Η σωστή μοτοσυκλετιστική συμπεριφορά…

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.526
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Η σωστή μοτοσυκλετιστική συμπεριφορά…​

Ο οδηγός αυτός απαντά σε όλα και αποτελεί την βίβλο του καλοαναθρεμένου μοτοσικλετιστή σε όλες τις περιστάσεις…

Original Image


Η συζήτηση στο φανάρι όχι μόνο επιτρέπεται, αλλά και επιβάλλεται. Έαν η μοτοσικλέτα του άλλου είναι καινούργια, μια ανώδυνη, ευγενική ερώτηση είναι : «Από την αντιπροσωπεία την πήρες ή από εισαγωγέα; » Αντίστροφα, μια αγενής ερώτηση είναι : « Είναι από τα γερμανικά με τα κλειστά μοτέρ; » ( Σ.Α. Στην Γερμανία λόγω νομοθεσίας απαγορεύεται η εισαγωγή μοτοσικλετών πάνω από 100 ίππους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ίδια μοντέλα στην υπόλοιπη Ευρώπη με πάνω από 140 άλογά).

Η συζήτηση στο φανάρι, γίνεται πάντα στον ενικό. Ο πληθυντικός χρησιμοποιείται (αν χρησιμοποιηθεί), από τον μεγαλύτερης ηλικίας μοτοσικλετιστή προς τον νεότερο. Ο λόγος είναι απλός. Ο ‘μεγάλος’ μπορεί να νομίζει ότι τον προκαλείς;, θεωρώντας τον ‘μπάρμπα’, όπου για να σώσει την μοτοσικλετιστική του τιμή, θα φύγει σφεντόνα από το φανάρι, θα γίνει ανάμνηση και θα το έχετε κρίμα στο λαιμό σας.

Όταν δύο μοτοσικλετιστές συνομιλούν στον πληθυντικό στο φανάρι, είναι πάντα γιατροί με BMW και θα πρέπει να προσέξετε να μην χτυπήσετε στις βαλίτσες όταν τους προσπερνάτε με το παπί σας. Η ιδανική όμως ερώτηση που πιθανόν να αποτελέσει την απαρχή αιώνιας φιλίας, είναι: «ευχαριστημένος;» Έτσι δίνετε την δυνατότητα στον κάτοχο της μοτοσικλέτας να αποδείξει την καλή του κρίση απαντώντας «πολύ ευχαριστημένος» ή την ικανοποίηση να θάψει αντιπρόσωπο, μοντέλο, τον Yoshihiro Honda και όλο του το σόι. Όχι και μικρή χαρά όταν δουλεύεις κλητήρας σε τράπεζα με 110 καθαρά.

Σημαντικό. ΠΟΤΕ, μα ΠΟΤΕ, δεν κλείνουμε τη λουρίδα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Ο ευγενικός μοτοσυκλετιστής σταματά στη διάβαση. Αν ρωτήσετε «Πόσο;» ο κανόνας είναι «τόσο ώστε να μπορεί να ελιχθεί μια Harley Davidson Electra Glide ( το touring μοντέλο) (Σ.Α. Είναι μια τεράστια μοτοσικλέτα με απίστευτο μήκος). Αν πάτε ακόμη πιο μπροστά, πάει να πει ότι περάσατε με κόκκινο οπότε πάμε σε άλλο κεφάλαιο του οδηγού. Αν πάτε πιο πίσω ελάτε στη θέση του Electra Glide!

Σε περίπτωση όμως που κλείνετε την λουρίδα, οι παραδεδεγμένες αντιδράσεις του συναδέλφου μοτοσικλετιστή είναι οι εξής:
1) Να σας αγνοήσει
2) Να δώσει τρεις μικρές γκαζιές που σημαίνουν ‘λίγο πιο μπροστά’
3) Να σας πει με μέση φωνή λίγο πιο ‘μπροστά’
4) Να ελιχθεί ανάμεσα στα αυτοκίνητα και να στηθεί μπροστά σας, εκδηλώνοντας εμπράκτως την δυσαρέσκειά του για την αγένεια σας
5) Να σπρώξει με την μπροστινή ρόδα του, την πίσω ρόδα σας (αυτό προϋποθέτει πολυετή φιλία και πρέπει να γίνεται με μοτοσικλετιστές με διαφορά κάτω των 30 κιλών)

Original Image


Άλλο. Όταν αναφέρεστε στην μοτοσικλέτα του άλλου, δεν την αποκαλείται ‘μηχανάκι’. Αν τον ρωτήσετε «πως πάει;», ο άλλος έχει δικαίωμα να πει «καλό μηχανάκι» έστω και αν είναι FZR 1000, αλλά ποτέ δεν ρωτάτε «τραβάει το μηχανάκι;» Η εξαίρεση του κανόνα ισχύει όταν έχετε και σεις μοτοσικλέτα του ίδιου κυβισμού και δυνατοτήτων. Όχι όμως και αν δεν είναι και οι δύο ευρωπαϊκές ή γιαπωνέζικες. (Σ.Α.

