User V
Μαθουσάλας member
- Δημοσιεύσεις
- 12.090
Του Richard Dredge
Από το: below-the-radar.com
Σχεδιασμένο ως αμφίβιο μονοθέσιο, το Mopetta ήταν τόσο καταστροφικό στο νερό όσο ήταν στο δρόμο
Έβγαινε με ένα κάθισμα, έναν προβολέα, έναν μονοκύλινδρο κινητήρα και μόλις τρεις τροχούς. Το Brutsch Mopetta, που αντιπροσωπεύει την οικονομία της αυτοκινητοβιομηχανίας στα πιο βασικά της, είναι ένα από τα πιο παράξενα και γοητευτικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Όχι ότι μπορείτε πραγματικά να το ονομάσετε αυτοκίνητο, επειδή το Mopetta είναι πραγματικά ένα σκούτερ με κρίση ταυτότητας.Με έναν μικροσκοπικό δίχρονο κινητήρα κι ένα τριών ταχυτήτων κιβώτιο που δεν διαθέτει όπισθεν,όταν πρέπει να το γυρίσετε, απλά σηκώστε και μετακινήστε το με το χέρι.
Ιδανικό για άτομο με επιθυμία θανάτου που δεν βιάζεται, η τελική ταχύτητα του Mopetta ήταν μόλιςκάτω από 22 μίλια / ώρα, ενώ είχε μήκος μόλις 1,7 μέτρα και πλάτος 88 εκατοστά. Αν δεν ήσουν νάνος, δεν υπήρχε καμία ελπίδα να κρατήσετε μεγάλο μέρος του προσώπου σας πίσω από το παρμπρίζ που ήταν πιθανό να μην προστατεύει τίποτα πάνω από το πηγούνι σας. Ακόμα, με την προοπτική να φτάσετε σε ταχύτητες που θα ήσασταν ευάλωτοι να έχετε ποδηλάτες κολλημένους στον πίσω προφυλακτήρα σας (καλά, αν το αυτοκίνητο είχε έναν..), πιθανότατα δεν υπήρχε περίπτωση για μεγάλη ζημιά όση θα μπορούσατε να κάνετε στον εαυτό σας…
Το Brutsch Mopetta έκανε το ντεμπούτο του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1956 και ήταν το πνευματικό τέκνο του παραγωγικού δημιουργού μικροκατασκευών Egon Brutsch. Το πρόβλημα του ήταν ότι είχε τη συνήθεια να προχωράει στο επόμενο έργο προτού τελειώσει το τελευταίο.Επομένως, είναι υπεύθυνος για μια σειρά άλλων μικροσκοπικών οχημάτων , πολλά από τα οποία έχουν γίνει τόσο συλλεκτικά όσο το Mopetta.
Εάν αναρωτιέστε πόσο συλλεκτικό είναι το Mopetta, ο πιο αυθεντικός "επιζών" από τα λίγα αυτοκίνητα που έχουν απομείνει (καταχωρημένο 408 EPD) πωλήθηκε σε δημοπρασία από το Historics το 2017 έναντι 46.000 £. Αυτά είναι πολλά χρήματα για ένα «αυτοκίνητο» που είναι τόσο ασυνήθιστο κι άστοχο όσο αυτό Ακόμα πιο απογοητευτικό είναι το γεγονός ότι μόλις δύο χρόνια αργότερα το ίδιο αυτοκίνητο πουλήθηκε από την RM Sotheby's.Αυτή τη φορά πέτυχε ακόμη πιο εντυπωσιακά νούμερα φτάνοντας τα 69.000 ευρώ!!!
Ο Μπρούτς φέρεται να σχεδίασε και να έφτιαξε τη Μοπέτα σε μία μόνο μέρα, κάτι που σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς γέμισε το απόγευμα του.. Σκόπευε να είναι αμφίβιο (ναι, πραγματικά!), Το Mopetta έπρεπε να ωθείται αποκλειστικά από τον αριστερό πίσω τροχό μέσω αλυσίδας, τελικά απέτυχε σε αυτόν τον στόχο/σκοπό. Πρώτον, δεν μπορούσε να επιπλέει, κάτι που ήταν μειονέκτημα, και δεύτερον - πιθανώς - ο κινητήρας θα πλημμύριζε όπως θα ήταν κάτω από τη γραμμή του νερού.
