Yamaha motorbike documentary

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

25 χρόνια Yamaha R1​

1997-2022​


Στις 15 Σεπτεμβρίου 1997 ο κόσμος της μοτοσυκλέτας αντίκρυσε για πρώτη φορά το superbike της Iwata, μία από τις πιο ποθητές μοτοσυκλέτες όλων των εποχών
Η πρώτη Yamaha R1 ξαναέφερε στο προσκήνιο τα χιλιάρια superbike. Οι υπόλοιποι Ιάπωνες κατασκευαστές την δεκαετία του ’90 είχαν «επενδύσει» σε 900άρια αναζητώντας την καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος. Όμως το εργοστάσιο της Iwata είχε μια διαφορετική προσέγγιση στα πράγματα, εστιάζοντας σε τρεις τομείς. Μέγιστη ισχύ, ελάχιστο βάρος και εξαιρετικά μικρό μέγεθος.
Δεν είναι τυχαίο πως 25 χρόνια μετά το πρώτο R1, το superbike της Yamaha παραμένει μια μοτοσυκλέτα που γοητεύει ακόμη με την εμφάνιση της και όλα τα μοντέλα από τότε μέχρι τώρα δανείζονται στοιχεία από τον «γενάρχη» της σειράς.
yamaha r1 history 18

1998-1999
Οι μηχανικοί της Yamaha δημιουργούν έναν νέο πενταβάλβιδο κινητήρα 998 κ.εκ., με καρμπυρατέρ και εξάτμιση 4 σε 1 με βαλβίδα EXUP για αύξηση της απόδοσης στο μεσαίο εύρος στροφών (ένα από τα συστατικά της επιτυχία του πρώτου R1). Η απόδοση του κινητήρα έφτανε τους 150 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 11 kgm στις 8.500 σ.α.λ. Ήταν φέρον τμήμα του αλουμινένιου πλαισίου Deltabox και το βάρος του με υγρά ήταν 205 κιλά.
yamaha r1 history 19

2000-2001
Η Yamaha βελτιώνει την οδική συμπεριφορά του R1, κάνοντάς το πιο «εύκολο» και κάνει την απόδοση του κινητήρα πιο γραμμική. Το μοντέλο δέχεται αναβαθμίσεις σε κινητήρα και πλαίσιο. Αλλάζουν οι ρυθμίσεις στα καρμουρατέρ και μειώνεται η απώλεια ισχύος. Η εξάτμιση διαθέτει νέα σχεδίαση και είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο. Το πλαίσιο παραμένει ίδιο αλλά η μοτοσυκλέτα ζυγίζει μόλις 175 κιλά.
yamaha r1 history 2

2002-2003
Το R1 τρίτης γενιάς είναι εντελώς νέο, τόσο εξωτερικά, με πιο γωνιώδη σχεδίαση τόσο και «εσωτερικά». Νέο πλαίσιο, 30% πιο άκαμπτο, νέα γεωμετρία, αναρτήσεις, φρένα. Ο κινητήρας επίσης είναι ανασχεδιασμένος. Μπορεί η αρχιτεκτονική του να μην διαφέρει από του πρώτου μοντέλου, όμως τα περισσότερα εξαρτήματα είναι καινούργια. Η ιπποδύναμή του αυξήθηκε κατά 2 ίππους φτάνοντας τους 152, ενώ η ροπή μειώθηκε ελάχιστα. Το νέο R1 πληροί τις προδιαγραφές Euro2. Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι τύπου LED.

Συνεχιζεται........
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

25 χρόνια Yamaha R1​

1997-2022​


yamaha r1 history 8

2004-2006
To R1 τέταρτης γενιάς κάνει «πάταγο». Είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής με αναλογία ισχύος/βάρους 1 προς 1, με 172 κιλά και 172 ίππους. Η δύναμη παράγεται 2.000 στροφές υψηλότερα, ενώ η μέγιστη ροπή παρέμεινε αμετάβλητη και αποδίδεται επίσης 2.000 στροφές υψηλότερα, κάνοντας τo R1 στην μεσαία περιοχή στροφών πιο «αδύναμο». Για πρώτη φορά υιοθετείται σύστημα Ram Air, αυξάνοντας την ισχύ στους 180 ίππους. Ο κινητήρας δεν αποτελεί πλέον φέρον τμήμα του αλουμινένιου πλαισίου. Μία ακόμη καινοτομία αποτελεί το ότι οι κύλινδροι χωρίζονται από το στροφαλοθάλαμο και δεν αποτελούν ενιαίο μπλοκ όπως το προηγούμενο μοντέλο. Η γεωμετρία είναι εντελώς διαφορετική και πολλά εξαρτήματα προέρχονται από το MotoGP. Εμφανισιακά ξεχωρίζει, λόγω των τεσσάρων προβολέων και των δύο ξατμίσεων που βρίσκονται κάτω από την «ουρά» της μοτοσυκλέτας. Το 2006 ο κινητήρας φτάνει τους 175 ίππους κα την ίδια χρονιά έχουμε την εμφάνιση της περιορισμένης έκδοσης SP, με συμπλέκτη ολίσθησης, αναρτήσεις ohlins και σφυρήλατες ζάντες Marchesini. Παράχθηκε σε 500 μονάδες.
yamaha r1 history 14

