Μοτοσυκλέτα υδρογόνου

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.532
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Kawasaki - Μοτοσυκλέτα υδρογόνου ξεκινά να δοκιμάζεται στον δρόμο!​

Χρησιμοποιώντας ως βάση το Ninja H2SX, με τεράστιες δεξαμενές στην ουρά
Kawasaki HYSE


Στις 12 Δεκεμβρίου του 2023, η Kawasaki Heavy Industries διοργάνωσε στην Ιαπωνία την εκδήλωση “Group Vision 2030”, παρουσιάζοντας το όραμα της για τα επόμενα χρόνια σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται. Από τη ναυσιπλοΐα, την αμυντική βιομηχανία, αλλά και τη μοτοσυκλέτα, και με νέα προσθήκη την κατασκευή κινητήρων για την αεροπλοΐα.

Ανάμεσα στα σχέδια της ιαπωνικής εταιρείας, ξεχωρίσαμε την μοτοσυκλέτα υδρογόνου του Akashi, η οποία παρουσιάστηκε στη συνάντηση για πρώτη φορά σε πρωτότυπη μορφή και μάλιστα σε μπλε χρώμα αντί για το πράσινο των CGI φωτογραφιών του πρόσφατου παρελθόντος.

Πρόσφατα σας είχαμε ενημερώσει για τα σχέδια των τεσσάρων μεγάλων Ιαπώνων κατασκευαστών μοτοσυκλέτας για την κοινή έρευνα και εξέλιξη πάνω στους κινητήρες υδρογόνου, όπου δημιούργησαν τη Hydrogen Small Mobility & Engine Technology Research Association (HySE), με τελευταία εξέλιξη -σε συνεργασία και με την Toyota-, την ανακοίνωση τους για συμμετοχή στο Rally Dakar 2024 στη νέα κατηγορία "Mission 1000" με το SSV υδρογόνου "HySE-X1" που φέρει τετρακύλινδρο κινητήρα 998 κ.εκ. από το H2SX.
Kawasaki HYSE

Στη συνάντηση για το όραμα του Ομίλου Kawasaki για το 2030, η Kawasaki Motors -υπεύθυνη για τον κλάδο μοτοσυκλέτας- ανακοίνωσε πως στοχεύει να έχει το προαναφερθέν έτος έσοδα ενός τρισεκατομμυρίου Γιεν - 6.470 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Kawasaki εργοστάσιο στο Μεξικό

Επιπρόσθετα, θα αυξήσει την παραγωγή ξεκινώντας τη λειτουργία ενός νέου εργοστασίου στο Μεξικό το 2024, παρουσιάζοντας νέα μοντέλα για τις αγορές του αναπτυγμένου κόσμου, και επιταχύνοντας την εξέλιξη των ηλεκτροκινητήρων και των κινητήρων υδρογόνου.
Kawasaki hydrogen motorcycle


Στη συνάντηση είδαμε για πρώτη φορά στην πραγματική της μορφή την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα υδρογόνου του Akashi, με τον Πρόεδρο της Kawasaki Motors, Hiroshi Ito να δηλώνει: “η μοτοσυκλέτα βασίζεται στο Ninja H2SX και θα ξεκινήσουμε να τη δοκιμάζουμε στον δρόμο στις αρχές του 2024, εξελίσσοντας την με το βλέμμα μας στραμμένο στο μέλλον.”
Kawasaki HYSE

Η νέα μοτοσυκλέτα είναι ιδιαίτερα φουτουριστική σε design, ενώ στην ουρά… “βγάζουν μάτι” οι τεράστιες βαλίτσες που παίζουν τον ρόλο των ρεζερβουάρ του υδρογόνου -φανταζόμαστε όσο εξελίσσεται η τεχνολογία αυτές ολοένα θα μικραίνουν ή θα αλλάζουν θέση. Προσέξτε και τα DRL LED φώτα του προβολέα, που σχηματίζουν το γράμμα “Η”, ήτοι υδρογόνο.