Παλαιότερα υπήρχε μια φοβερή διαμάχη ανάμεσα σε Γιαπωνεζόφιλους και Ιταλόφιλους – ως επί το πλείστον – μοτοσικλετιστές, που ο καθένας υποστήριζε με τα δικά του επιχειρήματα, ποια είναι καλύτερη μοτοσικλέτα). Σε περίπτωση που οι δύο μοτοσικλέτες είναι κατασκευασμένες σε διαφορετικές ηπείρους, η επικοινωνία πρέπει να αποφεύγεται. Ο κανόνας δεν ισχύει για μοτοσικλέτες που κατασκευάστηκαν μετά το ’70, στην Αφρική ή στην Ωκεανία. (Σ.Α. Από το ’70 και μετά, είναι ελάχιστες οι μοτοσικλέτες που κατασκευάστηκαν εκεί, οπότε είναι απίθανο να συναντήσετε μια τέτοια).

Original Image


Τώρα ορισμένοι κανόνες σε περίπτωση ανταγωνιστικής σχέσης στο φανάρι. Αν δεν θέλετε κόντρα δεν ρίχνετε μικρές γκαζιές. Του κανόνα εξαιρούνται δίχρονα, κατασκευασμένα πριν το ’82 που έχουν πρόβλημα στο ρελαντί. Έτσι συμπεραίνουμε ότι αν έχετε VFR και σταματήσει δίπλα σας Sachs, (Σ.Α. Το πρώτο είναι μοντέλο της Honda, εξελιγμένο και το δεύτερο είναι ένα φτηνό και μικρό μηχανάκι 20 τουλάχιστον χρόνων) τριτάχυτο, με κουλτούρα, που ρίχνει μικρές γκαζιές, δεν σημαίνει ότι αυτό αποτελεί πρόκληση για κόντρα.

Ο άνθρωπος κοιτάζει να μην του σβήσει το μοτέρ και σε περίπτωση που το παρεξηγήσετε και τον ‘ξεσκίσετε’, σκεφτείτε πώς θα διηγείστε το βράδυ την ιστορία : « Στεκόμουν στο φανάρι και δίπλα μου σταματάει ένας κουλουράς, με καπελάκι με αυτιά και ένα κακό Sachs. Ξεκινάμε και …Συμφωνείτε ότι κάπου χαλάει το ηρωικό της ιστορίας;


Ο τρόπος που αναγνωρίζεται ο επίδοξος αντίπαλος είναι ο ρυθμός στις γκαζιές. Το κάλεσμα για κόντρα είναι τρεις μικρές γκαζιές στην αρχή και ανέβασμα των στροφών όταν ανάψει το κόκκινο των πεζών. Στα παπιά είναι μικρά τινάγματα του μπροστινού τροχού (σαν πρόωρη εκσπερμάτιση). Όλα τα ανωτέρω δεν ισχύουν για ευρωπαϊκές μοτοσικλέτες. Απλά, ο άνθρωπος προσπαθεί να μην του σβήσει το μοτέρ.

Τα ανωτέρω, όμως δεν ισχύουν όταν το φανάρι βρίσκεται πριν από τη στροφή, γιατί όπως ξέρουμε τα ευρωπαϊκά πάνε καλά στις στροφές. (Σ.Α. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, οι ευρωπαϊκές μοτοσικλέτες είχανε σημαντικά προβλήματα καλής λειτουργίας αλλά ταυτόχρονα είχανε αναπτύξει πολύ καλή τεχνολογία που τους έδινε φοβερή ικανότητα να μπαίνουν στις στροφές ποολύ γρήγορα. Αντίθετα τα γιαπωνέζικα είχαν φοβερή δύναμη και ικανότητα να επιταχύνουν τρομακτικά.

Οι διαφορές αυτές έχουν εξαφανιστεί και τα δύο στρατόπεδα έχουν κοπάσει εδώ και αρκετά χρόνια).

Original Image


Συνεχίζουμε με την συμπεριφορά του μοτοσικλετιστή απέναντι στους αυτοκινητιστές.

Τους αγνοείτε. Ποιος, άλλωστε, μοτοσικλετιστής θα ήθελε να μιλήσει σε έναν γιωταχή ;

Οι συνηθισμένες ερωτήσεις των αυτοκινητιστών είναι: «Πόσο κάνει;» και «Πόσα πιάνει;»

Οι σωστές απαντήσεις είναι : « Όσα δεν θα βγάλεις ποτέ στη ζωή σου» και «Τριακόσια» - αν είναι παπί – ή «Είκοσι» - αν είναι GSXR -, αντίστοιχα. (Σ.Α. Όπως είναι ευκολονόητο, το GSXR είναι μια γρήγορη μοτοσικλέτα).

Διανθήστε την απάντηση με χαριτωμένα τρικ και καλόγουστες πινελιές. Στραβώστε το στόμα όταν μιλάτε και τινάζετε το κεφάλι κατά πίσω. Έτσι βοηθάτε τον αυτοκινητιστή να πει το βράδυ μια ωραία ιστορία : «Γυναίκα, είδα έναν στην Σόλωνος με μοτοσικλέτα. Το στόμα του ήταν στραβωμένο και τρέχανε σάλια…» Ταυτόχρονα προπονείστε για μελλοντική συμφόρηση.

Αν σας πουν «κάνε μας μια σούζα», μπορείτε να απαντήσετε «κάνε μας μια πίπα». Ο καθένας πρέπει να κάνει ότι μπορεί.

Ο σωστός μοτοσικλετιστής στήνεται μπροστά από τα BMW. Κοντράρει τα GTI. Γκαζώνει όταν δει Mercedes. Αν όμως βρίσκεται δίπλα σε : Ferrari, Porche, Lamborghini κλπ, και έχει μοτοσικλέτα κάτω των 100 ίππων, κάνει την τρελή. Αν έχει συνεπιβάτη, δείχνει στο άλλο πεζοδρόμια και λέει : «Κοίτα εκεί, ένα κανελί σκυλάκι που έφυγε ». Αν οδηγεί μόνος, ξεκαβαλάει και κοιτάει σκυθρωπά την αλυσίδα. (Οι αυτοκινητιστές δεν ξέρουν από αλυσίδες). Σε αυτήν την περίπτωση, περιμένει το άλλο φανάρι για να ρίξει σε κάποιον βολικότερο.

Original Image


Συνεχίζουμε με τους ταξιτζήδες. Ο ταξιτζής είναι σχεδόν άτρωτος. Στο φανάρι, ο ταξιτζής είναι ακίνδυνος. Ο ταξιτζής είναι αδηφάγο ον και μπορεί να χτυπηθεί ΜΟΝΟ στο στομάχι. Κλείστε του την οπτική γωνία προς την στάση των λεωφορείων, ώστε να μην ξέρει αν υπάρχει πελάτης που του κάνει σήμα για κούρσα. Ο ταξιτζής δεν χτυπιέται αλλιώς. Δεν τον ενδιαφέρουν οι κόντρες. Δεν νιώθει την ανάγκη να είναι φιλικός. Δεν τον απασχολεί τίποτα. Μόνο οι κούρσες. Πολλές κούρσες. Στερώντας του τις κούρσες, τον καταδικάζετε σε αργό και βασανιστικό θάνατο.

Εδώ θα ήθελα να αναφερθώ σε νοσταλγικές αναμνήσεις από μια όχι και τόσο μακρινή εποχή. Πριν λίγα μόλις χρόνια, έφτανες στο κάθε φανάρι και είχες ξυρίσει 6-8 καθρέφτες. Σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν καθρέφτες ή έχουν από αυτούς με ελατήρια ή με το που βλέπουν μοτοσικλετιστή, επιβάτης και συνεπιβάτης τους διπλώνουν. Ο σημερινός μοτοσικλετιστής είναι ζήτημα αν χτυπάει έναν καθρέφτη τον μήνα.

Συμπερασματικά, η καλή συμπεριφορά του μοτοσικλετιστή στα φανάρια είναι δύσκολη υπόθεση. Γι αυτό, καλύτερα, να περνάμε με κόκκινο…μπαικ
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.168
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Εμένα πάντως η ερώτηση που με εκνευρίζει και με βγάζει εκτός εαυτού είναι αυτή του στυλ "φιλαράκι ποσο την πήρες "....την θεωρώ κακοπροαιρετη και ανάγωγη....

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.415
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Εμένα πάντως η ερώτηση που με εκνευρίζει και με βγάζει εκτός εαυτού είναι αυτή του στυλ "φιλαράκι ποσο την πήρες "....την θεωρώ κακοπροαιρετη και ανάγωγη....

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Καλά ,μετά από τόσα χρόνια δεν τους έχεις γράψει ακόμα στ' @@ σσ; μπαικ
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.536
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Εμένα πάντως η ερώτηση που με εκνευρίζει και με βγάζει εκτός εαυτού είναι αυτή του στυλ "φιλαράκι ποσο την πήρες "....την θεωρώ κακοπροαιρετη και ανάγωγη....

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση του κουτσομπολιού.

Η κατάλληλη απάντηση είναι : τόσο όσο μου κάνει το κέφι μου !
 
Top Bottom