2007-2008
Στο νέο R1 έγιναν προσπάθειες η μοτοσυκλέτα να γίνει ακόμη μικρότερη, πλησιάζοντας τις διαστάσεις των supersport 600. Νέα είναι το πλαίσιομ το πιρούνι και το ψαλίδι. Οι δαγκάνες των μπροστινών φρένων είναι εξαέμβολες. Είναι εξοπλισμένο με το σύστημα YCC-T, ένας είδος γκαζιού ride by wire που προέρχεται από το MotoGP. Ο κινητήρας φέρει τέσσερις βαλβίδες τιτανίου, από πέντε. Η ισχύς αυξάνεται στους 180 ίππους στις 12.500 σ.α.λ. και η κορυφή της ροπής είναι στα 11,5 kgm στις 10.000 σ.α.λ. και το βάρος ανέρχεται σε 177 κιλά. Αισθητικά το R1 πέμπτης γενιάς είναι πιο συμπαγές και επιθετικό, ενώ παράλληλα πληροί τις προδιαγραφές Euro3.
yamaha r1 history 7

2009-2014
Μετά από δέκα χρόνια επιτυχία στην αγορά, ήρθε η ώρα για μεγάλες αλλαγές. Το R1 ανανεώνεται πλήρως και υιοθετεί τον crossplane κινητήρα, που βλέπουμε για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Η λύση προέρχεται απευθείας από την M1 του Valentino Rossi που πήρε τον τίτλο του 2008.Διαθέτει ρυθμίσεις στην κεντρική μονάδα ελέγχου και mode οδήγησης. Το σύστημα εξάτμισης 4 σε 2 σε 1 με δύο απολήξεις τριγωνικού σχήματος βρίσκονται κάτω από την σέλα του συνεπιβάτη. Ο κινητήρας αποδίδει 182 ίππους στις 12.500 σ.α.λ. και 11,8 kgm ροπή στις 10.000 σ.α.λ. Το R1 έκτης γενιάς ζυγίζει 206 κιλά. Ο επανασχεδιασμένος κινητήρας αποτελεί και πάλι φέρον τμήμα του πλαισίου. Οι κύλινδροι είναι κεκλιμένοι κατά 31ο. Οι προβολείς διαθέτουν αισθητήρα κλίσης. Το νέο R1 είναι ακόμη πιο συμπαγές από τον προκάτοχό του.
yamaha r1 history 5

2015-2018
Το R1 εξελίσσεται ακόμη περισσότερο και πλέον φτάνει τους 200 ίππους στις 13.000 σ.α.λ. Τα πάντα στον κινητήρα είναι νέα. Το βάρος είναι μόλις 199 κιλά και σε αυτό συμβάλουν η στάνταρ ζάντες μαγνησίου. Τα ηλεκτρονικά πλέον δίνουν βροντερό παρόν, με κεντρική μονάδα διαχείρισης (ECU) και μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) που δουλεύει σε 6 άξονες με αισθητήρες (3 γυροσκόπια, 3 επιταχυνσιόμετρα)σε πραγματικό χρόνο. Μέσα στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό υπάρχουν επίσης, Traction control και slide control με βάση τη γωνία κλίσης, Lift και Launch control, Quick Shift system, Power Mode Selection, Yamaha Ride Control και cornering ABS. Tο R1 του 2015 είναι επίσης διαθέσιμο και στην έκδοση M, με αναρτήσεις Ohlins, IMU με δυνατότητα παραμετροποίησης και CCU (Communication Control Unit). Το 2018 το R1M εξοπλίζεται με την ηλεκτρονική ανάρτηση Ohlins Smart EK 2 ERS και quickshifter με δύο τρόπους εμπλοκής γραναζιών, πιο γρήγορο και πιο προοδευτικό.
yamaha r1 history 4

2020-
Για το 2020, η YZF-R1 διαθέτει νέα, επαναστατική εμφάνιση, η οποία είναι εμπνευσμένη από τους αγώνες. Διαθέτει επίσης, έναν ιδιαίτερα εξελιγμένο κινητήρα και αναβαθμισμένο πλαίσιο, που επιβεβαιώνουν τη θέση της ως της απόλυτης μοτοσυκλέτας supersport της Yamaha. Με το επαναστατικό νέο στυλ MotoGP που διαθέτει και εξοπλισμένη πλέον με ένα σύνολο επτά ηλεκτρονικών ελέγχων, η YZF-R1 του 2020 είναι πανέτοιμη να πρωταγωνιστήσει.
yamaha r1 2020

Ο εξελιγμένος κινητήρας crossplane έχει δεχτεί πολλές αλλαγές στο μοντέλο του 2020, εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα επιδόσεων και καλύπτει πλήρως τις τελευταίες προδιαγραφές EU5. Η ανανέωση περιλαμβάνει επιθετικό νέο φέρινγκ σε στυλ M1, πλήρως ενοποιημένα εξωτερικά μέρη για βελτιωμένη αίσθηση σύνδεσης του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα, αυξημένη αεροδυναμική απόδοση κατά 5%, αναβαθμισμένη ανάρτηση με αυξημένη πληροφόρηση για την επιφάνεια του οδοστρώματος, νέο σύστημα ABS δύο λειτουργιών ελέγχου φρένων (BC) και στροφών, νέο σύστημα διαχείρισης πέδησης κινητήρα (EBM) τριών λειτουργιών, βελτιστοποιημένο σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS), νέο γκάζι APSG "ride-by-wire", βελτιωμένη απόδοση καύσης και απόδοση στις υψηλές στροφές, βελτιωμένη απόδοση πέδησης, νέες ρυθμίσεις για τον αποσβεστήρα κραδασμών τιμονιού και αναβαθμισμένα όργανα TFT.
2022 Yamaha R1 World GP 60th Anniversary
2022 Yamaha YZF1000R1SV1 EU Anniversary White Keyvisual 001 04

