Εφαρμογή που «καρφώνει» τους παραβάτες;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.522
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Θα δούλευε στην Ελλάδα μια εφαρμογή που «καρφώνει» τους παραβάτες;​



Πως θα σου φαινόταν μια εφαρμογή όπου θα «κάρφωνες» την παράνομη στάθμευση scooter; Στην Γαλλία ήδη υπάρχει και μάλιστα οι κάτοικοι το έχουν αγκαλιάσει!

Η Cityscoot, εταιρεία ενοικίασης και self-service sharing scooter που δραστηριοποιείται στο Παρίσι, στο Μιλάνο και στο Τορίνο, θέλησε να κόψει την κακή συνήθεια των οδηγών δικύκλων που παρκάρουν όπου βρουν και δημιούργησε μια ιστοσελίδα, όπου ο καθένας μπορεί να ενημερώσει που υπάρχει παράνομα σταθμευμένο scooter, είτε της εταιρείας, είτε όχι. Το site ονομάζεται «Balancetonscoot.com», ενώ συνεργάζεται και με την εφαρμογή «DansMaRue», όπου ο κάτοικος του Παρισιού μπορεί να αναφέρει οποιαδήποτε «ανωμαλία» παρατηρεί στο δρόμο π.χ λακκούβες ή χαλασμένα πεζοδρόμια.

Ο παραβάτης ενημερώνεται με e-mail​

Αν κάποιος νομίζει ότι με αυτό το τρόπο «ρουφιανεύει» τον οδηγό του scooter στην αστυνομία κάνει λάθος, διότι δεν υπάρχει χρηματικό πρόστιμο ή κλήση στον αναβάτη. Απλά μετά την ψηφιακή καταγγελία, του έρχεται ένα e-mail, όπου του αναφέρει ότι έχει στάθμευσει παράνομα και ότι πρέπει να μετακινήσει το όχημα του.

Θέλει να εκπαιδεύσει κι όχι να φοβίζει​

Εξάλλου στόχος της εταιρείας είναι να ευαισθητοποιήσει και να εκπαιδεύσει τους αναβάτες κι όχι να τους βάλει στο σωστό δρόμο υπό το φόβο προστίμων. Επιπλέον δεν θέλει οι πολίτες να γίνουν οι «κακοί» της υπόθεσης ή να «υπερβάλλουν» στις καταγγελίες επειδή θα έχουν κάποια οικονομικά οφέλη όπως θέλει να κάνει η τροχαία της Ν. Υόρκης. Προτεραιότητα της είναι οι οδηγοί να μάθουν να σέβονται το Κ.Ο.Κ και τους πεζούς με ένα πιο «ορθόδοξο» τρόπο.

Για μια καλύτερη πόλη​

Οι άνθρωποι της Cityscoot δηλώνουν ότι η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με σκοπό να μειωθούν οι κίνδυνοι και το χάος στους δημόσιος χώρους, μιας και η πρωτεύουσα της Γαλλίας αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα με την παράνομη στάθμευση και ειδικά των δικύκλων.

Υπάρχει και στην Ελλάδα αντίστοιχη εφαρμογή​

Κάτι αντίστοιχο βέβαια συμβαίνει και στην Ελλάδα, με αρκετές μοτοσυκλέτες να καταλαμβάνουν πεζοδρόμια και να υποχρεώνουν στους πεζούς να «βγαίνουν» στους δρόμους. Όμως κι εμείς εδώ έχουμε μια αντίστοιχη εφαρμογή, έστω και σε πειραματικό επίπεδο. Ονομάζεται «Η θέση που σου αξίζει» και ουσιαστικά είναι μια διπλωματική εργασία φοιτητών στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών – Μηχανικών Γεωπληροφορικής ΕΜΠ.

Η εφαρμογή στοχεύει στην καταγραφή και τη συγκέντρωση δεδομένων σχετικά με την παραβατικότητα των αστικών κέντρων της χώρας και ταυτόχρονα μελέτα τις επιπτώσεις των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων στην αστική καθημερινή ζωή. Βέβαια το μόνο που κάνει προς στιγμή είναι να συλλέγει δεδομένα για ερευνητικούς σκοπούς και δεν έχει σαν στόχο την καταδίκη των οδηγών.

Το θέμα είναι ότι χρειάζονται τέτοιες εφαρμογές για να σκεφτεί ένας οδηγός το συνάνθρωπο του; Πρέπει οι αναβάτες να φοβούνται έστω και τις «φιλικές ξυλιές» ενός e-mail για να παρκάρουν νόμιμα κι όχι πάνω στο πεζοδρόμιο, επειδή είναι κοντά στο μέρος που θέλουν να πάνε; Εσύ τι πιστεύεις; Θα δούλευε ένα τέτοιο application στην Ελλάδα.

