Γυρνώντας την Πυξίδα ανάποδα στον Νότο…. Κρήτη

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Η Κρήτη


Τα μέρη που περπάτησες

τα ριζιμιά χαράκια,

σ’ αναζητούν οι ρεματιές

και τα άγρια γεράκια.

Στην Κρήτη μια φορά αν πας ,

Θα μαγευτείς μαζί της ,

Και θα αναρωτηθείς και συ ,

Για την ομορφιά τσι Κρήτης!



Ένα οδοιπορικό , ένα ταξίδι , για να θεωρείται επιτυχημένο από τους περισσότερους πρέπει να παρουσιάζει μέρη μαγικά και ονειρεμένα , μέρη μακρυά από τον τόπο του καθενός μας , μέρη άπιαστα με εναλλαγές , μέρη εξωτικά με την περιπέτεια να υπερχειλίζει, και κυρίως να έχει ένα στόχο, ένα σημείο αναφοράς.

Δεν ξέρω εάν στο δικό μας φέτος το καλοκαίρι είχαμε κάτι από αυτά , ίσως τον στόχο , να κυκλώσουμε το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας , να περπατήσουμε στο νοτιότερο σημείο της Ευρώπης , να αγναντέψουμε το ηλιοβασίλεμα με θέα όλη την Μεσόγειο . Να δούμε ένα ουρανό από άκρη σε άκρη γεμάτο αστέρια , και όνειρα .



 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να περάσουμε περίπου 3 βδομάδες σε αυτό το νησί , εξερευνώντας από άκρη σε άκρη αυτόν τον τόπο .

Η Κρήτη είναι το μεγαλύτερο και πολυπληθέστερο νησί της Ελλάδας. Το νησί είναι εξαιρετικά ορεινό με τρεις κύριες οροσειρές, τoν Ψηλορείτη (Ίδα) (2456 μ.) τα Λευκά Όρη (2454 μ.) και τη Δίκτη (Λασιθιώτικα Όρη) (2148 μ.) που το διασχίζουν κατά σειρά από τη δύση ως την ανατολή. Επιπλέον ορεινοί όγκοι είναι αυτοί της Θρυπτής (1476 μ) στα ανατολικά τα Αστερούσια Όρη (1231 μ.) στα νότια. Στα βόρεια του νομού Ρεθύμνου υψώνονται τα Ταλαία όρη (1088 μ.) καθώς και το αυτόνομο όρος Κέντρος (1777 μ.) στον ίδιο νομό.

Βουνό και θάλασσα δηλαδή , ορεινές και παραθαλάσσιες διαδρομές με απίστευτες θέες, η καλύτερη συνταγή για μοτοσυκλετιστικό τουρισμό. Πανέμορφα βουνά με μοναδικά σπήλαια, γόνιμα οροπέδια και φαράγγια που οδηγούν σε μυστικές παραλίες, μικρές κοιλάδες με καταπράσινους ελαιώνες, λόφοι με κάστρα και ασβεστωμένα ξωκλήσια που κρέμονται από τα βράχια, πυκνά δάση και ξηρές θαμνώδεις εκτάσεις με θυμάρια, λίμνες και ποτάμια με καταρράκτες, απομονωμένα χωριά και κοσμοπολίτικες πόλεις, αμέτρητοι αρχαιολογικοί και ιστορικοί χώροι … όλα αυτά συνθέτουν το νησί των αντιθέσεων και των μύθων!

Η ιστορία του νησιού τεράστια , από τους πιο αρχαίους πολιτισμούς στον Ελλαδικό χώρο , οι Μινωίτες. Όπου κατά τα έτη 3000 π.Χ.–1400 π.Χ. άκμασε στο νησί ο Μινωικός πολιτισμός, ο αρχαιότερος πολιτισμός της Ευρώπης, με κυριότερα κέντρα του την Κνωσό, τη Φαιστό, τα Μάλια, και τη Ζάκρο όπου βρέθηκαν ανακτορικά συγκροτήματα.

Ιστορικά μοναστήρια με αγιογραφίες ανεκτίμητης αξίας όπως έργα του Μιχαήλ Δαμασκηνού , και του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου, και του Ανδρέα Παβία. Που όλοι έμαθαν την τέχνη της αγιογραφίας σε αυτά τα μέρη.

Και φυσικά πόσο αιματοβαμμένο νησί. Οι Κρητικοί αναγκάστηκαν να πολεμούν για την ελευθερία και την ανεξαρτησία τους σε όλη, σχεδόν, την μακραίωνη ιστορία τους. Πολλά έθνη εισέβαλαν στο νησί : Ρωμαίοι, Ενετοί, Αραβες, Τούρκοι και Γερμανοί. Δεν ήταν λίγες οι αιματοβαμμένες επαναστάσεις με χιλιάδες νεκρούς. Οι Κρητικοί έγιναν ικανοί πολεμιστές και σαν τέτοιοι έμαθαν να ζουν για το σήμερα, χωρίς να προγραμματίζουν για το αύριο. Από τους πιο περήφανους ανθρώπους σε όλη την Ελλάδα .

