- Δημοσιεύσεις
- 26.672
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
Τα ορόσημα και όσα καινούρια είδαμε τα τελευταία 10 χρόνια, που δεν υπήρχαν πριν
Η δεκαετία που θα κλείσει σε λίγες μέρες, ήταν μία από τις πιο ιδιαίτερες περιόδους στην Ιστορία της μοτοσυκλέτας παγκοσμίως. Η οικονομική κρίση που εξαπλώθηκε σχεδόν σε ολόκληρο τον πλανήτη, επηρέασε σε πολύ μεγάλο βαθμό την πορεία και την στρατηγική των εργοστασίων, προσαρμόζοντάς τα στα δεδομένα που δημιούργησε η ύφεση. Επαναπροσδιόρισε τις τάσεις, αλλά και τον τρόπο ιεράρχησης των αξιών σε εμάς τους ίδιους τους αναβάτες. Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητα κακό…
Από την άλλη όμως, ούτε οι ακριβές μοτοσυκλέτες μας έλειψαν, ούτε και η εξέλιξη της τεχνολογίας και η διαρκής αναζήτηση για νέα μονοπάτια, είτε σχεδιαστικά είτε τεχνολογικά, δεν σταμάτησε. Μπορεί να επιβραδύνθηκε ο ρυθμός, αλλά η πορεία προς τα εμπρός δεν έπαψε ποτέ να υφίσταται. Ζήσαμε την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, αλλά και την δημιουργία οραμάτων για το αύριο της μοτοσυκλέτας. Οι ηλεκτρικές εναλλακτικές των κινητήρων εσωτερικής καύσης γίνονται πλέον πραγματικότητα μαζικά, ενώ ξαναζούμε το τελευταίο διάστημα το κυνήγι των επιδόσεων και της υπερεξειδίκευσης, ως μια φυσική συνέπεια της ανοδικής πορείας της αγοράς το τελευταίο διάστημα.
Εμείς στο ΜΟΤΟ καταγράψαμε και φιλοξενήσαμε στις σελίδες του περιοδικού όλη αυτή την ιστορική διαδρομή, μέσα από τις ίδιες τις μοτοσυκλέτες που άφησαν τα ίχνη τους στην άμμο του χρόνου. Και ως "ιστορικοί καταγραφείς", ανάμεσα στα υπόλοιπα της λίστας από το "job description" μας, σας παραθέτουμε την παραγωγική πορεία της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας με τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, μέσα από τις σελίδες του ΜΟΤΟ, αλλά και όλα τα νέα μοντέλα που "γεννήθηκαν" αυτό το διάστημα.
Όλες οι νέες μοτοσυκλέτες της δεκαετίας 2010 – 2020
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ
ΧΡΟΝΙΑ
Ducati Multistrada 1200
2010
Honda VFR 1200 DCT
2010
Kawasaki Z1000SX
2011
BMW K1600GT/GTL
2011
KTM Duke 125
2011
Triumph Speed Triple 1050
2011
Aprilia Dorsoduro 1200
2011
Kawasaki W800
2011
Ducati Diavel
2011
Honda Crossrunner
2011
Triumph Tiger 800
2011
CBR600F
2011
MV Agusta F3
2011
Honda NC700X
2012
Honda Crosstourer
2012
Kawasaki Versys 1000
2012
KTM Freeride E
2012
BMW R1200GS
2013
KTM 1190 Adventure
2013
Kawasaki Z800
2013
Honda CB1100
2013
Husqvarna TR650
2013
Honda CB500R/X
2013
KTM 390 Duke
2013
Aprilia Caponord 1200
2013
Vespa 946
2013
Yamaha MT-07
2014
Suzuki V-Strom 1000
2014
Ducati Monster 1200