Πως θα σου φαινόταν με ένα κλικ να καταγγέλλεις την παράνομη στάθμευση!
Γίνεται ήδη Γαλλία και ο κόσμος το έχει αγκαλιάσει!
Όμως δεν ρίχνει πρόστιμο στο παράνομο αναβάτη!
Στόχος είναι να ευαισθητοποιήσει και να εκπαιδεύσει στους παραβάτες!
Υπάρχει και στην Ελλάδα κάτι αντίστοιχο αλλά είναι τελείως πειραματικό.
Θα μπορούσε να δουλέψει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα ή ο «ωχαδερφισμός» δεν θα το άφηνε;


Πηγη www.mototriti.gr
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.168
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
τι εφαρμογή και φουμερα δωστε εναν τριψηφιο τηλ αριθμό να δειτε προκοπή....
 

scrabler

new member
Δημοσιεύσεις
325
Ηλικία
56
Περιοχή
Athens
Μοτοσυκλέτα
KLR 650
Όνομα
Giorgos
Η ελληνικη εφαρμογή που αναπτύχθηκε από το Εργαστηρίο Συγκοινωνιακής Τεχνικής της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ βρίσκεται εδώ: https://gisanalysis.gr/

Φυσικά, θα ήταν ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ να την πάρει η τροχαία και να λυθεί το θέμα της παράνομης στάθμευσης και της καταληψης πεζοδρομίων (πρωτίστως από αυτοκινητα) αλλά στην Ελλάδα όλοι ξέρουμε πως λειτουργούν τα πράγματα... :(
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Στο Μοτοτρίτη, δεν ξέρουν το Novoville για τον Δήμο Αθήνας;
 
Δημοσιεύσεις
103
Ηλικία
47
Περιοχή
Svalbard
Μοτοσυκλέτα
Αύρα
Όνομα
Νίκος
Έχοντας ζήσει χρόνια στο μακρυνό Βορρά και ξέροντας πως λειτουργεί η καθημερινότητα σε χώρες που τα πάντα "δουλεύουν ρολόι", θεωρώ (ταπεινή άποψη) οτι στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι συνδιαστικό.

1. Έλλειψη παιδείας από την οικογένεια πρώτα απ' όλα. Όταν ο μπαμπάς/μαμά θα διπλοτριπλοπαρκάρει το όχημα με alarm για το κλασσικό "δύο λεπτάκια" γιατί θέλει να κάνει τη δουλίτσα του, το παιδί θα πάρει ως πρότυπο οτι έτσι κάνουμε.
2. Έλλειψη θέσεως πάρκινγκ/υποδομών. Όταν τα οχήματα στους δρόμους των πόλεων είναι παστωμένα σαν σαρδέλες κυριολεκτικά σχεδόν το ένα πάνω στο άλλο, και όταν έχοντας κάνει τον τριακοστό γύρο του Δήμου και συνηδειτοποιείς οτι Κάθε. Θέση. Είναι. Πιασμένη αλλά ΠΡΕΠΕΙ κάπου να σταματήσεις γιατί χρειάζεται όντως να κάνεις κάποια δουλειά, εγώ μπορεί τελικά να αποφασίσω να φύγω ή να περπατήσω και ένα-δυο χιλιόμετρα πχ αλλά κάποιος άλλος μπορεί να επιλέξει την εύκολη λύση.
3. Έλλειψη εφαρμογής του Νόμου γενικότερα. Όταν είναι ΤΟΣΟΙ οι παραβάτες (λόγω ανάγκης/ευκολίας/whatever) που το λάθος καταντά κοινός τόπος (πχ μηχανάκια παντού, σε κάθε πεζοδρόμιο, γωνιά κλπ), τότε οι Αρχές τι να κάνουν; Δηλαδή αν βγει κάποιος στην Καλλιθέα ή στο κέντρο πχ και πει οτι θέλει να καθαρίσει το τόπο απο τα παράνομα παρκαρισμένα, που να πρωταρχίσει και πόσες διπλές νταλίκες θα χρειαζόταν η Αστυνομία για να μαζέψει τα χιλιάδες μηχανάκια απο τα πεζοδρόμια;

