Ταξιδεύοντας με μοτοσυκλέτα σε off road διαδρομές

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
29.859
Ηλικία
63
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
Varadero 1000 MK1
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
29.859
Ηλικία
63
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
Varadero 1000 MK1
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ταξιδιωτικό - Καλάβρυτα off road με Voge 650 DSX​






Οι παρέες γράφουν ιστορία. Άσχετα με το τι οδηγάνε. Αλλά και αυτό που οδηγάνε, πρέπει να γράφει την δική του ιστορία! Γι' αυτό επιλέξαμε το Voge 650 DSX, για να βολτάρουμε με παρέα σε off road διαδρομές, γύρω από τα Καλάβρυτα.

Του Τάκη Μανιάτη

''Πάμε διήμερο Καλάβρυτα; Μα θα έχει χιόνια ακόμη, θα έχει λάσπη, θα κάνει κρύο, μπορεί να βρέχει, ίσως να το αναβάλουμε...'' Αυτά και άλλα πολλά, πέφτουν συνήθως στο τραπέζι, ανάμεσα σε δύο κιλά παϊδάκια, ένα κιλό κόκκινο κρασί, μερικές σαλάτες για να λαδώνει, κάτι τυρόψωμα, και κάνα λουκανικάκι για την γεύση.
''Θα πάμε!'' Κάπως έτσι στήνονται οι βόλτες, και η παρέα πετάει την σκούφια της για χωμάτινες ορεινές διαδρομές, που πάντα έχουν αυτό το κάτι παραπάνω που θέλουμε, χωρίς να το επιδιώκουμε. Γιατί, εδώ που τα λέμε, αν περιμένεις ιδανική θερμοκρασία και υγρασία, σωστά στρωμένους και στεγνούς δρόμους, να έχουν σφουγγαρίσει τον χωματόδρομο για να περάσεις, και να σου κάνει κάποιος αέρα όταν ιδρώνεις, μάλλον δεν ενδιαφέρεσαι για travel enduro.

Στην περίπτωση μας, είχαμε αυτό το ''τυράκι'' για να πάμε εκδρομή, που ήταν το νέο Voge 650 DSX. Μία μοτοσυκλέτα που είχαμε δοκιμάσει νωρίτερα στην αρχή της χρονιάς, και μας είχε κάνει εξαιρετική εντύπωση αναφορικά με την στιβαρή αίσθηση και την ροπάτη λειτουργία. Αλλά και την άνεσή της σε κάθε είδους διαδρομή. Δεν μας είχε εκπλήξει με την οδήγηση, άλλωστε δεν είναι από αυτές που μόλις ανοίξεις το γκάζι τρελαίνεσαι. Είναι από αυτές που μόλις ανοίξεις το γκάζι, καταλαβαίνεις ότι μπορείς να οδηγάς για ώρες ξεκούραστα, σε χαλαρούς ρυθμούς, σε βόλτα χωρίς άγχος, και μάλιστα, μπορείς να διασχίσεις κάθε διαδρομή, ανεξάρτητα από το έδαφος.

Και αυτό, θέλαμε να το δούμε ξανά, να το εμπεδώσουμε, γι' αυτό ξεκινήσαμε προς τα Καλάβρυτα, με την μοτοσυκλέτα φορτωμένη στην φαρδιά σχάρα με τα βασικά για ένα διήμερο, με την ταχύτητα να κυμαίνεται στα 130-140χ.α.ω, και την κατανάλωση να φλερτάρει με τα 4,5 λίτρα στα 100.
Η εθνική οδός μένει εύκολα πίσω με τέτοιες ταχύτητες, με τα Pirelli Scorpion Rally STR να ταιριάζουν άριστα, να μην βγάζουν θόρυβο και να διατηρούν την ευστάθεια και την άνεση. Μάλιστα, η ζελατίνα και το fering, αποδεικνύονται περισσότερο από ικανά για ταχύτητες ταξιδίου, παρά το κράνος adventure με γείσο.