Για να σηματοδοτήσει την 60ή επέτειο από τον πρώτο Παγκόσμιο Πρωταθλημα Grand Prix της εταιρείας, η Yamaha σχεδίασε μια ξεχωριστή εμφάνιση για τη σειρά R. Σε έναν από τους πιο διάσημους και πιο αγαπητούς ιστορικούς αγωνιστικούς χρωματικούς συνδυασμούς, τα R1, R6, R3 και R125 αποδίδουν φόρο τιμής στις ιστορικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Yamaha

Πηγη https://2wo.gr
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ

25 χρόνια Yamaha R1​

1997-2022​


yamaha r1 history 8

2004-2006
To R1 τέταρτης γενιάς κάνει «πάταγο». Είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής με αναλογία ισχύος/βάρους 1 προς 1, με 172 κιλά και 172 ίππους. Η δύναμη παράγεται 2.000 στροφές υψηλότερα, ενώ η μέγιστη ροπή παρέμεινε αμετάβλητη και αποδίδεται επίσης 2.000 στροφές υψηλότερα, κάνοντας τo R1 στην μεσαία περιοχή στροφών πιο «αδύναμο». Για πρώτη φορά υιοθετείται σύστημα Ram Air, αυξάνοντας την ισχύ στους 180 ίππους. Ο κινητήρας δεν αποτελεί πλέον φέρον τμήμα του αλουμινένιου πλαισίου. Μία ακόμη καινοτομία αποτελεί το ότι οι κύλινδροι χωρίζονται από το στροφαλοθάλαμο και δεν αποτελούν ενιαίο μπλοκ όπως το προηγούμενο μοντέλο. Η γεωμετρία είναι εντελώς διαφορετική και πολλά εξαρτήματα προέρχονται από το MotoGP. Εμφανισιακά ξεχωρίζει, λόγω των τεσσάρων προβολέων και των δύο ξατμίσεων που βρίσκονται κάτω από την «ουρά» της μοτοσυκλέτας. Το 2006 ο κινητήρας φτάνει τους 175 ίππους κα την ίδια χρονιά έχουμε την εμφάνιση της περιορισμένης έκδοσης SP, με συμπλέκτη ολίσθησης, αναρτήσεις ohlins και σφυρήλατες ζάντες Marchesini. Παράχθηκε σε 500 μονάδες.
yamaha r1 history 14

2007-2008
Στο νέο R1 έγιναν προσπάθειες η μοτοσυκλέτα να γίνει ακόμη μικρότερη, πλησιάζοντας τις διαστάσεις των supersport 600. Νέα είναι το πλαίσιομ το πιρούνι και το ψαλίδι. Οι δαγκάνες των μπροστινών φρένων είναι εξαέμβολες. Είναι εξοπλισμένο με το σύστημα YCC-T, ένας είδος γκαζιού ride by wire που προέρχεται από το MotoGP. Ο κινητήρας φέρει τέσσερις βαλβίδες τιτανίου, από πέντε. Η ισχύς αυξάνεται στους 180 ίππους στις 12.500 σ.α.λ. και η κορυφή της ροπής είναι στα 11,5 kgm στις 10.000 σ.α.λ. και το βάρος ανέρχεται σε 177 κιλά. Αισθητικά το R1 πέμπτης γενιάς είναι πιο συμπαγές και επιθετικό, ενώ παράλληλα πληροί τις προδιαγραφές Euro3.
yamaha r1 history 7

2009-2014
Μετά από δέκα χρόνια επιτυχία στην αγορά, ήρθε η ώρα για μεγάλες αλλαγές. Το R1 ανανεώνεται πλήρως και υιοθετεί τον crossplane κινητήρα, που βλέπουμε για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Η λύση προέρχεται απευθείας από την M1 του Valentino Rossi που πήρε τον τίτλο του 2008.Διαθέτει ρυθμίσεις στην κεντρική μονάδα ελέγχου και mode οδήγησης. Το σύστημα εξάτμισης 4 σε 2 σε 1 με δύο απολήξεις τριγωνικού σχήματος βρίσκονται κάτω από την σέλα του συνεπιβάτη. Ο κινητήρας αποδίδει 182 ίππους στις 12.500 σ.α.λ. και 11,8 kgm ροπή στις 10.000 σ.α.λ. Το R1 έκτης γενιάς ζυγίζει 206 κιλά. Ο επανασχεδιασμένος κινητήρας αποτελεί και πάλι φέρον τμήμα του πλαισίου. Οι κύλινδροι είναι κεκλιμένοι κατά 31ο. Οι προβολείς διαθέτουν αισθητήρα κλίσης. Το νέο R1 είναι ακόμη πιο συμπαγές από τον προκάτοχό του.
yamaha r1 history 5

