DNA φίλτρο. Ναι ή Όχι

VDR

new member
Δημοσιεύσεις
114
Ηλικία
121
Μοτοσυκλέτα
DR650SE R1200GSA
Όνομα
ΒΑΣΙΛΗΣ
Περιοχή
ΖΑΧΑΡΩ
Μετά από χρόνια με τουμπανιάσματα σε busες..κατέληξα στο συμπέρασμα..ότι δεν αξίζει ούτε εξάτμηση να ξαναλλάξω στα μηχανάκια μου..το λοιπόν έχω ένα turboτούμπανο busa το οποίο σκεπασμένο βρίσκεται σε μία γωνία στο garage..και αν δεν έχεις φίλτροκούτι, ολόκληρη εξάτμηση, πρόγραμμα με βελτίωση κινητήρα συν το δυναμόμετρο δεν κάνεις τίποτα..όλα αυτά χρειάζονται χρήμα και χρόνο!Και επί ευκαιρία..μακρυά από τα turbo!ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΘΙΣΜΟΥ!!!
Στην ουσία δεν κερδίζεις τίποτα με αφτερ μαρκετ φίλτρο, διότι άν δεν το προσεξεις μπορει να το πληγώσεις και να μην προσφέρει την επιθυμητη προστασία στο κινητήρα (2 k&n φίλτρα πέταξα διότι τα φύσηξε με πιεσμένο αέρα, ένας άχρηστος μηχανικός...).
Πάντα η προσωπική μου γνώμη..;)
 

doryforos

new member
Δημοσιεύσεις
301
Ηλικία
49
Μοτοσυκλέτα
Piaggio Liberty i Get 125 abs
Honda Cb 500x
Όνομα
Νίκος
Εγω έβαλα το Dna όχι για να κερδίσω κάτι , τι να κερδίσει δηλαδή το Cb500x και γιατί να το κερδίσει και αντε κέρδισε 1-2 άλογα κι απ τα 47 πήγε στα 49 , ποια η διαφορά ? Απλά στοίχισε περίπου τα ίδια λεφτά με το μαμά Honda τα λεφτάκια έμειναν Ελλάδα και θεωρητικά τουλάχιστον θα έχω συνέχεια καθαρό φίλτρο . Δεν μπορώ να καταλάβω πως θα κερδίσει κάτι ο κινητήρας απ την στιγμή που το μείγμα ρυθμίζεται συνέχεια απ τον εγκέφαλο της μηχανής. Τοσο όγκο οξυγόνο χρειάζεται τόση βενζίνα τσουπ έκρηξη ελεγχος απ τον αισθητήρα λάμδα οτι ολα ο βαίνουν καλώς και πάμε πάλι απ την αρχη .Πριν το βάλω ρώτησα στο συνεργείο αν ξέρουν κι αν θα το καθαρίζουν κιόλας και μου είπανε ναι ( Γενικά το συγκεκριμένο συνεργείο έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη μου και είμαι απίστευτα γκρινιάρης αν κάτι δεν γίνεται με τον σωστό/πρέπον/επαγγελματικό τρόπο ) μιας και δεν σκοπεύω να ασχοληθώ με βγαλσιμοκαθαρισμολαδωμα φίλτρου .Δεν έχω ούτε όρεξη ούτε χρόνο ούτε χώρο για τέτοιες περιπέτειες .
 

ta-sio

new member
Δημοσιεύσεις
347
Ηλικία
43
Περιοχή
ΚΕΡΚΥΡΑ
Μοτοσυκλέτα
To NC750X, το γκρί, το καλό, το αντβέντσιουρρρ
Yamaha virago 250
Όνομα
TASOS
40 ευρόπουλα για το NC (ναι είναι για μπάτσες)και αλλαγή κάθε 24000klm.Ευτυχώς υπάρχουν και aftermarket ποιοτικά στην μισή τιμή.
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.397
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
40?
Ειχα την εντυπωση για παραπανω.cdefghigi
Θενκς.
Και παλι επι τρια η τιμη πανωSamurai suicide
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Στο GS έβαλα κατ'ευθείαν DNA.
Για καλύτερη "ανάσα" του κινητήρα..
Καθαριστικα έχω παρμένα της K&N από το CBF.
Δεν ήθελα να σκέφτομαι πόσο έχει το μαμά..
Εξάτμιση δεν έχω σκοπό να αλλάξω μιας και μ'αρέσει τρελά ο μαμά ήχος.
 

cube

new member
Δημοσιεύσεις
448
Ηλικία
46
Μοτοσυκλέτα
Αλυσοπρίονο.
Όνομα
Γιωργος
Ότι είπαν όλοι οι παραπάνω. Δεν θα δεις άλογα με μόνο ένα φίλτρο.

