Γόνατο στην άσφαλτο: Μπορεί να σε σκοτώσει;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Για όσους αρέσκονται στην οδήγηση στην πίστα, το «ξύσιμο» του γονάτου στην άσφαλτο είναι η πεμπτουσία μιας επιτυχημένης στροφής. Μήπως όμως αυτή η τεχνική είναι και εξαιρετικά επικίνδυνη;

Αν αγαπάτε την γρήγορη οδήγηση ή παρακολουθείτε αγώνες , θα ξέρετε σίγουρα πόσο ωραίο είναι όταν ο αναβάτης ξύνει το γόνατό του στην άσφαλτο της πίστας. Πιθανότατα δε, να το έχετε ζήσει και οι ίδιοι. Πράγματι, το γόνατο στην άσφαλτο είναι μία από τις πιο συναρπαστικές στιγμές κατά την οδήγηση. Πότε όμως η πρακτική αυτή γίνεται απειλητική ακόμη και για την ζωή του αναβάτη;

Το ξύσιμο γονάτου μπορεί να σε σκοτώσει, αν φυσικά… το κάνεις λάθος! Τι εννοούμε; Ορισμένοι αναβάτες έχουν την λανθασμένη αντίληψη, ότι αν ξύσεις το γόνατό σου κάτω πηγαίνεις αυτόματα και γρήγορα ή οδηγείς πιο σωστά, αφού κάνεις κάτι που κάνουν και οι αγωνιζόμενοι. Αυτό όμως είναι τελείως, τελείως λάθος και είναι κάτι που και μεγάλοι αθλητές έχουν επισημάνει πολλάκις! Οδηγώντας στις στροφές, ΔΕΝ πρέπει να είναι αυτοσκοπός του αναβάτη να ξύσει το γόνατο του, το αντίθετο θα λέγαμε σε αρκετές περιπτώσεις! Εκτελώντας μια στροφή, τον αναβάτη ενδιαφέρει η μικρότερη δυνατή κλίση της μοτοσυκλέτας για την ταχύτητά του εκέινη την στιγμή, η σωστή γραμμή, το apex και η σωστή τοποθέτηση του σώματος, παράγοντες που όλοι μαζί εξασφαλίζουν την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας μέχρι το τέλος της στροφής.

Προκειμένου ο αναβάτης να ακουμπήσει το γόνατο του κάτω, μπορεί να πάρει πολύ μεγάλη κλίση αποσταθεροποιώντας την μοτοσυκλέτα, να τοποθετήσει το σώμα του λάθος (κάνοντας το ίδιο αποτέλεσμα στην ισορροπία του), ή να χάσει την συγκέντρωσή του στην οδήγηση, αφού θα τον ενδιαφέρει μόνο να «ξύσει». Αυτόματα λοιπόν, βάζει τον εαυτό του σε μία άκρως επικίνδυνη κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα, ίσως πολύ σοβαρό. Για αυτό, πολλοί αναβάτες που παρασέρνονται από τις… ξύστρες τους τελικά ίσως να είναι πιο αργοί από άλλους στην πίστα, οι οποίοι οδηγούν με σωστή τεχνική από στροφή σε στροφή!

Θα μας πείτε, όλοι οι αγωνιζόμενοι μοτοσυκλέτας πλέον δεν ξύνουν μόνο γόνατο, αλλά και…αγκώνα! Ναι, θα σας πούμε… Μην ξεχνάτε όμως, ότι εκεί μιλάμε για αγώνες, για μοτοσυκλέτες και ελαστικά που είναι σχεδιασμένες να αντέχουν πάνω από 60 μοίρες κλίσης με τρομακτικές ταχύτητες στην στροφή. Ακόμα, μιλάμε για αναβάτες που είναι πλήρως εκπαιδευμένοι, επαγγελματίες, προστατευμένοι από τον εξοπλισμό τους και τις ίδιες τις πίστες, που χρησιμοποιούν τις ξύστρες τους για τελείως διαφορετικό λόγο: Ως προειδοποίηση για τα όριά τους. Επειδή λοιπόν τους βλέπουμε να κάνουν κάτι, δεν σημαίνει ότι μπορούμε να το κάνουμε και εμείς. Όσο καλά και να παρατηρήσεις έναν χειρουργό να χειρίζεται τα εργαλεία του, δεν μπορείς να κάνεις εγχείρηση αν δεν έχεις λάβει εκπαίδευση!

Η επαφή του γονάτου με την άσφαλτο έρχεται σαν φυσική εξέλιξη της τεχνικής του αναβάτη
, με δεδομένο ότι ο τελευταίος προπονείται σωστά και με σωστή τεχνική. Όσο η ταχύτητά του μέσα στην πίστα αυξάνεται, οι γωνίες κλίσης που ο αναβάτης πετυχαίνει αυξάνονται μαζί με την ταχύτητα του και την ροή του, άρα κάποια στιγμή το γόνατο θα ακουμπήσει αυτόματα κάτω. Μάλιστα, η τεχνική αυτή, όταν γίνεται σωστά, δεν είναι επικίνδυνη και μπορεί να εξελιχθεί σε εργαλείο για τον αναβάτη, όταν πιέζει τα χρονόμετρα στην πίστα.