2015-2018
Το R1 εξελίσσεται ακόμη περισσότερο και πλέον φτάνει τους 200 ίππους στις 13.000 σ.α.λ. Τα πάντα στον κινητήρα είναι νέα. Το βάρος είναι μόλις 199 κιλά και σε αυτό συμβάλουν η στάνταρ ζάντες μαγνησίου. Τα ηλεκτρονικά πλέον δίνουν βροντερό παρόν, με κεντρική μονάδα διαχείρισης (ECU) και μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) που δουλεύει σε 6 άξονες με αισθητήρες (3 γυροσκόπια, 3 επιταχυνσιόμετρα)σε πραγματικό χρόνο. Μέσα στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό υπάρχουν επίσης, Traction control και slide control με βάση τη γωνία κλίσης, Lift και Launch control, Quick Shift system, Power Mode Selection, Yamaha Ride Control και cornering ABS. Tο R1 του 2015 είναι επίσης διαθέσιμο και στην έκδοση M, με αναρτήσεις Ohlins, IMU με δυνατότητα παραμετροποίησης και CCU (Communication Control Unit). Το 2018 το R1M εξοπλίζεται με την ηλεκτρονική ανάρτηση Ohlins Smart EK 2 ERS και quickshifter με δύο τρόπους εμπλοκής γραναζιών, πιο γρήγορο και πιο προοδευτικό.
yamaha r1 history 4

2020-
Για το 2020, η YZF-R1 διαθέτει νέα, επαναστατική εμφάνιση, η οποία είναι εμπνευσμένη από τους αγώνες. Διαθέτει επίσης, έναν ιδιαίτερα εξελιγμένο κινητήρα και αναβαθμισμένο πλαίσιο, που επιβεβαιώνουν τη θέση της ως της απόλυτης μοτοσυκλέτας supersport της Yamaha. Με το επαναστατικό νέο στυλ MotoGP που διαθέτει και εξοπλισμένη πλέον με ένα σύνολο επτά ηλεκτρονικών ελέγχων, η YZF-R1 του 2020 είναι πανέτοιμη να πρωταγωνιστήσει.
yamaha r1 2020

Ο εξελιγμένος κινητήρας crossplane έχει δεχτεί πολλές αλλαγές στο μοντέλο του 2020, εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα επιδόσεων και καλύπτει πλήρως τις τελευταίες προδιαγραφές EU5. Η ανανέωση περιλαμβάνει επιθετικό νέο φέρινγκ σε στυλ M1, πλήρως ενοποιημένα εξωτερικά μέρη για βελτιωμένη αίσθηση σύνδεσης του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα, αυξημένη αεροδυναμική απόδοση κατά 5%, αναβαθμισμένη ανάρτηση με αυξημένη πληροφόρηση για την επιφάνεια του οδοστρώματος, νέο σύστημα ABS δύο λειτουργιών ελέγχου φρένων (BC) και στροφών, νέο σύστημα διαχείρισης πέδησης κινητήρα (EBM) τριών λειτουργιών, βελτιστοποιημένο σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS), νέο γκάζι APSG "ride-by-wire", βελτιωμένη απόδοση καύσης και απόδοση στις υψηλές στροφές, βελτιωμένη απόδοση πέδησης, νέες ρυθμίσεις για τον αποσβεστήρα κραδασμών τιμονιού και αναβαθμισμένα όργανα TFT.
2022 Yamaha R1 World GP 60th Anniversary
2022 Yamaha YZF1000R1SV1 EU Anniversary White Keyvisual 001 04

Για να σηματοδοτήσει την 60ή επέτειο από τον πρώτο Παγκόσμιο Πρωταθλημα Grand Prix της εταιρείας, η Yamaha σχεδίασε μια ξεχωριστή εμφάνιση για τη σειρά R. Σε έναν από τους πιο διάσημους και πιο αγαπητούς ιστορικούς αγωνιστικούς χρωματικούς συνδυασμούς, τα R1, R6, R3 και R125 αποδίδουν φόρο τιμής στις ιστορικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Yamaha

Πηγη https://2wo.gr




Αχχχχχ Rενα....
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Το ιστορικό Επταβάλβιδο V4 της Yamaha​

To… NR 750 της Yamaha!



Στα τέλη του ’70 η Honda και η Yamaha σφάζονταν μεταξύ τους σε όλα τα επίπεδα. Σε επίπεδο μοντέλων παραγωγής, η Honda ήταν η “τετράχρονη” εταιρεία και η Yamaha ήταν η “δίχρονη” εταιρεία, αφού για κάθε ένα τετράχρονο μοντέλο της πρώτης, η δεύτερη είχε ένα αντίστοιχο με δίχρονο κινητήρα (CB η Honda - RD η Yamaha, XR η Honda – IT η Yamaha κ.τ.λ.). Το ίδιο σκηνικό ήθελαν να στήσουν και στα GP 500, που ήταν η βιτρίνα της τεχνολογίας για κάθε εταιρεία και είχε τεράστιο αντίκτυπο στις πωλήσεις.