Η διαδρομή αρχίζει και ανηφορίζει και το Voge 650 DSX λειτουργεί ροπάτα και ομαλά με το 5τάχυτο κιβώτιο - δεν μας έλειψε η 6η στην εθνική, και περνώντας την Κερνίτσα, τα χρώματα της επερχόμενης άνοιξης γεμίζουν το οπτικό μας πεδίο. Περνάμε την Κάτω Ζαχλωρού και συνεχίζουμε παράλληλα στο φαράγγι, με τις γραμμές του οδοντωτού να εμφανίζονται δεξιά μας. Φτάνουμε στα Καλάβρυτα, πίνουμε τον καφέ μας κοντά στον σταθμό, και ανασυντασσόμαστε για να ξεκινήσουμε την βόλτα. Εφοδιασμός σε καύσιμα και νερά, και ξεκινάμε για το χώμα.

Η διαδρομή μας ξεκινάει ανάποδα από τα Καλάβρυτα, προς τα πίσω, μιας και βασικός προορισμός είναι τα ''καραφλά'', η κορυφογραμμή ανάμεσα στο Σκεπαστό και την Κερπινή. Μπαίνουμε στο χώμα από τον δρόμου που πάει προς Κερπινή, και το δώρο μας είναι ότι δύο μέρες πριν είχε βρέξει, και το χώμα είναι άριστο!
Ούτε νωπό, ούτε λασπωμένο, απλά στεγνό που δεν σηκώνει σκόνη. Παραγγελία!

Αρχίζουμε να ανεβαίνουμε ψηλά και λίγο πιο πάνω κάνουμε την πρώτη μας στάση για θέα στην εκκλησία του Προφήτη Ηλία - πάντα ψηλά υπάρχει ένας προφήτης Ηλίας.

Συνεχίζουμε την βόλτα μας και οδηγάμε στα ''καραφλά, με την θέα τόσο νότια, όσο και βόρεια, να μας εκπλήσσει. Διαύγεια από την βροχή των προηγούμενων ημερών, χαλαρός ρυθμός, μία βόλτα τόσο - όσο. Η διαδρομή δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο από βαθμό δυσκολίας, κι έτσι, απλά οδηγάμε, και μόνο το κατηφορικό κομμάτι που σε βγάζει ουσιαστικά στα λιβάδια, χρειάζεται λίγη προσοχή στα φρένα στο σαθρό έδαφος, για λίγα μέτρα. Από κει και πέρα, κατεβαίνουμε στα λιβάδια, βγαίνουμε στην άσφαλτο (πλέον) που αριστερά οδηγεί προς το Σκεπαστό, και δεξιά στην Πλατανιώτισα. Ξεκινάμε προς το Σκεπαστό και λίγο αργότερα, στρίβουμε δεξιά για να κινηθούμε προς τις Κορφές. Αφήνουμε πίσω μας ωραία λιβάδια, ωραία χρώματα, κινούμαστε με ικανοποιητικές ταχύτητες στο χώμα, πάνω από το Δροσάτο και τα Φαμελίτικα, και καταλήγουμε στις Κορφές.
kalavrita_voge650_dsx_14-web.jpg
Κατεβαίνουμε στο ποτάμι όπου ο δρόμος είναι κομμένος, και βουτάμε μέσα, βοηθώντας ο ένας τον άλλον, βγάζοντας μερικές μοτοσυκλέτες απέναντι, χωρίς κανένα πρόβλημα. Οι πιο συνετοί, επιλέγουν να γυρίσουν πίσω και να κυκλώσουν το ποτάμι, παραμένοντας στεγνοί. Βρισκόμαστε μετά και οδηγάμε προς τους Λαπαναγιούς - έχουμε περάσει Αχαϊα πλέον. Περισσότερη πέτρα, χωρίς ιδιαιτερότητες ο δρόμος, φτάνουμε στο χωριό και κάνουμε την στάση μας κλασικά στην εκκλησία, που είναι και επιβλητική και ιδανική για φωτογραφίες. Θέλουμε να κάνουμε έναν κύκλο από εκεί, με κατεύθυνση δυτικά, και να επιστρέψουμε ξανά στα Καλάβρυτα.

