Αρκετές συζητήσεις έχουν γίνει κατά καιρούς γι'αυτό το θέμα σχετικά με το κόστος συντήρησης μια μοτοσυκλέτας. Γενικά τις μοτοσυκλέτες μου τις συντηρούσα είτε σε κάποιο συνεργείο φίλου, είτε σε μόνος μου. Μεγαλώνοντας κράτησα συγκεκριμένα πράγματα που κάνω μόνος μου και τα υπόλοιπα τα αφήνω να τα κάνουν άλλοι. Η χαρά της συντήρησης της μοτοσυκλέτας πλέον για εμένα αφορά κυρίως περιφερειακές βλάβες και φρένα. Την μοτοσυκλέτα μου την χρησιμοποιώ καθημερινά και δεν έχω την πολυτέλεια του να την έχω λυμμένη για μέρες για να διορθώσω μια βλάβη που μπορεί να αποκατασταθεί μέσα σε λίγες ώρες σε ένα συνεργείο.
Οταν έβγαλα την μηχανή μου από το μεγάλο τρακάρισμα του 2015 μετά από δυο χρόνια ακινησίας ήξερα πως χρειάζεται πολλά. Τότε δούλευα στα ανταλλακτικά και έτσι βόλευε να προμηθευώ τα ανταλλακτικά σε τιμές κόστους και να πάω στον φίλο μου με το συνεργείο και να κάνουμε το σερβις. Αλλωστε θα ήταν και μια μέρα ρεπό από την δουλειά. Προμηθεύθηκα λοιπόν τα ανταλλακτικά, σε τιμές κόστους επαναλαμβάνω, με μάρκες που χρησιμοποιεί η BMW ώστε να έχω τα γνήσια πάνω (έστω και χωρίς σήμα). Λάδια Castrol 15w50, Βαλβολίνη διαφορικού Castrol 75w140, φίλτρο λαδιού ΜΑΝΝ, μπουζί NGK 4ακιδα, ιμάντας δυναμό Contitech, και δυο μπεκ Bosch. Κόστος ανταλλακτικών 77 Ευρω (μαζί με τα μπεκ). Πήγα λοιπόν το πρωί στον φίλο με το συνεργείο λύσαμε μαζί την μοτοσυκλέτα, κάναμε μαζί το service, όλη την μέρα στην μουτζούρα και τον χαβαλέ...Ολη την μέρα ασχολήθηκε μόνο με την μοτοσυκλέτα μου. Τελειωνοντας το μεσημέρι στην ερώτηση μου τι χρωστάω, μου ζήτησε 200 Ευρώ. Πλήρωσα ελαφρά προβληματισμένος και έφυγα.
Κατά την διάρκεια του service διαπιστώσαμε πως έχω πρόβλημα στους ταχυσυνδέσμους στις αντλίες βενζίνης. Τηλεφωνόντας την BMW μαθαίνω πως είναι δωρεάν αντικατασταση λόγω ανάκλησης και υπάρχει και μια ανάκληση για το μουαγιέ του πίσω τροχού (σε μια μηχανή 10 ετών αυτά). Την επόμενη μέρα βρίσκομαι στην BMW. Μου γίνονται οι δυο δωρεάν αντικαταστάσεις, και κάνουμε και έναν έλεγχο στην μοτοσυκλέτα. Βασικό πρόβλημα δίσκος πλατώ. Συνολικό κοστολόγιο δίσκο/πλατώ 600 Ευρω με την εργασία. Κλείνω ραντεβού, ανοίγεται η μηχανή, διαπιστώνουμε πως όλες οι τσιμούχες και οι φλάντζες του σασμάν ήταν καμμένες από την ακινησία, και τις αντικαθιστούμε όλες, μαζί με φούσκες του άξονα μπρος πίσω. Το πλατώ όμως ήταν σε άριστη κατάσταση, ο δίσκος είχε πολύ ψωμί αλλά ήταν ποτισμένος σε λάδι και γι αυτο πατινάριζε. Αλλαγή μόνο του δίσκου λοιπόν...Συνολικό κοστολόγιο με εργασίες 280 Ευρώ. Στον φίλο μου μηχανικό που είχα ρωτήσει χωρίς τσιμουχες, χωρις φουσκές εργασία μόνο 300 Ευρώ.