2014
KTM 1290 Super Duke R
2014
Suzuki GSX 1000
2015
Ducati Scrambler
2015
Yamaha YZF-R1M
2015
Kawasaki H2/H2R
2015
Honda RC213V-S
2015
BMW S1000XR
2015
Yamaha MT-09 Tracer
2015
Honda CRF1000L Africa Twin
2016
Husqvarna 701 Enduro
2016
BMW R nineT
2016
Yamaha MT-10
2016
Triumph Thruxton R
2016
Husqvarna 701 Vitpilen
2016
Suzuki GSX-R1000
2017
Kymco AK550
2017
Benelli TRK 502
2017
Honda X-ADV
2017
Honda CRF250L Rally
2017
Kawasaki Versys X-300
2017
KTM 790 Duke
2017
Triumph Bobber
2017
Ducati Panigale V4/S
2018
Honda CB1000R
2018
Kawasaki Z900RS
2018
Triumph Tiger 1200
2018
Yamaha Niken
2018
Honda Super Cub 125 / Z125
2019
Indian FTR 1200
2019
KTM Adventure 790
2019
Moto Guzzi V85TT
2019
Suzuki Katana
2019
BMW R1250GS
2019
MV Agusta Brutale 1000
2019
Triumph Scrambler 1200
2019
Yamaha Tenere 700
2019
Harley Davidson LiveWire
2019
Honda CBR1000RR-R
2020
KTM 390 Adventure
2020
Aprilia RS660
2020
Ducati Streetfighter V4
2020
BMW F900XR
2020
Husqvarna Norden 901
2020
Kawasaki ZH2
2020
Bimota TesiH2
2020
Ducati Panigale V2
2020
KTM Duke 890R
2020
Yamaha TMX 560
2020
Εκτός από τις πολλές αναβαθμίσεις και ανανενεώσεις, ριζικές και επιφανειακές, περισσότερα από 70 νέα μοντέλα μας ήρθαν μέσα σε αυτή την δεκαετία και στο ΜΟΤΟ τα έχουμε οδηγήσει όλα τους.
Ξεχωρίσαμε λοιπόν ανάμεσά τους, τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες της δεκαετίας, και στο -κάπως μεγάλο- κείμενο που ακολουθεί, εξιστορούμε επιγραμματικά ορισμένα από όσα ζήσαμε μαζί τους, και μαζί αναφέρουμε μία χαρακτηριστική φράση από την πρώτη μας επαφή μαζί τους - Συνήθως από κάποια αποστολή στο εξωτερικό, πριν τα οδηγήσουμε και τα συγκρίνουμε στην Ελλάδα. Πάμε λοιπόν:
Οι σημαντικότερες νέες μοτοσυκλέτες της δεκαετίας
Ducati Multistrada 1200
Η ίδια η Ducati χαρακτήρισε την πρώτη Multistrada 1200 ως την σημαντικότερη Ducati όλων των εποχών. Ήταν μια τολμηρή δήλωση από ένα εργοστάσιο που έχει κατασκευάσει μοτοσυκλέτες όπως το 916, που έδειχνε όμως τότε, πριν μια δεκαετία, πόσο πολύ είχαν επενδύσει πάνω της για το μέλλον της εταιρείας. Η Ιστορία τους επιβεβαίωσε και οι επόμενες γενιές των Multistrada 1200 (πλέον 1260) έχουν γράψει με χρυσά γράμματα το όνομα της οικογένειας, στην λίστα με τα best seller της Ducati. Φτιαγμένο από μια ομάδα "ονειροπόλων" μηχανολόγων, το Multistrada προσπάθησε να παντρέψει τα ασυμβίβαστα διεκδικώντας την κορυφή σε κάθε τομέα κι όχι τον συμβιβασμό στις διαφορετικές χρήσεις. Ο Testastretta 11°, ήταν ο απόλυτος σύμμαχος για να το καταφέρουν και το υψηλό επίπεδο του εξοπλισμού του προσέδωσε ανεξίτηλα τον χαρακτήρα της premium μοτοσυκλέτας.