Βασικά, δεν είχαμε και κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, αφού όποτε κάνουμε πρόγραμμα, πάντα καταλήγουμε σε κάποια ωραία ταβέρνα, αναπληρώνοντας τις χαμένες (και καμένες) θερμίδες εις διπλούν.
Οπότε αυτό θα κάναμε και τώρα. Συνεχίζουμε προς το Λεόντιο, και μιας και έχει μεσημεριάσει, ψάχνουμε σημείο να ξαποστάσουμε. Όλα στο δρόμο μας κλειστά, οπότε καταλήγουμε στην Άνω Βλασία για καφέ και κάτι πρόχειρο, προκειμένου να συνεδριάσουμε για το προς τα που θα κινηθούμε.
Βλέποντας τον καιρό να μπουκώνει άσχημα, με τις καλύτερες προβλέψεις να ετοιμάζονται για καταρρακτώδεις βροχές, αποφασίζουμε να αλλάξουμε την διαδρομή. Αντί να κινηθούμε προς τον Λάδωνα όπου θέλαμε να φτάσουμε και να επιστρέψουμε από εκεί στα Καλάβρυτα την άλλη μέρα, παίρνουμε την - σοφή όπως απεδείχθη - απόφαση να επιστρέψουμε στην Αθήνα από άσφαλτο.





Η επιστροφή από άσφαλτο, συνήθως είναι βαρετή, αλλά είναι το αναγκαίο κακό σε τέτοιες βόλτες. Χρειάζεσαι μία μοτοσυκλέτα με την οποία να μπορείς να κινηθείς από και προς το βουνό που θες να διασχίσεις άνετα ή με τις λιγότερες παραχωρήσεις, και μόλις πατήσεις χώμα, να οδηγήσεις άνετα.
Όλα τα παραπάνω, τα κάλυψε άνετα το Voge 650DSX. Όντας η μοναδική μονοκύλινδρη της αγοράς αυτή τη στιγμή με ακτινωτούς τροχούς 19/17 ιντσών και fering, ταξίδεψε άνετα μέχρι τα Καλάβρυτα, μας πήγε εύκολα και ξεκούραστα στο χώμα χωρίς να κουραστεί ποτέ, ούτε να μας ζορίσει. Οι αναρτήσεις δούλευαν ανεκτά, η θέση οδήγησης όρθια ήταν οκ - αλλά με μεγάλη απόσταση από την σέλα, κάτι που δυσκόλευε το σήκωμα του αναβάτη, αλλά βόλευε εξίσου καλά για οδήγηση καθιστός. Η ποδιά και τα κάγκελα, ήταν εκεί για ενδεχόμενη πτώση.

Μας μετέφερε σε μία ημέρα σε κάθε είδους διαδρομή με ευκολία, και το σημαντικό, όταν βγήκαμε στην άσφαλτο, ταξιδέψαμε στην εθνική οδό με 140χ.α.ω., με άριστη προστασία από τον αέρα και άνεση από την σέλα, και με μικρή κατανάλωση που έφτασε στα 5,2 / 100χ.α.ω. στο σύνολο της ημέρας. Τι άλλο ψάχνεις για να περάσεις καλά; (εμείς ένα ζευγάρι χούφτες για το κρύο!)

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
29.859
Ηλικία
63
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
Varadero 1000 MK1
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ταξιδιωτικό στον Όλυμπο​










Του Θάνου Γούλα

Ο Όλυμπος εδώ και χρόνια αποτελούσε ένα στόχο για εξερεύνηση και κάθε φορά που έβλεπα μια χαρακιά να τον "κόβει", η οποία αποτελούσε χαραγμένο δρόμο προς την κορυφή του, σκεφτόμουν αν ποτέ καταφέρω να τον περάσω και να δω που θα με οδηγήσει!