Με ανθρώπους με ανοιχτά σπίτια και κρύα ρακί και ζεστές μαντινάδες να σε καλώς ορίσουν όπου και εάν πας . Με μια δίκη τους διάλεκτο , την κρητική, πολύ χαρακτηριστική. Ένας τόπος άμεσα συνδεδεμένος με μαντινάδες και μουσική. Παραδοσιακή μουσική και χαρακτηριστικά όργανα, όπως είναι πρωτίστως η κρητική λύρα και το λαούτο. Μερικοί από τους γνωστότερους Κρητικούς μουσικούς είναι ο Νίκος Ξυλούρης, ο Θανάσης Σκορδαλός, ο Κώστας μ*****τάκης και ο Ψαραντώνης. Που είχαμε την τύχη να συνταξιδέψουμε δίπλα δίπλα στον γυρισμό από την Γαύδο.











 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
1) Νομός Λασιθίου


Μέτα την βαρετή 500άρα μέχρι τον Πειραιά, παρόλο που κινηθήκαμε από επαρχιακό κυρίως δίκτυο, και το 9ώρο καράβι για το Ηράκλειο , φτάνοντας πρωί στο νησί , κατευθυνόμαστε από την ενδοχώρα προς το οροπέδιο του Λασιθίου για να καταλήξουμε στον Άγιο Νικόλαο που θα έχουμε και ως βάση τις πρώτες μέρες στο νησί. Εκεί θα είμαστε με φίλους , που ότι και να γράψω για την φιλοξενία τους είναι λίγο. Ένα μεγάλο ευχαριστώ μόνο και μια στην υγειά μας κάθε μέρα από την ρακί που μας δώσανε μέχρι την Θεσσαλονίκη.

Με βάση λοιπόν τον Άγιο Νικόλαο , ή όπως λεν οι ντόπιοι απλώς Άγιο, θα τριγυρίζουμε στον κόλπο του Μιραμπέλλου , στα οροπέδια και στις παραλίες της περιοχής.

Είναι μια πανέμορφη ήρεμη μικρή πόλη, με σήμα κατατεθέν του να είναι η γραφική Λίμνη Βουλισμένη, μια μικρή λιμνοθάλασσα στο κέντρο της πόλης, που χρησιμοποιείται για να δένουν οι βάρκες. Δεκάδες θρύλοι συνδέονται με αυτήν λόγω των πολύ βαθιών νερών της, όπως το ότι δεν έχει βάθος.







 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Το οροπέδιο Λασιθίου
Το Οροπέδιο Λασιθίου είναι μια γραφική πεδιάδα που περικλείεται από βουνά. Βρίσκεται στο νομό Λασιθίου περίπου 70 χλμ ανατολικά του Ηρακλείου. Το οροπέδιο είναι γνωστό και για τους γραφικούς πια ανεμόμυλους. Τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 το οροπέδιο ήταν ένα από τα πρώτα αιολικά πάρκα της Ευρώπης. Υπήρχαν περίπου 10-13 χιλιάδες ανεμόμυλοι που αντλούσαν τα υπόγεια ύδατα, με τα οποία πότιζαν τις καλλιέργειες τους οι κάτοικοί του.

Μπήκαμε στο Οροπέδιο από μια διαδρομή μέσω του χωριού Εμπάρου. Διαδρομή ασφάλτινη με πολλές φουρκέτες μέχρι να φτάσουμε δίπλα στην Σπάθη για να δούμε κάτω το οροπέδιο. Σεληνιακό τοπίο με άπειρους ανεμόμυλους να στέκουν χωρίς πανιά στην πεδιάδα να θυμίζουν πως ήταν εκεί τις προηγούμενες δεκαετίες. Χωρία όμορφα, όπως το Ψυχρό, την Ζένια και άλλα, που πλέον περιμένουν τους ξένους τουρίστες που ανεβαίνουν από τα Μάλια και την Χερσόνησο, αγοράζοντας φαντεζί μινιατούρες ανεμόμυλων.

