Έξω τα πράγματα είναι απλά.
1. Όλοι μαθαίνουν από το σπίτι ότι κάποια πράγματα ΔΕΝ τα κάνουμε. ΔΕΝ παρκάρουμε σε πεζοδρόμια, τέλος.
2. Υπάρχουν υποδομές και κανονισμοί. Καταρχάς όλες οι πόλεις έχουν άπλετους χώρους με μεγάλους δρόμους, σηματοδοτημένες θέσεις πάρκινγκ, αλάνες, whatever. Επίσης, η συντριπτική πλειψηφία των θέσεων είναι δωρεάν μεν, αλλά αυστηρότατου ελέγχου από ιδιωτικές εταιρίες δε.
Πας, βάζεις το χειροκίνητο ρολογάκι να δείχνει την ώρα που πάρκαρες στο παρμπρίζ και ξέρεις οτι έχεις δυο, τρεις, έξι ώρες να κάνεις τη δουλειά σου. Στις δυο ώρες και ΕΝΑ λεπτό παίζει να σε έχουν γράψει. Έτσι ΚΑΙ δεν μένει ο κάθε μπάρμπας/κυρά να γράφει οκτάωρο στα ζάρια ή στο κομμωτήριο ΚΑΙ εσύ που πρέπει να κάνεις μια δουλειά βρίσκεις να παρκάρεις γιατί ο άλλος φεύγει.
Και αν κανένας ως πονηρός Έλλην κάνει τη σκέψη "γιατί να μην πάω όταν τελειώνει η ώρα να γυρίσω το ρολογάκι εκ νέου για άλλο ένα δίωρο", αυτό δεν επιτρέπεται. Η ελεγκτική εταιρία έχει καταγράψει που έχεις παρκάρει και πόση ώρα δικαιούσαι, οπότε μετά το τέλος του ορίου πρέπει να φύγεις. Τέλος.
3. Ο Νόμος εφαρμόζεται και εφαρμόζεται εύκολα. Επειδή ισχύουν τα #1 (κάποια πράγματα δεν τα κάνουμε) και #2 (θέσεις υπάρχουν οπότε γιατί να παρανομήσω), το να βρεις παρκαρισμένο όχημα σε πεζοδρόμιο είναι τόσο σπάνιο που ΑΝ το κάνει κάποιος θα ξεχωρίζει κυριολεκτικά σαν τη μύγα μες το γάλα. Συνεπώς είναι εξίσου εύκολο για τον Νόμο να κάνει τη δουλειά του και να του ράψει κουστουμάκι.

Όταν έχουμε δημιουργήσει τις συνθήκες για ένα μπάχαλο δεκάδων χιλιάδων παρανομούντων από συνήθεια, ανάγκη, ωχαδερφισμό, το να πρέπει να φτιάχνουμε εφαρμογές για να "καρφώνουμε" είναι σαν να βάζουμε τραυμαπλάστ στο ακρωτηριασμενο χέρι.

ΥΓ. Για να μη παρεξηγηθώ, τα παραπάνω περι παρανομίας δεν είναι μόνο "προνόμιο" της Ελλάδας αλλά κάθε χώρας που υποφέρει καταρχάς από ελλειπείς υποδομές και μεγάλο όγκο οχημάτων (πχ Γαλλία σου λέει το άρθρο παραπάνω)...
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.496
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Έχοντας ζήσει χρόνια στο μακρυνό Βορρά και ξέροντας πως λειτουργεί η καθημερινότητα σε χώρες που τα πάντα "δουλεύουν ρολόι", θεωρώ (ταπεινή άποψη) οτι στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι συνδιαστικό.

1. Έλλειψη παιδείας από την οικογένεια πρώτα απ' όλα. Όταν ο μπαμπάς/μαμά θα διπλοτριπλοπαρκάρει το όχημα με alarm για το κλασσικό "δύο λεπτάκια" γιατί θέλει να κάνει τη δουλίτσα του, το παιδί θα πάρει ως πρότυπο οτι έτσι κάνουμε.
2. Έλλειψη θέσεως πάρκινγκ/υποδομών. Όταν τα οχήματα στους δρόμους των πόλεων είναι παστωμένα σαν σαρδέλες κυριολεκτικά σχεδόν το ένα πάνω στο άλλο, και όταν έχοντας κάνει τον τριακοστό γύρο του Δήμου και συνηδειτοποιείς οτι Κάθε. Θέση. Είναι. Πιασμένη αλλά ΠΡΕΠΕΙ κάπου να σταματήσεις γιατί χρειάζεται όντως να κάνεις κάποια δουλειά, εγώ μπορεί τελικά να αποφασίσω να φύγω ή να περπατήσω και ένα-δυο χιλιόμετρα πχ αλλά κάποιος άλλος μπορεί να επιλέξει την εύκολη λύση.
3. Έλλειψη εφαρμογής του Νόμου γενικότερα. Όταν είναι ΤΟΣΟΙ οι παραβάτες (λόγω ανάγκης/ευκολίας/whatever) που το λάθος καταντά κοινός τόπος (πχ μηχανάκια παντού, σε κάθε πεζοδρόμιο, γωνιά κλπ), τότε οι Αρχές τι να κάνουν; Δηλαδή αν βγει κάποιος στην Καλλιθέα ή στο κέντρο πχ και πει οτι θέλει να καθαρίσει το τόπο απο τα παράνομα παρκαρισμένα, που να πρωταρχίσει και πόσες διπλές νταλίκες θα χρειαζόταν η Αστυνομία για να μαζέψει τα χιλιάδες μηχανάκια απο τα πεζοδρόμια;