Θυμίζουμε πως το φθινόπωρο του 2022 η Kawasaki είχε ανακοινώσει πως “ανάλογα με την εξέλιξη των υποδομών, στοχεύουμε να παρουσιάσουμε τις πρώτες μοτοσυκλέτες υδρογόνου παραγωγής στις αρχές της δεκαετίας του 2030.” Κι όπως βλέπουμε τώρα, οι Ιάπωνες βρίσκονται στον σωστό δρόμο για την εκπλήρωση του παραπάνω στόχου.
Kawasaki 6κύλινδροι κινητήρες αεροσκαφών

Πέρα από την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα υδρογόνου, η Kawasaki παρουσίασε τους πρώτους 2 κινητήρες της για ελαφρά αεροσκάφη. Και οι δυο τους βασίζονται στους τετρακύλινδρους κινητήρες των H2, με 2 έξτρα κυλίνδρους. Εξακύλινδροι εν σειρά λοιπόν, ο ένας με turbo και καύσιμο τη βενζίνη (αυτός με την πράσινη κεφαλή), και ο δεύτερος με καύσιμο το υδρογόνο και επίσης με turbo -με την μπλε κεφαλή.

Οι Ιάπωνες θα συνεργαστούν για τον παραπάνω σκοπό με την startup εταιρεία ηλεκτρικών / υβριδικών αεροσκαφών VOLTAERO, στοχεύοντας στην πρώτη δοκιμαστική πτήση στις αρχές του 2024, ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση αναμένεται να βγει στην παραγωγή το 2035, με την έκδοση που θα κινείται με υγρό υδρογόνο να γίνεται διαθέσιμη το 2035. Την ίδια ώρα η Kawasaki θα εξελίσσει και έναν ακόμα κινητήρα με καύσιμο την κηροζίνη.
Kawasaki τομέας αμυντικής βιομηχανίας

Στις υπόλοιπες ασχολίες του Ομίλου Kawasaki, η αμυντική βιομηχανία παίζει σημαντικότατο ρόλο για το Όραμα 2030, με ελικόπτερα, πυραύλους, συστήματα laser, κινητήρες πλοίων και υποβρυχίων (σσ. Όλα τα υποβρύχια του ιαπωνικού ναυτικού διαθέτουν κινητήρες Kawasaki), κ.α




 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.532
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Φοιτητές του MIT κατασκεύασαν μία Ducati που «καίει» υδρογόνο​


Ακόμα μία εργασία με σκοπό την εξερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης του υδρογόνου, ως «καθαρό» καύσιμο.

Μια ομάδα φοιτητών του πανεπιστημίου MIT – Massachusetts Institute of Technology, μεταμόρφωσαν μία Ducati Supersport του 1999, σε υδρογονοκίνητο όχημα κυψέλης καυσίμου. Για όσους δεν γνωρίζουν, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου αντλεί ηλεκτρική ενέργεια απευθείας από το υδρογόνο, χωρίς να το «καίει» με την συμβατική έννοια των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Συνεργάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ ή/και με μπαταρία, για την διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας αυτής.

Η ομάδα μεταποίησε την Ducati αφαιρώντας κάθε τι περιττό από πάνω της, διατηρώντας μόνο τα απολύτως απαραίτητα: αναρτήσεις, τιμόνι, φρένα. Στην θέση του κινητήρα, εγκαταστάθηκε ένα σύστημα κυψέλης καυσίμου υδρογόνου, μία μπαταρία και ένα ηλεκτρικό μοτέρ.

Η μοτοσυκλέτα ονομάστηκε «Φαφούτης» (Toothless)! Στόχος της ομάδας είναι και να δοκιμάσει τις επιδόσεις της δημιουργίας της σε περιβάλλον πίστας, ενάντια σε συμβατικές μοτοσυκλέτες, αλλά και να κάνει μετρήσεις και αξιολογήσεις των δυνατοτήτων της τεχνολογίας αυτής γενικότερα, σε μοτοσυκλέτες.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Project, Aditya Mehrotra, η μοτοσυκλέτα είναι τροποποιημένη για γρήγορες εναλλαγές μερών, μπορεί να παρέχει τάχιστα τα απαραίτητα δεδομένα ανάλογα με την διαμόρφωση της, ενώ είναι η πρώτη open-source, πλήρως καταγεγραμμένη και έτοιμη για δοκιμές πλατφόρμα μοτοσυκλέτας υδρογόνου στον κόσμο.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.532
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Hydrocycle – άλλο ένα project υδρογονοκίνητης μοτοσυκλέτας​

3814255dfc79d09fcab45b61dc68b459_XL.jpg

Το υδρογόνο προσελκύει την προσοχή όσο πάμε και περισσότερο και αυτή, είναι μία ακόμα ιδέα. Το θέμα είναι… πόσες από τις ιδέες θα υλοποιηθούν πράγματι.

