Παίδες καλημέρα, πολύ μεγάλη κουβέντα έχουμε ανοίξει σχετικά με το φωτισμό στις κυρίες μας και οι απόψεις φυσικά είναι πολλές και διαφορετικές, άλλωστε αυτό είναι και τι υγιές ώστε το αποτέλεσμα να είναι το ιδανικότερο.
Θα συμφωνήσω με τους περισσότερους φίλους για την εξέλιξη της τεχνολογίας του φωτισμού των οχημάτων, παλιά είχαμε να διαλέξουμε μεταξύ λαμπτήρων αλογόνου μόνο σε σχέση με την μάρκα και την αξιοπιστία που πρόσφερε κάθε εταιρεία, μετά ήρθαν τα xenon που σε κάθε περίπτωση ήταν τεχνολογικά καλύτερα, εντελώς διαφορετική φιλοσοφία λειτουργίας με πολλά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Σαφώς πιο δυνατά, σχεδόν διπλάσια η ένταση της φωτεινής πηγής (lm) και σε θερμοκρασία φωτισμού που ξεφεύγαμε από την κουραστική κίτρινη απόχρωση που είχαμε τόσα χρόνια. Ένα από τα προβλήματα που είχαν και έχουν τα ξένον είναι η παραγόμενη δέσμη, αυτό έχει να κάνει με το εκάστοτε κάτοπτρο, δυστυχώς δεν είναι συμβατά με τον σχεδιασμό των κατόπτρων με αποτέλεσμα να κάνει πολύ μεγάλη διασπορά η δέσμη και να ενοχλεί τους διερχόμενους οδηγούς αλλά και να υπάρχει μεγάλη απώλεια στη δέσμη, επίσης με την εκτόνωση του αερίου xenon σαν αποτέλεσμα είχε να θολώνει το κάτοπτρο μετά από πολυετή χρήση, βέβαια ήταν αναγκαίο κακό αν θέλαμε να βελτιώσουμε το φωτισμό. Η χαμηλότερη κατανάλωση ρεύματος μας βοηθούσε αν είχαμε και προβολάκια αλλά δεν είναι πάντα το καλύτερο για το ηλεκτρολογικό κύκλωμα της μοτοσυκλέτας μας, και αυτό γιατί υπήρχε παραγωγή ρεύματος από τα πηνία η το δυναμό το οποίο δεν καταναλωνόταν, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αλλοιωνόντουσαν πηνία η ανορθωτές, πρέπει δηλαδή να υπάρχει κατανάλωση για να υπάρχει μια ισορροπία, όχι υπερβολές βέβαια.
Το ίδιο ισχύει και για τις led όσο αφορά το θέμα της κατανάλωσης, εδώ όπως έχουμε πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τους λαμπτήρες xenon, έχουμε πολύ χαμηλότερη παραγόμενη θερμότητα, χαμηλότερη κατανάλωση ρεύματος, μεγαλύτερη ένταση φωτείνης πηγής και καλύτερη αποβολή θερμότητας με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει την καλή κατάσταση του κατόπτρου και την ικανότητα που έχει να παράγει σωστή δέσμη. Για την σωστή δέσμη βασικό ρόλο παιζεί και η λάμπα led πόσο καλά είναι σχεδιασμένη ώστε η πηγή φωτός της λάμπας να είναι στη προβλεπόμενη απόσταση από την βάση του κατόπτρου, υπάρχουν δεκάδες λάμπες που υπόσχονται πολύ δυνατό και καλό φωτισμό και σε διάφορες ποιότητες και τιμές, εδώ μπαίνει το ότι πληρώνεις παίρνεις και φυσικά από τον καιρό που ξεκίνησε η μαζική παραγωγή λαμπτήρων led για τα οχήματα υπάρχει μεγάλη εξέλιξη στην ποιότητα των chip led.
Άρα που καταλήγουμε; ότι θα πρέπει να γίνει προσεκτική επιλογή του λαμπτήρα, ανάλογα το όχημα και το τι θέλουμε να έχουμε σαν αποτέλεσμα.
Σας κούρασα λιγάκι με την πολυλογία μου, θα μπορουσα να μιλάω ώρες σχετικά με τον φωτισμό των μοτοσυκλετών μας όπως και για σωστή και ασφαλή τοποθέτηση και συνδεσμολογία.
καλή συνέχεια σας εύχομαι και να έχουμε μια καλή μέρα, πάντα όρθιοι με πολλά όμορφα χιλίομετρα