Γράψαμε στο ΜΟΤΟ (τ. 457): "Τέτοιο συνδυασμό επιδόσεων και πρακτικότητας δεν είχαμε δει μέχρι τώρα, με φιλοδοξίες που δεν τελειώνουν στους πάσης φύσεως δρόμους…"
Honda VFR1200 DCT
Το sport touring V4 της Honda δεν ήταν απλά μια ακόμη μοτοσυκλέτα. Ήταν μια ξεκάθαρη δήλωση μηχανολογικής υπεροχής, όπως αυτές που κάνει το εργοστάσιο σε τακτά χρονικά διαστήματα, για να θυμίζει στους υπόλοιπους το status της. Ήταν μια μοτοσυκλέτα-παρέμβαση στην μοτοσυκλετιστική Ιστορία γενικότερα, με την οποία η Honda έκανε κάθε έναν που αντίκρυζε την VFR να μπαίνει σε μια διαδικασία ερμηνεία της κατασκευαστικής της φιλοσοφίας. Το σύστημα διπλού συμπλέκτη (DCT) δεν ήταν απλώς άλλη μία κίνηση τεχνολογικού εντυπωσιασμού, αλλά και ένα απτό παράδειγμα ορθής εφαρμογής της κατάλληλης τεχνολογίας για τον κατάλληλο σκοπό, έστω κι αν από εκείνη την πρώτη γενιά του DCT, έχει επέλθει θεαματική εξέλιξη και βελτίωση σήμερα. Ακόμη και αν δεν διεκδίκησε τα σκήπτρα των απόλυτων επιδόσεων ή τον χαρακτηρισμό της υπέρτατης χρηστικότητας, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι το VFR 1200DCT ήταν μια επίδειξη κατασκευαστικής μαεστρίας.
Γράψαμε στο ΜΟΤΟ (τ. 478): "… Πάνω απ' όλα όμως, θα είσαι ιδιοκτήτης μιας από εκείνες τις μοτοσυκλέτες που αφήνουν την υπογραφή της Honda στην Ιστορία του μοτοσυκλετισμού."
BMW K1600GT
Και μόνο το εξακύλινδρο εν σειρά μοτέρ του Βαυαρικού εργοστασίου, αρκεί για να μπει στην λίστα με το ορόσημα το sport touring της BMW. Και αν σας ξενίζει ο όρος sport, μάθετε τότε ότι αυτός είναι ο δεύτερος λόγος, γιατί το Κ1600GT μπορεί άνετα να παίξει και αυτόν τον ρόλο. Η εμφάνιση και ο όγκος της μπορεί να προδιαθέτει για το αντίθετο, αλλά διανύοντας πολλές εκατοντάδες (για να μην πούμε χιλιάδες) χιλιομέτρων στη σέλα της, μπορούμε να πούμε μετά βεβαιότητας ότι αυτό που εισπράττεις όταν την οδηγείς, είναι μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις που μας έχει επιφυλάξει μοτοσυκλέτα δοκιμής. Είναι ένα πραγματικό road train, που δεν θα κάνει το ταξίδι απλώς μια υπερ-άνετη εμπειρία, αλλά ταυτόχρονα και πολύ διασκεδαστική. Χωρίς ίχνος υπερβολής, οι K1600GT και GTL της BMW, αποτελούν το σημείο αναφοράς των πραγματικών Gran Tourismo μοτοσυκλετών της τελευταίας δεκαετίας.
Γράψαμε στο ΜΟΤΟ (τ. 483): "Η BMW έχει εισάγει τόσες καινοτομίες με το Κ1600GT, που κινδυνεύει η μία να υποσκελίσει την άλλη. Θα μπορούσαν να γραφτούν σελίδες για τον τρόπο που αποδίδει στον δρόμο ως σύνολο, και όμως υπάρχουν ένα σωρό άλλες λεπτομέρειες που επίσης απαιτούν ιδιαίτερη μνεία."