Το Ινστιτούτο Fraunhofer IWU της Γερμανίας, ένας οργανισμός που ασχολείται με την έρευνα και ανάπτυξη της τεχνολογίας παραγωγής, παρουσίασε την Hydrocycle, ένα όχημα ανάπτυξης και τεχνολογικής έρευνας πάνω στις κυψέλες καυσίμου. Για όσους δεν γνωρίζουν, αυτή η μέθοδος παράγει απευθείας ηλεκτρισμό, από το υδρογόνο, ο οποίος τροφοδοτεί ηλεκτροκινητήρα κίνησης ή/και αποθηκεύεται σε μπαταρίες, επί των οχημάτων.

Προφανώς η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, παρουσιάζεται ως concept στο πλαίσιο ιδεών υπό μελέτη για την τεχνολογία του υδρογόνου – Στην συγκεκριμένη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μία συνεργασία γερμανικών και τσεχικών φορέων, με στόχο την αναζήτηση πόρων για συνεργατικά project μεταξύ Τσεχίας και Γερμανίας, στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας και των συστημάτων μεταφορών προσώπων και φορτίου. Το project υπόσχεται την κατασκευή μίας οδηγήσιμης πρωτότυπης μοτοσυκλέτας υδρογόνου, μέχρι το τέλος του 2025.

Η κυριότερη πρόκληση για την ανάπτυξη αυτής της μοτοσυκλέτας είναι, σύμφωνα με τους ιθύνοντες του project, η «φιλοξενία ενός ολόκληρου συστήματος κυψέλης καυσίμου στο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας», παρουσιάζοντας μια σχετική αισιοδοξία όσον αφορά το θέμα της δεξαμενής του αερίου: «Αν ένα κιλό υδρογόνου επιτρέπει αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων για ένα αυτοκίνητο, μία δεξαμενή μπορεί να φιλοξενηθεί στον περιορισμένο χώρο που διαθέτει μία μοτοσυκλέτα».
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.532
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Bajaj – Μελετά και το υδρογόνο παράλληλα με το φυσικό αέριο​

de8d528f94064f5960410a566ab18451_XL.jpg

Τοπικές πηγές ειδήσεων αναφέρουν ότι η μάρκα μελετά την τεχνολογία υδρογόνου στο Chetak.

Η Bajaj έχει κάνει «μεγάλες» δηλώσεις για μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιεί φυσικό αέριο και ετοιμάζεται, ενώ σύμφωνα με τα τελευταία νέα, δοκιμάζει και την τεχνολογία του υδρογόνου, που διάφορες φωνές της βιομηχανίας επιμένουν ότι θα αποτελέσει το μέλλον, σε αντίθεση με την «συμβατική» ηλεκτροκίνηση. Το αν η Bajaj θα μπορέσει να φέρει εις πέρας τα Project της, θα το δείξει ο χρόνος, αλλά προς το παρόν ας δούμε τα νεότερα.

Σύμφωνα λοιπόν με ινδικά μέσα ενημέρωσης, η Bajaj εξερευνά την δυνατότητα χρήσης του υδρογόνου ως καύσιμο στα δίκυκλα, με ένα ειδικά διαμορφωμένο για την περίσταση Chetak. Η αποκάλυψη έρχεται μέσα από δηλώσεις της ίδιας της εταιρείας, μετά από την πρόσληψη του Abraham Joseph ως επικεφαλής της Chetak, η οποία αποτελεί ξεχωριστή-θυγατρική εταιρεία της Bajaj. Η εταιρεία δήλωσε: «η CTL θα εξερευνήσει τις δυνατότητες των οχημάτων υδρογόνου, επεκτείνοντας περαιτέρω την δυνατότητα της Bajaj Auto να προσφέρει τεχνολογικά διαφοροποιημένα προϊόντα».

Δυστυχώς προς το παρόν η Bajaj αποφάσισε να μην αποκαλύψει το πως θα χρησιμοποιήσει το υδρογόνο: Αν θα τροφοδοτεί κυψέλες καυσίμου για παραγωγή ηλεκτρισμού, ή σε κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως π.χ. στην περίπτωση του φυσκού αερίου.
 
Top Bottom