Δίπλωμα οδήγησης από τα 17 έτη- Τι αλλάζει στις εξετάσεις!

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.159
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Συνοδευόμενη οδήγηση για 17χρονους, διενέργεια εξετάσεων σε ειδικές πίστες, διασυνδεδεμένες κάμερες σε οχήματα και σχολές με το υπουργείο Μεταφορών είναι λίγες μόνο από τις αλλαγές που φέρνει το νέο σχέδιο νόμου για τα διπλώματα οδήγησης.

Οι 17χρονοι οδηγοί για να έχουν το δικαίωμα να καθίσουν στο τιμόνι θα πρέπει να περάσουν πρώτα από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση με την παρουσία ενήλικου οδηγού πάντα, ενώ το κανονικό δίπλωμα θα εκδίδεται όταν κλείσουν τα 18 και πάλι μετά από πρακτική εξέταση.

Ο 17χρονος οδηγός θα λαμβάνει βεβαίωση για συνοδευόμενη οδήγηση με συνοδεία ενήλικα-έμπειρου οδηγού που δεν έχει κανένα βαθμό ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Μοτοποδηλάτων για διάστημα έξι μηνών.

Ο ανήλικος θα έχει τη δυνατότητα πριν τα 18 έτη να οδηγεί για διάστημα έξι μηνών ή 100 ωρών, εκ των οποίων οι 10 μπορούν να πραγματοποιηθούν μια ώρα μετά τη δύση του Ηλίου.

Το λεγόμενο σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης προβλέπει για άτομα 17 ετών εκπαίδευση από ειδικό εκπαιδευτή, διεξαγωγή θεωρητικής εκπαίδευσης και βεβαίωση από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών.

Η διαδικασία έκδοσης του διπλώματος θα χωρίζεται σε τρεις φάσεις, τη θεωρητική εξέταση (με τα σήματα οδήγησης όπως γίνεται μέχρι σήμερα) και τη δοκιμασία «προσόντων και συμπεριφοράς», η οποία έχει δύο φάσεις την εξέταση γνώσεων και δεξιοτήτων στην πορεία και δεύτερον το παρκάρισμα και την οπισθογωνία.

Κάθε εκπαιδευτικό όχημα που θα συμμετέχει στις εξετάσεις πρέπει να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση με το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εντός του οχήματος θα τοποθετείται κάμερα με μικρόφωνο, που θα εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα ή τις θέσεις ανάβασης των μοτοσυκλετών. Πριν την εξέταση, θα γίνεται ηλεκτρονική κλήρωση από την οποία θα προκύπτει ο εξεταστής για κάθε υποψήφιο οδηγό.

Οι λεπτομέρειες του νέου συστήματος θα καθοριστούν με απόφαση του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.438
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
To διαβασα και εγω...


φυσικα ειναι καλυτερο ενας 17αρης να βγαινει νομιμα στο δρομο με "συνοδο" απο το να βουταει το αμαξι μονος του το βραδυ,

αλλα δεν ειναι άδικο για κάποιον που θελει 2τροχο να ταλαιπωρείται με το 125 ως τα 21 του;

Δυο μετρα και δυο σταθμα....

γιατι να μην μπει οριο ιπποδυναμης και στα αυτοκινητα....;

Στην τελικη ο μοτοσυκλετιστης σε περιπτωση ατυχηματος ή λαθος χειρισμου του, θα πληρωσει ο ιδιος ακριβά,
ο χρηστης του αυτικινητου οχι....

θελει βελτιωση το συστημα.
 

ekos

well know member
Δημοσιεύσεις
2.765
Όνομα
d
Διαφωνώ καθέτως, οριζοντίως και διαγωνίως

Το αυτοκίνητο μπορεί να μετατραπεί σε όπλο μαζικής καταστροφής, δεν δίνεις όπλο σε έναν 17χρονο, το δίνεις;
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Καλό θα είναι πριν διευρύνουμε τις ελευθεριες/δικαιώματα των νέων βγαζοντας τους στον δρομο να φροντίσουμε να τους εχουμε μάθει πρώτα τις υποχρεώσεις τους.
Εκεί υπάρχει η δυσκολια μιας κι εμείς οι ίδιοι είμαστε άσχημα παραδείγματα για τα παιδιά μας.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.491
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Αντιγραφω μερικες παραγραφους απο το cnn.gr και δειτε ποιοι θα επιβλεπουν και θα νουθετουν τους 17χρονους.
Δεν παω σε αλλες μελετες που αφορουν αντικανονικη η επικινδυνη οδηγηση,δεν παω σε αυτους που θεωρουνε τα μπινελικια στους υπολοιπους τροπο οδηγησης,ουτε σε αυτους που κυκλοφορουνε με ερειπια ακρως επικινδυνα για ολους μας κλπ.κλπ


"Στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών στις οποίες παρατηρείται επικίνδυνη συμπεριφορά των οδηγών αναφορικά με τη χρήση συνδεδεμένων συσκευών βρίσκεται η Ελλάδα, αφού σύμφωνα με νέα έρευνα το 31% στέλνει ή διαβάζει sms την ώρα της οδήγησης.

Επιπλέον, πάνω από 1 στους 4 δηλώνουν ότι έχουν αποκοιμηθεί μερικά δευτερόλεπτα στο τιμόνι, ενώ ανησυχητικό είναι ότι η υπνηλία κατά την οδήγηση βρίσκεται στη 2η θέση όσον αφορά τις πρωταρχικές αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

Η έρευνα σχετικά με τη συμπεριφορά και τη νοοτροπία περίπου 14.000 οδηγών σε 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos και τα αποτελέσματά της δημοσιοποιήθηκαν από το Ίδρυμα για την υπεύθυνη οδήγηση Fondation VINCI Autoroutes.

Από τα στοιχεία της έρευνας για τους Έλληνες οδηγούς προκύπτουν τα εξής:

- Το 55% των οδηγών
(δηλαδή πάνω από 1 στους 2) δηλώνει ότι πραγματοποιεί κλήσεις ενώ οδηγεί, χωρίς τη χρήση hands free (32% ο μέσος όρος στην Ευρώπη). Το 62% εξ αυτών είναι κάτω των 35 ετών.

- 31% των Ελλήνων οδηγών στέλνουν ή διαβάζουν SMS στο κινητό
ή email ενώ οδηγούν, εκ των οποίων το 50 % κάτω των 35 ετών·

-25% των Ελλήνων οδηγών ενημερώνουν τους άλλους οδηγούς για κάποιο συμβάν μέσω μιας εφαρμογής smartphone
ή μέσω ενός συστήματος υποβοηθούμενης οδήγησης ενώ οδηγούν.

Η απροσεξία θεωρείται η πρωταρχική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων (59%), ακολουθεί το αλκοόλ (55%) και η ταχύτητα (46%)."




 
Top Bottom