Σε αντίθεση με τα MotoGP σήμερα, το ’70 και το ’80 όποια μάρκα κέρδιζε τον αγώνα της Κυριακής, ξεπουλούσε τη Δευτέρα. Η Honda για να δείξει ότι η τετράχρονη τεχνολογία της ήταν ανώτερη της δίχρονης που χρησιμοποιούσε η Yamaha, έφτιαξε την NR 500 με έναν V4 κινητήρα, με οβάλ έμβολα και οκτώ βαλβίδες σε κάθε θάλαμο καύσης. Παρά την αποτυχία της Honda να κερδίσει αγώνες GP (τρόμαξε όμως τον ανταγωνισμό με το πρωτότυπο NR 750 για αγώνες Endurance και SBK) η Yamaha αντέδρασε πολύ γρήγορα στην πρόκληση και έφτιαξε τον δικό της V4 κινητήρα με 7 βαλβίδες ανά θάλαμο καύσης και δύο μπουζί.


Η πρωτότυπη μοτοσυκλέτα (Yamaha 1977 OW34.7) δεν εμφανίστηκε στις πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος των GP 500 ποτέ και δεν ταξίδεψε ποτέ έξω από την Ιαπωνία (τουλάχιστον δεν υπάρχουν αναφορές για κάτι τέτοιο). Πιθανολογείται ότι στο Isle Of Man έτρεξε ένα τετρακύλινδρο σε σειρά (XJ750R) που είχε πολυβάλβιδη κεφαλή, αλλά πιθανότατα ήταν πενταβάλβιδο με δύο εκκεντροφόρους. Όμως η πολυβάλβιδη τεχνολογία που αναπτύχτηκε από τη Yamaha για αυτή τη μοτοσυκλέτα πέρασε (με κάποιο τρόπο… ) στην παραγωγή.

Η FZ 750 Genesis με τις πέντε βαλβίδες ανά θάλαμο καύσης ήταν η πρώτη εφαρμογή σε μοτοσυκλέτα παραγωγής της Yamaha. Έμεινε μαζί μας έως το τελευταίο screamer R1 και καταργήθηκε με την άφιξη της R1 του 2008. Θεωρητικά όσο περισσότερες είναι οι βαλβίδες, τόσο καλύτερα αναπνέει ο κινητήρας και τόσο καλύτερα διαχέεται το μείγμα, άρα αυξάνεται η απόδοση. Πρακτικά, η βελτίωση των συστημάτων τροφοδοσίας μείωσε στο ελάχιστο αυτό το πλεονέκτημα, αφήνοντας μόνο τα μειονεκτήματα, που είναι η πολυπλοκότητα της κατασκευής, το αυξημένο κόστος παραγωγής και οι επιπλέον τριβές.



Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Throwback: Όταν ήρθε το ΣΟΥΠΕΡ ΠΑΠΙ της Yamaha​

Το τετράχρονο Town Mate με άξονα​

Πριν το internet και το ebanking. Όταν η Yamaha Hellas έφερε το T50 έκανε την απαιτούμενη διαφήμισε στα έντυπα εκείνης της εποχής

Ήταν τότε που μας αρκούσαν 50 κ.εκ. για να μετακινούμαστε καθημερινά, με ελάχιστα έξοδα. Μπορεί τότε τα «παπιά» να μην διέθεταν ούτε καν δισκόφρενα, πόσο μάλλον οθόνες και LED φώτα, αλλά το T50 της Yamaha διέθετε κίνηση με άξονα. Και όχι το κλασσικό «σφύριγμα» που ακούμε μέχρι και σήμερα σε όσα κυκλοφορούν δεν προέρχεται από εκεί αλλά από την καμπάνα.

Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1983 μετά την κατάργηση του Mate και το καλό είναι πως όσα υπάρχουν διαθέτουν την original εμφάνιση καθώς ο άξονας δεν έγινε ποτέ δημοφιλής στους πιτσιρικάδες που «άλλαζαν τα φώτα» στα «παπιά» της Honda.

Οι ιδιοκτήτες του επιμένουν πως είναι το πιο αξιόπιστο, ενώ αν ζείτε στην επαρχία σίγουρα θα βλέπετε συχνά να κυκλοφορούν Town Mate.
H συγκεκριμένη διαφήμιση είναι των αρχών της δεκαετίας του 90 και περιείχε όλες τις λεπτομέρειες για το ΣΟΥΠΕΡ ΠΑΠΙ της Yamaha.

super papi honda town mate 2

Από τα 50 κυβικά του μονοκύλινδρου, αερόψυκτου κινητήρα τους παράγονταν 5,4 ίπποι. Τότε είχε την μεγαλύτερη ιπποδύναμη μεταξύ των παπιών. Το ταμπλό διέθετε ταχύμετρο και δείκτη βενζίνης για να μην «μένετε στα κρύα του λουτρού».

Η κίνηση με άξονα εξασφάλιζει λειτουργία χωρίς κραδασμούς χωρίς συντήρηση, ρυθμίσεις ή αλλαγές αλυσίδας.
Η εμφάνισή του ήταν μοντέρνα, με όμορφες καθαρές γραμμές, εντυπωσιακή ανατομική σέλα και ωραίους χρωματισμούς.
Και όπως όλα τα Yamaha καλυπτόταν από το περίφημο Yamaha Service και από άφθονα – αν χρειαστεί – ανταλλακτικά.

