητήρα τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα. Δεν είναι λίγες όμως οι μοτοσικλέτες που είναι νεότερες αλλά… σχεδόν συνομήλικές της: ένα Γαλλικό Automoto 125 του 1925 κι ένα αγγλικό Quadrant 600 επίσης του 1924.
Οσοι εντυπωσιάζονται με τα προπολεμικά BMW, θα δαπανήσουν πολλή ώρα μπροστά από μερικά εκθέματα της Βαυαρικής εταιρίας στην εξελικτική τους σειρά. Δηλαδή: BMW R 52 του 1928, R11 του 1930, R4 του 1933 (μονοκύλινδρο 400cc) και R71 του 1937. Μαζί τους ένα περίεργης όψης βέλγικο La Mondiale Sport 350cc με πρεσαριστό πλαίσιο και πολλά άλλα. Αλλά και από τα μεταπολεμικά BMW ξεχωρίζουν τα σπάνια (επειδή φτιάχτηκαν λίγα) R68 από τα οποίο ο Τάκης έχει δύο.
Δεν λείπουν φυσικά σημαντικές μοτοσικλέτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου από διάφορες εταιρίες και μάρκες (BMW, Zundapp, Moto Guzzi), υπάρχουν όμως κι άλλα σπανιότερα πολεμικά και στρατιωτικά κομμάτια, όπως το ελβετικό Condor A 580 του 1951.
Το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής αποτελείται εύλογα από μεταπολεμικές μοτοσικλέτες των δεκαετιών του ΄50, ’60 και ’70, δεν θα απογοητευτούν όμως και όσοι προτιμούν τα μοντέλα του ’80 και του ’90 γιατί ανάμεσά τους είναι πολλές σημαντικές μοτοσικλέτες, όπως Ducati Pantah, Moto Guzzi Lemans II, Yamaha RD 350, ένα φανταστικό Ducati 888, δύο Bimota, δύο Aprilia Moto 6,5 του Philip Stark, δύο αριθμημένα, συλλεκτικά MV Agusta F4 κι ένα Ducati Paul Smart 1000ρέπλικα του 2006 που είναι και το νεότερο έκθεμα του μουσείου.
Οι μοτοσικλέτες του Μουσείο Μοτοσικλέτας δεν είναι μόνο κλασικές. Βλέπετε από τα δεξιά ένα MV Agusta F4 Ayrton Senna (2002), ένα MV Agusta F4 Telaio Oro (1999) κι ένα Ducati 916 Ayrton Senna (1995). Πιο αριστερά διακρίνεται ένα Yamaha RD 350 κι ένα τρικύλινδρο Kawasaki 350 (του 1973, το μπλε). Δεν διακρίνεται στη φωτογραφία παρά μόνο εμπρός τροχός ενός Ducati SS 1000 Paul Smart Replica του 2006 που είναι η πιο καινούργια μοτοσικλέτα της συλλογής.
Ενας απίστευτος κόσμος αποκαλύπτεται και στο υπόγειο του μουσείου που δεν είναι επισκέψιμος χώρος, αλλά ο Τάκης το εντάσσει στην ξενάγησή του. Εκεί, πέρα από ένα χώρο με ράμπα και εργαλεία είναι παρκαρισμένα απίστευτα κλασικά κομμάτια, όπως ένα Brough Superior SS80 του 1937, ένα BMW R12 του 1935 ή ένα στρατιωτικό τρίκυκλο Moto GuzziTrialce ανάμεσα σε Ducati SS 750 και SS900, μια μεγάλη συλλογή από BMW R100 διαφόρων εκδόσεων, ένα BMW R90S και μοτοσικλέτες μεγάλης συλλεκτικής αξίας σε μορφή Porject, όπως ένα πολεμικό BMW R 75 κι ένα BMW R12, ρεζερβουάρ, φέρινγκ, μπροστινά, τροχοί και πολλά άλλα αντικείμενα. Όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούν να γραφτούν όλα όσα είδαμε σε ένα άρθρο – θα χρειαζόταν ένα βιβλίο.
Τις μοτοσικλέτες του μουσείου πάντως μπορείτε να τις δείτε στο site του μουσείου, www.motorcyclerepublik.org. Στο κάτω μέρος του άρθρου σας έχουμε ετοιμάσει έναν πίνακα με όλα τα μοντέλα του μουσείου με links που σας παραπέμπουν στην περιγραφή της κάθε μίας στο site του Motorcycle Rupublik.
.....
Πηγη:http://www.mrbike.gr/website/latest-news/motorcycle-republik.html