- Δημοσιεύσεις
- 19.412
- Περιοχή
- Λεπτοκαρυά Κατερίνη
- Μοτοσυκλέτα
- Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
- Όνομα
- Γιαννης
- Περιοχή
- Pieria
Το να διαδεχθείς το απόλυτο best seller των τελευταίων ετών, δεν είναι μία εύκολη υπόθεση. Γίνεται μήπως πιο απλή, αν ο «διάδοχος» είναι ουσιαστικά η ίδια μοτοσυκλέτα με... makeover; Σίγουρα, από την στιγμή που μένουν όλες οι αρετές της στην θέση τους. Και, ευτυχώς για όλους, ο βασιλιάς... δεν είναι γυμνός!
Οι παλαιότεροι σίγουρα θα θυμούνται τα Honda NX250, 500 και 650, γνωστά και ως «Dominator», που κυκλοφορησαν της δεκαετίες του 80 και του 90 ως εκπρόσωποι της μάρκας στην πολύ αγαπητή κατηγορία «Dual Purpose» - μια κατηγορία δηλαδή που συνδέεται άμεσα με τα σημερινά «Adventure». Για το 2024 η Honda αποφασίζει να επαναφέρει στην ζωή, ακόμα ένα ιστορικό όνομα, μετά από τα Transalp και Africa Twin των προηγούμενων χρόνων – καλωσορίστε ξανά το NX500, τον διάδοχο του CB500X.
Τροχισμένες ακμές
Άμεσα ορατή είναι η εμφανισιακή αναθεώρηση του NX, σε επίπεδο facelift περισσότερο και όχι ως ριζικός ανασχεδιασμός. Το εμπρός LED φωτιστικό σώμα είναι νέο, μικρότερο σε μέγεθος και σαφέστατα λιγότερο αιχμηρό, όπως επίσης και όλη η σχεδίαση του μπροστινού της μοτοσυκλέτας, για την οποία η Honda δηλώνει ότι ενσωματώνει και αεροδυναμικές επεμβάσεις, για μεγαλύτερη σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Μικροεπεμβάσεις στο φινίρισμα ολοκληρώνουν την μικρή ανανέωση, καθώς σε γενικές γραμμές η μορφή της πάλαι ποτέ CB500X παραμένει ολοζώντανη και κοντά μας. Η Honda μπορεί να δηλώνει ότι προσέγγισε εκ νέου την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, με στόχο την πιο έντονη adventure ταυτότητα, αλλά στην πράξη διαπιστώνεις ότι τα λόγια περισσεύουν: Αυτό είναι το NX500, σε κάποιους θα αρέσει και σε κάποιους όχι. Το βέβαιο, είναι ότι είναι απόλυτα ισορροπημένο σε εμφάνιση και διόλου υπερβολικό από όπου και αν το πιάσεις
Πόσο premium παίρνω με 8.000 ευρώ
Η συζήτηση περί σχέσης ποιότητας-τιμής του NX500 μπορεί να γίνει ενδιαφέρουσα. Με την εισβολή των κινεζικών κατασκευαστών που έχουν απειλήσει την πρωτοκαθεδρία του μοντέλου στην αγορά, το να επιλέξεις το Honda έναντι των άλλων προϋποθέτει ότι θα πληρώσεις αρκετά παραπάνω χρήματα, κατά περιπτώσεις πάνω και από 2.000 ευρώ, ενώ έχει... αγριέψει και το παιχνίδι της ποιότητας κατασκευής και φινιρίσματος, με τις συγκρίσεις να γίνονται στενότερες. Η Honda με το NX500 δείχνει ότι δεν φοβάται σε αυτό το σημείο, καθώς το μοντέλο παρουσιάζει μία αξιοθαύμαστη ποιότητα κατασκευής, σαφώς καλύτερη σε σχέση με κάθε προϋπάρχον CB500X και πιθανότατα την υψηλότερη της κατηγορίας σε όλα τα επίπεδα. Η Honda το έχει πάει αλλού, το πράγμα, και ευτυχώς το «άγγιγμα του Μίδα» στην ποιότητα κατασκευής φτάνει και στα πιο προσιτά μοντέλα της και δεν αφορά μόνο τις ultra-premium μοτοσυκλέτες της όπως η Africa Twin (άλλη «λιμουζίνα» από εκεί...)