Πρώτη απόπειρα​

Τελικά πριν λίγους μήνες προσπαθήσαμε να τον ανεβούμε. Ήταν Ιούνιος και όλα έδειχναν πως το χιόνι θα είχε εξαφανιστεί και ο δρόμος θα ήταν καθαρός μέχρι την κορυφή του.
Όταν όμως ξεκινάς με ψιλόβροχο από τη Λάρισα και ο Όλυμπος δεν φαίνεται μιας και τα σύννεφα τον έχουν κρύψει, ξέρεις πως δεν έχεις ελπίδες και ξεκινάς μόνο και μόνο για την εμπειρία.

Τελικά ανεβήκαμε μέσα από τα σύννεφα μέχρι τα 1800μ. περίπου υψόμετρο απολαμβάνοντας εικόνες μέσα και πάνω από τα σύννεφα, ώσπου ο αγγελιοφόρος με το τζιπ που μας συνάντησε, μας ειδοποίησε πως από την επόμενη στροφή, το χαλάζι μας περιμένει. Το ψιλόβροχο μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν μέρος του σκηνικού που το απολαμβάναμε μιας και τα αδιάβροχα έκαναν τη δουλειά τους και μας επέτρεπαν να χαιρόμαστε εικόνες που για πρώτη φορά αντικρίζαμε με δέος!

Η πρώτη απόπειρα λοιπόν ήταν απολαυστική ακόμη και αν δεν φτάσαμε στον προορισμό μας. Περιμέναμε ξανά την ευκαιρία να ανέβουμε το βουνό και να δούμε τι κρύβει από εκείνο το σημείο και μετά.
Έτσι τις τελευταίες μέρες του Αυγούστου τελικά καταφέραμε και ξεκινήσαμε. Το ραντεβού με το Σωτήρη και το ΚΤΜ του ήταν στο ενδιάμεσο Τρικάλων – Λάρισας. Κατά τις 09:30 συναντηθήκαμε και κάναμε την πρώτη στάση στον Τύρναβο για ένα καφέ και κουβέντα αλλά και να δούμε τη διαδρομή που θα ακολουθούσαμε.
Πριν φύγουμε από τον Τύρναβο εφοδιαστήκαμε με μερικές τυρόπιτες, σάντουιτς και νερό. Όλα έτοιμα και φύγαμε ακολουθώντας μια πανέμορφη διαδρομή με στροφιλίκια και αναβάσεις για να περάσουμε από Συκαμινέα και Κρυόβρυση. Στη συνέχεια πήραμε μια διαφορετική διαδρομή από αυτή που είχαμε ακολουθήσει στην πρώτη απόπειρα (τότε είχαμε πάει από το χωριό Καλύβια και ανηφορίσαμε προς το καταφύγιο Χρηστάκη).

Πανέμορφη διαδρομή​

Τώρα λοιπόν πήραμε το δρόμο για Βρυσοπούλες και ήταν μια ευχάριστη έκπληξη μιας και ανακαλύψαμε ένα πανέμορφο δρόμο με πολλά εσάκια να σχηματίζονται λες και βρήκαμε πάρκο αναψυχής για μοτοσυκλετιστές. Και όλα αυτά να συνοδεύονται από απίστευτη θέα. Μπορούσαμε να διακρίνουμε σχεδόν όλο το κομμάτι της διαδρομής που είχαμε κάνει από κάποιο σημείο και ασφαλώς οι στάσεις για φωτογραφίες είχαν αρχίσει!