Ίσως λίγο καλύτερο τράβηγμα από χαμηλά και λίγο θόρυβο από το φίλτρο κουτί.

Όμως......μπορείς σε κάθε αλλαγή λαδιών πχ άμα 5,000χλμ να το καθαρίζεις και να το λαδώνεις.

Εγώ το πήρα 68€ συν το κιτ λαδώματος 18€ αν θυμάμαι καλά από γνωστό μαγαζί στην Καλλιρρόης.

Πρέπει να κρατήσεις και το μαμά φίλτρο γιατί αν το πλύνεις και πρέπει να μετακινηθείς με μοτοσυκλέτα δεν θα μπορείς.

Το καλοκαίρι το έβγαζα μπαλκόνι σε σκιά και σε δυο ώρες με τόση ζέστη ήταν έτοιμο.

Το χειμώνα ο χρόνος στέγνωματος αλλάζει κατά πολύ, δεν θέλει μπιστολακι,καλοριφέρ(επάνω).
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Τα φίλτρα αέρος χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες.
Α) Χάρτινα
Που είναι και σχεδόν όλα τα εργοστάσιακα.
ac062ebd9216447d8f4714762c095957.jpgδεν πλένονται δεν καθαρίζονται, ακόμα και φύσημα με αέρα να του κάνουμε δεν θα καθαρίσει σε βάθος ,καλό είναι να αλλάζεται στα προβλεπόμενα χλμ.


Β)Βαμβακερης Γάζας
Είναι ποιο ελεύθερα after market.
P-K12S05-01.jpg
Πλένονται ,συντηρούνται με ειδικα λάδια
η σπρέι και έχουν μεγάλη διαρκεια ζωής και προσφέρουν καλύτερη αναπνοή στον κινητήρα

Γ) Σφουγγάρι
s-l400.jpg

Έχουν την μεγαλύτερη διαπεραστικότητα και αρα καλύτερη αναπνοή, δουλεύουν δε στο μάξιμουμ σε φτιαγμένα / πουσαρισμενα μοτέρ όπως και τα βαμβακερης γαζας, που υπάρχει το τρίπτυχο Φ.Π.Ε
Φίλτρο
Πρόγραμμα
Εξάτμιση
Όλα τα ΜΧ μηχανάκια έχουν φίλτρα σφουγγάρι δεν είναι τυχαίο .
Πλένονται με χλιαρό νερό σε Κουβά τα στιβουμε προσεκτικά, και αφού στεγνώσουν πλήρως τα ψεκαζουμε με ειδικό λάδι η με σπρέι σιλικόνης για να παγιδεύει και την ποιο ψιλή σκόνη που τυχών παει να περάσει στα εσωτερικά του μοτέρ.
 