Η δεκαετία που θα κλείσει σε λίγες μέρες, ήταν μία από τις πιο ιδιαίτερες περιόδους στην Ιστορία της μοτοσυκλέτας παγκοσμίως. Η οικονομική κρίση που εξαπλώθηκε σχεδόν σε ολόκληρο τον πλανήτη, επηρέασε σε πολύ μεγάλο βαθμό την πορεία και την στρατηγική των εργοστασίων, προσαρμόζοντάς τα στα δεδομένα που δημιούργησε η ύφεση. Επαναπροσδιόρισε τις τάσεις, αλλά και τον τρόπο ιεράρχησης των αξιών σε εμάς τους ίδιους τους αναβάτες. Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητα κακό…
Από την άλλη όμως, ούτε οι ακριβές μοτοσυκλέτες μας έλειψαν, ούτε και η εξέλιξη της τεχνολογίας και η διαρκής αναζήτηση για νέα μονοπάτια, είτε σχεδιαστικά είτε τεχνολογικά, δεν σταμάτησε. Μπορεί να επιβραδύνθηκε ο ρυθμός, αλλά η πορεία προς τα εμπρός δεν έπαψε ποτέ να υφίσταται. Ζήσαμε την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, αλλά και την δημιουργία οραμάτων για το αύριο της μοτοσυκλέτας. Οι ηλεκτρικές εναλλακτικές των κινητήρων εσωτερικής καύσης γίνονται πλέον πραγματικότητα μαζικά, ενώ ξαναζούμε το τελευταίο διάστημα το κυνήγι των επιδόσεων και της υπερεξειδίκευσης, ως μια φυσική συνέπεια της ανοδικής πορείας της αγοράς το τελευταίο διάστημα.
Εμείς στο ΜΟΤΟ καταγράψαμε και φιλοξενήσαμε στις σελίδες του περιοδικού όλη αυτή την ιστορική διαδρομή, μέσα από τις ίδιες τις μοτοσυκλέτες που άφησαν τα ίχνη τους στην άμμο του χρόνου. Και ως "ιστορικοί καταγραφείς", ανάμεσα στα υπόλοιπα της λίστας από το "job description" μας, σας παραθέτουμε την παραγωγική πορεία της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας με τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, μέσα από τις σελίδες του ΜΟΤΟ, αλλά και όλα τα νέα μοντέλα που "γεννήθηκαν" αυτό το διάστημα.
Όλες οι νέες μοτοσυκλέτες της δεκαετίας 2010 – 2020
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ
ΧΡΟΝΙΑ
Ducati Multistrada 1200
2010
Honda VFR 1200 DCT
2010
Kawasaki Z1000SX
2011
BMW K1600GT/GTL
2011
KTM Duke 125
2011
Triumph Speed Triple 1050
2011
Aprilia Dorsoduro 1200
2011
Kawasaki W800
2011
Ducati Diavel
2011
Honda Crossrunner
2011
Triumph Tiger 800
2011
CBR600F
2011
MV Agusta F3
2011
Honda NC700X
2012
Honda Crosstourer
2012
Kawasaki Versys 1000
2012
KTM Freeride E
2012
BMW R1200GS
2013
KTM 1190 Adventure
2013
Kawasaki Z800
2013
Honda CB1100
2013
Husqvarna TR650
2013
Honda CB500R/X
2013
KTM 390 Duke
2013
Aprilia Caponord 1200
2013
Vespa 946
2013
Yamaha MT-07
2014
Suzuki V-Strom 1000
2014
Ducati Monster 1200
2014
KTM 1290 Super Duke R
2014
Suzuki GSX 1000
2015
Ducati Scrambler
2015