Συζητώντας λοιπόν με τον αρχιμηχανικό μέσα στο εξουσιοδοτημένο (έχουμε μια φιλική σχέση εκτός των μοτοσυκλετών) μου εξηγεί πως είναι απόλυτα λογικές οι τιμές των εργασιών του συνοικιακού συνεργείου. Σε μια μέρα το συνοικιακό συνεργείο θα φτιάξει μια μοτοσυκλέτα ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Την ίδια μέρα αυτοί θα έχουν κάνει service σε τουλάχιστον 10 μοτοσυκλέτες. Το συνοικιακό θα πάρει 200 ευρώ εργατικά, το εξουσιοδοτημένο θα πάρει τουλάχιστον 800 Ευρώ εργατικά (σαν τζίρο μιλάμε τώρα). Αν φτιάξουμε ένα προϋλογιστικό πίνακα αποτελεσμάτων χρήσεως, θα δούμε πως το τελικό κέρδος μετά από φόρους, πάγια, τακτικά και έκτακτα έξοδα, είναι ακριβώς το ίδιο και στους δυο. Στον καταναλωτή/πελάτη όμως στο ένα θα πληρώσει 200 και στο άλλο 80 η διαφορά ειναι μεγαλύτερη από το 50%.
Αν συγκρίνω τώρα τα κόστη που έχω πληρώσει σε μοτοσυκλέτες HONDA και στο BMW (που τελικά από αυτά που διαβάζω από χρήστες BMW αλλά και από αυτά που λένε αυτοί που δεν είχαν ποτέ BMW είναι πολύ μεγαλύτερα), έχω τρελές διαφορές.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΟ | HONDA AFRICA TWIN XRV750 RD07 | BMW R1200GS K25 |
Πίσω φαναρι | 150 | 50 |
Καθρέπτης | 270 | 90 |
Αισθητήρας στροφάλου | 215 | 25 |
Βίδες ζελατίνας μαζί με λαστιχενια ουπα (5 τμχ) | 25 Ευρω (5 ευρώ η βίδα) | 5 Ευρώ (1 ευρω η βιδα) |
ΠΡΟΣΟΧΗ. Οχι ότι τα εξουσιοδοτημένα είναι πάμφθηνα. Οπου βρουν θα σε τσιμπήσουν. Και φυσικά τα ανταλλακτικά είναι ελαφρώς ακριβότερα από ότι τα aftermarket (αν υπάρχουν aftermarket). Για παράδειγμα δεν αλλάζω ποτέ τακάκια σε αντιπροσωπεία. Οταν για ένα σετ τακακια μπρος πίσω μου ζητούν 360 Ευρώ και τα ιδια τάκακια, ιδια μαρκα, ίδια πάστα μου κοστιζουν εξω 100 Ευρώ, και επιλέγω αν θέλω καλυτερη παστα. Δίσκοπλακες 1200 Ευρώ και έξω μου κοστίζουν 280 Ευρώ με τα μεταφορικά από την Γερμανία και με καλύτερο κραμμα.
Τώρα όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια. Αν θέλεις να πάρεις Desmo ή full LCD οθόνη με Android 8,1 και αναβαθμίσεις εκει αναγκαστικά θα πληρωσεις. Το ζήτημα είναι να επιλέγεις τι πληρώνεις, που πληρώνεις και πως πληρώνεις...αυτά τα αστεία περί πτωχάντζας και το ποδηλατο μου κοστίζει πιο ακριβα το σερβις στο ποδήλατο και τα γελακια στα reaction...χαιρομαι που υπάρχουν και τέτοιοι πελάτες για να συντηρούν τον κάθε συνεργειατζή να πληρώνουμε εμείς φτηνότερα!
Θα κλείσω με μια παράφραση γνωστής ατάκας του Φάνη Λαμπρόπουλου
ΠΛΗΡΩΣΤΕΕΕΕΕΕΕ....ΜΠΟΥΡΔΕΛΑ