Και όσοι ήθελαν μπορούσαν να παραγγείλουν συλλεκτικό t-shirt στέλνοντας ταχυδρομική επιταγή 450 δρχ.

Ωραίες εποχές…
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Y a m a h a F S 1

Το Yamaha fs 1 είναι ένα μοτοποδήλατο της Ιαπωνικής εταιρείας Yamaha Motor Company Ltd , το οποίο άρχισε να κατασκευάζεται και να πωλείται στο τέλος της δεκαετίας του 60 και μέχρι το 1975 δέχθηκε αρκετές αλλαγές όσο αφορά τον τρόπο λειτουργίας του και την προσθήκη στο Κυβωτιο του μιας ακόμα ταχύτητας , από τέσσερις σε πέντε , έκτοτε και μέχρι το τέλος της παραγωγής του δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές .

Όταν το F S 1 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις αρχές του 1970 κάνεις δεν μπορούσε να φανταστεί πόσο διάσημο και δημοφιλή θα γινόταν αυτό το μικρό μοτοσικλετάκι και πόσες καρδιές θα έκλεβε .

Ο κινητήρας του Δίχρονος , Αερόψυκτος , Μονοκύλινδρος , Βαλβίδα επαγωγής με περιστροφικό δίσκο , 49 κυβικά , Διάμετρο 40 m.m , Διαδρομή 39,7 m.m , Έδινε 6 ίππους στις 9.000 στροφές , Συμπίεση 6,9:1 , Βενζίνη με ανάμειξη δίχρονου λαδιού 20:1 , Καρμπυρατέρ Mikuni vm16sc , Κυβωτιο τεσσάρων ταχυτήτων και αργότερα πέντε , Ηλεκτρικά Mitsubishi 6v .

Το πλαίσιο συμπιεσμένος χάλυβας με σωληνωτή σπονδυλική στήλη , Τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός 26 m.m , πίσω ψαλίδι με δίπλα αμορτισέρ , Φρένα Ταμπούρα εμπρός και πίσω 110 m.m , Τροχοί εμπρός 2.25 Χ 17 πίσω. 2.50 Χ 17 .
Διαστάσεις : Μήκος 1.755 m.m - Πλάτος 555 m.m - Ύψος 935 m.m , Μεταξόνιο 1.160 m.m .

Το βάρος του κενό χωρίς βενζίνη και λάδια δεν ξεπερνούσε τα 70 κιλά και η μέγιστη τελική ταχύτητα του τα 100 χιλιόμετρα





 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Πωλείται Yamaha RD400F 1979 με 45 χιλιόμετρα στο κοντέρ​

17.908 ευρώ​


Παραδόξως, δεν σταματάμε να ανακαλύπτουμε παλιές – καινούργιες - μοτοσυκλέτες. Αυτό το Yamaha RD400F, γνωστό και ως Daytona Special, είναι ένα μία από αυτές

Έχουμε ήδη δει Yamaha RD προς πώληση σε άλλες περιπτώσεις, με αρκετά υψηλό κόστος. Πρόσφατα γίναμε μάρτυρες της «εμφάνισης» μοτοσυκλετών που κάθονταν στο κουτί τους ή σε ένα γκαράζ για χρόνια και που είτε ήταν εντελώς καινούριες είτε είχαν διανύσει πολύ λίγα χιλιόμετρα . Σε αυτήν την δεύτερη ομάδα κατατάσσεται αυτό το Yamaha RD400F που έχει διανύσει μόνο 45 χιλιόμετρα, ή 28 μίλια.
Η μοτοσυκλέτα βρίσκεται στην Καλιφόρνια και πωλείται 19.500 δολάρια (17.908 ευρώ).
yamaha rd400f 4

Το λευκό RD400F ήταν το τελευταίο δίχρονο 400άρι της σειράς RD που παρουσιάστηκε στις Η.Π.Α. το 1979

Το συγκεκριμένο πωλείται στο Ebay και σύμφωνα με τον πωλητή είναι σε εργοστασιακή μορφή. Έχουν αλλαχτεί μόνο τα ελαστικά, η μπαταρία και τα σωληνάκια φρένων. Το απέκτησε πριν από 10 χρόνια με σκοπό να το χρησιμοποιήσει, αλλά όταν είδε πώς ήταν καινούργιο, προτίμησε να αγοράσει ένα πιο μεταχειρισμένο RD για να το απολαύσει.

Όπως λέει ο πωλητής «Απλά γυρίστε το κλειδί και γυριστέ πίσω στο 1979».

Πηγη https://2wo.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Yamaha Ténéré 40th Anniversary Tour​









Σαράντα χρόνια από την εμφάνιση της πρώτης XT600Z Ténéré, η Yamaha τιμά την επέτειο με μια σειρά εκδηλώσεων σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
Η σχέση της Yamaha με τους αγώνες ράλι είναι στενή και γεμάτη θριάμβους, καθώς ο Cyril Neveu με την ΧΤ500 κατέκτησε τη νίκη στα δύο πρώτα Paris-Dakar Rally που διοργανώθηκαν το 1979 και το 1980.
Στη συνέχεια τη μπαγκέτα ανέλαβαν σπουδαίοι αναβάτες όπως οι Jean-Claude Olivier, Serge Bacou και πάνω απ’ όλους ο ‘Monsieur Dakar’ Stéphane Peterhansel με το – ακόμη ακατάρριπτο – ρεκόρ των έξι νικών στο Dakar, όλες με μοτοσυκλέτες της Yamaha.
2023 YAM ABR UK EU STA 001 03

Η σχέση αυτή κρατεί καλά ακόμη και σήμερα με τους Pol Tarrés και Alessandro Botturi να συμμετέχουν στους αγώνες ράλι με τη GYTR Ténéré 700 World Raid, ενώ ο παντός εδάφους χιλιομετροφάγος χαρακτήρας της σύγχρονης Ténéré υπογραμμίζεται από τον θρυλικό ταξιδευτή και πρεσβευτή της Yamaha, Nick Sanders, που μόλις πρόσφατα ολοκλήρωσε τον γύρο του κόσμου στη σέλα της.