ta-sio

new member
Δημοσιεύσεις
347
Ηλικία
43
Περιοχή
ΚΕΡΚΥΡΑ
Μοτοσυκλέτα
To NC750X, το γκρί, το καλό, το αντβέντσιουρρρ
Yamaha virago 250
Όνομα
TASOS
Μιας και ανοίχτηκε αυτό το θέμα...
Σε μια συζήτηση που είχα με φίλο καταλήξαμε στο οτι τα φίλτρα που αφήνουν τον κινητήρα να 'αναπνέει' καλύτερα, είναι χειρότερα όσο αφορά την προστασία του κινητήρα. Θεωρητικά (και λογικά) το οτι αναπνέει καλύτερα ένας κινητήρας συμαίνει οτι περνάει πιο ελέυθερα ο αέρας, που για να γίνει αυτό συμαίνει οτι το φίλτρο έχει μεγαλύτερη διαπερατότητα. Αυτό γίνεται με δυο τρόπους..Ή αυξάνεις την διαθέσημη επιφάνεια (πράγμα δύσκολο γιατί θέλει αλλάγή και επανασχεδίαση του κουτιού) ή μειώνεις την αντίσταση ανοίγοντας μεγαλύτερες τρύπες, που συμαίνει οτι σταματάς να φιλτράρεις μικρότερα σωματίδια που περνάνε πια ελεύθερα στην κινητήρα.
Όλη η συζήτηση βέβαια έγινε εν μέσω κρασοκατάνυξης και καταλήξαμε στο παραπάνω συμπέρασμα αλλά θά ήθελα και την γνώμη σας.
 

ANGELO

member
Δημοσιεύσεις
1.137
Ηλικία
51
Περιοχή
ΛΑΜΙΑ
Μοτοσυκλέτα
YAMAHA MT07
Όνομα
ΑΓΓΕΛΟΣ
Περιοχή
ΛΑΜΙΑ
Μιας και ανοίχτηκε αυτό το θέμα...
Σε μια συζήτηση που είχα με φίλο καταλήξαμε στο οτι τα φίλτρα που αφήνουν τον κινητήρα να 'αναπνέει' καλύτερα, είναι χειρότερα όσο αφορά την προστασία του κινητήρα. Θεωρητικά (και λογικά) το οτι αναπνέει καλύτερα ένας κινητήρας συμαίνει οτι περνάει πιο ελέυθερα ο αέρας, που για να γίνει αυτό συμαίνει οτι το φίλτρο έχει μεγαλύτερη διαπερατότητα. Αυτό γίνεται με δυο τρόπους..Ή αυξάνεις την διαθέσημη επιφάνεια (πράγμα δύσκολο γιατί θέλει αλλάγή και επανασχεδίαση του κουτιού) ή μειώνεις την αντίσταση ανοίγοντας μεγαλύτερες τρύπες, που συμαίνει οτι σταματάς να φιλτράρεις μικρότερα σωματίδια που περνάνε πια ελεύθερα στην κινητήρα.
Όλη η συζήτηση βέβαια έγινε εν μέσω κρασοκατάνυξης και καταλήξαμε στο παραπάνω συμπέρασμα αλλά θά ήθελα και την γνώμη σας.
Ανακαλύψτε τον τρόπο που δουλεύει το Φίλτρο Υψηλής Απόδοσης DNA για να προστατέψει επαρκώς τον κινητήρα σας, χωρίς κανένα συμβιβασμό στην απόδοση!

Τεχνολογία εμπνεύσμενη απο την ανθρώπινη αναπνοή!
Είναι εντυπωσιακό πόσο γνωστή σε όλους μας είναι η «τεχνολογία» που χρησιμοποιούν τα φίλτρα DNA για να καθαρίσουν τον αέρα. Αποτελεί τμήμα του σώματός μας και χρησιμοποιείται διαρκώς ώστε να παραμένουμε ζωντανοί! Το τμήμα αυτό δεν είναι άλλο από εκείνο του ανθρώπινου αναπνευστικού συστήματος το οποίο φιλτράρει τον εισπνεόμενο αέρα! Μικροσκοπικά υγρά τριχίδια (cilia) προστατεύουν τις ρινικές εισόδους καθώς και τα υπόλοιπα τμήματα της αναπνευστικής οδού, φιλτράροντας την σκόνη και τα μικροσωματίδια που εισβάλλουν στην μύτη μέσω του εισπνεόμενο αέρα. Η βαμβακερή γάζα φιλτραρίσματος DNA από την στιγμή που θα λαδωθεί πραγματοποιεί την ίδια ακριβώς λειτουργία με αυτά τα εκατομμύρια μικροσκοπικά τριχίδια!

