Ένδειξη FI

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.784
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Καλησπέρα παιδιά.

Πήγα Αγριά για έναν καφέ πριν. Γυρνώντας σπίτι, λίγο πριν μπω στο γκαράζ άναψε το FI στο κοντέρ. Σβήνω, περιμένω 1-2 λεπτά, ξαναβάζω μπρος. Πάλι τα ίδια...η ένδειξη ανάβει όταν γυρνάω το κλειδί (το prime της αντλίας), σβήνει για ένα δευτερόλεπτο και ανάβει ξανά. ΔΕΝ αναβοσβήνει, απλά είναι μόνιμα αναμμένο.

Το μηχανάκι φουλαρισμένο βενζίνη, από το ίδιο βενζινάδικο πάντα και δεν έβαλα κάποιο καθαριστικό ή το οτιδήποτε, απλά βενζίνη έβαλα. Ούτε έχω πειράξει κάτι αυτές τις μέρες, δεν χρειάζεται κάτι το μηχανάκι και να ήθελε δεν είχα και χρόνο, είμαι κάθε μέρα από τις 9 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα πρακτική.

Παίρνω εργαλεία, ξεκινάω ένα-ένα....λύνω πλαστικά, βγάζω εντελώς τον λάμδα, μήπως έπαθε αυτός κάτι όπως πριν 2 χρόνια. Ο λάμδα καμία φθορά στα καλώδια, τίποτα απολύτως....κοίταω σώμα ψεκασμού, καθαρό, καμία φθορά σε καλώδια πάλι. Έλυσα και το κοντέρ, μήπως πχ από καμιά λακούβα, ξελάσκαρε τίποτα και βραχυκυκλώνει με αποτέλεσμα να ανάβει...όλα στην θέση τους.

Το μηχανάκι ούτε ρετάρει ούτε μπουκώνει ούτε τίποτα, κανονικά πάει. Τι κάνω σε αυτήν την περίπτωση;

Μήπως (θεωρία τώρα) διάβασε στιγμιαία ο λάμδα κάποια τιμή εκτός ορίων και το FI μένει αναμμένο μέχρι να σβηστεί από τον μάστορα;;;
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.784
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Δοκίμασα να βγάλω την μπαταρία για 5-10 λεπτά μήπως και σβήσει η βλάβη αλλά nope...δεν μπορώ να καταλάβω, όλα οκ φαίνονται, πρώτη φορά το κάνει αυτό φαινομενικά χωρίς λόγο.

Αύριο το πρωί αν είναι θα το αφήσω μάστορα πριν πάω για δουλειά και θα πάω μετά το σχόλασμα να δω...μόνο μην είναι κάτι το σοβαρό εύχομαι.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.672
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Το να πας να σου διαβάσουν τον κωδικό βλάβης ας πούμε, δεν παίζει;
Από την στιγμή που λειτουργεί, το πας αύριο συνεργείο να στο φυσώσει και να δει τι παίχτηκε.
Τασο κανε αυτο που σου λενε τα παιδια ποιο πανω μην ανχωνεσαι μπορει να μην ειναι κατι σοβαρο:cool:
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.784
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Η πιο "πιθανή" λύση είναι ίσως από μείγμα/κακή βενζίνη ή κάτι τέτοιο.

Θα δούμε αύριο λοιπόν
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.672
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Η πιο "πιθανή" λύση είναι ίσως από μείγμα/κακή βενζίνη ή κάτι τέτοιο.

Θα δούμε αύριο λοιπόν
Ακριβως το εχω παθει με το αμαξι 3 φορες αυτο
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Δεν ξέρω πως είναι στο παπί, αλλά στα περισσότερα suzuki της εποχής, υπάρχει κάπου στην μοτοσυκλέτα ένα φις, που φαίνεται ασύνδετο.

Σε αυτό. μπαίνει το ''ειδικο εργαλείο της suzuki'' που είναι ένας διακόπτης που απλά ενώνει τα δύο καλώδια στο φις, και η μοτοσυκλέτα από ''normal mode'' μπαίνει σε ''dealer mode''.

Στο ''dealer mode'' όταν γυρίσεις το κλειδί, το λαμπάκι του Fi αναβοσβήνει π.χ. δύο φορές, παύση και μετά π.χ. τρείς φορές. Αυτό σημαίνει ότι έχεις την βλάβη 32, οπότε κοιτάς την λίστα και βλέπεις τι είναι.

Εσύ δεν έχεις ούτε το ''ειδικό εργαλείο'', ούτε την λίστα με τους κωδικούς, οπότε απλά πας σε μια suzuki και θα το κάνουνε αυτοί.

Λογικά κάποιος αισθητήρας σου, έχει πεθάνει ή δίνει τρελλές τιμές π.χ. αισθητήρας θερμοκρασίας αέρα. Γιατί λέω ότι έχει πεθάνει; Διότι έβγαλες μπαταρία, και πάλι επανέρχεται το error, άρα είναι κάτι που υφίσταται λάθος, δεν είναι κάτι παροδικό, και κάθε φορά που ξανακάνει εκκίνηση, ακόμα και αν είχες ρισετάρει βγάζοντας την μπαταρία, το ξαναβρίσκει λάθος.