Yamaha YZF-R1M
2015
Kawasaki H2/H2R
2015
Honda RC213V-S
2015
BMW S1000XR
2015
Yamaha MT-09 Tracer
2015
Honda CRF1000L Africa Twin
2016
Husqvarna 701 Enduro
2016
BMW R nineT
2016
Yamaha MT-10
2016
Triumph Thruxton R
2016
Husqvarna 701 Vitpilen
2016
Suzuki GSX-R1000
2017
Kymco AK550
2017
Benelli TRK 502
2017
Honda X-ADV
2017
Honda CRF250L Rally
2017
Kawasaki Versys X-300
2017
KTM 790 Duke
2017
Triumph Bobber
2017
Ducati Panigale V4/S
2018
Honda CB1000R
2018
Kawasaki Z900RS
2018
Triumph Tiger 1200
2018
Yamaha Niken
2018
Honda Super Cub 125 / Z125
2019
Indian FTR 1200
2019
KTM Adventure 790
2019
Moto Guzzi V85TT
2019
Suzuki Katana
2019
BMW R1250GS
2019
MV Agusta Brutale 1000
2019
Triumph Scrambler 1200
2019
Yamaha Tenere 700
2019
Harley Davidson LiveWire
2019
Honda CBR1000RR-R
2020
KTM 390 Adventure
2020
Aprilia RS660
2020
Ducati Streetfighter V4
2020
BMW F900XR
2020
Husqvarna Norden 901
2020
Kawasaki ZH2
2020
Bimota TesiH2
2020
Ducati Panigale V2
2020
KTM Duke 890R
2020
Yamaha TMX 560
2020
Εκτός από τις πολλές αναβαθμίσεις και ανανενεώσεις, ριζικές και επιφανειακές, περισσότερα από 70 νέα μοντέλα μας ήρθαν μέσα σε αυτή την δεκαετία και στο ΜΟΤΟ τα έχουμε οδηγήσει όλα τους.
Ξεχωρίσαμε λοιπόν ανάμεσά τους, τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες της δεκαετίας, και στο -κάπως μεγάλο- κείμενο που ακολουθεί, εξιστορούμε επιγραμματικά ορισμένα από όσα ζήσαμε μαζί τους, και μαζί αναφέρουμε μία χαρακτηριστική φράση από την πρώτη μας επαφή μαζί τους - Συνήθως από κάποια αποστολή στο εξωτερικό, πριν τα οδηγήσουμε και τα συγκρίνουμε στην Ελλάδα. Πάμε λοιπόν:
Οι σημαντικότερες νέες μοτοσυκλέτες της δεκαετίας
Ducati Multistrada 1200
Η ίδια η Ducati χαρακτήρισε την πρώτη Multistrada 1200 ως την σημαντικότερη Ducati όλων των εποχών. Ήταν μια τολμηρή δήλωση από ένα εργοστάσιο που έχει κατασκευάσει μοτοσυκλέτες όπως το 916, που έδειχνε όμως τότε, πριν μια δεκαετία, πόσο πολύ είχαν επενδύσει πάνω της για το μέλλον της εταιρείας. Η Ιστορία τους επιβεβαίωσε και οι επόμενες γενιές των Multistrada 1200 (πλέον 1260) έχουν γράψει με χρυσά γράμματα το όνομα της οικογένειας, στην λίστα με τα best seller της Ducati. Φτιαγμένο από μια ομάδα "ονειροπόλων" μηχανολόγων, το Multistrada προσπάθησε να παντρέψει τα ασυμβίβαστα διεκδικώντας την κορυφή σε κάθε τομέα κι όχι τον συμβιβασμό στις διαφορετικές χρήσεις. Ο Testastretta 11°, ήταν ο απόλυτος σύμμαχος για να το καταφέρουν και το υψηλό επίπεδο του εξοπλισμού του προσέδωσε ανεξίτηλα τον χαρακτήρα της premium μοτοσυκλέτας.