Εάν και η Mopetta δεν είχε δύναμη στο νερό, ήταν λίγο καλύτερο στο δρόμο. Πράγματι,τόσο φτωχό ,θεωρείται και ήταν το μικρό μονοθέσιο που , με κάθε τρόπο οι γερμανικές αρχές αρνήθηκαν να επιτρέψουν στον εμπνευστή να το πουλήσει στην εγχώρια αγορά του. Αβέβαιος, ο Brutsch προσπάθησε να συνεργαστεί με την Opel για να θέσει το Mopetta σε παραγωγή, αλλά αυτές οι συνομιλίες δεν ήταν τίποτα, οπότε το επόμενο βήμα του ήταν να στείλει τα αυτοκίνητα που είχε ήδη κατασκευάσει στο Ηνωμένο Βασίλειο.Εκεί τα πούλησε μέσω της Automotive & Marine Ltd Albany Street στο Λονδίνο. Για κάποιο λόγο, η Mopetta αποδείχθηκε σχεδόν αδύνατο να πουληθεί. Ποιος θα μπορούσε να μην το δει αυτό να έρχεται;
Από το: below-the-radar.com
Σχεδιασμένο ως αμφίβιο μονοθέσιο, το Mopetta ήταν τόσο καταστροφικό στο νερό όσο ήταν στο δρόμο
Έβγαινε με ένα κάθισμα, έναν προβολέα, έναν μονοκύλινδρο κινητήρα και μόλις τρεις τροχούς. Το Brutsch Mopetta, που αντιπροσωπεύει την οικονομία της αυτοκινητοβιομηχανίας στα πιο βασικά της, είναι ένα από τα πιο παράξενα και γοητευτικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Όχι ότι μπορείτε πραγματικά να το ονομάσετε αυτοκίνητο, επειδή το Mopetta είναι πραγματικά ένα σκούτερ με κρίση ταυτότητας.Με έναν μικροσκοπικό δίχρονο κινητήρα κι ένα τριών ταχυτήτων κιβώτιο που δεν διαθέτει όπισθεν,όταν πρέπει να το γυρίσετε, απλά σηκώστε και μετακινήστε το με το χέρι.
Ιδανικό για άτομο με επιθυμία θανάτου που δεν βιάζεται, η τελική ταχύτητα του Mopetta ήταν μόλιςκάτω από 22 μίλια / ώρα, ενώ είχε μήκος μόλις 1,7 μέτρα και πλάτος 88 εκατοστά. Αν δεν ήσουν νάνος, δεν υπήρχε καμία ελπίδα να κρατήσετε μεγάλο μέρος του προσώπου σας πίσω από το παρμπρίζ που ήταν πιθανό να μην προστατεύει τίποτα πάνω από το πηγούνι σας. Ακόμα, με την προοπτική να φτάσετε σε ταχύτητες που θα ήσασταν ευάλωτοι να έχετε ποδηλάτες κολλημένους στον πίσω προφυλακτήρα σας (καλά, αν το αυτοκίνητο είχε έναν..), πιθανότατα δεν υπήρχε περίπτωση για μεγάλη ζημιά όση θα μπορούσατε να κάνετε στον εαυτό σας…
Το Brutsch Mopetta έκανε το ντεμπούτο του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1956 και ήταν το πνευματικό τέκνο του παραγωγικού δημιουργού μικροκατασκευών Egon Brutsch. Το πρόβλημα του ήταν ότι είχε τη συνήθεια να προχωράει στο επόμενο έργο προτού τελειώσει το τελευταίο.Επομένως, είναι υπεύθυνος για μια σειρά άλλων μικροσκοπικών οχημάτων , πολλά από τα οποία έχουν γίνει τόσο συλλεκτικά όσο το Mopetta.
Εάν αναρωτιέστε πόσο συλλεκτικό είναι το Mopetta, ο πιο αυθεντικός "επιζών" από τα λίγα αυτοκίνητα που έχουν απομείνει (καταχωρημένο 408 EPD) πωλήθηκε σε δημοπρασία από το Historics το 2017 έναντι 46.000 £. Αυτά είναι πολλά χρήματα για ένα «αυτοκίνητο» που είναι τόσο ασυνήθιστο κι άστοχο όσο αυτό Ακόμα πιο απογοητευτικό είναι το γεγονός ότι μόλις δύο χρόνια αργότερα το ίδιο αυτοκίνητο πουλήθηκε από την RM Sotheby's.Αυτή τη φορά πέτυχε ακόμη πιο εντυπωσιακά νούμερα φτάνοντας τα 69.000 ευρώ!!!
Ο Μπρούτς φέρεται να σχεδίασε και να έφτιαξε τη Μοπέτα σε μία μόνο μέρα, κάτι που σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς γέμισε το απόγευμα του.. Σκόπευε να είναι αμφίβιο (ναι, πραγματικά!), Το Mopetta έπρεπε να ωθείται αποκλειστικά από τον αριστερό πίσω τροχό μέσω αλυσίδας, τελικά απέτυχε σε αυτόν τον στόχο/σκοπό. Πρώτον, δεν μπορούσε να επιπλέει, κάτι που ήταν μειονέκτημα, και δεύτερον - πιθανώς - ο κινητήρας θα πλημμύριζε όπως θα ήταν κάτω από τη γραμμή του νερού.
Εάν και η Mopetta δεν είχε δύναμη στο νερό, ήταν λίγο καλύτερο στο δρόμο. Πράγματι,τόσο φτωχό ,θεωρείται και ήταν το μικρό μονοθέσιο που , με κάθε τρόπο οι γερμανικές αρχές αρνήθηκαν να επιτρέψουν στον εμπνευστή να το πουλήσει στην εγχώρια αγορά του. Αβέβαιος, ο Brutsch προσπάθησε να συνεργαστεί με την Opel για να θέσει το Mopetta σε παραγωγή, αλλά αυτές οι συνομιλίες δεν ήταν τίποτα, οπότε το επόμενο βήμα του ήταν να στείλει τα αυτοκίνητα που είχε ήδη κατασκευάσει στο Ηνωμένο Βασίλειο.Εκεί τα πούλησε μέσω της Automotive & Marine Ltd Albany Street στο Λονδίνο. Για κάποιο λόγο, η Mopetta αποδείχθηκε σχεδόν αδύνατο να πουληθεί. Ποιος θα μπορούσε να μην το δει αυτό να έρχεται;
Τελευταία επεξεργασία: