Βελτίωση της ασφάλειας δικυκλιστών με το σύστημα PRIME

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.451
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Βελτίωση της ασφάλειας δικυκλιστών με το σύστημα PRIME​

Safe18120243 (1).jpgSafe18120244 (1).jpgSafe1812024 (1).jpg

Βραβεύτηκε ως ένας​

Μεγάλο μέρος των τροχαίων στο Ηνωμένο Βασίλειο συμβαίνουν πάνω σε στροφές, υπάρχει όμως μία φθηνή λύση στο πρόβλημα αυτό που θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των μοτοσυκλετιστικών δυστυχημάτων: σημάνσεις πάνω στο οδόστρωμα. Τέτοιες σημάνσεις έχουν δοκιμαστεί στην Σκωτία με σκοπό να μειώσουν την ταχύτητά τους οι δικυκλιστές, να βελτιώσουν την τοποθέτησή τους στον δρόμο και το φρενάρισμά τους.

Το επονομαζόμενο σύστημα PRIME (Perceptual Rider Information for Maximising Expertise and Enjoyment), έχει λάβει αρκετά θετικές αντιδράσεις από ειδικούς επί του θέματος και μάλιστα βραβεύτηκε πρόσφατα με το Prince Michael International Road Safety Award, το Road Safety Scheme of the Year Award όπως επίσης και το judges Special Merit Award στα βραβεία Μεταφορών της Βρετανίας τον Οκτώβριο.

Εφαρμοσμένο ήδη σε 750 τετραγωνικά μίλια​

Οι σημάνσεις αυτές έχουν εμφανιστεί από το 2021 σε δρόμους της Σκωτίας σε 22 τοποθεσίες μίας έκτασης 750 τετραγωνικών μιλιών στο δυτικό κομμάτι της χώρας. Με την παρακολούθηση βίντεο από περισσότερους από 32.000 αναβάτες οι επιστήμονες κατάφεραν να βελτιώσουν την ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών μειώνοντας την ταχύτητά τους, βελτιώνοντας την τοποθέτησή τους τόσο κατά την προσέγγιση της στροφής όσο και στην κορυφή της αλλά και τον τρόπο με τον οποίο φρενάρουν πριν από αυτή.

Η Transport Scotland αναφέρει: "Δεν έχουν σημειωθεί τραυματισμοί μοτοσυκλετιστών από πτώσεις σε κανένα από τα σημεία που είχε εντοπιστεί ότι συχνά συνέβαιναν από την τοποθέτηση σημάνσεων PRIME και μετά". Σε πρόσφατο άρθρο της Βρετανικής Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετιστών (BMF) το PRIME αναφέρεται ως ένα "Σχετικά φθηνός τρόπος βελτίωσης της ασφάλειας κατά την οδήγηση μοτοσυκλέτας".

Ο πρόεδρος της (BMF) Jim Freeman πρόσθεσε: "Υπάρχουν πολλές συζητήσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα του PRIME, με προχωρημένους εκπαιδευτές να την αμφισβητούν. Μία από τις επισημάνσεις τους ήταν σχετικά με το γεγονός ότι δεν είχε γνωστοποιηθεί όσο χρειαζόταν στο κοινό που απευθύνεται με αποτέλεσμα να απορούν πολλοί αναβάτες τί έπρεπε να καταλάβουν από αυτές τις γραμμές σε σχήμα V πάνω στο δρόμο. Ευελπιστούμε, αυτό το βραβείο να βοηθήσει να μαθευτεί το σύστημα.



Στοχευμένο σε αρχάριους αναβάτες​

Οι ειδικοί εκπαιδευτές και αυτοί που παρακολουθούν τα μαθήματά τους έχουν αναφέρει πως οι αναβάτες θα έπρεπε να τοποθετούνται σωστά πάντα και σε όλες τις στροφές, αλλά το σύστημα PRIME είναι στοχευμένο σε αρχάριους αναβάτες οι οποίοι αντιμετωπίζουν και τα περισσότερα προβλήματα κατά την διάρκεια των στροφών. Οι σημάνσεις βασίζονται στην λεγόμενη "nude psychology" η οποία χρησιμοποιεί την εικόνα του περιβάλλοντος, ώστε να ωθήσει τους ανθρώπους προς την σωστή επιλογή (στην συγκεκριμένη περίπτωση κατεύθυνση).


Εφαρμόζεται σε στροφές όπου ο οδηγός βρίσκεται εσωτερικά​

Προς στιγμήν οι σημάνσεις αυτές χρησιμοποιούνται μόνο σε αριστερές στροφές όπου αναβάτης έχει μειωμένη ορατότητα (αφού στο Ηνωμένο Βασίλειο οδηγούν από αριστερά), εφόσον τα στατιστικά έχουν δείξει ότι σε αυτές δυσκολεύονται περισσότερο οι αναβάτες να υπολογίσουν την κλίση τους και άρα να ρυθμίσουν την ταχύτητά τους. Σε ομιλία της για το PRIME η Υπουργός Μεταφορών της Σκωτίας, Fiona Hyslop MSP, είπε: "Τα στοιχεία έχουν δείξει ότι η αποτελεσματικότητα του PRIME είναι καταπληκτική.

Αυτός είναι ένας πραγματικός θρίαμβος για την οδική ασφάλεια, αποδεικνύοντας τι μπορεί να επιτευχθεί όταν η πιο πρόσφατη ακαδημαϊκή θεωρία εφαρμόζεται σε πραγματικές συνθήκες. Η Σκωτία δουλεύει με συνεργάτες με σκοπό να έχει τους ασφαλέστερους δρόμους στον κόσμο μέχρι το 2030, ενώ ο φιλόδοξος μακροχρόνιος στόχος της είναι να μην υπάρχουν σοβαροί τραυματισμοί και δυστυχήματα στους δρόμους μέχρι το 2050.

Το project PRIME έχει αποδείξει την αξία του και θα μπορούσε να εφαρμοστεί παγκοσμίως σε παρόμοιους δρόμους". Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες στις οποίες οι θάνατοι στους δρόμους αποτελούν ένα μείζον πρόβλημα το οποίο οφείλεται στην έλλειψη οδικής παιδείας αλλά και υποδομών. Πιστεύετε ότι θα μπορούσε η χώρα μας να πάρει παράδειγμα από αυτό το σύστημα και να το εφαρμόσει; Έτσι κι αλλιώς είναι μία πραγματικά φθηνή λύση.

Πηγη www.mototriti.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.451
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Crazy Horse

new member
Δημοσιεύσεις
164
Ηλικία
59
Περιοχή
Λαγονήσι Αττικής
Μοτοσυκλέτα
Moto guzzi stelvio 1200 4v ntx
Όνομα
Αντώνης
Περιοχή
Λαγονήσι Αττικής
<< Πιστεύετε ότι θα μπορούσε η χώρα μας να πάρει παράδειγμα από αυτό το σύστημα και να το εφαρμόσει; Έτσι κι αλλιώς είναι μία πραγματικά φθηνή λύση.>>

Όποιος έχει χρειαστεί να φρενάρει επάνω σε διάβαση καταλαβαίνει πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί το συγκεκριμένο μετρο στην Ελλάδα...

Έχει να πέσει λαδομπογιά..
 
Top Bottom