Στο παρελθον ειχα αλλαξει καναδυο φορες δισκακια αλλα σε μηχανακια που ηξερα οτι δεν ειχε ξαναανοιχτει ο συμπλεκτης.Η διαδικασια ηταν ευκολη,τα βγαζεις ολα με την σειρα,αντικαθιστας δισκακια,ελατηρια η οτι αλλο χρειαστει και τα ξαναβαζεις με τον ιδιο τροπο.Στον Τιγρη ομως δεν ηξερα αν ειχε βαλει αλλος χερι και με τον φοβο οτι μπορει να ειχε γινει στραβη προτιμησα να καλεσω ενισχυσεις.
Ο Θυμιος,μαστορας και φιλος παραλληλα,ειπε να βοηθησει την κατασταση.Βρηκε βιντεακι που εδειχνε πως γινεται η δουλεια,καβαλησε το bandit και ηρθε.Φωτογραφιες δεν βγαζω οταν κανω δουλεια αλλα ανεβαζω το βιντεακι που συμβουλευτηκαμε για να ειμαστε σιγουροι.
Σε γενικες γραμμες ειναι μια ευκολη διαδικασια που μπορει να την κανει οποιοσδηποτε,σε οποιοδηποτε μηχανακι αρκει να εχει τα βασικα εργαλεια,την υπομονη και να πιανουν λιγακι τα χερια του.Οπως εγραψα και πιο πανω οτι βγαζουμε το βαζουμε στην ακρη με την σειρα που το βγαζουμε και τα βαζουμε ακριβως αντιθετα.
Δειτε απο πριν βιντεακια στο διαδικτυο για την μηχανη σας.Υπαρχουν αρκετα και θα ξερετε τι θα βρειτε μπροστα σας.Αν ειστε σιγουροι αγοραστε απο πριν καποια ανταλλακτικα,Για πολλες μηχανες υπαρχουν ετοιμα κιτ που τα εχουν ολα μεσα και κοστιζουν λιγοτερο απ οτι αν τα παρετε κομματι κομματι.
Βαζουμε ενα χαρτονι κατω απο την μηχανη για να μην τα κανουμε ολα πατουρα αν χυθει λαδι οταν βγαλουμε την καμπανα.Στο 955 δεν ετρεξε σχεδον καθολου.Σε καποια αλλα μπορει να τρεξει λιγο αλλα σε καποια οπως τα παπακια αρκετο.
Η καμπανα ειναι αλουμινιου.Αν δεν βγει αμεσως μολις βγαλουμε τις βιδες,τις οποιες βαζουμε και αυτες στην σειρα για να μπουνε παλι στις ιδιες τρυπες,την χτυπαμε με ενα σφυρακι πολυ προσεκτικα μεχρι να ξεκολλησει.Προσεκτικα για να μην σπασουμε την καμπανα.
Συνηθως χρειαζονται αλλαγη τα "φιμπερενια" δισκακια,αλλα αν ειναι μαυρα-καμμενα τα μεταλλικα η αν εχουν πεσει τα ελατηρια τα αλλαζουμε και αυτα.Τα fiber τα βαζουμε απο την αρχη σε ενα ταψακι και τους ριχνουμε λαδι μηχανης για να απορροφησουν λιγακι και να μην ειναι εντελως στεγνα οταν τα τοποθετησουμε.Αν δεν το κανουμε αυτο μπορει να παθουν ζημια στις πρωτες αλλαγες ταχυτητων που θα κανουμε.Δεν θα διαλυθουν αλλα ποιος ο λογος να μην τα βοηθησουμε λιγακι?
Προσοχη υπαρχουν πολλα after market ελατηρια που ειναι σκληροτερα απο τα μαμα και θα μας κουραζουν στις αλλαγες.Ψαξτε για *****α η ακομη καλυτερα για τα μανισια.Ακομη και τα μανισια δεν ειναι ακριβα.
Επισης αλλαζουμε την φλαντζα η τις φλαντζες.Οι ιδιες δεν κανει να ξαναμπουν οποτε η βαζουμε καινουργιες η βαζουμε φλαντζοκολλα.Προτιμαω να βαζω φλαντζα αντι κολλας γιατι δεν κανει πανω απο δεκα ευρω και αν βαλω κολλα μπορει να μου βγει η ψυχη να ξαναβγαλω την καμπανα αμα χρειαστει.Επισης τις περναμε με λιγο γρασσο πριν τις βαλουμε.Κανουν καλυτερη επαφη και αν χρειαστει να τις ξαναβγαλουμε δεν θα παθουν ζημια.
Βιδωνουμε την καμπανα προσεκτικα.Σφιγγουμε τις βιδες απο λιγο στην αρχη και μετα καργαρουμε.Παντα με προσοχη και οχι παρα πολυ σφιχτα γιατι θα παρουμε την καμπανα στο χερι.
Τοποθετουμε το συρματοσχοινο,το τεντωνουμε ετσι ωστε να απομονωνει σωστα ο συμπλεκτης και ειμαστε ετοιμοι.Βολταρουμε προσεκτικα για λιγα χιλιομετρα μεχρι να στρωσουν οι δισκοι και ισως να χρειαστει μετα απο καποια χιλιομετρα να ξανασφιξουμε λιγακι τις βιδες της καμπανας και να ξαναρυθμισουμε το συρματοσχοινο.