Για να τιμήσει λοιπόν την επέτειο των 40 ετών από την γέννηση της σειράς μοντέλων Ténéré, η Yamaha ξεκίνησε τον 40th Anniversary Tour, όπου εκθέτει μια σειρά από ιστορικές εκδόσεις παραγωγής Ténéré (1983-2010), καθώς και αρκετές κλασικές αγωνιστικές εκδοχές της από τα ράλι Dakar.
2023 YAM TENERE40ANNIVERSARY EU EVNT EU KEY 001 03

Με την περιοδεύουσα αυτή έκθεση η Yamaha θα παρουσιάσει στο ευρωπαϊκό κοινό τη νέα Ténéré 700 World Rally προσφέροντας τη δυνατότητα test rides στους επισκέπτες.
Η πρώτη στάση του Ténéré 40th Anniversary Tour μόλις ολοκληρώθηκε στο Adventure Bike Rider Festival, το μεγαλύτερο θεματικό φεστιβάλ της Ευρώπης για μοτοσυκλέτες που διοργανώθηκε στο Warwickshire στην Αγγλία, παρόντος του Άγγλου Nick Sanders και της πολυταξιδεμένης Ténéré του.
2023 YAM TENERE40ANNIVERSARY EU EVNT EU KEY 002 03

Οι επόμενοι προγραμματισμένοι σταθμοί του Ténéré 40th Anniversary Tour θα είναι στις ακόλουθες εκδηλώσεις, ενώ ενδέχεται να προστεθούν και άλλες μοτοσυκλετιστικές εκδηλώσεις στη διάρκεια της χρονιάς:
Ténéré Spirit Aguilar de Campoo, 31/6-1/7, Ισπανία
MaxlRIDE Motofestival, 25-27/8, Γερμανία
Alpes Aventure Motofestival, 8-10/9, Γαλλία

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Yamaha Racing Heritage Club – Διπλή επέτειος στο Mugello​

90353e9c43dcdae4be0142a3a00c6b35_XL.jpg

Εκτός από τα 25 χρόνια R1, η μεγάλη γιορτή της Yamaha στο Mugello τιμά και τα 50 χρόνια από την πρώτη δίχρονη ΤΖ race replica παραγωγής.

Το διήμερο 21-22 Ιουλίου 2023 η Yamaha Motor Europe θα τιμήσει την 25η επέτειο της YZF-R1 με μια ξεχωριστή εκδήλωση Yamaha Racing Experience στην ιστορική πίστα Mugello στην Ιταλία.

Παράλληλα το Yamaha Racing Heritage Club (YRHC) θα τιμήσει στην ίδια εκδήλωση μιαν ακόμη σημαντική επέτειο, τη συμπλήρωση 50 ετών από την πρώτη έκδοση παραγωγής της δίχρονης αγωνιστικής ΤΖ.

Η Yamaha παρουσίασε τα δικύλινδρα υγρόψυκτα δίχρονα TZ250 και TZ350 το 1973 σε εκδόσεις παραγωγής που βασίζονταν στις εργοστασιακές αγωνιστικές των GP της προηγούμενης χρονιάς. Το 1974 ακολούθησε το περίφημο TZ750 που μεσουράνησε τα επόμενα χρόνια στις πίστες κατακτώντας, μεταξύ άλλων, εννιά συνεχόμενες φορές τη νίκη στον αγώνα Daytona 200.

Στη γιορτή του Mugelli θα δώσουν το παρόν δύο αναβάτες που τίμησαν και δόξασαν τα Yamaha TZ στους αγώνες Grand Prix της εποχής τους, οι Johnny Cecotto (κεντρική φωτό) και Carlos Lavado, αμφότεροι καταγόμενοι από τη Βενεζουέλα.

Ο πρώτος αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής GP350 το 1975 και Formula 750 το 1975, ενώ ο δεύτερος κατέκτησε δύο φορές την κορυφή των GP250 το 1983 και 1986.

Η δε επιλογή της πίστας δεν είναι τυχαία: το πρώτο Grand Prix που φιλοξενήθηκε στο Mugello ήταν το 1976 (Grand Prix of Nations) και εκεί ο Cecotto είχε πανηγυρίσει τη νίκη στην κατηγορία των 350cc με το Yamaha TZ350.

Στο Mugello θα εκτεθούν αρκετές ιστορικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της σειράς ΤΖ (250, 350 και 750), το μικρό ΤΑ125 που επίσης είχε παρουσιαστεί πριν από ακριβώς 50 χρόνια, το 1973, καθώς και ένα εργοστασιακό YZR750 OW31 του 1978 και ένα ROC YZR500 του 1993.

