Αλαλούμ με τα παδιά πάνω σε μοτοσικλέτες

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.536
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Αλαλούμ με τα παδιά πάνω σε μοτοσικλέτες


Facebook
Twitter
Οι εκπαιδευτές οδήγησης ζητούν να απαγορευθεί η μετακίνηση παιδιών κάτω των 10 ετών με μοτοσικλέτες και για τα μεγαλύτερα να προβλέπεται ειδικός εξοπλισμός στα μέτρα τους για την προστασία τους.



Με μία αναλυτικότατη ανακοίνωση και συγκεκριμένες προτάσεις αντέδρασε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης μέσω του προέδρου του, Άρη Ζωγράφου, στις ξεπερασμένες διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφοράς σχετικά με τις μετακινήσεις παιδιών πάνω σε μοτοσικλέτες. Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

«Μια από τις ειδήσεις που πρωταγωνιστούν αυτήν την περίοδο στα ΜΜΕ είναι η ερμηνεία ενός άρθρου του ΚΟΚ, σύμφωνα με το οποίο θα οδηγούνται στο αυτόφωρο οι γονείς που μεταφέρουν ανηλίκους πάνω σε δίκυκλο χωρίς κράνος και χωρίς τις προφυλάξεις που προβλέπει ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Μάλιστα, οι εν λόγω γονείς παραπέμπονται κατόπιν εντολής του εισαγγελέα με την κατηγορία της “έκθεσης ανηλίκου σε κίνδυνο”.

Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι, κάποιος γονέας που μεταφέρει το παιδί του με μοτοσυκλέτα χωρίς κράνος, εμπλέκεται σε μια σύγκρουση, ακόμη και χωρίς να φταίει ο ίδιος, θα βρεθεί κατηγορούμενος, γιατί δεν είχε προφυλάξει το παιδί του όπως θα έπρεπε. Το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση στην οποία μεταφέρει περισσότερα από δύο παιδιά (ή και ολόκληρη την οικογένεια, όπως έχουμε δει να συμβαίνει), ακόμη κι αν όλοι τους φορούν κράνος, γιατί τότε παραβαίνει το άρθρο του ΚΟΚ για μεταφορά επιβατών.



Οι διατάξεις του ΚΟΚ για την μεταφορά επιβατών με οχήματα, περιγράφονται στο άρθρο 33:

1. Απαγορεύεται η μεταφορά επιβατών με οδικά οχήματα κατά τρόπο τέτοιο ώστε να δημιουργείται κίνδυνος.

2. Ειδικότερα απαγορεύεται:

α) Η μεταφορά επιβατών περισσοτέρων των αναγραφομένων στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

β) Η κατάληψη θέσης παραπλεύρως του οδηγού, από παιδιά ηλικίας μικρότερης των δώδεκα (12) ετών, εφόσον δεν συγκροτούνται με εγκεκριμένο σύστημα συγκρότησης κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους, ως και από περισσότερα πρόσωπα από όσα επιτρέπεται στη θέση αυτή.

γ) Η μεταφορά ανηλίκων έως πέντε (5) ετών με μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλατο, εφόσον δε συγκρατούνται με εγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους.

3. Ο οδηγός μηχανοκίνητου οχήματος και μοτοποδηλάτου επιβάλλεται να μεριμνά για την ασφάλεια των συνεπιβατών του και ειδικότερα να ελέγχει αν φορούν τις ζώνες ασφαλείας και το προστατευτικό κράνος κατά τη μεταφορά τους.

Με βάση τις παραπάνω διατάξεις, συμπεραίνουμε ότι δεν είναι σήμερα παράνομο να έχεις ένα βρέφος επάνω στην μοτοσικλέτα, εφόσον αυτή διαθέτει το κατάλληλο σύστημα συγκράτησης (sic!) ή καλύπτεσαι από το νόμο αν δε διαθέτεις σύστημα συγκράτησης, αλλά ο μικρός σου (ή η μικρή σου) συνεπιβάτης είναι, ας πούμε, 6 ετών..!