Τελειότητα; Φυσικά και όχι, αφού κάποιες λεπτομέρειες μας έδωσαν λαβή για... μικρογκρίνια, όπως η ύπαρξη «τρύπας» για υποδοχή ρεύματος πλησίον του πίνακα οργάνων, αλλά... χωρίς την ύπαρξη της πρίζας, αλλά ενός πλαστικού καλύμματος. Ακόμα, η ζελατίνα δεν ρυθμίζεται σε ύψος. Επιπλέον: Αλλαγμένοι είναι οι διακόπτες της αριστερής πλευράς του τιμονιού, με νέα διάταξη, ύπαρξη stick και κορυφαία ποιότητα αίσθησης και χρήσης, αλλά μόνο το stick είναι φωτιζόμενο και κανένα άλλο χειριστήριο -τη στιγμή που ο «σινικός» ανταγωνισμός προσφέρει αυτή την ευκολία εδώ και χρόνια, πλέον.
Εντάξει, επανερχόμαστε στο κομμάτι της ποιότητας κατασκευής που η μοτοσυκλέτα αποπνέει και από την βαφή της, την κατασκευή της σέλας, την κύλιση, την λειτουργία του κινητήρα, στοιχεία που δεν μπορείς να τα αμελήσεις. Δικαιολογείται, λοιπόν, σε έναν βαθμό, η υψηλότερη τιμή του NX σε σχέση με άλλα μοντέλα και ο τελικός αγοραστής -με την παραδοσιακά ελληνική και «σκληρή» κρίση-, έχει τον τελευταίο λόγο.
To know us better
Η πραγματική γνωριμία με κάθε μοτοσυκλέτα ξεκινά την στιγμή που θα καθίσεις στην σέλα της. Για το NX500, βρίσκεσαι από την πρώτη στιγμή σε γνώριμο έδαφος, με την θέση οδήγησης να περιγράφεται απλώς με την λέξη «φυσικότητα». Κάθεσαι όρθιος, τα πόδια σου έχουν τεράστια επιφάνεια επαφής στον χώρο εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ, ενώ η θέση των μαρσπιέ ίσως φανεί λίγο πιο πίσω από ότι κάποιοι την περιμένουν, αλλά δεν προβλημάτισε τον υπογεγραμμένο. To πλάτος της μοτοσυκλέτας έχει παραμείνει το ίδιο σε σχέση με το CB500X, ωστόσο υπάρχει μία μείωση βάρους της τάξης των 3 κιλών (από 199 σε 196, γεμάτη), κάτι που δεν το καταλαβαίνεις και με την πρώτη καθώς η αίσθηση του στατικού βάρους είναι υπαρκτή. Η σέλα αγκαλιάζει τα *****ά σου μόρια και η εντύπωση δεν είναι μόνο βραχυπρόθεσμη, αφού η άνεση σου εξασφαλίζεται στο ακέραιο και σε μικρές ή μεγάλες διαδρομές, εντός και εκτός πόλης αλλά και ασφάλτου. Η μανέτα φρένου εμπρός ρυθμίζεται, οχι όμως και αυτή του συμπλέκτη, ενώ ο αναβάτης έχει πλέον στην διάθεση του μία οθόνη TFT για τις ενδείξεις. Η τελευταία, αποτελεί σοβαρή αναβάθμιση καθώς όχι μόνο επιτρέπει την εμφάνιση περισσότερης πληροφορίας, αλλά και την προσαρμογή της στα μέτρα του αναβάτη μμέσω των διαθέσιμων στυλ απεικόνισης αλλά και την επίτευξη καλύτερης αναγνωσιμότητας.