Αυτό το «τριχοειδές υβρίδιο», όπως το αποκαλούμε, αποτελεί έναν μεγαλοφυή συνδυασμό μικροϊνών γάζας ανά τετραγωνικό χιλιοστό. Η Πλέξη και το Νήμα αυτής της μοναδικής γάζας είναι το αποτέλεσμα συνεχών ερευνών και δοκιμών από τους μηχανολόγους του Τμήματος Ανάπτυξης της DNA. Τα «τριχοειδή υβρίδια» εμποτίζονται με το ειδικά σχεδιασμένο λάδι DNA® αποκτώντας έτσι αυτήν την αξιοσημείωτη ιδιότητα φιλτραρίσματος που μόνο η DNA® μπορεί να προσφέρει. Το τελικό αποτέλεσμα είναι η πολύ υψηλή απόδοση αλλά και τα υψηλά επίπεδα ροής αέρα.

Παγιδεύοντας τον "εχθρό" με στατικό φορτίο!
Το φίλτρο DNA σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουμε την δημιουργία στατικού ηλεκτρισμού κάθε φορά που ο αέρας περνάει μέσα από τις πτυχώσεις του λαδωμένου βαμβακερού στοιχείου. Αυτό το μικρής εμβέλειας στατικό φορτίο, το οποίο έχει προέλθει από τις λαδωμένες μικροΐνες, μαγνητίζει με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο όλα τα βρώμικα στοιχεία αλλά και την σκόνη που υπάρχει στον αέρα.

Ας θυμηθούμε το γνωστό σε όλους μας σχολικό πείραμα με το στυλό το οποίο μαγνήτιζε μικρά κομματάκια χαρτιού έπειτα από τριβή που υφίστατο πάνω σε ύφασμα. Αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν η ροή του αέρα διαπερνά το φίλτρο. Πιο συγκεκριμένα, σωματίδια σκόνης, ακόμα και απειροελάχιστα μικρά (μεγέθους και 5 microns), θα αλλάξουν πορεία και θα προσκολληθούν πάνω στις μικροΐνες, ανεξάρτητα από το αν τα ενδιάμεσα «κενά» των μικροϊνών είναι μεγαλύτερα ακόμα και μεγέθους 150 microns. Το πρώτο στρώμα σκόνης που θα προσκολληθεί πάνω στις μικροΐνες θα απορροφήσει μικρή ποσότητα λαδιού, αρκετή ώστε να φορτιστεί στατικά. Έτσι, γίνεται και αυτό τμήμα του στοιχείου φιλτραρίσματος! Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνουμε την προσέλκυση νέων σωματιδίων που βοηθούν και αυτά με την σειρά τους το στοιχείο της γάζας στην διαδικασία φιλτραρίσματος!

Τελικά, η σκόνη και τα διάφορα ξένα σωματίδια θα συνεχίσουν να εγκλωβίζονται στην επιφάνεια του φίλτρου καθώς ο αέρας εισέρχεται μέσα από αυτό, μέχρις ότου να καλυφθεί ολοκληρωτικά η επιφάνεια του φίλτρου.
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Δε χάνεις και τίποτα να βαλεις, αρκεί να το καθαρίζεις κάθε 10.000 χλμ το μέγιστο και να το λιπαινεις, όπως προτείνει ο κατασκευαστής. Σε 40000 χλμ θα έχεις κάνει απόσβεση στην τιμή του. Το πόσο και αν θα κερδίσεις, εξαρτάται απο τι στόχο μείγματος (target AFR) έχει ο εγκέφαλος σου στο open loop (κατάσταση με γκάζι πανω απο 50% με την οποία ο εγκέφαλος κανονίζει το μείγμα μονο σύμφωνα με τις στροφές (rpm), και φορτίο (load) που υπολογίζεται απο τη γωνία πεταλούδας (tps) και την απόλυτη πίεση αέρα στην εισαγωγή (manifold absolute pressure)).
Αν το target AFR, είναι αρκετά ψηλά (13.5 αέρας /1καυσιμο -13:1), τότε με το ελευθερο φίλτρο θα χάσει κι όλας μιας και θα πάει στο 14:1 περίπου που είναι αρκετά φτωχό για open loop. Αν όμως το target AFR είναι πιο χαμηλα πχ 12.5:1, μπορεί και να δεις διαφορα της τάξης του +2-3 %. Δυστυχώς τα περισσότερα μηχανάκια έχουν σχετικά ψηλά το target AFR, επομένως το κέρδος θα ναι απο ελάχιστο ως καθόλου. Δηλαδή ναι μεν θα έχεις μεγαλύτερη ροη αέρα, αλλά ο εγκέφαλος δε θα καταφέρει να το φέρει στο target AFR της μάνας του και έτσι τα οποία ωφελη στη ροη θα εξαφανιστούν απο χειροτέρευση του μειγματος.