ΥΓ Το εμπειρο ματι του Θυμιου ειδε οτι ο προηγουμενος μαστορας ειχε βαλει λαθος το πρωτο δισκακι.Συμβουλευτηκαμε το βιντεακι,σιγουρευτηκαμε και το καινουργιο το βαλαμε σωστα.Εγω πιθανοτατα αν ημουν μονος μου θα το ειχα βαλει λαθος οπως ο προηγουμενος.
Ο Θυμιος,μαστορας και φιλος παραλληλα,ειπε να βοηθησει την κατασταση.Βρηκε βιντεακι που εδειχνε πως γινεται η δουλεια,καβαλησε το bandit και ηρθε.Φωτογραφιες δεν βγαζω οταν κανω δουλεια αλλα ανεβαζω το βιντεακι που συμβουλευτηκαμε για να ειμαστε σιγουροι.
Σε γενικες γραμμες ειναι μια ευκολη διαδικασια που μπορει να την κανει οποιοσδηποτε,σε οποιοδηποτε μηχανακι αρκει να εχει τα βασικα εργαλεια,την υπομονη και να πιανουν λιγακι τα χερια του.Οπως εγραψα και πιο πανω οτι βγαζουμε το βαζουμε στην ακρη με την σειρα που το βγαζουμε και τα βαζουμε ακριβως αντιθετα.
Δειτε απο πριν βιντεακια στο διαδικτυο για την μηχανη σας.Υπαρχουν αρκετα και θα ξερετε τι θα βρειτε μπροστα σας.Αν ειστε σιγουροι αγοραστε απο πριν καποια ανταλλακτικα,Για πολλες μηχανες υπαρχουν ετοιμα κιτ που τα εχουν ολα μεσα και κοστιζουν λιγοτερο απ οτι αν τα παρετε κομματι κομματι.
Βαζουμε ενα χαρτονι κατω απο την μηχανη για να μην τα κανουμε ολα πατουρα αν χυθει λαδι οταν βγαλουμε την καμπανα.Στο 955 δεν ετρεξε σχεδον καθολου.Σε καποια αλλα μπορει να τρεξει λιγο αλλα σε καποια οπως τα παπακια αρκετο.
Η καμπανα ειναι αλουμινιου.Αν δεν βγει αμεσως μολις βγαλουμε τις βιδες,τις οποιες βαζουμε και αυτες στην σειρα για να μπουνε παλι στις ιδιες τρυπες,την χτυπαμε με ενα σφυρακι πολυ προσεκτικα μεχρι να ξεκολλησει.Προσεκτικα για να μην σπασουμε την καμπανα.
Συνηθως χρειαζονται αλλαγη τα "φιμπερενια" δισκακια,αλλα αν ειναι μαυρα-καμμενα τα μεταλλικα η αν εχουν πεσει τα ελατηρια τα αλλαζουμε και αυτα.Τα fiber τα βαζουμε απο την αρχη σε ενα ταψακι και τους ριχνουμε λαδι μηχανης για να απορροφησουν λιγακι και να μην ειναι εντελως στεγνα οταν τα τοποθετησουμε.Αν δεν το κανουμε αυτο μπορει να παθουν ζημια στις πρωτες αλλαγες ταχυτητων που θα κανουμε.Δεν θα διαλυθουν αλλα ποιος ο λογος να μην τα βοηθησουμε λιγακι?
Προσοχη υπαρχουν πολλα after market ελατηρια που ειναι σκληροτερα απο τα μαμα και θα μας κουραζουν στις αλλαγες.Ψαξτε για *****α η ακομη καλυτερα για τα μανισια.Ακομη και τα μανισια δεν ειναι ακριβα.
Επισης αλλαζουμε την φλαντζα η τις φλαντζες.Οι ιδιες δεν κανει να ξαναμπουν οποτε η βαζουμε καινουργιες η βαζουμε φλαντζοκολλα.Προτιμαω να βαζω φλαντζα αντι κολλας γιατι δεν κανει πανω απο δεκα ευρω και αν βαλω κολλα μπορει να μου βγει η ψυχη να ξαναβγαλω την καμπανα αμα χρειαστει.Επισης τις περναμε με λιγο γρασσο πριν τις βαλουμε.Κανουν καλυτερη επαφη και αν χρειαστει να τις ξαναβγαλουμε δεν θα παθουν ζημια.
Βιδωνουμε την καμπανα προσεκτικα.Σφιγγουμε τις βιδες απο λιγο στην αρχη και μετα καργαρουμε.Παντα με προσοχη και οχι παρα πολυ σφιχτα γιατι θα παρουμε την καμπανα στο χερι.
Τοποθετουμε το συρματοσχοινο,το τεντωνουμε ετσι ωστε να απομονωνει σωστα ο συμπλεκτης και ειμαστε ετοιμοι.Βολταρουμε προσεκτικα για λιγα χιλιομετρα μεχρι να στρωσουν οι δισκοι και ισως να χρειαστει μετα απο καποια χιλιομετρα να ξανασφιξουμε λιγακι τις βιδες της καμπανας και να ξαναρυθμισουμε το συρματοσχοινο.
ΥΓ Το εμπειρο ματι του Θυμιου ειδε οτι ο προηγουμενος μαστορας ειχε βαλει λαθος το πρωτο δισκακι.Συμβουλευτηκαμε το βιντεακι,σιγουρευτηκαμε και το καινουργιο το βαλαμε σωστα.Εγω πιθανοτατα αν ημουν μονος μου θα το ειχα βαλει λαθος οπως ο προηγουμενος.