Το πρόγραμμα του YRHC ξεκινά από το βράδυ της Πέμπτης, 20/7, με ένα ειδικό γεύμα για τους υψηλούς προσκεκλημένους στο Mugello, την Παρασκευή θα έχει τρία sessions στην πίστα αποκλειστικά για τα μέλη του YRHC και έναν γύρο παρέλασης το Σάββατο, καθώς και αρκετές άλλες δραστηριότητες εκτός πίστας.

Θυμίζουμε πως η γιορτή του Mugello έχει ως κεντρικό θέμα τα 25 χρόνια του R1, με έκθεση όλης της γκάμας των ετών αυτών, καθώς και πολλούς αναβάτες παγκοσμίων πρωταθλημάτων που αγωνίζονται με την τρέχουσα έκδοση R1, από τον πρωταθλητή WorldSBK 2021, Toprak Razgatlıoğlu, ως τον πρωταθλητή Endurance, Niccolò Canepa.

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Οι μοτοσυκλέτες της Yamaha στο MotoGP από το 2002 έως το 2024​

Όλες οι τετράχρονες αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Yamaha​



Μπορεί να μην πρωταγωνιστεί τα τελευταία χρόνια, αλλά η YZR-M1 είναι μία από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες στην ιστορία του MotoGP
Με την τετράχρονη μοτοσυκλέτα της, η Yamaha έχει κατακτήσει 8 πρωταθλήματα από το 2004 έως το 2021.
Τέσσερα (2004-2005-2008-2009) έχει ο Rossi, τρία (2010-2012-2015) ο Lorenzo και ένα (2021) ο Quartararo.
Δείτε όλες τις YZR-M1 από το 2002 μέχρι και το 2024.
2002.gallery full top fullscreen

2004.gallery full top fullscreen

2005.gallery full top fullscreen

2006.gallery full top fullscreen

2007.gallery full top fullscreen


2009.gallery full top fullscreen

2010.gallery full top fullscreen

2011.gallery full top fullscreen

2012.gallery full top fullscreen

2013.gallery full top fullscreen

2014 0.gallery full top fullscreen


2016.gallery full top fullscreen


2018.gallery full top fullscreen

2019 yzr m1 46 06.gallery full top fullscreen

2020.gallery full top fullscreen

2021.gallery full top fullscreen

2022.gallery full top fullscreen

2023.gallery full top fullscreen

2024.gallery full top fullscreen
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Yamaha MT-01 -Από τα 1.670 κ.εκ. ξεκίνησαν όλα​

Το πρώτο MT της ιστορία παρουσιάστηκε το 2005​


Η Yamaha είναι μια από τις εταιρείες που δεν διστάζει να πειραματιστεί και εκ του αποτελέσματος δικαιώνεται

Γιατί πριν από σχεδόν 20 χρόνια παρουσίασε ένα muscle bike με πολύ προσωπικότητα. Τα αρχικά MT σήμαιναν «Master of Torque» (Άρχοντας της Ροπής) και ήταν όντως έτσι, αφού ο V2 των 1.670 κ.εκ. που προερχόταν από το cruiser Road Warrior απέδιδε 14,3 kgm ροπής και 90 ίππους. Όμως υπήρχαν πολλά ακόμη τα χαρακτηριστικά που το έκανα ξεχωριστό, όπως το πλαίσιο αλουμίνιου, πιρούνι και ψαλίδι από R1.

Όλα είχαν αρχίσει έξι χρόνια πριν, το 1999, στο Tokyo Motor Show, όπου παρουσιάστηκε το φουτουριστικό concept ΜΤ-01. Πολύ τότε είχαν πει πως πρόκειται για τον διάδοχο του V-Max, όμως δεν είχε καμία σχέση μοιάζοντας περισσότερο με τα Buell εκείνης της εποχής, συνδυάζοντας έναν κινητήρα από cruiser σε ένα ελαφρύ μινιμαλιστικό πλαίσιο. Ο κόσμος έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον και για αυτό η Yamaha αποφάσισε να το «βγάλει στο δρόμο».
yamaha mt 01 prototype 1999

Ο κινητήρας του MT-01 ήταν κατά 20 κιλά ελαφρύτερος από αυτόν του Warrior με διαφορετικό στρόφαλο, μπιέλες, σώματα γκαζιού, φιλτροκούτι κ.λπ. απέδιδε εντελών διαφορετικά από αυτόν του mega cruiser. Περίεργο να το βλέπεις, ωραίο να το οδηγείς με τον κινητήρα που σε άφηνε να μετράς τις στροφές ακούγοντάς τον, με το μεταξόνιο πάνω από 1.500 χλστ. και τη μικρή γωνία κάστερ,

Η ποιότητα κατασκευής ήταν κορυφαία, ήταν ακριβό και ήταν διαφορετικό. Η Yamaha δεν απογοητεύτηκε από την λίγες πωλήσεις και αντιθέτως επένδυσε πάνω του και βάσισε ολόκληρη την σειρά MT, η οποία σήμερα αντιπροσωπεύει το 80% των μοτοσυκλετών της Yamaha που πωλούνται στην Ευρώπη.

Πηγη https://2wo.gr
 
Top Bottom