Αφού το απολαύσαμε ήρθε ή ώρα να μπούμε στο χωματόδρομο και να συναντήσουμε την χαρακτηριστική χαρακιά που κόβει τον Όλυμπο και οδηγεί προς τον προορισμό μας.
Τα δυο ΚΤΜ πλέον βρίσκονται στα νερά τους και εμείς χαρούμενοι χοροπηδάμε στη σπασμένη πέτρα που αποτελεί το δρόμο μας.
Ήδη οι εικόνες που βλέπουμε ανηφορίζοντας είναι μοναδικές, ο δρόμος δίπλα στο γκρεμό και η απίστευτη κλίση της πλαγιάς σε αναγκάζουν να είσαι προσεκτικός γιατί αν φύγεις, θα βρεθείς τουλάχιστον 500μ παρακάτω σε κομμάτια!

Αφού πλέον είχαμε ανηφορίσει αρκετά, ήρθε και η ώρα της τυρόπιτας με θέα τον κάμπο, τα βουνά, το Σαραντάπορο απέναντί μας, και τη λίμνη Πολυφύτου να φαίνεται με το ζόρι ανάμεσα στα βουνά, μιας και η ατμόσφαιρα δεν ήταν όσο καθαρή θα θέλαμε.
Μαθαίνεις γεωγραφία από πρώτο χέρι βολτάροντας σε τέτοια υψόμετρα, μιας και όλα τα έχεις στα πόδια σου.
Τα χωριουδάκια και οι δρόμοι που τα ενώνουν φαίνονται σαν ζωγραφιά και εμείς πάντα να ψάχνουμε την επόμενη διαδρομή χαζεύοντας την εικόνα.
Συνεχίζοντας σε κάθε στροφή μια νέα εικόνα μας έκανε να χαζογελάμε μέσα από τα κράνη νοιώθοντας τυχεροί που είμαστε εκεί να ζούμε την εμπειρία αυτής της εξόρμησης.
Ήδη είχαμε ανέβει αρκετά και πλέον το τοπίο ήταν βραχώδες και άγριο με ένα χαραγμένο χωματόδρομο να δείχνει πως υπάρχει ζωή εδώ πάνω.









Ανάβαση στην κορυφή​

Λίγο νωρίτερα είχαμε συναντήσει δυο κοπάδια αλόγων που φυσικά σταματήσαμε να τα χαζέψουμε και να τα φωτογραφίσουμε.
Όλη η διαδρομή μέχρι και την καλύβα Χρηστάκη ήταν μοναδική και ελπίζω να την κάνω αρκετές φορές ακόμη μιας και δεν την χορταίνω με τίποτα.
Πανέμορφες εικόνες όπου και αν κοιτάξεις και πολύ δύσκολο να δεις κάτι αντίστοιχο σε τόσα λίγα χλμ διαδρομής.

Φτάνοντας στο καταφύγιο είδαμε πως υπήρχαν αρκετά αυτοκίνητα και αρκετός κόσμος που ήρθε να διανυκτερεύσει και να κάνει ανάβαση στον Όλυμπο. Πραγματικά χάρηκα που είδα ότι ένα τέτοιο φοβερό μέρος δεν είναι έρημο. Ήδη τα κάρβουνα ήταν έτοιμα και οι παρέες ετοιμάζονταν να πάρουν δύναμη για την ανάβαση που θα έκαναν το επόμενο πρωί.
Τι να κάνουμε κι εμείς, βγάλαμε τα σάντουιτς και τα φάγαμε! Μάλλον επηρεαστήκαμε από τα ψητά που μυρίζαμε και φάγαμε χωρίς να πεινάμε. Αυτό μας βγήκε ξινό λίγο αργότερα όταν αρχίσαμε το περπάτημα για να ανεβούμε στην κορυφή που βλέπαμε από το καταφύγιο.
Αφού ανταλλάξαμε λίγες κουβέντες με την παρέα που θα έμενε το βράδυ στο καταφύγιο συνεχίσαμε λίγο ακόμη με τις μηχανές μέχρι το σημείο που αρχίζει το μονοπάτι. Αφήσαμε τις πανοπλίες μας (μπότες, κράνη, θώρακες κ.α. μαζί με τα ΚΤΜ), φορέσαμε τα παπούτσια μας και η ανηφόρα με τα πόδια ξεκίνησε.
Το καταφύγιο βρίσκεται περίπου στα 2450μ υψόμετρο και από το σημείο που βρίσκεται βλέπεις την απότομη πλαγιά και την κορυφογραμμή στην οποία φτάνεις με το μονοπάτι.