 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Μιραμπέλλο


Ο κόλπος αυτός έχει συγκεντρώσει όλα τα χρήματα των πολυάστερων ξενοδοχείων και resorts , all inclusive , με την εκθαμβωτική λάμψη της Ελούντας και της Πλάκας. Με βίλες εκατομμυρίων να χαζεύουν την Σπιναλόγκα. Η Σπιναλόγκα γνωστό νησί από την ενετοκρατία έως κάστρο και φρούριο της περιοχής , αλλά πολύ γνωστό και ως Λεπροκομείο. Στις αρχές του 20 αιώνα μετατράπηκε η Σπιναλόγκα σε νησί των λεπρών και μεταφέρθηκαν εκεί πάνω από 300 ασθενείς , απομονωμένοι τελείως από τον έξω κόσμο. Ενώ αργότερα δέχτηκε ασθενείς ακόμα και από άλλες χώρες και χαρακτηρίστηκε σαν Διεθνές Λεπροκομείο. Μετά το 1957 για αρκετές δεκαετίες έμεινε αναξιοποίητη και μετά το ενδιαφέρον των πολυάριθμων τουριστών άρχισε να γίνεται συστηματική αναστήλωση και επισκευή των παλαιών κτισμάτων, των οχυρωματικών ενετικών τειχών, των παλαιών οικιών, των δρόμων κλπ.

Εμείς δεν πήραμε καραβάκι για απέναντι , αρκεστήκαμε στις δικές μας άκρες και από απολαύσαμε ένα κοκτέιλ σε ένα από τα καλύτερα ιδιωτικά μπαλκόνια με θέα την Σπιναλόγκα .









Απολαύσαμε τις παραλίες στην περιοχή του Άγιου, και παραλίες με καταγάλανα νερά όπως το Βούλισμα την Κολοκύθα, που κατακλίνονται από καραβάκια με κόσμο τις μεσημεριανές ώρες , είδαμε και τους μύλους πάνω στο κύμα στο σχίσμα της Ελούντας.

















Όμως όπως πάντα οι καλύτερες στιγμές είναι όταν κλείνει το κινητό , η φωτογραφική μηχανή , στιγμές με φίλους αδερφούς όπως ο Μίλτος , ο Κάρολος , ο Γρηγόρης . Τα ψησίματα στις αυλές , τις μεσημεριανές ρακές στο μπαλκόνι, τα βραδινά γλέντια στην Κριτσά και πόσα άλλα μέσα σε τέσσερις μέρες εκεί. Έτσι αφήνουμε την παρέα για να πάμε να βρούμε μια άλλη παρέα στην Ιεράπετρα.
 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Σητεία


Κυκλώνοντας από ανατολικά το νησί , φεύγουμε από τον Άγιο προς Σητεία, ένα πολύ ωραίο οδηγικό κομμάτι του νησιού. Πρώτη στάση θα κάνουμε στον Μοχλό για πρωινό καφεδάκι. Ένα πολύ όμορφο παραθαλάσσιο χωριό.











Από εκεί στο φοινικόδασος του Βάι, ένα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα στην Κρήτη. Σύμφωνα με την ιστορία, Άραβες πειρατές ήρθαν κάποτε εδώ με τα καράβια τους, έφαγαν τους χουρμάδες που είχαν φέρει μαζί τους και πέταξαν τα κουκούτσια στο χώμα. Από τους χουρμάδες αυτούς λέγεται ότι φύτρωσαν περίπου 6000 φοίνικες, από τους οποίους περίπου 4,500 υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Το φοινικόδασος του Βάι σήμερα προστατεύεται και απαγορεύεται αυστηρά η διαμονή στην παραλία και η περιήγηση στα περιφραγμένα σημεία χωρίς άδεια.







 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Το φαράγγι των Νεκρών και ο Ξερόκαμπος


Η συνέχεια της μέρας είχε μια από της καλύτερες διαδρομές της Κρήτης. Ξεκινώντας από την Ζάκρο , περνώντας το φαράγγι για την κάτω Ζάκρο , συνεχίζοντας στον φιδίσιο δρόμο για Ξερόκαμπο και από εκεί το πάσο μέχρι τον Γούδουρα. Η χωμάτινη στο χείλος που φαραγγιού είναι μια υπέροχη ευκαιρία να θυμηθείς γιατί ταξιδεύουμε με ον-οφ μηχανάκια, και το ανέβασμα μετά τον Ξερόκαμπο να σκέφτεσαι πως θα ήταν εκεί με ένα γυμνό ή super motard.

Το φαράγγι είναι πανέμορφο με μεγάλες σπηλιές στα τοιχώματά του. Σε κάποιες από αυτές τις σπηλιές βρέθηκαν τάφοι από τη Μινωική εποχή και μέσα σε αυτούς ευρήματα μεγάλης αρχαιολογικής αξίας. Λόγω των τάφων αυτών μάλιστα το φαράγγι ονομάζεται «Φαράγγι τών Νεκρών». Καταλήγει στην Κάτω Ζάκρο και αποτελεί τμήμα του Ευρωπαϊκού μονοπατιού Ε4.



















