- Δημοσιεύσεις
- 26.539
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
Η Ami Uchino εξηγεί το ότι η Ιαπωνία δεν αγαπάει τη μοτοσυκλέτα!
Στην Ιαπωνία και κυρίως μέσα στις πόλεις σπάνια συναντάς μοτοσυκλέτες στους δρόμους!!! Απίστευτο κι όμως αληθινό...Στην Ιαπωνία και κυρίως μέσα στις πόλεις σπάνια συναντάς μοτοσυκλέτες στους δρόμους!!! Απίστευτο κι όμως αληθινό, μια διαπίστωση που έγινε και πέρυσι και φέτος στη διάρκεια του Ιαπωνικού Grand Prix για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP. Στο Τόκιο δύο ημέρες είδα παρά ελάχιστες μοτοσυκλέτες στο δρόμο, στο Κιότο την παλιά Πρωτεύουσα και πόλη με τεράστια ιστορία για την Ιαπωνία, τρεις ημέρες πολύ λίγες μοτοσυκλέτες και στην πόλη Μίτο, 35 χλμ από την πίστα της Honda στο Μοτέγκι, πέρυσι και φέτος συνολικά σε δέκα ημέρες μέσα στην πόλη είδα μόλις μια μοτοσυκλέτα, στις παρυφές της πόλης!
Είναι δυνατόν θα πει κανείς, στην πατρίδα των τεσσάρων μεγάλων κατασκευαστών μοτοσυκλετών και με την Honda να κατέχει την ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά, οι ίδιοι που κατασκευάζουν τις μοτοσυκλέτες να μην τις αποδέχονται κοινωνικά και ουσιαστικά να τις έχουν υπό διωγμό, μέσα από μια σειρά μέτρων, αλλά και μέσω της κατακραυγής;
Η Ami Uchino, νεαρή Συγγραφέας και Δημοσιογράφος, κάτοικος Τόκιο και σπουδαγμένη στο Πανεπιστήμιο της Νιχόν συνοψίζει την κατάσταση σε μια συνέντευξη που κάναμε και για την τηλεόραση της Cosmote TV και φυσικά εμπλουτίσαμε με περαιτέρω συζήτηση και στοιχεία για την zougla.gr.
“Νομίζω ότι υπάρχουν τρεις λόγοι: ο πρώτος είναι οι συμμορίες μοτοσυκλετιστών από τη δεκαετία του 1970, που έφτιαξαν κάποιες ομάδες – συμμορίες που στα ιαπωνικά λεγόταν ‘Μποουσοουζόκο’ (Bōsōzoku) και μετά έκαναν παράνομες μετατροπές στις μοτοσυκλέτες τους και είχαν πολύ θορυβώδεις εξατμίσεις και εμπόδιζαν τα αυτοκίνητα και τους πεζούς στο δρόμο τη νύχτα”, μας εξηγεί για το γεγονός ότι τα μέλη των ομάδων αυτών κατάφεραν να στρέψουν εναντίον όλων των μοτοσυκλετιστών τους γενικά φιλήσυχους Ιάπωνες.
Οι Bōsōzoku (Γκρουπ Ταραχοποιών Οδηγών), έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση αρνητικής γνώμης για τη μοτοσυκλέτα
“Έτσι ο κόσμος σκέφτηκε ότι όλοι όσοι οδηγούν μοτοσυκλέτα κάνουν δυνατό θόρυβο και ότι δεν έχουν καλούς τρόπους”, λέει η Άμι.
“Ένας δεύτερος λόγος, νομίζω γύρω στη δεκαετία του 1980, λόγω του υψηλού ποσοστού θανάτων και λόγω των συμμοριών και επειδή πολλοί νέοι και μαθητές οδηγούσαν μοτοσυκλέτα, η Ένωση Γονέων και Δασκάλων (που είναι πολύ δυνατή στην Ιαπωνία), κατάφεραν να απαγορευτεί στους μαθητές να οδηγούν μοτοσυκλέτα, να αγοράζουν μοτοσυκλέτα και να βγάζουν δίπλωμα.
Έτσι εξαιτίας αυτών και επειδή όλες οι δραστηριότητες είχαν εξαπλωθεί σε όλη την Ιαπωνία, έγινε ουσιαστικά παράνομο το να έχεις μοτοσυκλέτα”, κάτι που δεν βοήθησε καθόλου, αφού οι μαθητές μέχρι τα 18 περίπου που τελειώνουν το σχολείο δεν μπορούσαν να έχουν οποιαδήποτε εκπαίδευση και να μπουν στο χώρο των δύο τροχών, με ελάχιστες εξαιρέσεις κάποιων που ασχολούνται από μικροί με αγώνες σε πίστες.
“Νομίζω ότι ο τελευταίος λόγος είναι ότι το 2006 ο Ιαπωνικός νόμος απαγόρευσε το παρκάρισμα των μοτοσυκλετών στο δρόμο, έτσι – νομίζω ότι στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη μπορείς να παρκάρεις τη μοτοσυκλέτα σου στο δρόμο, σχεδόν παντού, στην Ιαπωνία όχι.
Πρέπει να παρκάρουμε τη μοτοσυκλέτα σε πάρκινγκ μοτοσυκλέτας, αλλά υπάρχουν λίγα πάρκινγκ μοτοσυκλέτας, τη στιγμή που υπάρχουν αρκετά για αυτοκίνητα και έτσι νομίζω ότι δεν είναι τόσο βολικό για τους Ιάπωνες να χρησιμοποιούν μοτοσυκλέτα αφού δεν μπορούμε να παρκάρουμε παντού, έτσι νομίζω ότι τα ποδήλατα και τα αυτοκίνητα είναι πιο βολικά”, μας εξηγεί και για τον τρίτο και πολύ βασικό λόγο που δείχνει μια πολιτική εναντίον ουσιαστικά της χρήσης μοτοσυκλέτας.
Μάλιστα σε μια χώρα που το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις μεγάλες πόλεις είναι μεγάλο και τα μποτιλιαρίσματα συχνά.
Πάρκινγκ μοτοσικλετών στο Κιότο
Πολύ χαμηλά είναι και τα όρια ταχύτητας στις πόλεις στα 40 χλμ/ώρα και στους επαρχιακούς δρόμους μόλις στα 50 χλμ/ώρα, όρια που όμως οι περισσότεροι οδηγοί αυτοκινήτου ξεπερνούν, καθώς κινούνται μεταξύ 60 – 80 χλμ/ώρα οι περισσότεροι και πετύχαμε και αρκετά γρηγορότερους στους δρόμους γύρω από το Μοτέγκι.
Συνεχιζεται....