Χρειαστήκαμε περίπου 1,5 ώρα μέχρι να φτάσουμε στην κορυφογραμμή που βλέπαμε από το καταφύγιο. Το μονοπάτι σε αρκετά σημεία έχει πολύ απότομη κλίση και πάντα έχεις θέα προς το καταφύγιο και τη διαδρομή που ακολούθησες. Στην πορεία αρχίσαμε να κουραζόμαστε και συνειδητοποιήσαμε πως πρέπει να είμαστε οι μοναδικοί που ανεβήκαμε χωρίς να έχουμε νερό μαζί μας, αφού το αφήσαμε στις μηχανές μαζί με τα υπόλοιπα πράγματά μας.

Πάνω από τα σύννεφα​

Γελούσαμε με την κατάντια μας αφού μόνο για ανέκδοτο θα άκουγες πως κάποιοι άρχισαν να ανεβαίνουν τον Όλυμπο χωρίς νερό - και συνεχίζαμε την ανάβαση.
Τώρα άρχισε να γίνεται αντιληπτή και η δεύτερη βλακεία που κάναμε και φάγαμε τα σάντουιτς πριν λίγο, αλλά εμείς παρόλα αυτά συνεχίζαμε μέχρι να φτάσουμε στην κορυφογραμμή και να δούμε τι θα δούμε από την άλλη πλευρά του βουνού.
Αφού τελικά φτάσαμε στο στόχο αντικρίσαμε το Αιγαίο, την ψηλότερη κορυφή του Ολύμπου – τον Μύτικα, και πίσω μας βλέπαμε το καταφύγιο, τις μηχανές και... το νερό που ήταν κάπου μέσα στο σακίδιο.

Αφού μείναμε λίγη ώρα εκεί πάνω χαζεύοντας το τοπίο άρχισε η κατάβαση. Τώρα ήταν πιο εύκολα τα πράγματα , αν και σε αρκετά σημεία λόγω κλίσης, χρειάζεται πολύ προσοχή.
Αφού φτάσαμε στη βάση μας εξαφανίσαμε το ένα μπουκαλάκι νερό που είχε μείνει και άλλο ένα που μας έδωσαν από την παρέα που είχαμε βρει στο καταφύγιο σαν επιβράβευση της βλακείας μας να ανεβοκατέβουμε χωρίς νερό.
Ο ήλιος πλέον άρχισε να πέφτει και εμείς επιστρέφαμε αντικρίζοντας για κλείσιμο ένα υπέροχο φεγγάρι πάνω από τα βουνά. Τελευταίες φωτογραφίες και επιστρέψαμε στην βάση μας μετά από μια γεμάτη εικόνες και συναισθήματα εξόρμηση στον Όλυμπο.

Το ταξίδι μέχρι την κορυφή του Ολύμπου και όλα όσα ζήσαμε σε αυτή την εξόρμηση δεν περιγράφονται εύκολα. Η γεύση που σου μένει από όλη αυτή τη διαδρομή, υπέροχη. Δεν έχει σημασία αν φτάσεις στα 2.800, 2.850, 2.880μ υψόμετρο, αλλά το ταξίδι μέχρι εκεί και οι εικόνες που θα δεις και όσα νοιώσεις και απολαύσεις μέχρι να φτάσεις στον προορισμό σου.
Ο Όλυμπος είναι ένα στολίδι για τον τόπο μας και προτείνω σε όλους να τον επισκεφτούν με ότι μέσο διαθέτουν ή τους αρέσει. Οι εικόνες που θα αντικρύσουν σίγουρα θα τους μαγέψουν και θα περιμένουν την επόμενη επίσκεψη στο ψηλότερο βουνό μας.
 
Top Bottom