Στην Ιεράπετρα φτάσαμε βράδυ και εκεί μια άλλη πολύ καλή παρέα μας περίμενε με φίλους και γνωστούς. Να πιούμε τις ρακές του Μανωλιού , να συζητούμε τις ομορφιές του νησιού με την Κατερίνα και την Ρένα , να κάτσουμε να φάμε φρέσκια ψάρια δικά τους, όλοι μηχανόβιοι φίλοι ! Αλλά είπαμε οι καλύτερες στιγμές σε ένα ταξίδι είναι εκεί που δεν γράφουν οι κάρτες μνήμης ! Όπως και να έχει το ραντεβού για το επόμενο τραπέζι ξανά ορίστηκε.



 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Η Χρυσή


Μια μέρα αφιερώσαμε στο Γαϊδουρονήσι ή Χρυσή όπως λέγετε πλέον, με τη λεύκη και ροζ άμμο, τα γαλαζοπράσινα νερά, και τις παραλίες γεμάτες αμέτρητα κοχύλια. Πρόκειται για ένα μικρό εξωτικό νησί στο Λιβυκό Πέλαγος, μια ώρα απόσταση με το πλοίο από την Ιεράπετρα, που προστατεύεται από το Natura 2000, ως «περιοχή έντονου φυσικού κάλλους» και φιλοξενεί το μεγαλύτερο φυσικός σχηματιζόμενο δάσος Λιβανέζικου κέδρου στην Ευρώπη. Στο νησί απαγορεύεται να διανυκτερεύσει κάποιος , εάν και οι ντόπιοι από την Ιεράπετρα το κάνουν με προσοχή και σεβασμό στο νησί. Δεν έχει τίποτα εκτός μιας καντίνας. Μείναμε στο νησί κάποιες ώρες και άπλα απολαύσαμε ένα τροπικό παράδεισο στην χώρα μας.



















 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
2) Νομός Ηρακλείου




Αστερούσια Όρη


Αφήνοντας πίσω την Ιεράπετρα , και μέσω Τέρτσας – Πεύκος – Δεμάτι , μπαίνουμε από το χωριό Στέρνες στα Αστερούσια Όρη. Αστερούσια Ορη ονομάζεται η οροσειρά που βρίσκεται παράλληλα με τη νότια ακτή του Νομού Ηρακλείου και δημιουργεί ένα φυσικό τείχος ανάμεσα στην ακτή και την πεδιάδα της Μεσαράς. Πάνω στα Αστερούσια Ορη δεν υπάρχει τίποτα για τον επισκέπτη – τουρίστα, κάποια λιγοστά χωριά που βρίσκονται σκαρφαλωμένα στις πλαγιές των βουνών με μικρά καφενεία, αχανείς εκτάσεις γης και αγρίων πλαγίων για τα αγριοκάτσικα μόνο. Η ψηλότερη κορυφή έχει ύψος 1231 μέτρα κι είναι η κορυφή του Κόφινα, πάνω από τη Μονή Κουδουμά.

Χωματόδρομοι που δεν οδηγούν πουθενά , είτε λόγω αλλαγής του μιτάτου , είτε λόγω καιρικών συνθηκών. Χώματα πατημένα από μπουλντόζες συχνά , όπως για να κατέβεις στην Μονή Κουδουμά , είτε και καθόλου για να πας στα Καπετανιανά γιατί ο περισσότερος κόσμος θα προτιμήσει τον μεγάλο κύκλο μήπως θα βρει και κάπου άσφαλτο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς για να ζήσει την περιπέτεια του ως μηχανόβιος.

Γυμνά βουνά, κοφτερά βράχια και απότομοι γκρεμοί εκατοντάδων μέτρων που καταλήγουν κοντά στην θάλασσα δίνουν έναν απόκοσμο χαρακτήρα σε όλη την περιοχή, που όμοια της δεν υπάρχει αλλού στην Ελλάδα. Οι μέρες που περάσαμε στα Αστερούσια ίσως ήταν και οι καλύτερες όσο αναφορά την επίγευση του ταξιδιού μας !

















 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Η διαδρομή για την Μονή Κουδουμά είναι περίπου 30-45 λεπτά συνεχόμενες κατηφορικές φουρκέτες με σαθρό χώμα με θέα όλο το λιβυκό πέλαγος. Λόγω αρκετού αέρα εκείνη την μέρα δεν μπορέσαμε να σταματήσουμε να βγάλουμε τις φωτογραφίες που θα θέλαμε τις θέας και τις διαδρομής.