Έξω τα πράγματα είναι απλά.
1. Όλοι μαθαίνουν από το σπίτι ότι κάποια πράγματα ΔΕΝ τα κάνουμε. ΔΕΝ παρκάρουμε σε πεζοδρόμια, τέλος.
2. Υπάρχουν υποδομές και κανονισμοί. Καταρχάς όλες οι πόλεις έχουν άπλετους χώρους με μεγάλους δρόμους, σηματοδοτημένες θέσεις πάρκινγκ, αλάνες, whatever. Επίσης, η συντριπτική πλειψηφία των θέσεων είναι δωρεάν μεν, αλλά αυστηρότατου ελέγχου από ιδιωτικές εταιρίες δε.
Πας, βάζεις το χειροκίνητο ρολογάκι να δείχνει την ώρα που πάρκαρες στο παρμπρίζ και ξέρεις οτι έχεις δυο, τρεις, έξι ώρες να κάνεις τη δουλειά σου. Στις δυο ώρες και ΕΝΑ λεπτό παίζει να σε έχουν γράψει. Έτσι ΚΑΙ δεν μένει ο κάθε μπάρμπας/κυρά να γράφει οκτάωρο στα ζάρια ή στο κομμωτήριο ΚΑΙ εσύ που πρέπει να κάνεις μια δουλειά βρίσκεις να παρκάρεις γιατί ο άλλος φεύγει.
Και αν κανένας ως πονηρός Έλλην κάνει τη σκέψη "γιατί να μην πάω όταν τελειώνει η ώρα να γυρίσω το ρολογάκι εκ νέου για άλλο ένα δίωρο", αυτό δεν επιτρέπεται. Η ελεγκτική εταιρία έχει καταγράψει που έχεις παρκάρει και πόση ώρα δικαιούσαι, οπότε μετά το τέλος του ορίου πρέπει να φύγεις. Τέλος.
3. Ο Νόμος εφαρμόζεται και εφαρμόζεται εύκολα. Επειδή ισχύουν τα #1 (κάποια πράγματα δεν τα κάνουμε) και #2 (θέσεις υπάρχουν οπότε γιατί να παρανομήσω), το να βρεις παρκαρισμένο όχημα σε πεζοδρόμιο είναι τόσο σπάνιο που ΑΝ το κάνει κάποιος θα ξεχωρίζει κυριολεκτικά σαν τη μύγα μες το γάλα. Συνεπώς είναι εξίσου εύκολο για τον Νόμο να κάνει τη δουλειά του και να του ράψει κουστουμάκι.

Όταν έχουμε δημιουργήσει τις συνθήκες για ένα μπάχαλο δεκάδων χιλιάδων παρανομούντων από συνήθεια, ανάγκη, ωχαδερφισμό, το να πρέπει να φτιάχνουμε εφαρμογές για να "καρφώνουμε" είναι σαν να βάζουμε τραυμαπλάστ στο ακρωτηριασμενο χέρι.

ΥΓ. Για να μη παρεξηγηθώ, τα παραπάνω περι παρανομίας δεν είναι μόνο "προνόμιο" της Ελλάδας αλλά κάθε χώρας που υποφέρει καταρχάς από ελλειπείς υποδομές και μεγάλο όγκο οχημάτων (πχ Γαλλία σου λέει το άρθρο παραπάνω)...
Αυτή η συμπεριφορά είναι προνόμιο όλων των κρατών που έχουν ιστορία.Δυστυχως οταν χτίστηκαν οι πόλεις δεν ήταν δυνατόν να προβλέψουν τι θα γίνει μετά από 300 χρόνια.

Ακόμη και να θέλουν οι τοπικοί άρχοντες δεν μπορούν λόγω συνθηκών.Φυσικα δεν είναι λίγοι αυτοί που διπλοπαρκάρουν ενώ στα 15 έχει άδειο χώρο.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Εστω οτι στην αθηνα υπαρχουν Χ αυτοκινητα...πχ ας πουμε 3 εκατομμυρια
Εστω οτι υπαρχουν και 1 εκατομμυριο δικυκλα...

Εαν δεν κουνηθει κανενα ...υπαρχει χωρος να ειναι ολα νομιμα παρκαρισμενα? Tooth


Αρα τι μας τσαμπουνατε ρε φλωροι που θετε να μας κανετε ευρωπη να τα κονοματε
Ουστ
 
Top Bottom