Σε αυτή την “αστοχία” του νόμου ξεκινάνε οι ενστάσεις και διαφαίνεται η ανάγκη τροποποίησης του άρθρου 33 (όπως και όλου του απαρχαιωμένου ΚΟΚ).

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής (Π.Σ.Ε.Ο.), ζητάει άμεση τροποποίηση του νόμου για την μεταφορά επιβατών με οχήματα, προτείνοντας την απαγόρευση μεταφοράς παιδιών πάνω σε μοτοσικλέτα, με οιονδήποτε τρόπο, έως την ηλικία των 10 ετών!

Οι Έλληνες παιδίατροι αλλά και οι ανακοινώσεις της Αμερικάνικης Παιδιατρικής Ακαδημίας (https://www.aap.org/) εκφράζουν τους εξής προβληματισμούς: διατυπώνεται η άποψη ότι τα παιδιά είναι πιθανό να έχουν εγγενή φυσικά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά που μπορεί να περιορίσουν την ασφαλή μετακίνησή τους με μοτοσυκλέτες. Σε αυτά περιλαμβάνονται χαρακτηριστικά όπως ανεπαρκή κινητικό συντονισμό, χαμηλό ανάστημα και / ή χαμηλό βάρος, γνωστική ανωριμότητα κ.α.

Ένας ακόμη παράγοντας που θα έπρεπε θεωρώ να λαμβάνουμε υπόψη μας σε σχέση με τα παιδιά και την κινητικότητα, είναι το περιβάλλον. Ο πλανήτης μας εκπέμπει σε όλους τους τόνους SOS..! Κι εμείς, αντί να ψάχνουμε πώς θα παροτρύνουμε τα παιδιά μας προς έναν τρόπο κινητικότητας που να σέβεται καί την προσωπική τους ασφάλεια καί το περιβάλλον (πεζή μετακίνηση, MMM, ποδήλατο κ.λ.π.), προσπαθούμε να προσαρμόσουμε τους ρυπογόνους παράγοντες στη ζωή μας, αποθεώνοντας την μηχανοκίνητη μετακίνηση ορίζοντας παράλληλα τυπικά και ανεπαρκή μέτρα ασφαλείας.

Είναι νομίζω κοινή διαπίστωση ότι ο τρόπος που μετακινούμαστε είναι πολύ φτωχός, συγκρινόμενος με την πραγματική κινητικότητα που έχει ανάγκη ο άνθρωπος. Είναι όμως στο χέρι μας να το αλλάξουμε αυτό, να κάνουμε την υπέρβαση για την επόμενη γενιά, προς μια νέα κουλτούρα βιώσιμης κινητικότητας. Γιατί η κινητικότητα είναι ένα καθοριστικό μέσο εξέλιξης και κοινωνικοποίησης και συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη ενός παιδιού. Θυμηθείτε ότι ο δρόμος είναι δάσκαλος!

Να δηλώσω εξαρχής ότι είμαι ριζικά αντίθετος στην πρώτη περίπτωση (βρέφος σε μοτοσικλέτα) και θετικός στην δεύτερη περίπτωση, υπό όρους και τροποποιήσεις (γιατί ο συνεπιβάτης στο δίκυκλο δεν είναι μεταφερόμενο άτομο, αλλά συνοδηγός!):

  • Όριο ηλικίας 10 χρονών
  • Ωριμότητα ανταπόκρισης χειρισμών
  • Κατανόηση της συμπεριφοράς του συνεπιβάτη μοτοσικλέτας
  • Εξοπλισμός αποκλειστικά για την ηλικία του παιδιού
  • Ταχύτητα το πολύ 40 km/h
Σήμερα, βέβαια, και εφόσον ο παραπάνω νόμος είναι ακόμη σε ισχύ, γονείς και κηδεμόνες πρέπει να απαντήσουν ειλικρινά στον εαυτό τους στο παρακάτω ερώτημα:

“ποιες ανάγκες εξυπηρετεί μια τέτοια μετακίνηση” και, αφού αναλάβουν την ευθύνη της απάντησης, να εξετάζουν προσεκτικά τους κινδύνους για το παιδί τους με βάση την ηλικία, το μέγεθος, τη φυσική του ικανότητα και την ωριμότητα του.