Η Μονή Κουδουμά είναι παλιό ανδρικό μοναστήρι. Ο κεντρικός ναός είναι αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου, και παλιότερα ήταν μέσα σε σπηλιά. Η περιοχή είναι γεμάτη σπηλιές σε πολλές από τις οποίες αποσύρονται και προσεύχονται οι μοναχοί, ενώ πολλές έχουν διαμορφωθεί σε ξωκλήσια. Η μονή με τη σημερινή της μορφή αναστηλώθηκε το 1870 από τους μοναχούς Παρθένιο και Ευμένιο Χαριτάκη στα ερείπια της παλαιάς μονής, όπου μέσα στην εκλησία είδαμε και τα λείψανά τους.











 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Από εκεί πήραμε τον δύσκολο δρόμο για τα Καπετανιανά που περνάει από τον αυχένα του Κοφίνα, και φτάσαμε ανοίγοντας κάποιες μάντρες στο χωριό.















Τα Καπετανιανά κατοικούνται από λιγοστούς κατοίκους. Το χωριό ιδρύθηκε από Σφακιανούς αγωνιστές, έπειτα από την επανάσταση του Δασκαλογιάννη. Η προέλευση του ονόματος έχει να κάνει με τους “καπεταναίους” του χωριού και την συνεισφορά τους στους αγώνες κατά των Τούρκων.

Απογευματινές ώρες πλέον και φτάνουμε στο χωρίο. Αποφασίζουμε να κάνουμε στάση για φαγητό – καφέ. Μες το χωριό υπάρχει ένας ξενώνας , που έχει αναπαλαιώσει όλα τα σπίτια της κάτω γειτονιάς, με απίστευτη θέα και κρητική κουζίνα. Η απόφαση πάρθηκε σε δευτερόλεπτα, από την στιγμή που μας ενημέρωσαν ότι υπήρχε διαθέσιμο σπιτάκι. Η μαγική θέα του λιβυκού πελάγους σε συνδυασμό με την απόλυτη ησυχία σε κάνει να νιώθεις ότι ο χρόνος κυλάει πολύ πιο αργά εκεί.

















 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Φαράγγι της Τρυπητής


Το επόμενο πρωί το ξεκινάμε για να διασχίσουμε το φαράγγι της Τρυπητής. Η διαδρομή ξεκινάει από το χωριό Βασιλική και καταλήγει στην παραλία της Τρυπητής. Στην αρχή είναι βατός πλατύς χωματόδρομος , με ωραίες βλαταδούρες που ακόμα και έτσι που ήταν φορτωμένο το GS , δεν είχε θέμα να κινείται με 3η, 4η. Άλλη μια υπέροχη διαδρομή μέσα στα Αστερούσια. Το φαράγγι πήρε την ονομασία του από την εκκλησία της Παναγίας της Τρυπητής που είναι χτισμένη μέσα σε μία σπηλιά του φαραγγιού.











Μετά από λίγο ο δρόμος κατηφορίζει μέσα στο φαράγγι , νιώθεις ότι σε κυκλώνουν τα επιβλητικά βράχια εκατοντάδων μέτρων , κοιτάζοντας αριστερά και δεξιά σου ξερά βουνά να ορθώνονται από πάνω σου. Μπορεί να είναι σχετικά μικρό στο μήκος, το τοπίο όμως είναι μαγικό και σου κόβεται η ανάσα. Σε κάποιο σημείο οι βράχοι του φαραγγιού έρχονται τόσο κοντά ο ένας στον άλλο, που κυριολεκτικά χωράει ίσα ίσα να περάσει μόνο ένα αυτοκίνητο!











 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Αφού κάνουμε μια γρήγορη βουτιά στην πανέμορφη παραλία του φαραγγιού, παίρνουμε την άλλη έξοδο του , προς Λέντα – Δυσκό μέσω χωματόδρομων με προορισμό τους Καλούς Λιμένες. Μια στάση στο καφενείο στο λιμάνι του Άγιου Φαύλου, γιατί όπως λένε, μια ιστορία που θα ακούσεις για το μέρος που πας, μια φορά πλουσιότερος θα φύγεις. Και ένα δροσέρο καφεδάκι στον Δυσκό ήταν απαραίτητο μετά την ζέστη στο πέρασμα της Τρυπητής.