Αυτο που λέγεται συχνά ότι δεν έχει νόημα να βάλεις ελευθερο φίλτρο χωρίς εξάτμιση για μένα είναι μύθος.

Το καλύτερο στα μοντέρνα μηχανάκια με υψηλό target AFR είναι να μπορείς να βάζεις εξάτμιση και φίλτρο και να δίνεις και λίγο καύσιμο.

Κατα τη γνώμη μου πάντα απο 300 κυβικά και πανω η δύναμη είναι υπεραρκετη, δε χρειάζεται μετατροπές, ούτε εξατμίσεις, φίλτρα προγραμματα. Αυτά που έγραψα πριν τα έγραψα για να μη σας παραμυθιαζουνε ορισμένοι μηχανικοί
 
Τελευταία επεξεργασία:

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Για παράδειγμα, στο duke200, έβαλα dna και έκοψα τον παπά. Δεν είδα καμία απολύτως διαφορα. Μόλις όμως κατάφερα να δώσω λίγο καύσιμο με "κλέφτη" στο λαμδα, έστω και στην κατάσταση closed loop (ο εγκέφαλος κανονίζει το μείγμα, μονο μέσω λάμδα), είδα τόσο μεγάλη διαφορα που δεν μπορώ να βγάλω τον κλέφτη με τίποτα.
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Για να λέμε όμως και του στραβού το δίκιο, σε closed loop κερδίζεις απο το φίλτρο και χωρίς πρόγραμμα μιας και ο εγκέφαλος σε closed loop μπορεί να διορθώσει όσο θέλει, μιας και όπως είπα πριν, διορθώνει μονο απο λάμδα.

Αρα λοιπόν με ελεύθερο φίλτρο στην κόντρα (open loop) θα δεις ελάχιστα πράγματα (εξαρτάται απο target AFR), αλλά στα λίγα γκάζια (closed loop) θα δεις κάποια διαφορα σε απόκριση, κλπ
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.155
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
εγω φιλε moy ALEX αμα τα μαθω ολα αυτά ...θα στειλω βιογραφικό στην ΝΑSΑ... :D:D:Dabcdefghabcdefghabcdefgh


πραγματικά ομως σε χαιρομαι για την διαθεσή σου να μας τα μαθεις σε εμας τους αδαείς (οσοι ειναι δηλ σαν εμένα)
αλλά και σε θαυμάζω που γνωρίζεις τετοιες λεπτομέρειες !!!
Smileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer Emoticon
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Σας Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Γενικά είναι υπερ της ελεύθερης γνωσης. Οι επαγγελματίες που σέβονται τους πελάτες και αρα συνεχώς θέλουν να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα απο την ελεύθερη γνώση και ισα-ισα, είναι ανοιχτοί σε νέες δοκιμές, γνώμες, κλπ. Αυτοί που γκρινιάζουν "μη τα λες, χαλάς την πιάτσα, κλπ", έχουν σαν προτεραιότητα το κέρδος και όχι το πως να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους.
 

evangelos

member
Δημοσιεύσεις
1.717
Ηλικία
50
Περιοχή
Ιωάννινα
Μοτοσυκλέτα
Triumph Tiger 800 - GAS GAS EC300
Όνομα
EVANGELOS
έχουν σαν προτεραιότητα το κέρδος και όχι το πως να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους.

να συμπληρώσω οτι ίσως γίνεται για να μην είναι εμφανείς οι μ@λ@κίες που κάνουν κατά καιρούς!

Εάν δεν γνωρίζω ... δεν μπορώ να ξέρω εάν είναι σωστό ή όχι! εάν κάνει καλή δουλειά ή όχι!
 
Top Bottom