Τι πιστεύετε εσείς; «Ξύνετε» γόνατο; Πιστεύετε ότι είναι απαραίτητο στην οδήγηση; Μπορεί να γίνει επικίνδυνο;

πηγη https://mototriti.gr
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.437
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Pointless και σχεδον αδυνατο στο 95% των ελληνικων δρομων και ασφαλτου.....
 

evangelos

member
Δημοσιεύσεις
1.717
Ηλικία
50
Περιοχή
Ιωάννινα
Μοτοσυκλέτα
Triumph Tiger 800 - GAS GAS EC300
Όνομα
EVANGELOS
Εγώ πάντως δύο φορές μία μέσα στα Γιάννενα και μία στις στροφές στο Μενίδι (μεταξύ Αμφιλοχίας και Αρτας) έξυσα γόνατο! Greeting
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
Επειδή δεν αρκέστηκα σε αυτό, χρησιμοποίησα τεχνική Marc!! έξυσα και αγκώνα!! Στο Μενίδι και παλάμι χεριού!!! Βέβαια μετά πήγα στο νοσοκομείο για καθαρισμό χεριού!! abcdefghabcdefgh


και στις δύο περιπτώσεις ... όπως καταλαβαίνετε .... στην στροφή βγήκαμε χωριστά εγώ με το μηχανάκι!! Yes
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Σε μια στροφη πηγαίνοντας σβέλτα, βγάζουμε σώμα/γονατο ( άσχετα αν ακουμπήσει η όχι) για να ερθει το σύνολο ( αναβάτης/ μότο ) στην θέση Β απο την Α.
Αν όμως η κλίση της στροφής είναι τέτοια που απαιτεί το σύνολο αναβάτη / μότο να παει σε θέση Γ ,αυτό επιτυγχάνεται ποιο εύκολα αν ηδη έχουμε βγάλει σωμα γονατο έξω και να πλαγιασουμε τις παραπάνω μοίρες που απαιτούνται.
 

User P

new member
Δημοσιεύσεις
0
Όνομα
User P
Κατα την δικη μου αποψη και εμπειρια, το γονατο κατω δεν ειναι τοσο επικινδυνο, οσο ειναι η λαθος κλιση την λαθος στιγμη στο λαθος μερος..........
εφοσον υπαρχει μια σχετικη προσφυση στην ασφαλτο, και δεν κανουμε αγριαδες σε γκαζι, φρενο, αφου η προσφυση δεν χανεται τις περισσοτερες περιπτωσεις απο την ιδια την κλιση, αλλα απο την αυξομοιωση γκαζιου η φρενου σε σχεση με την διαθεσιμη προσφυση (υπερφορτωση ελαστικου)....
για δημοσιο δρομο (οπου εκει δεν χρειαζεται ουσιαστικα) για το fun to ride, χρειαζεται εμπειρια για να εχουμε την απαιτουμενη ψυχραιμια, να αναλυουμε καταστασεις που μας παιρνει και που οχι, να γνωριζουμε δυνατοτητες μοτοσυκλετας, ελαστικων, θερμοκρασιων κα κλπ................ ωστε αποφυγουμε τις κακοτοπιες.... αλλωστε γονατο ξυνουμε και με 20 μοιρες κλιση................... :D



 

evangelos

member
Δημοσιεύσεις
1.717
Ηλικία
50
Περιοχή
Ιωάννινα
Μοτοσυκλέτα
Triumph Tiger 800 - GAS GAS EC300
Όνομα
EVANGELOS
Στις παραπάνω φωτογραφίες του polygonmesh και οι 2 περιπτώσεις για μένα είναι λάθος (και σύμφωνα με τα λεγόμενα του Χούντρα - έαν κατάλαβα καλά).

Γιατί είναι λάθος: στην 1 φωτό έχει βγει και έχει "απλώσει" το γόνατο προκειμένου να ξύσει! Χωρίς λόγο, χωρίς προφανή σκεπτικό και χωρίς αποτέλεσμα. με όρθια την μηχανή!!. Ασε που όπως το βλέπω η μοτοσυκλέτα μπορεί να αποσταθεροποιηθεί εύκολα όπως έχει κρεμαστεί από αυτήν.

Στην 2 φωτό ... έχεις τελείως ανάποδη κλίση στο σώμα του η οποία οδηγεί σε πίεση και συμπίεση των ελαστικών μεγαλύτερη με αποτέλεσμα ... να το χάσει! Εάν όχι σε αυτη την στροφή σε κάποια επόμενη με λιγότερη πρόσφυση.


Πέρα από την πλάκα, είναι ωραίο να βρίσκει γόνατο ή μαρσπιέ (την πρώτη φορά που το κατάφερα είχα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά) αλλά μπορείς να μπείς και πιο γρήγορα και με ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ στην στροφή χωρίς γόνατο, τοποθετώντας σωστά το σώμα σου στην μοτοσυκλέτα.
 
Top Bottom