Πίσω από τους Καλούς λιμένες , υπάρχει ένα μικρό κολπάκι με ένα βράχο στην μέση. Ονομάζεται τα Στενά του Αγίου Παύλου, και εκεί θα κατασκηνώσουμε το εκείνο βράδυ. Στον κόλπο βρίσκεται το ξωκλήσι και η σπηλιά του Αγίου Παύλου, όπου σύμφωνα με την παράδοση διέμεινε ο Απόστολος Παύλος. Λέγετε πως όταν ο Άγιος ήταν αιχμάλωτος και τον πηγαίνανε στην Ρώμη για να δικαστεί, το πλοίο που τον μετέφερε προσορμίστηκε λόγω καιρικών συνθηκών στην περιοχή , και του ζητήθηκε αφού πίστευε σε Θεό που κάνει θαύματα να ηρεμήσει την θάλασσα για να δέσει το πλοίο. Ο Άγιος το έκανε και για αυτό και οι περιοχή ονομάζεται Καλοί Λιμένες. Το δεύτερο θαύμα που λέγετε στην περιοχή είναι ότι όταν κατέβηκαν από το πλοίο , έναν από τους αιχμαλώτους τον τσίμπησε φίδι και θα πέθανε. Από τότε δεν υπάρχει δηλητηριώδες φίδι σε όλη την Κρήτη. Η παραλία όλη είναι γεμάτη από πέτρες που έχουν πάνω τους χαραγμένους σταυρούς.















Το δικό μας μικρό θαύμα που ζήσαμε στην παραλία ήταν , ότι την μοιραζόμασταν με τον Κ. Στέλιο , ψαροντουφεκά και ερασιτέχνη ψαρά , και την γυναίκα του κ. Ειρήνη, την παραλία , με ένα βραδινό με την ψαριά της ημέρας , με χίλια αστέρια ουρανό και το κύμα να σκάει στα πόδια μας.









 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Το Αγιοφάραγγο


Αγιοφάραγγο, ή αλλιώς το φαράγγι των Αγίων, είναι ένα μικρό φαράγγι νότια στο Νομό Ηρακλείου. Ήταν ένα τεράστιο αρχαίο σπήλαιο, η οροφή του οποίου διαβρώθηκε από τις δυνάμεις της φύσης και τελικά κατέρρευσε, και έτσι δημιουργήθηκε το φαράγγι. Το όνομα του οφείλεται στο ότι χρησιμοποιήθηκε από πολλούς ερημίτες που ασκήτευσαν εκεί. Σύμφωνα με τους ντόπιους σήμερα ζούνε μέσα στο φαράγγι 4 ασκητές ‘αόρατοι’ για τον κόσμο. Κάποτε τριακόσιοι ερημίτες ζούσαν εδώ σε συνθήκες απόλυτης απομόνωσης του ενός από τον άλλο. Συναντιόταν μόνο μια φορά το χρόνο στο «Γουμενόσπηλιο» κι εκεί αφού μετριόντουσαν έβλεπαν ποια πέτρα ήταν άδεια, ήξεραν ποιοι και πόσοι είχαν πεθάνει τον προηγούμενο χρόνο.

Εμείς το επόμενο πρωί φτάσαμε με την μηχανή όσο πιο μέσα γινόταν και από εκεί περπατήσαμε το φαράγγι μέχρι την παραλία του.





Το περπάτημα μέσα στο φαράγγι εάν ξέρεις την ιστορία σε κάνει να ανατριχίαζεις καταλαβαίνοντας πως ζούσαν και ζουν εκεί οι ασκητές. Τα απόκρημνα βράχια του με ύψος πάνω των 100 μέτρων σε σημεία είναι γεμάτα σπήλαια και με ένα εκκλησάκι στο κέντρο περίπου , που είναι αφιερωμένο στον Άγιο Αντώνιο τον ασκητή. Μπήκαμε μέσα , αφήσαμε ξηρά τροφή για τους ασκητές , που λέγετε ότι κατεβαίνουν τις πρωινές ώρες να την πάρουν.

















Κάναμε μπάνιο στην παράλια του , που ήταν από τα πιο κρύα νερά που μπήκαμε στην Κρήτη, και πήραμε το δρόμο της επιστροφής προς τα επάνω ξανά.







 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Στην συνέχεια του δρόμου μας πετύχαμε άλλο ένα μοναστήρι, αυτό της Παναγίας της Οδηγήτριας. Όλη η νότια Κρήτη είναι γεμάτο μοναστήρια και θρησκευτικούς τόπους. Το συγκεκριμένο μοναστήρι είναι από τα ιστορικότερα στην Κρήτη και διαθέτει μια τεράστια περιουσία, και τεράστιες εκτάσεις γης στα Αστερούσια Όρη. Στη Μονή μόνασαν και οι αδελφοί Παρθένιος και Ευμένιος, οι οποίοι αργότερα ίδρυσαν τη Μονή Κουδουμά, που είδαμε στην αρχή των Αστερούσιων. Το συγκρότημα της μονής θυμίζει ακόμη και σήμερα φρούριο, κάτι που όντως υπήρξε στην περίοδο της εισβολής των Τούρκων με τον θρυλικό Πύργο του Ξωπατέρα, να στέκει έως σήμερα.