Στην περίπτωση αυτή ο ψεκασμός συνεχίζει να λειτουργεί, βάζοντας μια προκαθορισμένη τιμή αντί αυτής που θα έδινε ο αισθητήρας. Ετσι δεν μένεις μεν, συνεχίζεις να κινείσαι, απλά δεν λειτουργεί ο ψεκασμός στο τέλειο-ιδανικό του.

Και ανάβει για να σε ειδοποιήσει, να πας να το διαβάσουν και να διορθώσουν-αλλάξουν ότι έχει χαλάσει.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.784
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Έχω αποθηκευμένο το manual στον υπολογιστή. Εκεί έχει και την λίστα σφαλμάτων, που μπορεί να δείξει το FI αναβοσβήνοντας με τον χ ψ τρόπο όπως είπες.


ΑΝ δεν κάνω λάθος, νομίζω και με συνδετήρα μπορείς να το κάνεις αυτό, να το γεφυρώσεις δηλαδή για να δείξει τον κωδικό στο κοντέρ.

Σίγουρα, για να συνεχίζει να δείχνει βλάβη ακόμα και μετά το reset, κάποιο πρόβλημα υπάρχει και το μηχανάκι δουλεύει με έναν "fail-safe" χάρτη που έχει στην μνήμη του.



To fail-safe στο Address.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.784
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Ήμουν περίεργος, και πήγα να το δω...

Έλυσα το πλαστικό πάνω από την μπαταρία και βρήκα την φύσα δίπλα από την ECU:


Τα καλώδια που το βάζουν σε dealer mode είναι το μαύρο-άσπρο και το άσπρο-κόκκινο. Με έναν συνδετήρα, τα γεφύρωσα και έβαλα μπρος. Μετά από 5-6 δευτερόλεπτα το FI άρχισε να αναβοσβήνει.

Ήτανε σε Morse code και έλεγε περίεργα όπως "ΠΑΡΕ HONDA", "ΠΟΥΛΑ ΤΟ" και "ΜΗΝ ΠΑΡΕΙΣ GS" Tooth

Πλάκα κάνω....αναβοσβήνει 4 φορές, σερί άλλες 4 φορές μετά παύση 3 δευτερόλεπτα και ξανά πάλι το ίδιο.

4-4-STOP-4-4-STOP-.... κλπ



Είναι ο αισθητήρας λάμδα...δεν μπορώ να καταλάβω τι φάση όμως...οπτικά καμία φθορά στα καλώδια του...ίσως έπαθε κάποια άλλη ζημιά.

Σίγουρα, η κλασσική πατέντα "βγάλτον εντελώς" δεν παίζει, και χειρότερα θα πηγαίνει (θα έχει μόνιμα ένα fixed μείγμα, λες και είναι καρμπυρατέρ) και παίζει να κάνει και ζημιά στον καταλύτη. Συν εξτρά καρκίνος από τα καυσαέρια.

Τουλάχιστον, τώρα ξέρω τι να περιμένω. Θα έχω περισσότερα νέα αύριο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.784
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Καλημέρα!

Εν τέλει, μου έκατσε ρεπό σήμερα. Not bad βασικά, γιατί τις τελευταίες 2 εβδομάδες με πήγε τρένο, σπαστά και υπερωρίες, μια μέρα off την λες και ευπρόσδεκτη. Ξύπνησα και 9:30 βρισκόμουν στον μάστορα, τον εξήγησα τι και πως. Για καλή μου τύχη δεν είχε πολύ δουλειά ακόμα και το κοιτάξαμε αμέσως. Έκατσα και εγώ για να δω την διαδικασία.

Το κούμπωσε σε διαγνωστικό, πράγματι έδινε βλάβη στον λάμδα. Έλυσε πλαστικά, το κοίταξε στα καλώδια του...έχει 4 καλώδια, δυο μαύρα για την προθέρμανση και άλλα δυο (γκρι-άσπρο) για το +/-, το σήμα που αργότερα επεξεργάζεται ο εγκέφαλος. Τα καλώδια ήτανε εντάξει, ούτε τέρμα τσαλακωμένα, ούτε κομμένα, ούτε τίποτα, για να πεις ότι θέλει αλλαγή το εξάρτημα.

Τελικά το πρόβλημα ήτανε στο φισάκι. Ο λάμδα δεν πηγαίνει απευθείας από την εξάτμιση στην ECU, αλλά σε ένα φις το οποίο με την σειρά του οδηγεί στον εγκέφαλο. Είχε σαπίσει το συγκεκριμένο, με τον καιρό άρχισε να χάνει επαφή και τελικά χθες με άφησε μια και καλή από ότι φαίνεται. Το αλλάξαμε με ένα καινούριο, έσβησε την βλάβη από το ιστορικό DTC του εγκεφάλου και ο λάμδα δουλεύει σωστά και πάλι.

Καλά ξεκίνησε η εβδομάδα :cool:
 
Top Bottom