Πέρα από κάθε νομοθεσία, οι στάσεις ζωής και συμπεριφοράς ξεκινάνε από το σπίτι!»



Πηγή: http://www.gazzetta.gr/in-motion/news/article/1431375/alaloym-me-ta-padia-pano-se-motosikletes

Η τελευταία παράγραφος τα λέει όλα : Πέρα από κάθε νομοθεσία, οι στάσεις ζωής και συμπεριφοράς ξεκινάνε από το σπίτι!»
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Πρέπει να υπάρξουν αλλαγές σε πολλά σημεία του κ.ο.κ και σίγουρα το παραπάνω άρθρο είναι από τα πρώτα σημεία που θέλουν τροποποιήσεις.
Συντάσσομαι απόλυτα με την πρόταση του ΠΣΕΟ.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.170
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Θα τολμουσα να πω μια ολοκληρωμενη και to the point εισήγηση..ΕΥΓΕ στους συντάξαντες!!!

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

EvangeloSKG

member
Δημοσιεύσεις
1.693
Ηλικία
48
Περιοχή
Μαρούσι
Μοτοσυκλέτα
R1200GS
Όνομα
Βαγγέλης
Περιοχή
Μαρούσι
Αν θυμάμαι καλά, ο Kevin από το MC Rider είχε αναφέρει ότι η θέση καθίσματος στη μοτοσυκλέτα είναι επικίνδυνη και για την ανατομία του παιδικού σώματος, με εξαίρεση κάποια πολύ ανεπτυγμένα παιδιά. Με την ευκαιρία του θέματος, με το οποίο συμφωνώ απόλυτα, θέτω κι αυτή την άποψη για προβληματισμό.
 

EvangeloSKG

member
Δημοσιεύσεις
1.693
Ηλικία
48
Περιοχή
Μαρούσι
Μοτοσυκλέτα
R1200GS
Όνομα
Βαγγέλης
Περιοχή
Μαρούσι
Τώρα βέβαια στα mini moto τα ξεκινούν αγωνιστική προπόνηση από τεσσάρων ετών...

Με ειδικά μηχανάκια και σε ελεγχόμενες συνθήκες. Επειδή κάποια παιδάκια κάνουν καρτ, δε σημαίνει ότι μπορούν και να οδηγούν σε δημόσιο δρόμο (αν και στοιχηματίζω ότι αρκετά παιδιά θα ήταν καλύτεροι οδηγοί από πολλούς ενήλικες...)
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Τώρα βέβαια στα mini moto τα ξεκινούν αγωνιστική προπόνηση από τεσσάρων ετών...
Το θέμα είναι ο κ.ο.κ σε συνθήκες καθημερινής κίνησης. Για αγωνιστική προπόνηση ισχύουν δεδομένα αθλημάτων. Όπως ξεκινάς στίβο μικρός ή μπάσκετ, ανάλογα ξεκινάς και μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Πάντως δεν είναι τυχαίο που μεγάλοι αθλητές μηχανοκίνητων αθλημάτων αποφεύγουν να οδηγούν στον δρόμο γρήγορα οχήματα του αθλήματος τους.
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Το θέμα είναι ο κ.ο.κ σε συνθήκες καθημερινής κίνησης. Για αγωνιστική προπόνηση ισχύουν δεδομένα αθλημάτων. Όπως ξεκινάς στίβο μικρός ή μπάσκετ, ανάλογα ξεκινάς και μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Πάντως δεν είναι τυχαίο που μεγάλοι αθλητές μηχανοκίνητων αθλημάτων αποφεύγουν να οδηγούν στον δρόμο γρήγορα οχήματα του αθλήματος τους.

Good post
 
Top Bottom