 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Τα Μάταλα


Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τα Μάταλα. Το μικρό χωριό αυτό με την διάσημη παραλία του και τις σπηλιές του. Οι σπηλιές λαξεύτηκαν πριν από χιλιάδες χρόνια και αποτέλεσαν τάφους της Ρωμαϊκής περιόδου. Στις σπηλιές των Ματάλων βρήκαν τον παράδεισο τους οι χίπηδες, τα Παιδιά των Λουλουδιών, τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, όταν μαζεύονταν κατά εκατοντάδες για να εκφραστούν ελεύθερα, να χαρούν τον έρωτα και να δημιουργήσουν. Και αυτό το μικρό ψαροχώρι έγινε γνωστό σε όλον το κόσμο.

Σήμερα φυσικά τα Μάταλα δεν είναι πια αυτό που ήταν το 1960 και στις αρχές του 1970. Απέχουν πολύ από το μικρό χωριό που μάζευε τους χίπις που πριν έρθουν εδώ διαδήλωναν στο Woodstock. Αυτό που συναντήσαμε ήταν άπειροι τουρίστες στοιβαγμένοι απέναντι στα βράχια για μια φώτο με hastag #peace , #make_love κτλ.

Βέβαια η παραλία είναι πανέμορφη , υπάρχουν δεκάδες μαγαζάκια για μικροσουβενίρ, και άπειρο αλκοόλ στα μπαράκια του χωριού που κινούνται σε regge , και clasic rock μουσικές.











 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Αφήνουμε λοιπόν τα Αστερούσια Όρη και το παραθαλάσσιο κομμάτι και κατευθυνόμαστε προς την σκιά του Ψηλορείτη και το χωριό Ζαρός. Ο Ψηλορείτης είναι ορεινός όγκος στην κεντρική Κρήτη με ύψος 2456 μέτρα. Έχει 5 κορυφές που ξεπερνούν τα 2000 μέτρα. Τον μισό σχεδόν χρόνο είναι καλυμμένος με χιόνια, που λιώνοντας κατά την άνοιξη, τροφοδοτούν τα υπόγεια ποτάμια και τις βαθιές σπηλιές του με τεράστιες ποσότητες νερού. Στον Ψηλορείτη υπάρχει το Ιδαίον Άντρον, σπήλαιο που θεωρείτε ότι γεννήθηκε ο Δίας. Χιλιάδες μαντινάδες περιλαμβάνουν αυτό τον πέτρινο γίγαντα της Κρήτης.

Εμείς δεν προλάβαμε να δούμε κάποιο από τα σπήλαια του , αλλά σίγουρα στην επόμενη φορά θα το βάλουμε στο πρόγραμμα.

 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Ζαρός


Ο Ζαρός είναι ένα γραφικό κεφαλοχώρι του Ηρακλείου χτισμένο σε μια καταπράσινη κοιλάδα στους πρόποδες του Ψηλορείτη και σε υψόμετρο 450m περίπου. Ο Ζαρός είναι διάσημος για τις πεντακάθαρες πηγές νερού, που διαθέτει. Άλλωστε, το όνομά του προέρχεται από την σύζευξη των λέξεων «ζα» και «ρους», που σημαίνει πολύ ροή.

Εκεί λοιπόν στον ξενώνα της κ. Κατερίνας, 75 ετών, με το απίστευτο πρωινό και τα χειροποίητα τοπικά προϊόντα της , τα δώρα που προσπαθούσε να γεμίσει τις βαλίτσες μας κι άλλο , την ρακή της γειτόνισσάς της και με την γεύση της στάκας και της πίτας της ακόμη στον ουρανίσκο μου περάσαμε εκείνο το βράδυ.













Το επόμενο πρωί επισκεφτήκαμε την ομώνυμη τεχνητή λίμνη του χωριού. Η λίμνη πριν το 1987 ήταν ένας μικρός υδροβιότοπος ο οποίος σχηματιζόταν από τον κρατήρα μιας τρεχούμενης πηγής. Από τότε κατασκευάστηκε και έχει πάρει την μορφή που έχει και σήμερα. Από τη λίμνη ξεκινάει το μονοπάτι για το φαράγγι του Αγίου Νικολάου, το οποίο καταλήγει – έπειτα από πορεία περίπου δυόμιση ωρών – στο πανέμορφο και καταπράσινο δάσος του Ρούβα, ένα από τα ελάχιστα δάση πρίνου σε ολόκληρη την Ελλάδα. Στην αρχή του φαραγγιού βρίσκεται το Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου. Γύρω από τη λίμνη υπάρχει ταβέρνα – καφετέρια, όπου ο επισκέπτης μπορεί να ξεκουραστεί και να απολαύσει το τοπίο και την ηρεμία της περιοχής. Αυτό κάναμε και εμείς, και αφού την κυκλώσαμε περπατώντας, την φωτογραφίσαμε , φύγαμε για το Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου και το Μοναστήρι Αγίου Αντωνίου Βροντησίου.