Γράψαμε στο ΜΟΤΟ (τ. 457): "Τέτοιο συνδυασμό επιδόσεων και πρακτικότητας δεν είχαμε δει μέχρι τώρα, με φιλοδοξίες που δεν τελειώνουν στους πάσης φύσεως δρόμους…"
Honda VFR1200 DCT
Το sport touring V4 της Honda δεν ήταν απλά μια ακόμη μοτοσυκλέτα. Ήταν μια ξεκάθαρη δήλωση μηχανολογικής υπεροχής, όπως αυτές που κάνει το εργοστάσιο σε τακτά χρονικά διαστήματα, για να θυμίζει στους υπόλοιπους το status της. Ήταν μια μοτοσυκλέτα-παρέμβαση στην μοτοσυκλετιστική Ιστορία γενικότερα, με την οποία η Honda έκανε κάθε έναν που αντίκρυζε την VFR να μπαίνει σε μια διαδικασία ερμηνεία της κατασκευαστικής της φιλοσοφίας. Το σύστημα διπλού συμπλέκτη (DCT) δεν ήταν απλώς άλλη μία κίνηση τεχνολογικού εντυπωσιασμού, αλλά και ένα απτό παράδειγμα ορθής εφαρμογής της κατάλληλης τεχνολογίας για τον κατάλληλο σκοπό, έστω κι αν από εκείνη την πρώτη γενιά του DCT, έχει επέλθει θεαματική εξέλιξη και βελτίωση σήμερα. Ακόμη και αν δεν διεκδίκησε τα σκήπτρα των απόλυτων επιδόσεων ή τον χαρακτηρισμό της υπέρτατης χρηστικότητας, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι το VFR 1200DCT ήταν μια επίδειξη κατασκευαστικής μαεστρίας.
Γράψαμε στο ΜΟΤΟ (τ. 478): "… Πάνω απ' όλα όμως, θα είσαι ιδιοκτήτης μιας από εκείνες τις μοτοσυκλέτες που αφήνουν την υπογραφή της Honda στην Ιστορία του μοτοσυκλετισμού."
BMW K1600GT
Και μόνο το εξακύλινδρο εν σειρά μοτέρ του Βαυαρικού εργοστασίου, αρκεί για να μπει στην λίστα με το ορόσημα το sport touring της BMW. Και αν σας ξενίζει ο όρος sport, μάθετε τότε ότι αυτός είναι ο δεύτερος λόγος, γιατί το Κ1600GT μπορεί άνετα να παίξει και αυτόν τον ρόλο. Η εμφάνιση και ο όγκος της μπορεί να προδιαθέτει για το αντίθετο, αλλά διανύοντας πολλές εκατοντάδες (για να μην πούμε χιλιάδες) χιλιομέτρων στη σέλα της, μπορούμε να πούμε μετά βεβαιότητας ότι αυτό που εισπράττεις όταν την οδηγείς, είναι μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις που μας έχει επιφυλάξει μοτοσυκλέτα δοκιμής. Είναι ένα πραγματικό road train, που δεν θα κάνει το ταξίδι απλώς μια υπερ-άνετη εμπειρία, αλλά ταυτόχρονα και πολύ διασκεδαστική. Χωρίς ίχνος υπερβολής, οι K1600GT και GTL της BMW, αποτελούν το σημείο αναφοράς των πραγματικών Gran Tourismo μοτοσυκλετών της τελευταίας δεκαετίας.
Γράψαμε στο ΜΟΤΟ (τ. 483): "Η BMW έχει εισάγει τόσες καινοτομίες με το Κ1600GT, που κινδυνεύει η μία να υποσκελίσει την άλλη. Θα μπορούσαν να γραφτούν σελίδες για τον τρόπο που αποδίδει στον δρόμο ως σύνολο, και όμως υπάρχουν ένα σωρό άλλες λεπτομέρειες που επίσης απαιτούν ιδιαίτερη μνεία."