 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
Φεύγοντας από την λίμνη περάσαμε πρώτα από την μονή του Αγίου Νικολάου. Σήμερα διατηρείται μόνο ο μικρός ναός του Αγίου Νικολάου, και στην μονή δεν μένουν καλόγεροι. Εντύπωση μας είχε κάνει όσα είχαμε διαβάσει και ακούσει για ένα άλλο μοναστήρι της περιοχής. Την Μονή Αγίου Αντωνίου Βροντησίου. Ιστορικό και πνευματικό κέντρο της περιοχής , ειδικότερα την περίοδο της Ενετοκρατίας στην Κρήτη. Από εδώ ξεκίνησε η κρητική σχολή αγιογραφίας και μεγάλοι ζωγράφοι της εποχής, πέρασαν , μαθήτευσαν και δίδαξαν στην Μονή. Η παράδοση θέλει το μεγάλο κρητικό ζωγράφο Μιχαήλ Δαμασκηνό να είναι μοναχός της μονής. Κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής του φιλοτέχνησε έξι από τις πιο γνωστές εικόνες του, που παρέμεναν στο μοναστήρι μέχρι το 1800 και είναι οι: ( Η προσκύνησις των Μάγων, Μη μου Άπτου, Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος, Ο Μυστικός Δείπνος, Η καιόμενη βάτος και Η Θεία Λειτουργία). Επίσης αναφέρετε ότι ο νεαρός Δομήνικος Θεοτοκόπουλος μαθήτευσε στη Μονή Βροντησίου πριν να φύγει από την Κρήτη και να μείνει στην ιστορία της τέχνης σαν ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους με το όνομα El Greco. Μέσα στο ναό φυλάσσονται μέχρι σήμερα εξαιρετικές εικόνες έργα, από τον 16ο αιώνα.

Όταν φτάσαμε αντικρίσαμε την είσοδο της Μονής κλειστή. Και ενημερωθήκαμε από χαρτί, έξω από την μονή ότι μόνο κατόπιν συνεννόησης και συγκεκριμένες ώρες υπάρχει το επισκεπτήριο. Το προηγούμενο βράδυ που ακούγαμε ιστορίες για το μοναστήρι από την κ. Κατερίνα , μας είχε επισημάνει ότι πρόσφατα είχε αποβιώσει ο προηγούμενος ηγούμενος της Μόνης, που ήταν έξω καρδιά άνθρωπος και πλέον ότι η κατάσταση και η αυστηρότητα της Μονής είχε αλλάξει. Για καλή μας τύχη όμως λίγο πριν φύγουμε ένας από τους τέσσερις μοναχούς επέστρεφε από το χωριό και αφού πιάσαμε συζήτηση μας άνοιξε και μας άφησε να δούμε πως είναι μέσα.















 

North_explorer

new member
Δημοσιεύσεις
253
Ηλικία
37
Περιοχή
THESSALONIKI
Μοτοσυκλέτα
BMW R 1150 GS ADV
Όνομα
Λευτέρης
Περιοχή
Salonica
3) Νομός Ρεθύμνου


Αμμόλοφοι του Αγιού Παύλου


Αφήνουμε την πίσω μεριά του Ψηλορείτη και ξανά κινούμαστε νότια να πιάσουμε παραλίες ξανά στον νομό Ρεθύμνου πλέον. Μετά την Αγία Γαλήνη συνεχίσουμε τον στριφτερό ασφάλτινο δρόμο για τον Άγιο Παύλο και την Τριόπετρα. Έχοντας ακούσει πολλά για αυτή την παραλία , αποφασίζουμε να περάσουμε μια νύχτα εκεί. Οι αμμόλοφοι ήταν έτσι όπως πραγματικά μας τους είχαν περιγράψει, εντυπωσιακοί , κάθετοι προς την θάλασσα με γαλάζια νερά στην παραλία. Δεν ξέρω πως έχουν δημιουργηθεί , αλλά σίγουρα σας τους προτείνω εάν βρεθείτε στην περιοχή.

















Απολαύσαμε το μπάνιο μας , ανεβήκαμε με δυσκολία λόγω ζέστης τους αμμόλοφους, και αφού αφού φάγαμε σε μια από τις πιο εντυπωσιακές τοποθεσίες για καντίνα. Φωτογραφήσαμε τα Παξιμάδια με μια γουλιά καφέ να χάνονται στο ηλιοβασίλεμα από το δωμάτιο.







 
Top Bottom